Έχοντας ήδη υποβάλει με επιτυχία τα διαπιστευτήρια του στην ελληνική αγορά, κατακτώντας τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα 2021», το Renault Captur αποδεικνύεται, στην plug-in Hybrid εκδοχή του, ένα από τα πλέον οικονομικά SUV που μπορεί να αγοράσει κανείς. Και το ενδιαφέρον είναι ότι αυτή η επιτυχία του Renault Captur E-Tech Plug in Hybrid δεν εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του, όπως συνήθως συμβαίνει σε τέτοιου τύπου υβριδικά αυτοκίνητα.
Oι λάτρεις της ανάγνωσης των τεχνικών χαρακτηριστικών των αυτοκινήτων θα έχουν σίγουρα εντυπωσιαστεί aπό τις καταναλώσεις που συνοδεύουν τα “εξωτερικής φόρτισης” ή «επαναφορτιζόμενα» υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV / Plug-in Hybrid Electric Vehicles) καθώς εκεί βλέπουμε επιδόσεις πραγματικά ασύλληπτες για νορμάλ αυτοκίνητα της τάξης ακόμα των δύο λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Στην πράξη βέβαια η κατανάλωση τέτοιων οχημάτων όχι απλώς υπερβαίνει τα πέντε, τα έξι και πολύ συχνά τα επτά τα οκτώ ακόμα και τα 9,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ιδιαιτέρως όταν η μπαταρία τους είναι άδεια. Στο σημείο αυτό είναι που το Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid έρχεται να κάνει τη μεγάλη έκπληξη αφού καταφέρνει να προσφέρει – στην πράξη – ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ακόμα και αν ο ιδιοκτήτης της αμελεί τη φόρτιση της μπαταρίας του.
Βλέπετε το να έχεις ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο – που εξ ορισμού πρέπει να το βάζεις κάθε βράδυ στην πρίζα προκειμένου να ελαχιστοποιήσεις τις επισκέψεις το βενζινάδικο και να κινείσαι σχεδόν αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικούς ρύπους – το οποίο καταφέρνει να επιτυγχάνει κατανάλωση της τάξης των 6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, και μάλιστα με την μπαταρία άδεια, λειτουργώντας τελικά σαν ένα κανονικό full hybrid όχημα το οποίο δεν χρειάζεται καμία επαφή με την πρίζα, δεν είναι το πιο συνηθισμένο πράγμα που μπορεί να σου τύχει στις μέρες μας.
Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι το υβριδικό Renault είναι χτισμένο πάνω στη νέα σπονδυλωτή (modular) πλατφόρμα CMF-B της γαλλικής εταιρίας, και εκμεταλλεύεται στο έπακρο την αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης E-TECH, η οποία περιλαμβάνει έναν εξελιγμένο – μη turbo – βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο με τον θερμικό κινητήρα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη, έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα / μια μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης HSG (High-Voltage Starter Generator) και μία μπαταρία 9,8 kWh (400V) – που βάσει εργαστηριακών μετρήσεων εξασφαλίζει πλήρως ηλεκτρική κίνηση για 50 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες κίνησης και μέχρι 65 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο (WLTP και στις δύο περιπτώσεις), με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα διόλου ευκαταφρόνητα 135 χλμ./ώρα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται σημαντική μείωση της κατανάλωσης.
Στην πράξη είναι αλήθεια ότι εμείς, οδηγώντας το Renault Captur E-TECH Plug in Hybrid είδαμε ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 40 χιλιομέτρων, η οποία θα πρέπει να επισημάνουμε ότι δεν είναι καθόλου μα καθόλου κακή! Βλέπετε, ακόμα και έτσι, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Captur έχει τη δυνατότητα να κινείται χωρίς καθόλου καύσιμο για μία ολόκληρη εβδομάδα, διευκολύνοντας τις τυπικές καθημερινές διαδρομές του μέσου οδηγού – με την προϋπόθεση φυσικά της καθημερινής φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να επιτυγχάνεται η μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας. Σε αντίθετη περίπτωση, το Captur E-TECH λειτουργεί όχι ως Plug-in, αλλά ως full Hybrid, όπως δηλαδή το Clio E-TECH, με όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτού του τύπου η κίνηση. Κάτι το οποίο επιβεβαιώσαμε στην πράξη, όπως δηλώσαμε ευθύς εξ αρχής.
