Sto Timoni

Renault Clio Hybrid E-TECH 140hp (δοκιμή): καθημερινή οικονομία στην πράξη

Εξακολουθούν να συμφέρουν τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα, όπως το Renault Clio Hybrid E-TECH 140hp της δοκιμής μας, αφού προσφέρουν και χαμηλή κατανάλωση, και μειωμένες εκπομπές ρύπων, και άλλη ευκολία οδήγησης -χωρίς να υστερούν σε επιδόσεις και χωρίς να χρειάζεται να μπαίνουν στην πρίζα.

Ως βάση, πάνω στην οποία χτίστηκε το υβριδικό Clio χρησιμοποιήθηκε η νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα CMF-B της Renault (που χρησιμοποιήθηκε και για άλλα υβριδικά μοντέλα της γαλλικής εταιρίας), ενώ η αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης E-TECH περιλαμβάνει έναν εξελιγμένο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων χωρίς τούρμπο, έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο με τον θερμικό κινητήρα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη, έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα – μια μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης HSG (High-Voltage Starter Generator) και μία μπαταρία 1,2 kWh (με τάση 230V) που εξασφαλίζει θεωρητικά τη δυνατότητα έως 80% αμιγούς ηλεκτροκίνησης σε αστικό περιβάλλον και σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου (της τάξης του 40% σε σχέση με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης).

O πρώτος ηλεκτροκινητήρας, αυτός που υπό προϋποθέσεις κινεί τους εμπρός τροχούς και συνδράμει τον βενζινοκινητήρα, έχει μέγιστη ισχύ 49 PS και μέγιστη ροπή 205 Nm. O δεύτερος λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες και έχει μέγιστη ισχύ 20 PS και μέγιστη ροπή 50 Nm.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το Clio E-TECH 140 hp επιτυγχάνει εκπομπές CO2 χαμηλότερες από 100 g/km (τιμές WLTP) ενώ όλα τα επιπλέον στοιχεία του υβριδικού συστήματος κίνησης δεν αυξάνουν το συνολικό βάρους του υβριδικού Clio E-TECH παραπάνω από 10 κιλά, σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο Clio 1.5 Blue dCi 115hp.

Απόδοση που την εισπράττεις

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλα αρχίζουν και τελειώνουν στα 5,3 λίτρα ανά 100 km – δηλαδή στην ένδειξη της κατανάλωσης στο trip κομπιούτερ, του Renault Clio Hybrid E-TECH 140hp, της υβριδικής δηλαδή έκδοσης του δημοφιλέστατου γαλλικού σουπερμίνι. Η οποία για τα δεδομένα ακόμα και ενός σχετικά μικρού αυτοκινήτου, όπως το Clio, αποτελεί σίγουρα μία ασυνήθιστα καλή επίδοση. Μία επίδοση που στις μέρες μας είναι το ζητούμενο από κάθε οδηγό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό Clio δεν μπαίνει στην πρίζα – και αυτό μπορεί θεωρητικά να μην το φέρνει τόσο κοντά στο αύριο της αυτοκίνησης, δηλαδή τη μηδενικών ρύπων κινητικότητα – ωστόσο το γεγονός ότι ανήκει στην κατηγορία των “full hybrid” οχημάτων, των πλήρως υβριδικών που φορτίζουν τη μπαταρία μόνα τους, εν κινήσει, του επιτρέπει να κινείται κατά ένα μεγάλο ποσοστό με τον ηλεκτροκινητήρα του προς όφελος, βέβαια, της οικονομίας.

Και αυτό χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να κάνει κάτι. Δεν χρειάζεται δηλαδή να φορτίσει τη μπαταρία η οποία “γεμίζει” ενέργεια αυτόματα, μόνη της κατά την κυκλοφορία του αυτοκινήτου. Αυτό το χαρακτηριστικό δηλαδή η “απαρατήρητη” κίνηση με τον ηλεκτροκινητήρα (αφού η συντριπτική πλειοψηφία των αστικών διαδρομών πραγματοποιείται με τον ηλεκτροκινητήρα σύμφωνα με τη Renault) είναι που κατεβάζει τόσο χαμηλά την κατανάλωση. Βεβαίως υπάρχει και η συνδυασμένη λειτουργία των δύο μονάδων ισχύος, του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα, η οποία επίσης προσφέρει τη μείωση της κατανάλωσης.

