Sto Timoni

Kia Sportage 1.6T 180PS 7-DCT: Πόσο καλό είναι το αυτοκίνητο της χρονιάς; (δοκιμή)

Το νέο Kia Sportage είναι πλέον το αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ελλάδα. Η μεγάλη αυτή διάκριση έρχεται σε συνέχεια μιας σειράς διακρίσεων, τόσο του συγκεκριμένου SUV της Kia, όσο και συνολικά των μοντέλων του Hyundai Group, αποτελώντας μια πρώτης τάξεως αφορμή για μια αξιολόγησή του στην πράξη. Δοκιμάζουμε, λοιπόν, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις του Kia Sportage, τη βενζινοκίνητη mild hybrid 48 Volt έκδοση με τους 180 ίππους και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Στις 12 Δεκεμβρίου οι 25 δημοσιογράφοι-μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» ανέδειξαν με την ψήφο τους στην πρώτη θέση της κατάταξης το νέο Kia Sportage που έτσι κατέκτησε έτσι τον τίτλο «Αυτοκίνητο του 2023». Με το «αδελφό» μοντέλο Hyundai Tucson (το οποίο μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη με το Sportage) να έχει κατακτήσει την πρώτη θέση στον ίδιο θεσμό πριν από ένα χρόνο (Αυτοκίνητο του 2022), το Hyundai Group δείχνει να διαθέτει μια σημαντική δυναμική και στην ευρωπαϊκή, και στην ελληνική αγορά.

Βρίσκονται μάλιστα οι Κορεάτες να δίνουν τη μάχη της κατηγορίας C-SUV (ενάντια σε Citroen C5-Aircross, Peugeot 3008, Skoda Karoq, Toyota C-HR, Volkswagen Tiguan κλπ.) με δύο μοντέλα που σίγουρα κατάφεραν να δημιουργήσουν εντυπώσεις. Εμείς επιλέγουμε να οδηγήσουμε την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.6 T-GDi στην έκδοση με τους 180 ίππους και συνδυασμένο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-DCT, καθώς η ζήτηση για αυτόματα μοντέλα συνεχώς αυξάνεται – και ταιριάζει γάντι σε αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Σημειώστε ότι η γκάμα του νέου Kia Sportage περιλαμβάνει εκδόσεις με turbo βενζινοκινητήρες 1.6 T-GDi 150 και 180 ίππων και turbodiesel 1.6D 136 ίππων, μία πλήρως υβριδική HEV (Hybrid Electric Vehicle) έκδοση 230 ίππων που δεν χρειάζεται ποτέ φόρτιση, αλλά και μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση PHEV (Plug in Hybrid Electric Vehicle) με την κορυφαία ισχύ των 265 PS (που αν τη φορτίζετε καθημερινά μπορεί και να μην χρειάζεται να πηγαίνετε στο βενζινάδικο).

Εμφάνιση και άνεση

Η αλήθεια είναι ότι την πρώτη φορά που είδαμε το νέο Kia Sportage το κοιτάξαμε με κάποια επιφυλακτικότητα απορώντας που η κορεάτικη εταιρία αποφάσισε να αλλάξει ένα τόσο όμορφο σχήμα, όπως αυτό που έκανε τόσο αγαπητό το προηγούμενο μοντέλο. Ωστόσο, άλλο οι φωτογραφίες, άλλο η πραγματικότητα και όταν πια βρίσκεσαι εμπρός από το καινούργιο SUV της Kia δεν μπορείς παρά να εκφράσεις την ικανοποίησή σου για αυτό που βλέπεις, καθώς είναι πράγματι ένα πολύ όμορφο και μοντέρνο αυτοκίνητο. Είναι μία αισθητική προσέγγιση που σου δημιουργεί είναι θετικά συναισθήματα – και αυτό έχει τη δική του σημασία, έστω και αν όπως πάντα λέμε η αισθητική είναι θέμα σε πολύ μεγάλο βαθμό υποκειμενικό.

