Sto Timoni

Mercedes GLC 300 de Coupe (δοκιμή): και diesel, και υβριδική…

Εκεί που όλοι φαίνεται να έχουν ξεγραμμένο τον κινητήρα diesel, η Mercedes τον επαναφέρει στο προσκήνιο τοποθετώντας τον σε μια σειρά Plug in Hybrid (PHEV) μοντέλα της. Αυτό, γιατί οι πετρελαιοκινητήρες δείχνουν τον καλύτερό τους εαυτό σε αυτοκίνητα μεγάλα και «ταξιδιάρικα» όπως η GLC Coupe 300de που οδηγήσαμε. Φαίνεται λοιπόν ότι ο δρόμος για την ηλεκτροκίνηση περνάει και από το πετρέλαιο…

Δείχνει περιττό να πει κανείς ότι το SUV που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Ωστόσο, το σωστό να λέγεται, αυτό το κουπέ SUV της Mercedes είναι δεόντως ογκώδες, και χωρίς να μπορούμε να πούμε ότι είναι και το πιο κομψό μοντέλο που έχει στην γκάμα της η εταιρεία, η GLC Coupe 300de είναι ένα αναμφισβήτητα εντυπωσιακό αυτοκίνητο και μάλιστα μέσα-έξω.

Βλέπετε, καταφέρνει να εντυπωσιάσει τον οδηγό της και τους επιβαίνοντες τόσο με την ποιότητα κατασκευής που αντικρίζεις στο σαλόνι, όσο και με την έντονη παρουσία της τεχνολογίας που δίνει το παρών μέσω των ψηφιακών οθονών, εκ των οποίων η μία αφορά τον πίνακα οργάνων, ενώ η άλλη είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό και αναλαμβάνει το χειρισμό των διαφόρων υποσυστημάτων (infotainmet κλπ.). Το πολυχρηστικό τιμόνι επίσης δεν παύει να υπενθυμίζει στον οδηγό με αυτά τα πολύ ιδιαίτερα χειριστήρια αφής το τι οδηγεί, ενώ το τοποθετημένο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό touchpad δίνει μία επιπλέον δυνατότητα για ρύθμιση διαφόρων λειτουργιών, με την ελάχιστη δυνατή απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο δείχνει και είναι βαρύ, στιβαρό και ιδιαίτερα σταθερό, καθώς εκτός των άλλων είναι και τετρακίνητο. Eμπνέει και ένα μεγάλο αίσθημα αυτοπεποίθησης όταν έρχεται η ώρα να στρίψεις (με την τετρακίνηση να παίζει το δικό της ρόλο σε αυτήν την υπόθεση – και την GLC να δείχνει να βιδώνεται στο έδαφος) ενώ στις ευθείες – κανένα πρόβλημα – ταξιδεύει με μεγάλες ταχύτητες χωρίς πρόβλημα δείχνοντας ακλόνητη. Την ίδια στιγμή ο θόρυβος είναι ελάχιστος, καθώς η ηχομόνωση είναι εξαιρετική.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει έναν ισχυρό πετρελαιοκινητήρα 1.950 κ.εκ. 143 kW/195 PS, ο οποίος συνδυάζεται με ένα  αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 122 ίππων προσφέροντας κατά περίπτωση πολύ καλές επιδόσεις (χάρη στους 306 ίππους της συνολικής διαθέσιμης ισχύος) ή πολύ χαμηλή κατανάλωση. Η μέγιστη ροπή (συνδυασμένη) του συστήματος φτάνει τα 700 Nm, ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 45 g/km). Ενώ και στον τομέα των επιδόσεων τα στοιχεία είναι άκρως αποκαλυπτικά: για τα 0-100 km/h απαιτούνται μόλις 6,2’’, ενώ η τελική του αυτοκινήτου φτάνει τα 230 km/h.

Για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα, φροντίζει μία μπαταρία υψηλής τάσης 13,5 kWh, η οποία μπορεί να φορτίζεται – όπως συμβαίνει σε όλα τα Plug in Hybrid μοντέλα κυρίως από το δίκτυο. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα φτάνει τα 7,4 kW, με «γέμισμα» να ολοκληρώνεται μέσα σε μιάμιση ώρα, ενώ στα 2,3 kW ο χρόνος για τη φόρτιση του 10%-100% της μπαταρίας φτάνει τις 5 ώρες. Η θεωρητική αυτονομία για κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα επισήμως φτάνει τα 50 χιλιόμετρα – ωστόσο στην πράξη καλό είναι να είναι κανείς προετοιμασμένος για κατά τι χαμηλότερη αυτονομία

Με αυτές τις προδιαγραφές η Mercedes GLC 300de λοιπόν αποδεικνύεται πολύ πιο γρήγορη απ’ ότι θα μπορούσε να φανταστεί κανείς, απλά κοιτώντας το αυτοκίνητο. Ενώ και στον τομέα της κατανάλωσης έχουμε καλά νέα να πούμε αφού ακόμα και με ξεφόρτιστη την μπαταρία του, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να σημειώνει καταναλώσεις μέσα στην πόλη της τάξης των 7,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα – μία κατανάλωση που με βάση το βάρος του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δεν θα μπορούσε εύκολα να την πετύχει κανείς. Αυτή η μπαταρία, ακόμα και όταν αδειάσει, καταφέρνει πάντα να κερδίζει κάτι από την ενέργεια που θα χανόταν κατά το φρενάρισμα ούτως ώστε να έχει κάτι παραπάνω να προσφέρει και να κατεβάσει – εκεί που κατεβάζει – την κατανάλωση.

Στα μείον του κουπέ-SUV της Mercedes θα σημειώναμε κάποιες μικρές εργονομικές ατέλειες όπως το πολύ στενό πίσω παρμπρίζ που περιορίζει την ορατότητα πίσω και πλάγια. Βέβαια από την άλλη η Mercedes έχει φροντίσει να προικίσει την GLC με μία πολύ καλή οθόνη οπισθοπορείας. Ενώ και ένα μέρος του πορτμπαγκάζ θυσιάζεται στο βωμό της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος κίνησης. Τα παράπονα, όμως, τελειώνουν εδώ καθώς η GLC Coupe προσφέρει υψηλού επιπέδου ποιότητα συνοδευμένη με ένα πακέτο εξελιγμένων συστημάτων της ασφαλείας – στοιχεία που και στις δύο περιπτώσεις την καθιστούν αντάξια του ονόματος Mercedes.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Mercedes GLC Coupe 300 de
Κινητήρας (cm3) 1950
Ισχύς (ps/rpm) 194/3800
Ροπή (Nm/rpm) 400 /1.600-2.800 rpm
Ηλεκτροκινητήρας 122 PS/ 440 Nm
Μπαταρία 13,5 kWh
Συνδυασμένη ισχύς 306 PS
0-100 km/h 6,2’’
Ταχύτητα (km/h) 230
Κατ/ση*(l/100 km) 3,6
CO2 (g/km) 45
M x Π x Y 4.742 x 1.890 x 1.622 mm
Πορτμπαγκάζ 350 λίτρα
Τιμή € 75.300
*Τυποποιημένη κατανάλωση (WLTP)

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιανουάριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031