Sto Timoni

Tο νέο υβριδικό Honda HR-V e:HEV καίει λιγότερο στην πόλη απ’ ότι στο ταξίδι

Αποκλειστικά υβριδική η νέα, τρίτη γενιά του compact SUV της Honda που ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και νέα επίπεδα συνδεσιμότητας. Το νέο Honda HR-V e:HEV, που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης έρχεται να συνδυάσει παραδοσιακές αρετές της Honda με τα ζητούμενα της ενεργειακής μετάβασης, προσφέροντας υπό προϋποθέσεις ενδιαφέρουσα κατανάλωση καυσίμου.

Εμφανώς ολοκαίνουργιο το νέο Honda HR-V e:HEV με ένα αμάξωμα που δεν θυμίζει σε τίποτα απολύτως το προηγούμενο μοντέλο. Δεν θα λέγαμε ότι είναι το πιο όμορφο Honda που έχουμε δει ποτέ, ούτε ότι μας «τρελαίνει» η σχεδίασή του. Πάντως μοντέρνο είναι το χτισμένο στη νέα πλατφόρμα της εταιρίας coupe – SUV, που έχοντας αποκτήσει και μεγαλύτερους – στάνταρ 18άρηδες τροχούς – δείχνει δεόντως επιθετικό και έτοιμο να οργώσει το δασικό οδικό δίκτυο.

2021 Honda HR-V e:HEV

Ενώ δεν μπορείς να μην παρατηρήσεις ότι παρά τη διατήρηση των εξωτερικών διαστάσεων λίγο πολύ στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, το εσωτερικό δείχνει να έχει μεγαλώσει σημαντικά – και στο σημείο αυτό οφείλουμε να πούμε ότι τα 33 mm επιπλέον χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών δεν λένε όλη την αλήθεια – το διαθέσιμο μήκος είναι απλώς τεράστιο. Ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγκάζ, παρόλο που τα 330 λίτρα δεν ακούγονται ως ιδιαίτερα πολλά. Αλλά εκείνο που κάνει το Honda HR-V να ξεχωρίζει είναι η πρακτικότητα, με την εξαιρετική διαμόρφωση του εσωτερικού (πολλές και πρακτικές θήκες), αλλά και τα περίφημα magic seats, τα πίσω καθίσματα με τη βάση που αναδιπλώνεται για να αφήσει να δημιουργηθεί ένας μεγάλος χώρος φόρτωσης μεταξύ των πίσω θυρών.

Με το εσωτερικό δεν τελειώσαμε – η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή. Και αυτό παρά το ότι τα υλικά που περιβάλλουν είναι σκληρά. Βλέπετε για να καταλάβεις ότι είναι σκληρά πρέπει να τα αγγίξεις…

Η ουσία, βέβαια του νέου Honda HR-V βρίσκεται στο υβριδικό σύστημα κίνησης, του οποίου η λογική είναι αυτή που συναντάμε και στον μεγαλύτερο αδελφό CR-V, αλλά και στο μικρό πολυμορφικό Jazz.  Έχουμε λοιπόν το νέο HR-V να διαθέτει δύο ηλεκτρικές μηχανές, εκ των οποίων η μία παίζει το ρόλο της γεννήτριας και η άλλη του κινητήρα, και έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου που κινεί τη γεννήτρια για να τροφοδοτήσει με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα. Μια μικρή μπαταρία 1,5 kWh υπάρχει για να καλύπτει τα όποια κενά ισχύος μπορεί να προκύψουν, αλλά και για να ξεκινά το αυτοκίνητο.

Στην πράξη, το λόγο έχει πάντα ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί τους τροχούς, πλην κάποιων εξαιρέσεων, γύρω στα 80 χλμ./ώρα που μπορεί και ο βενζινοκινητήρας να συνδεθεί άμεσα με αυτούς. Ο οδηγός δεν ασχολείται με αυτό, οδηγεί μόνο με φρένο-γκάζι, όπως θα έκανε σε ένα αυτόματο αυτοκίνητο, επιλέγοντας μόνο τη λειτουργία οδήγησης, αλλά και το βαθμό επιβράδυνσης με τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό κάναμε και εμείς στην περιοχή γύρω από τη Honda Akademie στην Φρανκφούρτη, για να διαπιστώσουμε ότι οδηγώντας ήρεμα μπορείς να κινείσαι σχετικά αθόρυβα στον επαρχιακό δρόμο καταναλώνοντας μόνο 5,3 λίτρα / 100 χλμ. Το ίδιο συμβαίνει και όταν κινείσαι σε κάπως πιο αστικό περιβάλλον.

Και θα λέγαμε ότι όλα θα ήταν τέλεια, αν στις προσπεράσεις, όταν πατούσαμε τέρμα το γκάζι ο βενζινοκινητήρας δεν έκανε τόσο πολύ θόρυβο, ανεβάζοντας τέρμα τις στροφές του για να δώσει η γεννήτρια την απαιτούμενη ισχύ.

Το ίδιο βέβαια ισχύει και για την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο όταν προσπαθείς να αυξήσεις την ταχύτητά σου – οπότε βλέπεις να αυξάνεται και ο θόρυβος και η κατανάλωση. Στο σημείο αυτό βλέπουμε να υπάρχει ένα κοινό στοιχείο με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία στην πόλη καταναλώνουν λιγότερο καθώς αξιοποιούν την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση – και αυτό συμβαίνει και με το Honda HR-V e:HEV, που δείχνει τον καλύτερό του εαυτό στο κλεινόν άστυ. Οφείλουμε πάντως να σημειώσουμε ότι μπορείς να ταξιδέψεις με λογική κατανάλωση και σχετικά αθόρυβα εφόσον φροντίζεις να αξιοποιείς την «κεκτημένη» ταχύτητα και οδηγείς με μισό γκάζι.

Ο τιμοκατάλογος του νέου SUV της Honda δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί. Αυτό θα γίνει προς τα τέλη του Ιανουαρίου του 2022 όταν το νέο μοντέλο θα αρχίσει να διατίθεται και στη χώρα μας. Τότε θα μπορούμε να σας πούμε και κατά πόσον η οικονομία που προσφέρει αξίζει το τίμημα…

Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda HR-V e:HEV
Βενζινοκινητήρας 79 kW (107 PS) /6000-6400 rpm
Ηλεκτροκινητήρας 96 kW (131 PS)
0-100 km/h 10,7’’
Ταχύτητα 170 km/h
Κατανάλωση 5,4 lit./100 km
ΔιαστάσειςxΥ) 4340 x 1790 x 1582 mm

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε την επίσημη, αναλυτική περιγραφή του Ηonda HR-V e:HEV και να δείτε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό του

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930