Sto Timoni

1.000 χιλιόμετρα αυτονομία από την ηλεκτρική Mercedes VISION EQXX

Προφανώς τα δύο Χ στο λογότυπο της Mercedes VISION EQXX έχουν να κάνουν με τη λέξη extraordinary (εξαιρετικό). Γιατί κατά τη διάρκεια της παρουσίασης αυτού του πρωτοποριακού ηλεκτρικού concept car, που αποτελεί μια κινητή πλατφόρμα επίδειξης των μελλοντικών τεχνολογιών της Mercedes-Benz, οι άνθρωποι της εταιρίας δεν έπαυαν να την επαναλαμβάνουν…

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η είδηση της ημέρας – ο προαναγγελθείς πριν από είκοσι περίπου μέρες θρίαμβος – είναι τα 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας που μπορεί να προσφέρει στον ιδιοκτήτη της με μια φόρτιση η Mercedes-Benz VISION EQXX.

Όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, έστω και αν πρόκειται για αυτονομία που οι Γερμανοί επιμένουν ότι είναι πραγματική – real life – και ταυτοχρόνως μια επίδοση που δεν έχει προηγούμενο. Γιατί στην περίπτωσή μας ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι αυτά τα χιλιόμετρα δεν προέκυψαν από μια μεγεθυμένη μπαταρία, αλλά από ένα πολύπλοκο συνδυασμό τεχνολογιών – όλων των επιπέδων.

Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα ο απίστευτα χαμηλός συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cd=0,17, που όσο και αν ψάξετε στα αυτοκίνητα παραγωγής δεν θα βρείτε κάτι αντίστοιχο (τα πολύ καλά στον τομέα αυτόν δείγματα μπορούν να περηφανεύονται με μια επίδοση γύρω στο 0,25). Είναι αυτός που μειώνει την κατανάλωση που οφείλεται στην αντίσταση του αέρα (αντίσταση που αυξάνεται δραματικά στις ψηλότερες ταχύτητες) και είναι επίσης αυτός που ευθύνεται κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος για τη μορφή αυτής της Mercedes που δεν θυμίζει – εξωτερικά τουλάχιστον – σχεδόν σε τίποτα τα μοντέλα της γερμανικής εταιρίας που κυκλοφορούν στους δρόμους. Εκτός φυσικά από γνωστό αστέρι στο καπό…

The VISION EQXX owes its outstanding drag coefficient of 0.17 to its streamlined basic shape, the innovative, aerodynamically neutral cooling plate in the underbody and the elaborate integration of passive and active aero elements in the body.

Επόμενο στοιχείο στο οποίο αξίζει να σταθεί κανείς είναι η μπαταρία, που είναι ικανή να αποθηκεύσει την ίδια σχεδόν ποσότητα ενέργειας με την μπαταρία της EQS (της ηλεκτρικής ναυαρχίδας της Mercedes), παρόλο που είναι και κατά 50 % μικρότερη σε όγκο και 30 % ελαφρύτερη.

Και το πράγμα δεν σταματά εκεί, αφού η VISION EQXX υιοθετεί μια νέα ολιστική προσέγγιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου (στην παρουσίαση χρησιμοποιήθηκε και η λέξη «επαναστατική»). Πρόκειται για ένα συνδυασμό δεδομένων και επιτευγμάτων από πολλούς και διαφορετικούς επιστημονικούς τομείς που αξιοποιήθηκαν δεόντως από την ομάδα εργασίας που βρίσκεται πίσω από το νέο πρωτότυπο.

Μινιμαλιστικό το εσωτερικό της VISION EQXX αντικατοπτρίζει το κατά Mercedes μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Προσέξετε ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων εκτείνεται σε όλο το ταμπλό, αποτελώντας ενιαίο σύνολο με τις υπόλοιπες οθόνες – infotainment.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα όχι απλά ένα αυτοκίνητο με αυτονομία ρεκόρ, αλλά ένα όχημα με απόδοση ρεκόρ, δηλαδή με αξιοποίηση της διαθέσιμης ενέργειας στο έπακρο: για 95% απόδοση του συστήματος παραγωγής και μετάδοσης ισχύος κάνουν λόγο οι Γερμανοί. Και για να το κάνουμε πιο απλό: αυτό που ισχυρίζεται ότι πέτυχε η Mercedes είναι η δυνατότητα κίνησης με ελάχιστη ενέργεια – κάτι που ισοδυναμεί με την απόδοση που επιτυγχάνει το 1,0 liter car – δηλαδή ένα συμβατικό αυτοκίνητο που καίει 1,0 λίτρο καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα!

Έτσι λοιπόν η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας που πέτυχε η Mercedes VISION EQXX είναι μικρότερη από 10 kWh /100 km όταν η αντίστοιχη επίδοση της EQS – το ηλεκτρικό «καμάρι» της Mercedes – ήταν 15,7 έως 19,8 kWh/100 km (τυποποιημένες κατά WLTP μετρήσεις).

 

Ενώ ένα ακόμα ρεκόρ που πιστώνεται το νέο concept car της Mercedes είναι ο πολύ μικρός χρόνος που χρειάστηκε για να δημιουργηθεί εκ του μηδενός – μόλις 18 μήνες.

The VISION EQXX is how Mercedes-Benz imagines the future of electric cars. Ola Källenius, Chairman of the Board of Management of Daimler AG and Mercedes-Benz AG

Σημειώστε, τέλος, ότι στην διαδικτυακή παρουσίαση της Mercedes VISION EQXX η ηγεσία της εταιρίας εκπροσωπήθηκε σε υψηλότατο επίπεδο, με τους Ola Källenius και Markus Schäfer, μέλη του ΔΣ, αλλά και τον επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης Gorden Wagener ενώ το παρών έδωσαν και άλλα εξειδικευμένα στελέχη από τις ομάδες εξέλιξης του του ξεχωριστού αυτού πρωτοτύπου μοντέλου, που μεθαύριο θα κάνει την εμφάνισή του στο περίπτερο της Mercedes-Benz στην Έκθεση CES 2022 στο Las Vegas (5 έως 8 Ιανουαρίου 2022).

The VISION EQXX is how Mercedes-Benz imagines the future of electric cars. Gorden Wagener, Chief Design Officer Mercedes-Benz AG

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιανουάριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31