Στην πράξη ο οδηγός συχνά-πυκνά εισπράττει το μέγα όφελος της ροπής του ηλεκτροκινητήρα – άμεσα διαθέσιμης όταν πατάει το γκάζι, χωρίς να χρειάζεται να περιμένει να ανέβουν οι στροφές του βενζινοκινητήρα. Ενώ πολλές φορές επίσης ξεκινάει εντελώς αθόρυβα, «ηλεκτρικά».

Πέρα όμως από τα σημαντικότατα οφέλη της οικονομίας και της ροπής (του «τραβήγματος» δηλαδή από χαμηλές στροφές και ταχύτητες) ο οδηγός απολαμβάνει επίσης ένα ακόμα μεγάλο όφελος: το μέγα προσόν του «αυτόματου» αυτοκινήτου. Βλέπετε, δεν χρειάζεται να ασχοληθεί με κάτι άλλο πέρα από το «γκάζι-φρένο» κατά την οδήγηση, με ότι ωραίο αυτό συνεπάγεται – ιδιαίτερα για την κίνηση στην πόλη. Το μοναδικό καθήκον στον τομέα της αλλαγής ταχυτήτων που έχει ο οδηγός είναι να φέρει τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στη θέση “D” (Drive) και να ξεκινήσει, ενώ υπάρχει και η επιλογή “B” (Brake) που σημαίνει φρενάρισμα κατά την επιβράδυνση – και αυτή είναι που θα χρησιμοποιήσει κάνεις είτε σε κατηφόρα είτε σε κάποια σε κάποια ορεινή διαδρομή στην οποία χρειάζεται τα κατεβάσματα των ταχυτήτων.

Δυο λόγια για την τεχνολογία E-TECH

Η τεχνολογία E-TECH του Groupe Renault βασίζεται στην εναλλαγή της σειριακής και της παράλληλης υβριδικής λειτουργίας. Οι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό μεταξύ τους, διοχετεύοντας την ισχύ τους στους τροχούς. Το σύστημα κίνησης διαχειρίζεται τη λειτουργία των κινητήρων και την παροχή ισχύος, ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος καθώς και ανάλογα με τις ευκαιρίες ανάκτησης ενεργείας, για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ο τρόπος αυτός διαχείρισης πραγματοποιείται βάσει 15 συνδυασμών λειτουργίας των κινητήρων και της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο. Κατά τη διάρκεια της κίνησης, η εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων κίνησης είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και δεν χρειάζεται καμία απολύτως παρέμβαση από τον οδηγό.

Το δικό της – σημαντικό ρόλο – στη διαμόρφωση της απόδοσης των υβριδικών συστημάτων E-TECH παίζει η ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα.

Έτσι, μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και ο μοχλός ταχυτήτων βρίσκεται στη θέση “D” (Drive), ο βασικός ηλεκτροκινητήρας επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο και λειτουργώντας σαν γεννήτρια μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική ώστε να φορτίζει την μπαταρία. Ενώ όταν ο οδηγός πατήσει το φρένο, ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον δύναμη πέδησης, ανακτώντας ταυτόχρονα και το ποσοστό της επιπλέον κινητικής ενέργειας που το επιστρέφει στη μπαταρία.

Σταθερή αξία

Από κει και πέρα το αυτοκίνητο έχει όλα τα καλά χαρακτηριστικά του Renault Clio. Κι αν θα θέλαμε να φτιάξουμε έναν κατάλογο με αυτά, πρώτη-πρώτη θα αναφέραμε την ποιότητα κατασκευής με τα πολύ καλά υλικά να ντύνουν το ταμπλό και τις πόρτες και τις επίσης καλής ποιότητας ταπετσαρίες. Ενώ στη συνέχεια θα βάζαμε τον πλούσιο εξοπλισμό, αφήνοντας για το τέλος κάτι το οποίο προφανώς δεν είναι άμεσα αντιληπτό – θα μιλούσαμε δηλαδή και για τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας που χαρακτηρίζουν δημοφιλέστατο σουπερμίνι της Renault.

