Το «αυτοκίνητο της χρονιάς 2022» για την Ελλάδα επανέρχεται στο προσκήνιο με την κορυφαία σε ισχύ έκδοσή του, που καθόλου τυχαία είναι υβριδική – και μάλιστα plug in hybrid: Hyundai Tucson 1.6 265ps PHEV 6AT 4WD. Και το Hyundai Tucson PHEV έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί και να κινείται καθημερινά χωρίς βενζίνη, αλλά και να προσφέρει σπορ επιδόσεις όταν ο οδηγός του το θελήσει.
Ας ξεκινήσουμε με την επανάληψη που είναι μητέρα της μάθησης: το Hyundai Tucson είναι το «μεσαίο» SUV της Hyundai, λανσαρίστηκε στη χώρα μας στις αρχές του 2021 και κατάφερε στο τέλος του ίδιου έτους να κατακτήσει την εκτίμηση των 26 δημοσιογράφων του ελληνικού ειδικού τύπου που το ανέδειξαν σε αυτοκίνητο της χρονιάς 2022 – φυσικά για την Ελλάδα. Βαρύς ο τίτλος, όπως και να το κάνεις, και σημαντικός για την πορεία του Tucson που ήρθε να λανσάρει μια νέα σχεδιαστική γλώσσα για την – καθ’ όλα ευρωπαϊκή – κορεατική εταιρία και να επιβεβαιώσει ταυτόχρονα την ποιοτική της αναβάθμιση σε όλους τους τομείς. Στο θέμα Tucson εμείς επανερχόμαστε με αφορμή την έλευση της κορυφαίας σε ισχύ έκδοσης του μοντέλου, του «επαναφορτιζόμενου» υβριδικού Hyundai Tucson 1.6 PHEV με τους 265 ίππους που εκτός από τη χαρά των επιδόσεων δίνει στον -επιμελή – ιδιοκτήτη του τη δυνατότητα να σταματήσει να επισκέπτεται τα βενζινάδικα (τουλάχιστον για τις καθημερινές μετακινήσεις του).
«Πράσινες» επιδόσεις
Πριν προχωρήσουμε χρήσιμο είναι να πούμε ότι το Hyundai Tucson 1.6 PHEV διαθέτει σύστημα μόνιμης μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, με τους δύο κινητήρες του, τον γνωστό mild hybrid 48V βενζινοκινητήρα 1.6 GDi CVVD Turbo και τον μόνιμου μαγνήτη ηλεκτροκινητήρα, που έχει τη μορφή δακτυλίου, να βρίσκονται μπροστά και να αποτελούν μία ενιαία μονάδα μαζί με το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, που αυξάνει κατακόρυφα την άνεση διευκολύνοντας το έργο του οδηγού – ιδιαίτερα στις αστικές μετακινήσεις.
Έτσι ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, που σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι δεν πέφτει κάτω από το 10% ώστε πάντα να έχει κάποια ηλεκτρική ισχύ ο οδηγός στη διάθεσή του, για ένα γρήγορο προσπέρασμα, η τετρακίνηση είναι δεδομένη – ακόμα και αν η μπαταρία αδειάσει εντελώς. Κάτι που μπορούμε να θεωρήσουμε συγκριτικό πλεονέκτημα καθώς η πλέον διαδεδομένη αυτή την εποχή επιλογή είναι ο ηλεκτροκινητήρας να τοποθετείται πίσω στον πίσω άξονα για να κινεί τους πίσω τροχούς, αφήνοντας τους εμπρός στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά συνέπεια, ακόμα και αν ο οδηγός επιλέξει την κίνηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, το Tucson είναι και πάλι τετρακίνητο – 4WD – με ένα ευφυές σύστημα που ανακατανέμει διαρκώς τη ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Κάτι που σημαίνει ότι κάποια βασικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου παραμένουν αναλλοίωτα.
