Sto Timoni

Renault Austral Mild Hybrid 160 AUTO: Στη θερμή αγκαλιά της ποιότητας (δοκιμή)

Με το όνομά του να παραπέμπει στη ζεστασιά και τη ζωντάνια του Νότου, το νέο SUV της Renault – το οποίο οδηγούμε στην έκδοση Renault Austral Mild Hybrid 160 AUTO – καταφέρνει κάθε στιγμή που το οδηγείς να επιβεβαιώνει την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής του υπό τη σκέπη της έντονης παρουσίας της υψηλής τεχνολογίας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Renault δίνει δείγματα γραφής με ένα SUV μοντέλο της, δεν είναι η πρώτη φορά επίσης που παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο με μία ποιότητα κατασκευής που δεν απέχει πολύ από την χαρακτηρίσεις κορυφαία. Και έχει λοιπόν αυτό το νέο Renault το όνομα Austral που παραπέμπει στη φρεσκάδα, τη ζωντάνια και τη ζεστασιά του Νότου (Auster). Πρόκειται για τον αντικαταστάτη του Kadjar που έρχεται να αντιπαρατεθεί σε έναν πολυπληθέστατο ανταγωνισμό, στον οποίο συναντάμε δύο SUV που έχουν κερδίσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ελλάδα (Hyundai Tucson 2022 & Kia Sportage 2023), αλλά και άλλους δυνατούς παίκτες όπως το δημοφιλέστατο Peugeot 3008 (Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2017), το Ford Kuga, το Volkswagen Tiguan κλπ. Ένα μοντέλο που, ελέω ενεργειακής μετάβασης, προσφέρεται σε μια ενδιαφέρουσα ποικιλία υβριδικών εκδόσεων, από την οποία εμείς είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το Renault Austral Mild Hybrid 160 AUTO, την ήπια υβριδική 12-βολτη έκδοση (mild hydrid 12V) η οποία όμως δεν τσιγκουνεύεται καθόλου τους ίππους της, αφού η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 160 PS. Ενώ παράλληλα προσφέρει και έξτρα άνεση στον οδηγό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει.

Το design του Austral ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault.

 

 Η ποιότητα της τεχνολογίας

Αυτό που σε εντυπωσιάζει από την πρώτη που θα βρεθείς στο τιμόνι του νέου Renault Austral Mild Hybrid 160 Auto είναι ο τρόπος που το αυτοκίνητο “κυλάει” στην άσφαλτο. Γιατί δεν είναι μόνο τα υλικά κατασκευής με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπος στην καμπίνα – και τα οποία θα λέγαμε ότι παραπέμπουν σε αυτό που έχει καταγραφεί στη συλλογική συνείδηση ως… γερμανική ποιότητα -, είναι και η εξαιρετικά απορροφητική ανάρτηση η οποία συμβάλλει στο να δημιουργηθεί τελικά αυτό που στα αγγλικά ονομάζεται “ride quality”, δηλαδή ποιότητα κύλισης. Και ας μην έχει την ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων πίσω που έχει η πλήρως υβριδική E-TECH έκδοση του Renault Austral, αλλά ημιάκαμπτο άξονα – φαίνεται ότι η «δουλειά» που πρέπει να γίνει γίνεται σωστά και με το παραπάνω. Είναι τελικά αυτό το μείγμα που επιτρέπει να μιλήσουμε για μία ποιότητα κύλισης που διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο της κορυφαίας, τουλάχιστον με τα δεδομένα της κατηγορίας.

