Είναι μικρό, είναι ευέλικτο και είναι και ιδιαίτερα ευκολοοδήγητο, χάρη στο αυτόματο κιβώτιο που διαθέτει Kia Picanto GT line. Καταφέρνει μάλιστα να μην «καίει» και πολύ.
Έχοντας ήδη αρκετά χρόνια στην αγορά, το Kia Picanto GT line Auto έχει δώσει σαφή δείγματα γραφής ως προς την ποιότητα και την αξιοπιστία του – την οποία εγγυάται σταθερά η 7-ετής εργοστασιακή εγγύηση. Είναι ένα πεντάθυρο αυτοκίνητο – ό,τι πρέπει για τα αστικά κέντρα, και όχι μόνον, αφού οι διαστάσεις του επιτρέπουν να κινείσαι στο κέντρο με άνεση και να βρίσκεις πιο εύκολα θέση να παρκάρεις. Ενώ οι χώροι του είναι τέτοιοι που επιτρέπουν τη φιλοξενία τεσσάρων «κανονικών» ενηλίκων επιβατών.
Η ποιότητα κατασκευής του Kia Picanto GT line Auto, τώρα, είναι καλή και παρόλο που δεν υπάρχουν μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες, η γενική εικόνα εμπνέει εμπιστοσύνη, ενώ ο όλος διάκοσμος, σε συνδυασμό με το δερμάτινο τιμόνι αλλά και τη μεγάλη οθόνη πολυμέσων που έχει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας “GT line”, δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον – με το «δικό μας» Picanto να δείχνει ότι είναι όντως μία πιο πλούσια έκδοση του μικρού αυτοκινήτου της Kia. H γενική εργονομία είναι πολύ καλή, εξαιρετικά ευδιάκριτα τα όργανα ελέγχου και αρκετά καλά τα πράγματα και στην οθόνη πολυμέσων, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός ότι το air condition διαθέτει χωριστά – φυσικά χειριστήρια, οπότε κάνεις δεν ψάχνει στο μενού της οθόνης για να το ρυθμίσει. Με πολύ ενδιαφέροντα τρόπο, τέλος, έχει διαμορφωθεί και η κονσόλα μεταξύ οδηγού συνοδηγού προσφέροντας βολικές θήκες για μικροπράγματα.
Κάτω από το εμπρός καπό του Kia Picanto GT line Auto θα δει κανείς μία σχετικά συμβατική λύση ένα 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα που φαίνεται πλέον να αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα – στην εποχή της παντοκρατορίας του τούρμπο. Ο βενζινοκινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα ρομποτοποιημένο αυτόματο κιβώτιο το οποίο δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να γίνουν οι αστικές μετακινήσεις όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστες για τον οδηγό. Και μπορεί να μην είναι υπερτροφοδοτούμενος ο κινητήρας του Kia Picanto, πάντως η ισχύς του είναι υπεραρκετή για να κινήσει με αξιοπρέπεια το μικρό αυτοκίνητο στην πόλη και στις λεωφόρους της αλλά και στον αυτοκινητόδρομο (τελική ταχύτητα 172 km/h). Προφανώς δεν είναι το Picanto το ιδανικό αυτοκίνητο για ταξίδια, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να αναπτύξει μία «αξιοπρεπή» ταχύτητα με ασφάλεια.
Το αυτόματο κιβώτιο από τη μεριά του δεν θα λέγαμε ότι είναι ότι καλύτερο υπάρχει στον τομέα αυτό, καθώς τις «ιδιοτροπίες» του τις έχει. Για παράδειγμα, αν επιχειρήσεις να το οδηγήσεις με τη λογική που οδηγείς τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη θα απογοητευτείς από τον τρόπο που γίνονται οι αλλαγές ταχυτήτων όταν κινείσαι με τέρμα γκάζι. Ωστόσο εκείνο που μπορείς να κάνεις είναι λιγάκι να μάθεις να «ακούς» τον κινητήρα και να φροντίζεις να μειώνεις την πίεση στο γκάζι την κατάλληλη στιγμή ώστε να έχεις μία απολύτως ομαλή αλλαγή σχέσης μετάδοσης. Εναλλακτικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη δυνατότητα για χειροκίνητες αλλαγές αφήνοντας και ξαναπατώντας το γκάζι κάθε φορά που αλλάζεις ταχύτητα (θα λέγαμε ότι από τη διαδικασία αυτή λείπει το πάτημα του συμπλέκτη που είναι απαραίτητο σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο) ώστε να επιτυχείς επιθυμητή ομαλότητα στις αλλαγές ταχυτήτων. Οφείλουμε πάντως να σημειώσουμε ότι οδηγώντας με «μισά γκάζια», δηλαδή πιο χαλαρά, οι αλλαγές γίνονται με αρκετά πολιτισμένο τρόπο.
Αν τώρα μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει την παραπάνω ιδιοτροπία του αυτόματου κιβωτίου του Picanto ως αδυναμία, δεν μπορεί να μην επισημάνει ως πλεονέκτημα την αρκετά χαμηλή κατανάλωση – σταθερά κάτω από 6,5 λίτρα ανά 100 km και πολλές φορές και κάτω από τα 6 λίτρα. Άρα, λοιπόν, υπό αυτή την έννοια το Kia Picanto δείχνει να είναι ένα «σωστό» αυτοκίνητο προσφέροντας άνεση στις μετακινήσεις στην πόλη αλλά και οικονομία.
Κλείνοντας, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η τιμή του Kia Picanto 1.2 GT-line AMT auto δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλή – αν και υπό το πρίσμα των γενικότερων αυξήσεων των τιμών των αυτοκινήτων δεν πρέπει να θεωρηθεί και ιδιαίτερα υψηλή. Ωστόσο η Kia έχει την απάντηση σε αυτήν την παρατήρηση που δεν είναι άλλη από το Picanto 1.2 LX Optimum AMT που με πλήρη εξοπλισμό κοστίζει σημαντικά λιγότερα χρήματα (€ 16.990) που δείχνει μια σαφώς πιο λογική επιλογή για κάποιον που θέλει ένα μικρό, ευέλικτο, οικονομικό και εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Kia Picanto 1.2 auto |
|
Κινητήρας (cm3) | 1.197 |
Ισχύς (ps/rpm) | 84/6000 |
Ροπή (Nm/rpm) | 118/5500 |
0-100 km/h | 15,7’’ |
Ταχύτητα (km/h) | 172 |
Κατ/ση*(l/100 km) | 5,5-5,8 |
CO2*(g/km) | 124-132 |
M x Π x Y | 3595 x 1595 x 1500 mm |
Πορτμπαγκάζ | 255 λίτρα |
Τιμή** | € 18.590 |
* Τυποποιημένη κατανάλωση & CO2 βάσει του προτύπου WLTP (συνδυασμένος κύκλος) |
|
**Τιμή έκδοσης “1.2 GT-line AMT auto”, με την ισχύουσα έκπτωση της αντιπροσωπείας. Η αντίστοιχη έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει 17.290 ευρώ, ενώ η τιμή της βασικής έκδοσης του μοντέλου “1.2 LX Imontion” περιορίζεται στα € 14.990. Το Picanto είναι επίσης διαθέσιμο και με κινητήρα ενός λίτρου (1.0 LX Inmotion 4S: €14.390) |
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το Kia GT Line Auto στην ιστοσελίδα της αντιπροσωπείας
Αναλυτικό τιμοκατάλογο του Kia Picanto μπορείτε να βρείτε εδώ
Add comment