Δοκιμάζουμε τη βασική – και για ευνόητους λόγους πλέον προσιτή – έκδοση του νέου Kia Sportage, του SUV που κατέκτησε την μέγιστη ελληνική διάκριση «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» για το 2023, και διερευνούμε το πώς αυτό στέκεται απέναντι στον ανταγωνισμό, αλλά και απέναντι στην πιο ισχυρή και ελαφρώς ακριβότερη έκδοση του μοντέλου, αυτή με τους 180 ίππους.
Δεν είναι εύκολη η αποστολή του Kia Sportage. Τόσο αν το δούμε στο σύνολό του ως γκάμα μοντέλων SUV, όσο και αν εξετάσουμε ειδικά και μόνον το Kia Sportage 1.6T 150ps 48V που αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής μας. Βλέπετε ο ανταγωνισμός στην κατηγορία C-SUV είναι σκληρός καθώς εδώ δίνουν το παρών μοντέλα όπως τα Citroen C5-Aircross, Ford Kuga, Jeep Compass, Peugeot 3008 & Peugeot 5008, Opel Grandland, Skoda Karoq, Toyota C-HR, Volkswagen Tiguan κλπ. – και φυσικά το «ομόσταβλο» Hyundai Tucson, το οποίο μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη με το Sportage και είχε επίσης κατακτήσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» το 2022.
Ωστόσο στη μάχη της αγοράς, το νέο Kia Sportage έχει ήδη μπει με πολύ καλές προϋποθέσεις. Γιατί, όπως είχαμε επισημάνει και μετά από τη δοκιμή του νέου SUV της Kia στη πιο ισχυρή, επίσης βενζινοκίνητη & mild hybrid 48V έκδοση του με τους 180 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7-DCT, η μεγάλη διάκριση «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2023 για την Ελλάδα» έρχεται σε συνέχεια μιας σειράς διακρίσεων του μοντέλου.
Να ‘μαστε λοιπόν στο τιμόνι της βασικής έκδοσης 1.6T 150ps 6MT 2WD 48V του Sportage -με κίνηση στους εμπρός τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων να συνοδεύει τον βενζινοκινητήρα 1.6 T-GDi στην λιγότερο ισχυρή εκδοχή του – να αναρωτιόμαστε πόσο σημαντικά πράγματα χάνει κανείς επιλέγοντάς αυτό την έκδοση αντί της ισχυρόρτερης με τους 180 ίππους. Η αλήθεια είναι ότι αν έχεις ρίξει μια ματιά στα τεχνικά χαρακτηριστικά θα έχεις ήδη υποψιαστεί ότι οι όποιες διαφορές στην απόδοση κάνουν την εμφάνισή τους στις ψηλότερες στροφές λειτουργίας του κινητήρα όταν ο οδηγός ζητά το μέγιστο της απόδοσης, κάτι που συμβαίνει στα προσπεράσματα – ιδιαιτέρως όταν αυτά πραγματοποιούνται με υψηλές ταχύτητες.
Βλέπουμε λοιπόν ότι το «μικρό» Sportage με τους 150 ίππους διαθέτει άκρως υπολογίσιμη ροπή (250 Nm/1500-4000 rpm), η οποία υπολείπεται ελαφρά μόνον σε σχέση με αυτήν της έκδοσης με τους 180 ίππους (265 Nm/1500-4000 rpm). Κάτι που σε συνδυασμό με τη διαφορά των 30 ίππων μεταφράζεται σε πιο αργή επιτάχυνση για τα 0-100 km/h (10,3’’ έναντι 8,8’’) και χαμηλότερη τελική ταχύτητα (189 km/h έναντι 201 km/h). Στην καθημερινότητά σου όμως αυτές τις διαφορές δεν είναι τόσο εύκολο να τις αντιληφθείς, ενώ σε κάθε περίπτωση οι επιδόσεις που προσφέρει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι αξιοπρεπέστατες και προσφέρουν ασφαλή προσπεράσματα. Απλώς το καλύτερο, αν κρίνουμε μεταξύ των δύο, είναι ο εχθρός του καλού…
Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του τη δυνατότητα επιλογών λειτουργίας οδήγησης μεταξύ Eco, Normal και Sport που επιδρούν στη λειτουργία του κινητήρα και του κιβώτιου ταχυτήτων επηρεάζοντας τις επιδόσεις και την κατανάλωση. Όσο για το εύχρηστο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό συνδυάζεται με το drive by wire σύστημα συμπλέκτη iMT των Kia/Hyundai το οποίο συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης.
