Sto Timoni

Το Golf παίζεται και στα 48V και στα 220V!

Τρεις mild hybrid και δύο plug in εκδόσεις του νέου Volkswagen Golf – συνολικά πέντε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις – του εντελώς νέου μικρομεσαίου μοντέλου της που είχαμε οδηγήσει τον Μάρτιο, παρατάσσει τώρα στη γκάμα της η γερμανική εταιρία.

Καθώς το λανσάρισμα της οικογένειας των νέας γενιάς ηλεκτρικών της μοντέλων με το λογότυπο “ID” βρίσκεται σε εξέλιξη, η Volkswagen διευρύνει την γκάμα της με πέντε διαφορετικές – περισσότερο ή λιγότερο – υβριδικές εκδόσεις του νέου Golf: πρόκειται για τρία ήπια υβριδικά (mild hybrid) και δύο plug-in υβριδικά μοντέλα.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, με τρεις νέους κινητήρες eTSI (για τα 48V ήπια υβριδικά/mild hybrid μοντέλα) για τα Golf eTSI και δύο νέα plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα για τα Golf GTE και Golf eHybrid, το Golf νέας γενιάς γίνεται το πλέον εξηλεκτρισμένο μοντέλο της Volkswagen. Και η φιλοδοξία των Γερμανών είναι προφανής, αφού σε συνδυασμό με το νέο, πλήρως ηλεκτρικό ID.3, για το οποίο θα υπάρχουν τρεις διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες, στόχος είναι να γίνει η Volkswagen πρωταγωνιστής στην πιο δημοφιλή κατηγορία παγκοσμίως, αυτή των compact (ή ανα θέλετε «μικρομεσαίων») μοντέλων.

Golf eTSI με 48V mild hybrid σύστημα

Γεύση από το πρώτο mild hybrid κινητήριο σύστημα 48 V (eTSI) της Volkswagen – με ισχύ 150 PS (110 kW) – είχαμε πάρει οδηγώντας το νέο Golf 1.5 eTSI κατά το λανσάρισμα του μοντέλου, την άνοιξη. Ενώ η «μικρότερη» εκδοχή του συστήματος αυτού με 110 PS (81 kW) τοποθετείται στο Golf 1.0 eTSI. Μια επιπλέον ήπια υβριδική έκδοση 48V αναμένεται προς το τέλος του έτους, ενώ κοινό χαρακτηριστικό όλων των mild hybrid Golf είναι το 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) που διευκολύνει την καθημερινότητα του οδηγού και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό των μοντέλων.

Volkswagen Golf eTSI (81kW & 110 kW)

Golf eHybrid & Golf GTE: δύο νέα plug-in υβριδικά μοντέλα

Η γκάμα του νέου Golf εμπλουτίζεται, επίσης, με δύο νέα plug-in υβριδικά μοντέλα που… μπαίνουν κανονικά στην πρίζα για να φορτίσουν τη μπαταρία τους, η οποία τους επιτρέπει να κινηθούν και με μηδενικούς ρύπους. Πρόκειται για τα Golf eHybrid και Golf GTE, τα οποία διαθέτουν μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 13 kWh – αυξημένη κατά 50%, σε σύγκριση με το plug-in hybrid μοντέλο της προηγούμενης, 7ης γενιάς Golf. Τα δύο plug-in υβριδικά μοντέλα κινούνται είτε από τον ηλεκτροκινητήρα, είτε από τον τούρμπο βενζινοκινητήρα TSI είτε και από τις δύο μονάδες μαζί.

Το Golf eHybrid έχει ισχύ 204 PS (150 kW) και τυποποιημένη κατανάλωση μόνο 11,0 kWh/100 km, ενώ «ηλεκτρική» αυτονομία του φτάνει μέχρι και τα 80 χιλιόμετρα. Με την αξιοποίηση και του ρεζερβουάρ βενζίνης, η συνδυασμένη αυτονομία φτάνει τα 870 χιλιόμετρα (όλες οι τιμές κατά NEDC).

Volkswagen Golf eHybrid (150 kW)

Ιδιαίτερα οικονομικό φαίνεται ότι είναι και το Golf GTE, ένα μοντέλο με σπορ προσανατολισμό. Εδώ η ισχύ φτάνει τους 245 PS (180 kW), καθώς ο συνδυασμός του ηλεκτροκινητήρα και του βενζινοκινητήρα TSI επιτυγχάνει το ίδιο επίπεδο ισχύος με το τρέχον Golf GTI. Το Golf GTE μπορεί να κινηθεί με μηδενικούς ρύπους (πλήρως ηλεκτρική λειτουργία) για έως και 62 χιλιόμετρα, με κατανάλωση ενέργειας 12,4 kWh. Ενώ η συνδυασμένη αυτονομία φτάνει 745 χιλιόμετρα (όλες οι τιμές κατά NEDC).

Volkswagen Golf GTE (180 kW)

Έτσι λειτουργεί

Με φορτισμένη την μπαταρία, τα Golf eHybrid και Golf GTE ξεκινούν ηλεκτρικά και συνεπώς με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η επιλογή από τον οδηγό του E-MODE επιτρέπει κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας TSI ενεργοποιείται αυτόματα σε υψηλότερες ταχύτητες – ανάλογα με την ενεργοποιημένη υβριδική λειτουργία, το προφίλ οδήγησης ή το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Στη συνέχεια, το σύστημα περνά σε λειτουργία Hybrid, γεγονός που – σύμφωνα πάντα με τη Volkswagen – καθιστά δυνατή την επίτευξη αυτονομίας – έως και 870 χλμ. με το e-Hybrid, έως 745 χλμ. με το Golf GTE.

Σε κάθε περίπτωση, στο βασικό εξοπλισμό ανήκει ένα 6-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Υπάρχει, επίσης, δυνατότητα επιλογής δέσμευσης της ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να χρησιμοποιηθεί στην οδήγηση κοντά στον τελικό προορισμό, εφόσον αυτό είναι αναγκαίο.

Στον τομέα της οικονομίας τώρα τα πράγματα φαίνονται εξαιρετικά αισιόδοξα, αφού σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας για το νέο Golf eHybrid (με συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 1,2 λίτρα/100 χλμ. και κατανάλωση ισχύος 11,0 kWh, κατά NEDC) έχουμε εξοικονόμηση 0,7 λίτρων/100 χλμ. και μειωμένη κατά 1,1 kWh/100 χλμ. κατανάλωση ενέργειας από το αντίστοιχο μοντέλο προηγούμενης γενιάς.

Σημειώστε ότι το νέο Golf 1.5 eTSI 150 PS (110 kW) διατίθεται ήδη από την έναρξη κυκλοφορίας του μοντέλου στην ελληνική αγορά, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένονται τόσο το Golf 1.0 eTSI με 110 PS (81 kW) όσο και το Golf eHybrid. Οι τιμές θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα των μοντέλων.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930