Λίγο πριν όμως, θα είχαμε σταθεί στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, δηλαδή της οδικής συμπεριφοράς και των φρένων με το γαλλικό αυτοκίνητο να καταλαμβάνει μία από τις πρώτες θέσεις στην κατηγορία του. Όπως επίσης θα είχαμε αναφερθεί και στον τομέα των επιδόσεων, όπου επίσης το Renault Clio σημειώνει αρκετά καλά αποτελέσματα, κατεβάζοντας μεταξύ άλλων το χρόνο για τα γνωστά 0-100 km/h κάτω από τα 10 δεύτερα. Ενώ στα προσπεράσματα τον λόγο έχει η συνδυασμένη ροπή των δύο κινητήρων με τη Renault να υπόσχεται ρεπρίζ 80-120 km/h σε 6,9’’. Και παρ’ όλο που θα μπορούσε κανείς να περιμένει κάτι παραπάνω από ένα αυτοκίνητο 140 ίππων, και όσον αφορά το “νεύρο”, και όσον αφορά τις επιδόσεις σε απόλυτους αριθμούς – ιδίως στις ψηλότερες ταχύτητες – , δεν μπορείς να μην δηλώνεις ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, γιατί το υβριδικό Clio συνολικά δεν τα καταφέρνει τελικά άσχημα. Εξάλλου είναι ένα αυτοκίνηο που δεν το αγοράζεις τόσο για να έχεις το καλύτερο όσον αφορά την ταχύτητα, αλλά για τη μέγιστη οικονομία.

Φτάνοντας στο ταμείο βλέπουμε ότι η βασική έκδοση “EQUILIBRE” κοστίζει 27.710 ευρώ  – που βεβαίως δεν είναι λίγα, αλλά μέσα στο πλαίσιο των γενικότερων αυξήσεων στις τιμές των αυτοκινήτων που έχουμε δει τον τελευταίο χρόνο αρχίζουν να φαίνονται πιο λογικά, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψη του και την πολύ χαμηλή κατανάλωση. Αυτό βέβαια, με την προϋπόθεση ότι τα χιλιόμετρα που «γράφει» ένας οδηγός ετησίως είναι τέτοια ώστε το οικονομικό όφελος που θα προκύψει θα καλύψει σε εύλογο χρονικό διάστημα τη διαφορά και θα αρχίσει να προσφέρει και κέρδος…

Τελειώνοντας δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε μια σειρά από στοιχεία που είναι στάνταρ σε αυτά τα χρήματα όπως το Cruise Control με Speed limiter και χειριστήρια στο τιμόνι, η αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA) & Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (LDW), το σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη 7″– και, όπως λέμε στα… ελληνικά, last but not least το υβριδικό Clio διαθέτει ρεζέρβα – και μάλιστα κανονικών διαστάσεων. Σημειώστε ότι η κορυφαία σε εξοπλισμό έκδοση TECHNO (κοστίζει 29.360 €) έχει κυριολεκτικά τα πάντα, αφού διαθέτει επιπλέον Pack NAVI 7” (πλοήγηση με ελληνική χαρτογράφηση & Over Speed Prevention) κλπ.

ΥΠΕΡ

Χαμηλή κατανάλωση, ευκολία οδήγησης, οδική συμπεριφορά, φρένα, design, ποιότητα

ΚΑΤΑ

Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Renault Clio Hybrid ETECH 140hp
Κινητήρας: 1598 cm3
Ισχύς (PS [kW]/ rpm): 91 [67] / 5600
Ηλεκτροκινητήρας (PS [kW]) 49 [36]
Μέγιστη ροπή 144Nm/3.200 rpm (Βενζίνη)
205Nm (Ηλεκτροκινητήρας)
0-100 km/h: 9,9’’
Ταχύτητα: 180 km/h
Κατανάλωση: 4,3 – 5,1 l/100 km
Εκπομπές CO2: 96 – 114 g/km
M x Π x Y: 4.050 X 1.798 X 1.440 mm
Πορτμπαγκάζ: 284 λίτρα
Τιμή:** € 27.710
*Τυποποιημένη, συνδυασμένος κύκλος, σε λίτρα / 100 χλμ. Προδιαγραφές ρύπων Euro6 D Full

**Τιμή της βασικής έκδοσης EQUILIBRE

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930