Sto Timoni

Κάνοντας τα «ηλεκτρικά» αυτοκίνητα να λειτουργήσουν ηλεκτρικά!

“Turin Geofencing Lab”: πρωτοβουλία της Fiat Chrysler Automobiles για την ηλεκτροκίνηση: Η Fiat επιχειρεί σε συνεργασία με τις αρχές του Τορίνο να διασφαλίσει ότι τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα θα κινούνται και στην πράξη με μηδενικούς ρύπους και δεν θα καταλήξουν να ρυπαίνουν όπως και τα συμβατικά αυτοκίητα.

Η παγίδα που μπορεί να κρύβει ένα με την ευρύτερη έννοια «ηλεκτρικό» αυτοκίνητο – και για την ακρίβεια ένα plug in hybrid που μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του, αλλά μπορεί να κινηθεί και με τον κινητήρα βενζίνης (εκπέμποντας μάλιστα ουκ ολίγους ρύπους στη φάση αυτή) – είναι γνωστή: κανείς δεν μπορεί να ελέγξει ποιο πρόγραμμα λειτουργίας έχει επιλέξει ο ιδιοκτήτης και οδηγός του αυτοκινήτου σε αυτήν την περίπτωση.

Κάπου εδώ έρxεται το πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab”, που είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας των αρχών του Τορίνο με το τμήμα e-Mobility της Fiat Chrysler Automobiles (FCA) και έχει στόχο να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση στις πόλεις μέσω έξυπνων συστημάτων διαχείρισης του ελέγχου της κυκλοφορίας να βάλει τα πράγματα σε μια σειρά, «επιβάλλοντας» την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία των plug in hybrid οχημάτων όταν κινούνται στο κέντρο της πόλης.

Στο πλαίσιο αυτό ο όμιλος FCA υπέγραψε συμφωνία με το τμήμα μεταφορών της πόλης του Τορίνο για την ανάπτυξη ενός πρωτοποριακού συστήματος που θα συνδέσει την ηλεκτροκίνηση με τις ζώνες ελεγχόμενης κίνησης οχημάτων (ZTL). Στο πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab” εκτός από την Fiat Chrysler Automobiles και την Πόλη του Τορίνο συμμετέχει η εταιρεία 5Τ, η οποία διαχειρίζεται την πρόσβαση στις ζώνες ZTL και η εταιρεία διαχείρισης των δημοσίων συγκοινωνιών της πόλης.

Σκοπός του “Turin Geofencing Lab” είναι να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας που μετατρέπουν τις πόλεις σε «έξυπνες» – και κυρίως «πράσινες» – περιοχές, μέσω και της διασύνδεσης της λειτουργίας των μέσων μεταφοράς. Σε αυτό το πλαίσιο, βασικό ρόλο παίζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και τα Plug-in hybrid μοντέλα που έχουν και τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, δηλαδή κίνησης με μηδενικούς ρύπους.

Το τμήμα e-Mobility της FCA σε συνεργασία με το Centro Ricerche Fiat (κέντρο έρευνας και εξέλιξης) εξέλιξαν ένα πειραματικό σύστημα που αναγνωρίζει τα σημεία εισόδου και εξόδου των ζωνών ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Μόλις το αυτοκίνητο περάσει τα συγκεκριμένα σημεία, το σύστημα απενεργοποιεί αυτόματα το θερμικό κινητήρα και το όχημα συνεχίζει την κίνηση του αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο, το geofencing θα επιτρέπει τη συγκεκριμένη λειτουργία, ενώ σημαντικό είναι ότι το σύστημα θα επικοινωνεί με τις πλατφόρμες διαχείρισης του ελέγχου κυκλοφορίας και τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας.

Με αυτό τον τρόπο τα Plug-in Hybrid οχήματα, όπως το Jeep Renegade 4xe, στο οποίο τοποθετήθηκε η πειραματική συσκευή, θα μπορούν να χρησιμοποιούν διαδρομές που κανονικά είναι διαθέσιμες αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Ο τρόπος λειτουργίας του “Turin Geofencing Lab” είναι αρκετά απλός: αρχικά, το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου ενημερώνει τον οδηγό ότι ετοιμάζεται να εισέλθει σε ζώνη ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Στη συνέχεια το σύστημα ελέγχει ότι η επιλογή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι διαθέσιμη και την ενεργοποιεί μόλις το αυτοκίνητο περάσει στη ζώνη ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Αντίστοιχα μόλις το όχημα βγει από τη ζώνη επιστρέφει στην προηγούμενη κατάσταση λειτουργίας.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι αντίστοιχης φιλοσοφίας σύστημα έχει εξελίξει η BMW με τον τίτλο eDrive Zones

H Δήμαρχος της Πόλης του Τορίνο κ. Chiara Appendino με τον Επικεφαλής του τομέα e-Mobility της FCA, κ. Roberto Di Stefano

Μετά την πρώτη πιλοτική φάση δοκιμών κατά την οποία θα καλυφθούν εκατοντάδες χιλιομέτρων, το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με ακόμα δύο Plug-in Hybrid Jeep Renegade 4xe, τα οποία θα δοκιμάσουν το “Turin Geofencing Lab” μέσω αυστηρών διαδικασιών σε διάφορες συνθήκες λειτουργίας.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

2 Σχόλια

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031