Δεν είναι όμως μόνο αυτή η εμφάνιση που δημιουργεί θετικά συναισθήματα είναι και η ολική επαναφορά στον τομέα της ποιότητας. Μιας ποιότητας που ούτως ή άλλως δεν ήταν καθόλου μα καθόλου κακή, όμως εδώ έχει ανέβει σε άλλο επίπεδο. Βρισκόμαστε σε μία κατάσταση αντίστοιχη με αυτήν που είχαμε διαπιστώσει και επισημάνει όταν πρώτο-οδηγήσαμε το νέο Hyundai Tucson το αυτοκίνητο της χρονιάς 2022 για την Ελλάδα. Ένα αυτοκίνητο με ποιότητα… Mercedes, όπως είχαμε σχολιάσει τότε – έστω και με κάποια δόση υπερβολής.

Άνετα, λοιπόν, θα μπορούσαμε να επαναλάβουμε το ίδιο ακριβώς σχόλιο και για το Sportage – και το ερώτημα είναι αν έχουμε να κάνουμε με έναν ιδιότυπο εμφύλιο μεταξύ δύο αδελφών μοντέλων του ίδιου γκρουπ… Όπως και να ‘χει το πράγμα το νέο Kia Sportage που πριν ακόμα το οδήγησης σου δίνει την αίσθηση ενός ολοκληρωμένου και ποιοτικού αυτοκινήτου. Ενός αυτοκινήτου που έχει άφθονους χώρους και στο εμπρός, και στο πίσω κάθισμα και ένα αρκετά ευρύχωρο πορτμπαγκάζ – του οποίου η χωρητικότητα δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από την ύπαρξη της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος κάτω από το πάτωμα του. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα mild hybrid SUV.

Οι επιδόσεις της ασφάλειας

Tο αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα κινητήρα 1.6 TGDi των 180 ίππων, συνδυασμένο με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, o οποίος επιτρέπει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,8’’ και τελική ταχύτητα 201 χλμ./ώρα. Ο συνδυασμός είναι σχεδόν ιδανικός και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τα χειριστήρια στο τιμόνι. Ωστόσο, σπανίως νιώθεις την ανάγκη να καταφύγεις στη χρήση τους εκτός πια κι αν βρεθείς σε καμιά πολύ απαιτητική ορεινή διαδρομή και θελήσεις να αξιοποιήσεις ή να ανακαλύψεις τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του τη δυνατότητα επιλογών λειτουργίας οδήγησης μεταξύ Eco, Normal και Sport που επιδρούν στη λειτουργία του κινητήρα και του κιβώτιου ταχυτήτων επηρεάζοντας τις επιδόσεις και την κατανάλωση.

Το δικό μας το αυτοκίνητο το οδηγήσαμε κατά κύριο λόγο με επιλεγμένη τη λειτουργία Eco, καταναλώνοντας 9,5 έως 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ανάλογα με το πόσο πυκνή κυκλοφορία συναντούσαμε. Δεν είναι από τα πιο οικονομικά μοντέλα της αγοράς είναι όμως σβέλτο, κινείται πολύ χαλαρά με μεγάλη ταχύτητα, προσπερνά με ασφάλεια και ταξιδεύει και αθόρυβα χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση την οποία απολαμβάνει κάνεις και στις καθημερινές του μετακινήσεις.

Σε αυτές τις καθημερινές μετακινήσεις εκτιμάς επίσης αφάνταστα την εξαιρετική ανάρτηση που συνδυάζει μία σχεδόν γαλλική απορροφητικότητα με ένα αξιολογότατο κράτημα. Δεν θα πούμε ότι το νέο Kia Sportage είναι κορυφαίο στον τομέα του κρατήματος, ωστόσο τα δυναμικά του χαρακτηριστικά είναι εξαιρετικά.

