Sto Timoni

4 compact SUV από 17.900 ευρώ

Μια ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση του εντελώς νέου Peugeot 2008, με τα τρία πιο “φρέσκα” B-SUV της αγοράς, δηλαδή το Ford Puma, Nissan Juke και Renault Captur, στο φόντο μιας ιδαίτερα δυναμικής κατηγορίας της αγοράς.

Με διαστάσεις και χώρους που τους επιτρέπουν να ανταγωνίζονται ευθέως τα αυτοκίνητα της πάλαι ποτέ κραταιάς μικρομεσαίας κατηγορίας (segment-C) τα SUV και crossover μοντέλα της θεωρητικά μικρότερης κατηγορίας (segment B-SUV) κατάφεραν το 2019 να κατακτήσουν το 12,74% της αγοράς, με 14.537 κομμάτια, που κατανέμονται ανά κατασκευαστή με βάση τον πίνακα που παραθέτουμε. Ήταν γενικώς μια αρκετά καλή χρονιά για την αγορά του αυτοκινήτου που μέχρι την εμφάνιση του κορωνοϊού έδειχνε να ανεβαίνει κάθε χρόνο αργά, αλλά σταθερά, φτάνοντας πέρυσι τις 114.109 ταξινομήσεις.

Έχουν λοιπόν ήδη κατακτήσει ένα σημαντικό της αγοράς – αν και το θέμα δεν είναι που έφτασαν πέρυσι τα B-SUV, αλλά το που μπορούν να φτάσουν. Και στο σημείο αυτό μπορεί κανείς να παραθέσει τις πωλήσεις της κατηγορίας B-SUV πριν από 2 μόλις χρόνια, το 2017, όταν για πρώτη φορά ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) δημιούργησε υποκατηγορίες SUV σε όλα τα μέχρι και το 2016 υπάρχοντα segments. Λοιπόν, το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι πωλήσεις στην B-SUV κατηγορία έφτασαν τότε τις μόλις 6.019, ποσότητα που αντιστοιχούσε στο 6,83% του συνόλου των πωλήσεων.

Το πού πηγαίνει η αγορά είναι προφανές, εμείς οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι με αφορμή την αναλυτική δοκιμή του νεοφερμένου Peugeot 2008, επιχειρούμε μια μίνι παράθεση/σύγκριση του μοντέλου αυτού με τα τρία πιο «φρέσκα» SUV της ελληνικής αγοράς. Στον πίνακα των πωλήσεων βλέπετε σχεδόν το σύνολο της κατηγορίας, αλλά πρέπει να διευκρινίσουμε ότι δεν μπορούν να θεωρηθούν όλα αυτά τα μοντέλα ανταγωνιστικά μεταξύ τους (πχ. δεν έχει κανένα νόημα να συγκρίνεις ένα Audi Q2 με ένα Dacia Sandero, καθώς απευθύνονται σε εντελώς διαφορετικό κοινό)

Αντιθέτως τα τρία «δικά μας» μικρά SUV, δηλαδή το Ford Puma 1.0 Ecoboost mHEV 125 PS, το Nissan Juke 1.0 DIG-T 6MT και το Renault Captur 1.3 TCe 130hp είναι σαφέστατα ανταγωνιστικά μεταξύ τους, αλλά και με τo Peugeot 2008 1.2 Puretech S&S 130. Σημειώνουμε ότι και τα τρία αυτά μοντέλα είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητα.

H απάντηση στην ερώτηση τί επιλέγει κανείς επιδέχεται πολλές απαντήσεις, καθώς και στις τέσσερις περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με εξαιρετικά αξιόλογα αυτοκίνητα χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα. Αναμφίβολα το Nissan Juke δίνει τη δυνατότητα να «μπεις» στην κατηγορία με λιγότερα χρήματα, το Renault Captur επιχειρεί να επιβεβαιώσει ότι είναι «πιο αυτοκίνητο» από τ’ άλλα, το Ford Puma δεν μπορεί παρά να επικεντρωθεί στον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και στον πλούσιο εξοπλισμό, ενώ το Peugeot 2008 καταφέρνει να είναι ταυτοχρόνως διασκεδαστικό, αλλά και εξαιρετικά ισορροπημένο.

2019 / Πωλήσεις κατηγορίας B‐SUV: 14.537 (12,74% της αγοράς)
VOLKSWAGEN T‐ROC16990.1169
SUZUKI VITARA15530.1068
HYUNDAI KONA13720.0944
PEUGEOT 200812270.0844
AUDI Q210010.0689
SEAT ARONA9810.0675
KIA STONIC8930.0614
VOLKSWAGEN T‐CROSS8710.0599
CITROEN C3 AIRCROSS8570.059
OPEL CROSSLAND X7130.049
RENAULT CAPTUR6960.0479
FORD ECOSPORT6920.0476
FIAT 500X5510.0379
DACIA SANDERO4380.0301
JEEP RENEGADE4020.0277
SKODA KAMIQ1810.0125
OPEL MOKKA X1550.0107
NISSAN JUKE1260.0087
MAZDA CX‐3630.0043
DS3 CROSSBACK430.003

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930