Σημειώστε ότι στις καθημερινές μετακινήσεις εκτιμάς επίσης αφάνταστα την εξαιρετική ανάρτηση που συνδυάζει μία σχεδόν γαλλική απορροφητικότητα με ένα αξιολογότατο κράτημα. Δεν θα πούμε ότι το νέο Kia Sportage είναι το κορυφαίο της κατηγορίας στον τομέα του κρατήματος, ωστόσο τα δυναμικά του χαρακτηριστικά είναι εξαιρετικά και σίγουρα μπορούμε να το κατατάξουμε πολύ ψηλά.
Κατά τ’ άλλα ισχύουν όσα ακριβώς είχαμε πει και στη δοκιμή του αυτόματου Sportage με τους 180 ίππους τόσο σε σχέση με την αισθητική, όσο και σε σχέση με την ποιότητα κατασκευής και τους χώρους (τομείς που ούτως ή άλλως δεν θα μπορούσαν να επηρεαστούν από το διαφορετικό σύστημα κίνησης). Δεν μπορείς, λοιπόν, παρά να χαρακτηρίσεις το SUV της Kia ένα πολύ όμορφο και μοντέρνο αυτοκίνητο με ιδιαίτερη αισθητική προσέγγιση. Όπως επίσης δεν μπορείς παρά να κάνεις θετικά σχόλια σε σχέση με την ποιότητα κατασκευής του – την οποία δεν έχεις πρόβλημα να χαρακτηρίσεις εξαιρετική. Δεν έχεις πρόβλημα επίσης να κάνεις λόγο για άφθονους χώρους και εμπρός, αλλά και στο πίσω κάθισμα καθώς και ένα αρκετά ευρύχωρο πορτμπαγκάζ – του οποίου η χωρητικότητα δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από την ύπαρξη της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος κάτω από το πάτωμα του.
Όλα αυτά συνοδεύονται από ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού που στην έκδοση “Titanium” που οδηγήσαμε θα το χαρακτηρίζαμε υπερπλήρες με τις δύο μεγάλες έγχρωμες οθόνες 12,3’’, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για τον έλεγχο των τιμών στο κέντρο του ταμπλό να σηματοδοτούν την ενσωμάτωση της υψηλής τεχνολογίας το SUV της KIA. Στάνταρ στην έκδοση της δοκιμής μας είναι μεταξύ άλλων το εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης & σύστημα τηλεματικής “Kia Connect”, οι ζάντες αλουμινίου 18″, οι εργοστασιακοί αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, οι εμπρός προβολείς ομίχλης LED κλπ.
Το Kia Sportage 1.6T 150ps 6MT 2WD 48V EX (έκδοση “Titanium”) της δοκιμής μας κοστίζει 34.490 ευρώ με την τιμή αυτή να περιλαμβάνει και 5 χρόνια δωρεάν service. Πέραν αυτών, ο οδηγός απολαμβάνει και τη σιγουριά που προσφέρει η επταετής εργοστασιακή και πανευρωπαϊκή εγγύηση της Kia. Η έκδοση με τους 30 επιπλέον ίππους 1 6T 180ps 7DCT 2WD 48V EX TITANIUM συνοδεύεται «υποχρεωτικά» από το πολύ καλό αυτόματο διπλού συμπλέκτη και κοστίζει 36.990 ευρώ με τη διαφορά των 2.500 ευρώ να μην δείχνει τεράστια και να δελεάζει τον υποψήφιο αγοραστή. Σε κάθε περίπτωση το ποσό δεν είναι αμελητέο και η εξοικονόμησή του δεν συνεπάγεται όπως είπαμε «τραγικές» απώλειες στον τομέα των επιδόσεων.