Οι δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ανάλυσης, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για τα multimedia και οι δύο 12 ιντσών, δημιουργούν έναν εκτεταμένο πίνακα πληροφοριών σε σχήμα γάμα κεφαλαίο (Γ, με την μεγάλη του πλευρά οριζόντια) στον οποίο μπορείς να δεις μια σειρά ενδιαφέρουσες και ευανάγνωστες απεικονίσεις. Μπορείς μάλιστα να διαμορφώσεις κατά το δοκούν τον πίνακα οργάνων (μετατρέποντάς τον και σε χάρτη αν θέλεις), αλλά το καλύτερο είναι να προτιμήσεις τη διάταξη με τα κυκλικά όργανα και τις σούπερ ευανάγνωστες ενδείξεις, ώστε να έχεις πληρότητα στην πληροφόρησή σου. Αντιλαμβάνεστε βεβαίως ότι αυτό το «σκηνικό» παραπέμπει σε μία μεγάλη λίστα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) για τα οποία προσφέρονται οι αντίστοιχες δυνατότητες ρύθμισης από τον οδηγό. Στη δημιουργία του high-tech κλίματος συμβάλει επίσης η… μουσική που συνοδεύει τη λειτουργία του ραντάρ παρκαρίσματος (διαφορετικοί, ευχάριστοι ήχοι για κάθε πλευρά του αυτοκινήτου), αλλά και η πολύ καλή οθόνη οπισθοπορείας.

Πέρα από τα πολύ καλά υλικά κατασκευής, το μοντέρνο design παίζει το δικό του ρόλο στη δημιουργία της γενικευμένης αίσθησης ποιότητας που δημιουργείται στο εσωτερικό του Austral. H ρύθμιση του κλιματισμού γίνεται εύκολα, όχι μέσω της οθόνης, αλλά με τη βοήθεια μιας σειράς από φυσικούς διακόπτες.

Ένα ευρύχωρο και πρακτικό SUV

Με το μήκος του να ξεπερνάει έστω και οριακά τα 4,5 μέτρα το Renault Austral Mild Hybrid 160 Auto δεν θα μπορούσε παρά να είναι ευρύχωρο – και αυτό είναι κάτι που νιώθεις όταν βρεθείς στο εσωτερικό του – ιδιαίτερα στο πίσω κάθισμα όπου διαπιστώνεις ότι έχεις τουλάχιστον τρία δάχτυλα αέρα για τα γόνατα σου ακόμα περισσότερα για το κεφάλι σου, ακόμα και αν είσαι ψηλός και έχεις βρεθεί πίσω από έναν αντίστοιχα ψηλό οδηγό (άνω του 1,85 μ.).

Στα δυνατά σημεία του νέου Renault Austral Mild Hybrid 160 Auto περιλαμβάνεται και το μεγάλο πορτμπαγκάζ, που ξεκινώντας από την επίσημη χωρητικότητα των 500 λίτρων, επιτρέπει τη μεταφορά έως και επιπλέον 75 λίτρων αποσκευών χάρη στο διαιρούμενο και συρόμενο πίσω κάθισμα. Είναι λοιπόν και πρακτικό εκτός από ευρύχωρο το νέο SUV της Renault, συμπέρασμα που ενισχύεται από τις ουκ ολίγες θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα σε όλες τις πόρτες, αλλά και μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Σήμα κατατεθέν θα λέγαμε η «πλατφόρμα» που ολισθαίνει μπρος-πίσω στην κεντρική κονσόλα, θυμίζοντας χειριστήριο (μανέτα) αεροσκάφους, και η οποία είναι ότι πρέπει για να ακουμπήσεις το κινητό σου (είναι διαθέσιμη και με επαγωγική φόρτιση) κρύβοντας από κάτω έναν ακόμη χώρο για μικροαντικείμενα.