Πλούτος

Όλα αυτά συνοδεύονται από ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού που στην έκδοση “GT” που οδηγήσαμε θα το χαρακτηρίζαμε υπερπλήρες με τις δύο μεγάλες έγχρωμες οθόνες 12,3’’, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για τον έλεγχο των τιμών στο κέντρο του ταμπλό να σηματοδοτούν την ενσωμάτωση της υψηλής τεχνολογίας το SUV της KIA.

Το Kia Sportage 1.6T 180ps 7DCT 2WD 48V GT-LINE της δοκιμής μας κοστίζει 39.790 €. η τιμή αυτή περιλαμβάνει και 5 χρόνια δωρεάν service. Πέραν αυτών, ο οδηγός απολαμβάνει και τη σιγουριά που προσφέρει η επταετής εργοστασιακή και πανευρωπαϊκή εγγύηση της Kia. Σημειώστε ότι ο τιμοκατάλογος ξεκίνα από τα 30.990 ευρώ για την έκδοση 1.6T 150ps 6MT 2WD 48V LX DYNAMIC – με την τιμή να περιλαμβάνει πάντα τα πέντε χρόνια δωρεάν service.

Υπέρ

Design, υψηλή ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά

Κατά

Εργονομικές μικροατέλειες, μέτρια κατανάλωση

KIA SPORTAGE 1.6T 180PS 7-DCT
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
1.6 T-GDi 48V
Κυβισμός (cm3) 1598
Ισχύς (PS / rpm) 180/5500
0-100 km/h 8,8’’
Ταχύτητα (km/h) 201
Κατ/ση (lit./100 km) 6,3-6,7*
CO2* (g/km) 142-151
M x Π x Y (mm) 4.515×1.865×1.645
Πορτμπαγκάζ (lit.) 562/1751
Τιμή** € 33.290
*Μεικτή κατανάλωση και εκπομπές CO2 κατά WLTP.

**Τιμή έκδοσης “Dynamic”, που διαθέτει αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, Αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, τύπου κουρτίνας & Κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, Drive Mode – επιλογή προφίλ οδήγησης (Eco, Normal και Sport), θερμαιν. εμπρός καθίσματα, έγχρωμη οθόνη αφής 8″, Apple Car Play & Google Android Auto, και ένα μεγάλο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης όπως τα TMPS (Tire Pressure Monitoring System) – Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών με ενδείξεις στον πίνακα οργάνων, HAC (Hill-start Assist Control) – Σύστημα Υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα ή κατηφόρα, DBC (Downhill Brake Control) – Σύστημα Υποβοήθησης φρεναρίσματος σε κατηφόρα, TSA (Trailer Stability Assist) – Σύστημα ελέγχου ευστάθειας ρυμουλκούμενου, MCB (Multi Collision Brake) – Σύστημα αυτόματης πέδησης μετά από πρόσκρουση (για την αποφυγή πολλαπλής σύγκρουσης), LKA (Lane Keeping Assist) – Σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από την λωρίδα κυκλοφορίας, LFA (Lane Following Assist) – Σύστημα διατήρησης οχήματος στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας, FCA (Forward Collision Avoidance Assist) – Σύστημα ηχητικής προειδοποίησης και αυτόματης έκτακτης πέδησης για την αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτοκίνητα, δίκυκλα και πεζούς, DAW (Driver Attention Warning) – Σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού, LVDA (Leading Vehicle Departure Alert) – Σύστημα ειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, ISLA (Intelligent Speed Limit Assist) – Σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας και προειδοποίησης σε περίπτωση υπέρβασής τους.

Η έκδοση GT-Line της δοκιμής μας η οποία κοστίζει €37.930 διέθετε επιπλέον το πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη αφής 12,3’’ στο κέντρο του ταμπλό, αισθητήρες παρκαρίσματος μπρος-πίσω, σύστημα πλοήγησης, αυτόματο 3-ζωνικό κλιματισμό κλπ.

Δείτε εδώ τον πλήρη τιμοκατάλογο της Kia  (2022-12-19)

Δείτε εδώ τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά και τον αναλυτικό εξοπλισμό ολόκληρης της γκάμας του νέου KIA Sportage

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031