Καθοριστική στην όλη υπόθεση η παρουσία της ηλεκτροκίνησης, με έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος δεν προσφέρει κάποια θηριώδη ισχύ (66 HP), όμως συμμετέχοντας στην κίνηση του Captur – και μάλιστα άμεσα κάθε φορά που ενεργοποιείται – με 205 Nm ροπής συμβάλλει στο να προσφέρονται ισχυρές επιταχύνσεις εν κινήσει – οι οποίες βέβαια γίνονται ιδιαίτερα ευχάριστα αποδεκτές από τον οδηγό. Ο τελευταίος στην πράξη δεν ασχολείται με το πότε το αυτοκίνητο του είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο – κάτι για το οποίο τον πληροφορεί η σχετική, πράσινη ένδειξη “EV” στο ταμπλό – αφού τελικά στην πράξη όλα γίνονται αυτόματα, με τον ατμοσφαιρικό 1600άρη βενζινοκινητήρα συχνά-πυκνά σβηστό. Κάποιες φορές αυτός μπορεί βέβαια να κάνει λίγο πιο έντονα αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα, σε γενικές γραμμές όμως παραμένει σε διακριτικός, χωρίς να ενοχλεί τους επιβαίνοντες. Και αυτό ισχύει και στο ταξίδι (ακόμα κι αν κινείσαι με υψηλή μέση ταχύτητα) αλλά και στην πόλη. Βλέπετε η ηχομόνωση κάνει εξαιρετική δουλειά.
Κατά τα άλλα έχουμε να κάνουμε με ένα σύνολο κατασκευασμένο από πολύ καλής ποιότητας υλικά, το οποίο αποπνέει την αίσθηση του δεμένου. Η ανάρτηση του plug in υβριδικού Captur, χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή, καταφέρνει να είναι αρκετά απορροφητική και έτσι στις καθημερινές μετακινήσεις ο οδηγός απολαμβάνει υψηλή άνεση συνδυασμένη βέβαια με την ευκολία οδήγησης ενός αυτόματου αυτοκινήτου, οδηγώντας φρένο-γκάζι. Ενώ από την άλλη μεριά θα νιώσει σιγουριά από την ευστάθεια και την προοδευτικότητα των αντιδράσεων του Renault Captur, τόσο στον αυτοκινητόδρομο – σε ψηλές ταχύτητες – όσο και σε δρόμους με στροφές όπου θα θελήσει να αξιοποιήσει το μέγα πλεονέκτημα της διαθεσιμότητας της αυξημένης ροπής του συστήματος κίνησης.
Στον τομέα των χωρών, τέλος, έχουμε πλήρη επάρκεια μπρος-πίσω καθώς οι ψηλοί ενήλικοι επιβάτες δεν έχουν κανένα πρόβλημα να βολευτούν με άνεση έχοντας παραπάνω από επαρκή χώρο για γόνατα τους, αλλά και αρκετό αέρα για το κεφάλι τους. Όσο για το πορτμπαγκάζ, αυτό χάνει αναγκαστικά ένα μέρος της χωρητικότητάς του και είναι μικρότερο σε όγκο από αυτό του συμβατικού μοντέλου, καθώς ένα μέρος του χώρου του παραχωρείται στα ηλεκτρικά μέρη του υβριδικού συστήματος κίνησης.
Εν κατακλείδι θα λέγαμε ότι το Renault Captur E-TECH Hybrid 160 hp είναι από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς, σβέλτο, ευέλικτο και εξαιρετικά οικονομικό – και παρόλο που δεν είναι φθηνό θα λέγαμε ότι αξίζει τον κόπο για κάποιον που κάνει πολλά χιλιόμετρα και επιπλέον έχει «λαμβάνειν» από τα φορολογικά οφέλη του κρατικού προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση. Σημειώνουμε τέλος ότι το Captur καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, ενώ για την μπαταρία δίνεται εγγύηση 8 ετών.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Renault Captur E–TECH Hybrid 160 |
|
Κινητήρας: | 1598 cm3 |
Ισχύς (HP [kW]/ rpm): | 92 [68] / 5600 |
Ηλεκτροκινητήρας HP [kW] | 66 [49] |
Μέγιστη ροπή | 144Nm/3.200 rpm (Βενζίνη) 205Nm (Ηλεκτροκινητήρας) |
0-100 km/h: | 9,9’’ |
Ταχύτητα: | 180 km/h |
Κατανάλωση:* | 1,3 – 1,5 l/100 km |
Εκπομπές CO2: | 32 – 37 g/km |
M x Π x Y: | 4.227 X 1.797 X 1.576 mm |
Πορτμπαγκάζ: | 265/1.118 λίτρα |
Τιμή:** | € 39.810 |
*Τυποποιημένη, συνδυασμένος κύκλος, σε λίτρα / 100 χλμ.
**Τιμή της βασικής έκδοσης equilibre plus 160 |
Add comment