Sto Timoni

MAZDA MX-5 2.0L 184hp: Ο αιώνιος έφηβος

MAZDA MX-5 2.0L SKYACTIV G 184hp 6MT HOMURA DRAS: Λίγα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης έχουν καταφέρει να παραμένουν ίδια, αλλάζοντας! Και είναι το MX-5 μία χαρακτηριστική περίπτωση Sport αυτοκινήτου πού κατάφερε να διατηρήσει τον αυθεντικό, νεανικό του χαρακτήρα – σε πείσμα των αλλαγών που επέβαλε η μικροηλεκτρονική. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο εξακολουθεί να συγκινεί τους νέους κάθε ηλικίας…

Δεν είναι τούρμπο, δεν είναι προσθιοκίνητο, δεν είναι τετρακίνητο, ενσωματώνει τη διάταξη του πλέον «κλασικού» συστήματος μετάδοσης που θέλει τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός και κατά το διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου, να στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς δημιουργώντας το σχετικό τούνελ που παρεμβάλλεται μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Είναι η σύγχρονη εκδοχή του Mazda MX-5 του διθέσιου αυτοκινήτου με την μαλακή οροφή που αναδιπλώνεται χειροκίνητα μεν, πανεύκολα και σε χρόνο μηδέν δε, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 1989 για να καταφέρει να επαναφέρει στο προσκήνιο την έννοια του roadster αυτοκινήτου, καταρρίπτοντας στην πορεία του χρόνου και ένα ρεκόρ Γκίνες, έχοντας συσσωρευτικά στο ενεργητικό του πάνω από 1,0 εκ. πωλήσεις.

Διαχρονικά γοητευτικό το Mazda MX-5 προσφέρει αυτό που υπόσχεται: την απόλαυση της οδήγησης.

Να ‘μαστε λοιπόν εν έτει 2023 να οδηγούμε τη «σωστή» εκδοχή του διαχρονικά πανέμορφου MX-5, και μάλιστα στο σωστό χρώμα – αυτό το βαθύ κόκκινο της Mazda. Και είναι αυτή η σωστή εκδοχή του μοντέλου γιατί κινείται από τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα της ιαπωνικής εταιρείας που αξιοποιεί την τεχνολογία Skyactiv για να προσφέρει 184 ίππους με τη συνοδεία μία σχετικά συγκρατημένης κατανάλωσης βενζίνης – αν και το τελευταίο δεν είναι το κατεξοχήν ζητούμενο από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Εδώ λοιπόν καθισμένος χαμηλά και σε μικρή απόσταση από το έδαφος, βρίσκεσαι να θέλεις να απολαύσεις κάθε στιγμή το πλεονέκτημα που σου προσφέρει το χαμηλό κέντρο βάρους και βέβαια τα δυναμικά χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν τα μηχανικά μέρη και τα ελαστικά (Bridgestone Potenza S001 205/45 R17 84W στην περίπτωσή μας) του ιαπωνικού roadster.

Ποιότης, σχεδιαστική λιτότης, πλουσιος εξοπλισμός και υψηλή τεχνολογία συναντώνται με ένα ιδιαίτερο τρόπο στο εσωτερικό του ΜΧ-5.

Σε αυτό το περιβάλλον όλα παραπέμπουν στον παλιό καλό καιρό, με το στροφόμετρο να είναι τοποθετημένο στο κέντρο του πίνακα οργάνων για να σου θυμίζει ότι πρέπει να πατάς αποφασιστικά το γκάζι αν θέλεις να νιώσεις την ισχύ που είναι κρυμμένη κάτω από το εμπρός καπό. Στο δεξί σου χέρι αναπαύεται ένας επιλογέας που είναι δεόντως σφιχτός – δεν είναι φτιαγμένο με γνώμονα την άνεση το MX-5 αλλά με γνώμονα την οδηγική απόλαυση, την οποία είναι αλήθεια ότι μπορεί να σου προσφέρει όταν στην κατάλληλη διαδρομή αποφασίσεις να κινηθείς στο όριο της πρόσφυσης των ελαστικών. Βεβαίως η υπερστροφή θα κάνει αναπόφευκτα την εμφάνισή της κάποια στιγμή, όμως θα σβηστεί εν τη γενέσει της από τα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία σε αφήνουν να νιώσεις τόσο όσο χρειάζεται τη γλύκα της υπερστροφής επιτρέποντάς σου τελικά να κινηθείς σβέλτα και με ασφάλεια.

TECH INFO: MAZDA MX-5 2.0L SKYACTIV-G 184hp

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, DOHC, ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.998 cc, ΙΣΧΥΣ 184 PS/7.000 rpm, ΡΟΠΗ 205 Nm/4.000 rpm ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/ (ΜxΠxΥ) 3.915×1.735×1.230 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.310 mm, ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 130 L, ΒΑΡΟΣ 1.025 kg ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ 0-100 km/h 6,5 sec, ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 219 km/h, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ 6,9/9,0 L/100 km, CO2 155 g/km, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 37.801 €, ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ XXX €.

ΥΠΕΡ: Εξαιρετική σχεδίαση, απολαυστική οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, πλούσιος εξοπλισμός, κουκούλα που ανοίγει εύκολα και γρήγορα

ΚΑΤΑ: Μικρό πορτμπαγκάζ, έλλειψη εύχρηστων χώρων για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό

Όλα αυτά προσφέρονται σε ένα πακέτο, που στην ιδιαίτερα πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας “HOMURA DRAS” η οποία κοστίζει 43.619 ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 17’’ BBS, φρένα με δαγκάνες Brembo, αμορτισέρ Bilstein και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού με ευφυή βοηθό πέδησης στην πόλη μπρος-πίσω (SCBS) με αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB), σύστημα αναγνώρισης σημάτων τροχαίας κλπ. Ενώ δεν λείπουν φυσικά και τα πιο… τετριμμένα αξεσουάρ όπως ο αυτόματος κλιματισμός, το έξυπνο κλειδί, η οθόνη πολυμέσων, το σύστημα πλοήγησης, η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες στάθμευσης πίσω κλπ.

Πηγή: Περιοδικό Car and Driver

 

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31