Sto Timoni

Όμορφο και… μανιτζέβελο: Peugeot 2008 1.2 Puretech 130 S&S (δοκιμή)

Οδηγούμε το νέο “compact” SUV της γαλλικής εταιρίας, στην ιδιαίτερα ισορροπημένη βενζινοκίνητη έκδοση Peugeot 2008 1.2 Puretech 130 S&S των 130 ίππων, που αποδεικνύεται ένα ολοκληρωμένο και ιδιαίτερα ευχάριστο αυτοκίνητο.

Κάποιες τεχνικές λεπτομέρειες για το νέο 2008 είχαμε πει με την άφιξή του στην ελληνική αγορά, πριν από λίγους μήνες. Είναι λοιπόν το χτισμένο πάνω στη νέα modular πλατφόρμα CMP της Peugeot εντελώς καινούριο μικρό SUV που έρχεται να διεκδικήσει, με ουκ ολίγα προσόντα μια θέση στην δυναμικότατη κατηγορία “B-SUV”, έχοντας να αντιμετωπίσει μοντέλα όπως τα πλέον «φρέσκα» Ford Puma, Nissan Juke και Renault Captur, τα οποία παραθέτουμε σε μία συνοπτική αντιπαράθεση με το 2008, καθώς χαρακτηρίζονται από παρεμφερείς διαστάσεις, ισχύ, τιμή και χαρακτήρα – και σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι και οι τέσσερις αυτές προτάσεις προσφέρονται αποκλειστικά με την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Καλείται επίσης το νέο Peugeot να αντιμετωπίσει και άλλους, υπάρχοντες για μεγαλύτερο ή μικρότερο διάστημα στην αγορά αξιόλογους «παίκτες», όπως τα αδελφά Citroen C3 Aircross και Opel Crossland X, το πολύ καλά Hyundai Kona και Kia Stonic, το «τρίο» του VW Group (Arona, Kamiq, T-Cross), τα Fiat 500X και Jeep Renegade, αλλά και τα Suzuki Vitara ενώ διευρύνοντας λίγο τον κύκλο στους ανταγωνιστές πρέπει να εντάξουμε επίσης τα VW T-ROC, Ford Ecosport και Suzuki Vitara.

Ντυμένο με υλικά καλής ποιότητας το ευρύχωρο εσωτερικό, σήμα-κατατεθέν του οποίου αποτελεί το i-cockpit, που παραπέμπει σε πιλοτήριο αεροσκάφους…

Πρόκειται για μία μεγάλη πλέον κατηγορία, με σύνολο πωλήσεων που το 2019 αντιστοιχούσαν περίπου στο 13% της ελληνικής αγοράς, η οποία μάλιστα πρόκειται να μεγαλώσει, καθώς καθ’ οδόν βρίσκεται και η πρόταση της Toyota, το νέο Yaris Cross, που θα μας έρθει στις αρχές του 2021 – αν φυσικά δεν υπάρξουν άλλα απρόοπτα…

Σε γνωρίζω από την όψη

Το 2008 ανήκει στις περιπτώσεις των μοντέλων που δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για την προέλευσή τους, για την εταιρία η οποία τα κατασκευάζει. Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να απαριθμούμε τα σχεδιαστικά εκείνα στοιχεία που διαμορφώνουν το λεγόμενο «εταιρικό» προφίλ, ωστόσο πρέπει να πούμε πως είτε από εμπρός το κοιτάξεις, είτε από πίσω, είτε από το πλάι, αυτό το SUV φωνάζει ότι είναι Peugeot, χωρίς όμως και να σε κάνει να το μπερδεύεις με το μεγαλύτερο σε μέγεθος 3008.

Ίδια γεύση και στο εσωτερικό, μόνο που εδώ μπορείς να ανακαλύψεις περισσότερα κοινά στοιχεία με το 2008, ίσως για να δικαιολογείται η συγγένεια και το γεγονός ότι τα λογότυπα των δύο μοντέλων διαφέρουν κατά ένα μηδενικό… Το cockpit λοιπόν των δύο μοντέλων έχει πολλές ομοιότητες, αφήνοντας την διαφορετική, «ψηλή» θέση οδήγησης να απομακρύνει τις όποιες αμφιβολίες από τον οδηγό. Ενώ η γενική χωροταξική διαμόρφωση είναι σαφώς καλύτερη και από του 208, και από του 308, και του 3008, ιδιαίτερα χρηστικό και με άφθονες θέσεις για μικροπράγματα.