Σημειώστε ότι ο τιμοκατάλογος ξεκίνα από τα 31.190 ευρώ για την έκδοση 1.6T 150ps 6MT 2WD 48V LX (έκδοση “Dynamic”) με την τιμή να περιλαμβάνει πάντα τα πέντε χρόνια δωρεάν service, αλλά όχι και τις όμορφες ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό. Οφείλουμε τέλος να επισημάνουμε ότι το Sportage είναι από τα σχετικά λίγα SUV της αγοράς που είναι διαθέσιμα και με κίνηση στους τέσσερις τροχούς – ακόμα και στις εκδόσεις με «συμβατικά» συστήματα κίνησης, με την τετρακίνητη έκδοση των 150 ίππων να ξεκινά από τα 36.490 ευρώ (2.000 € περισσότερα από την προσθιοκίνητη της δοκιμής μας).
Σημειώστε, επίσης, ότι η γκάμα του νέου Kia Sportage περιλαμβάνει εκδόσεις με turbo βενζινοκινητήρες 1.6 T-GDi 150 και 180 ίππων αλλά και turbodiesel 1.6D 136 ίππων, μία πλήρως υβριδική HEV (Hybrid Electric Vehicle) έκδοση 230 ίππων που δεν χρειάζεται ποτέ φόρτιση, καθώς και μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση PHEV (Plug in Hybrid Electric Vehicle) με την κορυφαία ισχύ των 265 PS (που αν τη φορτίζετε καθημερινά μπορεί και να μην χρειάζεται να πηγαίνετε στο βενζινάδικο).
Υπέρ
Design, υψηλή ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά
Κατά
Εργονομικές μικροατέλειες, μέτρια κατανάλωση
KIA SPORTAGE 1.6T 150PS 6ΜΤ 2WD Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
|
1.6 T-GDi 48V | |
Κυβισμός (cm3) | 1598 |
Ισχύς (PS / rpm) | 150/5500 |
0-100 km/h | 10,3’’ |
Ταχύτητα (km/h) | 189 |
Κατ/ση (lit./100 km) | 6,5-6,8* |
CO2* (g/km) | 147-154 |
M x Π x Y (mm) | 4.515×1.865×1.645 |
Πορτμπαγκάζ (lit.) | 562/1751 |
Βάρος | 1.561 |
Τιμή** | € 34.490 |
*Μεικτή κατανάλωση και εκπομπές CO2 κατά WLTP | |
**Τιμή έκδοσης “Titanium” |
Η έκδοση “Titanium” διαθέτει αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών με αεραγωγούς για την πίσω σειρά καθισμάτων, Αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, τύπου κουρτίνας & Κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, Drive Mode – επιλογή προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport), θερμαιν. εμπρός καθίσματα, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″ & έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 12,3”, Apple Car Play & Google Android Auto, εργοστ. αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, cruise control και ένα μεγάλο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης όπως τα TMPS (Tire Pressure Monitoring System) – Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών με ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, HAC (Hill-start Assist Control) – Σύστημα Υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα ή κατηφόρα, DBC (Downhill Brake Control) – Σύστημα Υποβοήθησης φρεναρίσματος σε κατηφόρα, TSA (Trailer Stability Assist) – Σύστημα ελέγχου ευστάθειας ρυμουλκούμενου, MCB (Multi Collision Brake) – Σύστημα αυτόματης πέδησης μετά από πρόσκρουση (για την αποφυγή πολλαπλής σύγκρουσης), LKA (Lane Keeping Assist) – Σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας, LFA (Lane Following Assist) – Σύστημα διατήρησης οχήματος στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας, FCA (Forward Collision Avoidance Assist) – Σύστημα ηχητικής προειδοποίησης και αυτόματης έκτακτης πέδησης για την αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτοκίνητα, δίκυκλα και πεζούς, DAW (Driver Attention Warning) – Σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, LVDA (Leading Vehicle Departure Alert) – Σύστημα ειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, ISLA (Intelligent Speed Limit Assist) – Σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας και προειδοποίησης σε περίπτωση υπέρβασής τους.
Add comment