Σβέλτο και σταθερό

Όπως ήδη είπαμε το 12-βολτο Austral της δοκιμής μας δεν τσιγκουνεύεται τους ίππους του, στοιχείο που εξασφαλίζει κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς ρυθμούς κίνησης – και αυτό δεν αργείς να το διαπιστώσεις. Είναι βλέπετε από την εκκίνηση, με το πρώτο πάτημα του γκαζιού, που νιώθεις μία ζωηράδα ενδεχομένως απροσδόκητα άμεση και ευχάριστη, στοιχείο που διατηρείται λίγο πολύ κατά την οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες και «μισά γκάζια». Ενώ στο λεγόμενο «σανίδωμα» μπορεί και να εισπράξεις μία μικρή υστέρηση – που όμως δεν είναι «καταστροφική». Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι το Austral μπορεί και μαζεύει χιλιόμετρα γρήγορα και σχετικά αθόρυβα, αφού η ηχομόνωση κάνει καλή δουλειά αφήνοντας μόνο ένα ελάχιστο θρόισμα από τους εξωτερικούς καθρέφτες να ενοχλήσει τους επιβάτες όταν ταξιδεύεις με μεγάλη ταχύτητα.

Ο «μαγικός» διακόπτης Multisense στο “πολυλειτουργικό” τιμόνι είναι αυτός με τον οποίο ο οδηγός επιλέγει το προφίλ λειτουργίας του Renault Austral Mild Hybrid 160 Auto (μεταξύ Comfort, Eco, Sport και Personal) μια δυνατότητα την οποία ήδη έχει φροντίσει να διαφημίσει δεόντως η Renault. Το ενδιαφέρον είναι ότι με το Multisense μεταβάλλεις τα χαρακτηριστικά λειτουργίας όχι μόνο του συστήματος κίνησης αλλά και του συστήματος διεύθυνσης. Βρίσκεσαι λοιπόν να έχεις μια διαφορετική αίσθηση στο τιμόνι, διαφορετική απόκριση στο γκάζι, αλλά και διαφορετικό προφίλ αλλαγής ταχυτήτων.

Αν επιλέξεις, για παράδειγμα, το “sport” καταλαβαίνεις ότι το τιμόνι βαραίνει ευχάριστα στις στροφές, ενώ το κιβώτιο κατεβάζει μόνο του ταχύτητα καθώς επιβραδύνεις πριν από μια στροφή. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι, από τεχνική σκοπιά, πρόκειται για κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, που όμως λειτουργεί σαν 7-άρι με επτά φιξαρισμένες ταχύτητες και επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές (οι οποίες μάλιστα είναι ιδιαίτερα άμεσες) με τη βοήθεια των ειδικών μοχλοδιακοπτών στο τιμόνι. Το βέβαιο είναι ότι σε νορμάλ συνθήκες δεν νιώθεις καμία απολύτως ανάγκη να περάσεις σε χειροκίνητο έλεγχο·- αυτό ενδεχομένως να το ζητήσεις σε μία γρήγορη διαδρομή, όπου και πάλι αν έχεις επιλέξει την επιλογή Sport μπορεί να διαπιστώσεις ότι οι αυτοματισμοί κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους. Και είναι σε αυτές τις συνθήκες που επιβεβαιώνεις ότι η ανάρτηση εκτός από άνετη είναι και δεόντως αποτελεσματική, προσφέροντας πολύ καλό κράτημα, σε συνδυασμό φυσικά με τα ελαστικά Michelin Total Performance 205/55 R19 97V.

Εν κατακλείδι

Επιστρέφοντας το Renault Austral Mild Hybrid 160 Auto στην αντιπροσωπεία ΤΕΟΡΕΝ, μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής, είναι αλήθεια ότι έχοντας έντονη πάντα την αίσθηση της ποιότητας για την οποία μιλήσαμε ευθύς εξαρχής, αναζητήσαμε τα στοιχεία εκείνα που θα χαρακτηρίζαμε ως αδυναμίες του νέου μοντέλου. Καταλήξαμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι η διαχείριση των διαφόρων συστημάτων μέσω της κεντρικής α-λα τάμπλετ οθόνης αφής δεν είναι ότι πιο εύκολο υπάρχει εν κινήσει (κάτι που δυστυχώς ισχύει για πολλά μοντέλα της αγοράς), όπως επίσης είναι μάλλον υπερβολική η συγκέντρωση 3 μοχλοδιακοπτών στο δεξί χέρι του οδηγού (κιβώτιο ταχυτήτων, ράδιο/ηχοσύστημα και υαλοκαθαριστήρες). Κάποιες φορές επίσης, κυρίως σε κλειστές στροφές διαπιστώσαμε ότι η εμπρός αριστερή κολώνα δημιουργεί μια τυφλή περιοχή στο οπτικό μας πεδίο. Η έλλειψη ρεζέρβας είναι επίσης ένα αρνητικό στοιχείο που χαρακτηρίζει όμως σχεδόν το σύνολο πλέον των διαθέσιμων στην αγορά μοντέλων.