Εν κινήσει τώρα, όταν αποφασίσεις να επιταχύνεις αποφασιστικά, μία αισθητή, αλλά μικρή υστέρηση στο λεγόμενο “kick down” (κοινώς: σανίδωμα) υπάρχει… Ωστόσο με το πρώτο πάτημα του γκαζιού νιώθεις μία πρώτη ώθηση του ηλεκτροκινητήρα μέχρι το όλο σύστημα κίνησης, με τη βοήθεια της αλλαγής σχέσης μετάδοσης (του «κατεβάσματος»), να σου δώσει την πλήρη ισχύ που χρειάζεσαι. Μιλάμε για μέγιστη συνδυασμένη απόδοση 265 ίππων που προσφέρουν ταχύτατες επιταχύνσεις επιτρέποντας γρήγορα προσπεράσματα και σβέλτη οδήγηση σε απαιτητικές διαδρομές. Ενώ μεγάλη διαφορά στον τομέα της απόκρισης στο γκάζι, και του κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου, αλλά και γενικότερης αίσθησης, προκαλεί η επιλογή της λειτουργίας “Sport”, που συνοδεύεται από την αλλαγή των ενδείξεων του ψηφιακού πίνακα οργάνων που εκτός των άλλων βάφεται κόκκινος…

Η ανάρτηση, τώρα, η οποία αρχικά μπορεί να σε είχε ενοχλήσει, καθώς λόγω του αυξημένου βάρους του οχήματος σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις του Hyundai Tucson είναι πιο σφιχτή – και “διαμαρτύρεται” στις πιο μεγάλες απότομες ανωμαλίες που θα συναντήσει στο οδόστρωμα – σε αυτές τις συνθήκες, όταν δηλαδή θελήσεις να αξιοποιήσεις την ισχύ θα νιώσεις ότι σου προσφέρει μία διαφορετική αίσθηση αυξάνοντας (παρά το κάπως ελαφρύ τιμόνι) την αυτοπεποίθησή σου! Στη διαμόρφωση αυτής της εικόνας συμβάλουν και τα αποτελεσματικά/ανθεκτικά φρένα.
Σημειώστε, τέλος, ότι στο πλαίσιο του γενικότερου ηλεκτρονικού εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας περιλαμβάνονται και δυνατότητα επιλογής προγράμματος κίνησης με βάση την επιφάνεια του οδοστρώματος – στοιχείο που λειτουργεί, και μάλιστα αποτελεσματικότατα, υπέρ των δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου που ως SUV το Hyundai Tucson 1.6 PHEV οφείλει να προσφέρει.
Οικονομία και μηδενικοί ρύποι
Βεβαίως ένα plug in hybrid όχημα δεν έχει μόνον αυτή την αποστολή – οφείλει να προσφέρει περιορισμό και της κατανάλωσης και των ρύπων. Στην περίπτωση του υβριδικού Hyundai Tucson 1.6 PHEV μπορείς να επιλέξεις ποια λειτουργία επιθυμείς, με το διακόπτη EV/HEV. Στην περίπτωση που αφήσεις το αυτοκίνητο να αποφασίζει μόνο του ή αν επιλέξεις υβριδική λειτουργία (HEV) έχεις τη συνεχή διακριτική παρέμβαση/υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα, που κατά περίπτωση κινεί μόνος του το Tucson – με την πράσινη ένδειξη EV στον πίνακα οργάνων να σε ενημερώνει σχετικά.
Η ίδια ένδειξη μένει μονίμως αναμμένη στην περίπτωση της επιλογής της 100% ηλεκτροκίνησης (EV). Σημειώνουμε επίσης ότι η κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα – και μάλιστα με ταχύτητες άνω των 100 km/h – είναι εξαιρετικά ευχάριστη στην καθημερινή οδήγηση πλησιάζοντας την αίσθηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου – τουλάχιστον με μισό γκάζι γιατί βεβαίως αν ζητήσεις πλήρη ισχύ τότε θα πάρει υποχρεωτικά μπρος, αυτόματα, και ο βενζινοκινητήρας.