 

Έχουμε λοιπόν ένα όμορφο ταμπλό που αγκαλιάζει οδηγό και συνοδηγό, με το γνωστό i-cockpit, τον χαρακτηριστικό πίνακα οργάνων που τον βλέπεις κοιτώντας πάνω από το τιμόνι και όχι μέσα από αυτό, κάτι που δεν θεωρούμε ότι διεκδικεί βραβείο αναγνωσιμότητας και λειτουργικότητας. Από την άλλη, υπάρχουν οι ευανάγνωστες ψηφιακές ενδείξεις στο μέσον του πίνακα, ενώ το γεγονός ότι το τιμόνι είναι τόσο μικρό σε μέγεθος κάνει αφενός τον χειρισμό του αυτοκινήτου πιο εύκολο και αφετέρου τον οδηγό να νιώθει σαν… πιλότος!

Γαλλικές αρετές

Αν παίρνοντας θέση στο… πιλοτήριο ο οδηγός του 2008 έχει αρχίσει να νιώθει καλά, όταν το Peugeot αρχίζει να κινείται, τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα. Δείγματα γραφής έχει δώσει στον τομέα αυτόν η γαλλική εταιρία ουκ ολίγα, με πλέον πρόσφατο το μικρό 208 που με ένα σμπάρο χτύπησε δύο τρυγόνια, κατακτώντας τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς και για την Ελλάδα, αλλά και για την Ευρώπη. Το νέο 2008 λοιπόν καταφέρνει, χάρη στην αυξημένη απορροφητικότητα της ανάρτησής του, να συνδυάζει την άνεση των επιβατών με την υψηλού επιπέδου οδική συμπεριφορά – δεν διακινδυνεύουμε να πούμε ότι διαθέτει το κορυφαίο κράτημα στην κατηγορία, είναι όμως πολύ κοντά στην κορυφή: εύκολο στον χειρισμό του, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και χωρίς απότομες αντιδράσεις είναι ταυτοχρόνως και φιλικό αλλά και προσφέρει κάτι από αυτό που αποκαλείται «οδηγική απόλαυση». Με τον πολύ καλό και οικονομικό κινητήρα να «δένει» άριστα με το εύχρηστο κιβώτιο προσφέροντας τη δέουσα σβελτάδα.

  • Υπέρ
    Σχεδίαση, ποιότητα, χωροταξική διαμόρφωση, άνετο εσωτερικό, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά
  • Κατά
    Εργονομικές ατέλειες

Στο δια ταύτα, έχουμε να κάνουμε με ένα compact αλλά ευρύχωρο SUV, με στιλ, άποψη και χαρακτήρα, γρήγορο και οικονομικό – οπότε μένει να μιλήσουμε για την τιμή. Τα 21.400 ευρώ της έκδοσης “Active”, δεν λένε όλη την αλήθεια, αφού τη συγκεκριμένη περίοδο τρέχει προωθητικό πρόγραμμα της αντιπροσωπείας, με την τελική τιμή να αποτελεί ευχάριστο μυστικό, το οποίο αποκαλύπτεται κατά περίπτωση! Κρίνοντας πάντως με την επίσημη αυτή τιμή, θα λέγαμε ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ότι πιο προσιτό υπάρχει. Είναι όμως τα χρήματα αυτά ένα λογικό τίμημα για ένα συγκεκριμένο – πλήρες – πακέτο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το “Pack Safety” [Active Safety Brake (με αναγνώριση πεζών), προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης, προειδοποίηση & επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας], αυτόματο κλιματισμό, πίσω ραντάρ παρκαρίσματος, έγχρωμη οθόνη αφής 7’’ στο κέντρο του ταμπλό κλπ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
  1.2 Puretech 130
Κυβισμός (cm3) 1.199
Ισχύς (PS / rpm) 130/5500
0-100 km/h 8,9’’
Ταχύτητα (km/h) 198
Κατ/ση*(lit./100 km) 5,3/4,0/4,5
Εκπομπές CO2* 103
M x Π x Y (mm) 4300 x 1815 x 1530
Πορτμπαγκάζ (lit.) 434 / 1467
Τιμή** € 21.400
*Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, κατά NEDC II
(αναγωγή σε NEDC, από τις τιμές του νέου κύκλου δοκιμών WLTP).
Ρεζερβουάρ καυσίμου: 44 λίτρα
**Βασική έκδοση  “Active”.
Με τον κινητήρα 1.2 Puretech 100 τιμή εκκίνησης τα € 19.900.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930