Κατά συνέπεια κλείνοντας, θα πρέπει να καταφύγουμε στο κλισέ: οι όποιες αδυναμίες απαριθμήσαμε δεν αλλοιώνουν στο ελάχιστο τη συνολικά θετική εικόνα που αποκομίσαμε οδηγώντας το Austral, το νέο SUV της Renault. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα από τα πιο άρτια και ολοκληρωμένα μοντέλα που έχει παρουσιάσει ποτέ η γαλλική εταιρία. Και ως τέτοιο θα διεκδικήσει τη θέση του στην ανταγωνιστικότατη όπως είπαμε κατηγορία των μεσαίου μεγέθους SUV.

ΥΠΕΡ: Ποιότητα κατασκευής, άνεση ανάρτησης, ηχομόνωση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις

ΚΑΤΑ: Εργονομικές μικροατέλειες

Το Austral είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που χτίστηκε πάνω στην 3ης γενιάς πλατφόρμα CMF-CD της «Συμμαχίας» Renault-Nissan. Και αυτό έχει τον θετικό του αντίκτυπο και στην άνεση, και στην οδική συμπεριφορά.

Renault Austral Mild Hybrid 160 AUTO – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.333 cc, ΙΣΧΥΣ 158 PS/5.250 to 5.500 rpm, ΡΟΠΗ 270 Nm/1.800-3.750 rpm
  • ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/ (ΜxΠxΥ) 4.510×1.825×1.644 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.667 mm
  • ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 500/575/1525*L
  • ΒΑΡΟΣ 1.464 kg
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ 0-100 km/h 9,7 sec, ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 175 km/h,
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ 6,2/9,2 L/100 km, CO2 140 g/km
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ** 42.950 €, ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 98 €

*Με φιξαρισμένο/συρόμενο πίσω κάθισμα/με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων ριγμένες
**H τιμή του Renault Austral Mild Hybrid 160 AUTO (έκδοση Techno). H έκδοση mild hybrid 130 κοστίζει 38.450 €

Φωτ.: Γιώργος Κούτος / Car and Driver

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΛΑΥΡΙΟΥ

Τον φιλόξενο χώρο του Τεχνολογικού Πολιτιστικού Πάρκου Λαυρίου (ΤΠΛΛ) αξιοποιήσαμε για τη φωτογράφιση του Renault Austral. Το Πάρκο ιδρύθηκε με πρωτοβουλία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) το 1992 στον χώρο όπου κάποτε λειτουργούσε η Γαλλική Εταιρεία Λαυρίου (Compagnie Française des Mines du Laurium) έχοντας στόχο όχι μόνο τη διατήρηση της πολιτιστικής και τεχνολογικής κληρονομίας του τόπου, αλλά κα τη φιλοξενία και την προώθηση ερευνητικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου έχει κηρυχθεί ενιαίο διατηρητέο μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού και απλώνεται σε έναν χώρο 245 στρεμμάτων, με πολλά βιομηχανικά κτίρια να έχουν ανακατασκευαστεί και να συνδυάζουν την ιστορικότητα της μορφής με τη σύγχρονη λειτουργικότητα – στοιχείο που τα καθιστά κατάλληλα για εταιρικές, πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις. Παράλληλα τα κτίρια αυτά στεγάζουν αρκετές νέες και καινοτόμες επιχειρήσεις, εργαστήρια του ΕΜΠ καθώς επίσης και ιδρύματα πολιτισμού και τέχνης.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031