Πρέπει στο σημείο αυτό να πούμε ότι το Hyundai Tucson 1.6 PHEV είναι αρκετά έντιμο στον τομέα της ηλεκτρικής αυτονομίας: με τη μπαταρία πλήρως φορτισμένη ο υπολογιστής του οχήματος μας έδινε 55 χιλιόμετρα κίνησης με μηδενικούς ρύπους. Θέλοντας να επιβεβαιώσουμε την ένδειξη αυτή, μετά από ένα διάστημα γρήγορης οδήγησης για 18 χιλιόμετρα (ανέβα-κατέβα στην Πεντέλη) σε υβριδική λειτουργία, είχαμε 86% μπαταρία και υπολειπόμενη αυτονομία 46 χιλιόμετρα. Ενώ αρκετά αργότερα (μετά από 41 επιπλέον χλμ. εκ των οποίων τα 15 σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία), το επίπεδο της μπαταρίας είχε πέσει στο 73%, δίνοντάς μας άλλα 36 χιλιόμετρα μηδενικών ρύπων – με την κατανάλωση στη διαδρομή αυτή να περιορίζεται στα 3,8 λίτρα/100 χλμ. Καθόλου άσχημα θα λέγαμε – από τις καλύτερες ενδείξεις που έχουμε δει σε plug in hybrid όχημα.
Εν κατακλείδι
Κατά τ’ άλλα οδηγός και επιβάτες βρίσκονται σε ένα πραγματικά ευχάριστο και υψηλής ποιότητας περιβάλλον, με άφθονο χώρο για πέντε μεγαλόσωμους ενήλικες (ο χώρος στο πίσω κάθισμα με τις ρυθμιζόμενες σε κλίση πλάτες είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία), αρκετές βολικές θέσεις για μικροπράγματα, ενώ νομίζουμε ότι αξίζει μία ιδιαίτερη αναφορά στο σύστημα κλιματισμού με την όμορφη κατανομή του αέρα που δεν ενοχλεί κανέναν από τους επιβαίνοντες. Οι δύο ψηφιακές οθόνες, μία για τον οδηγό που παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και μία δεύτερη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής για το χειρισμό του infotainment και των άλλων συστημάτων του Tucson, σηματοδοτούν, τέλος, την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει το αυτοκίνητο.
Στο ερώτημα αν είναι φθηνό το Hyundai Tucson PHEV η απάντηση είναι όχι – ούτως ή άλλως κανένα από τα plug in hybrid SUVs δεν το λες φθηνό. Και προφανώς κοστίζει ακριβότερα από τα «συμβατικά» Tucson. Είναι όμως φθηνότερο από κάποια ανταγωνιστικά μονέλα, προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση (8 για τη μπαταρία) χωρίς όριο χιλιομέτρων και φαίνεται ότι μπορεί στην πράξη να προσφέρει κίνηση χωρίς βενζίνη για αρκετά χιλιόμετρα, προσεγγίζοντας αρκετά τις επίσημες προδιαγραφές. Ενώ επιπλέον επωφελείται από μια σειρά οικονομικού/φορολογικού χαρακτήρα προνόμια.
-
ΥΠΕΡ: Σύστημα κίνησης – επιδόσεις – αυτονομία, οδική συμπεριφορά, φρένα, design, ποιότητα κατασκευής, χώροι
-
ΚΑΤΑ: Σφιχτή ανάρτηση, μικρές εργονομικές ατέλειες
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΔΝΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO. ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 cc. ΙΣΧΥΣ*: 265PS/5.500rpm (βενζινοκινητήρας: 180PS/5.500rpm, ηλεκτροκινητήρας: 66,9kW[91PS]/2.100-3.000rpm), ΡΟΠΗ*: 350Nm/1.500-4.400rpm (βεν.: 265Nm/1500-4.500rpm, ηλ.: 304Nm /~2100rpm). ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13,8 kWh, αυτονομία 62 km**. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: (ΜxΠxΥ): 4.500×1.865×1.650 mm. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 mm. ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ: 558 – 1.737L***. ΒΑΡΟΣ: 1.818-1924 kg. ΩΦ. ΦΟΡΤΙΟ: 491-597 kg. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/0-100 km/h: 8,2’’. ΤΑΧΥTΗΤΑ: μόνο με ηλεκτροκινητήρα 140 km/h. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 191 km/h. ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ): 1,38 /6,2 L/100km. CO2: 31,4 g/km. ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: 46.790 €. ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 0€.
- *Συνδυασμένη, **Συνδυασμένος κύκλος (αστικός κύκλος: 72 χλμ.), ***με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων και φορτωμένο μέχρι την οροφή
- Πέραν της βασικής έκδοσης “Premium” διαθέσιμη είναι η πλουσιότερη “Distinctive” που κοστίζει 48.790 €
Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του περιοδικού Car and Driver
Add comment