Sto Timoni

Hyundai Kona Hybrid (δοκιμή): το εναλλακτικό SUV του σήμερα

Την εποχή που όλα μπαίνουν στην πρίζα το Hyundai Kona Hybrid τα καταφέρνει μια χαρά και χωρίς αυτήν, αφού λειτουργεί ως ενδιάμεσο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, χωρίς όμως να απαιτεί τη σχετική υποδομή, επιτρέποντας στον ιδιοκτήτη του να απολαμβάνει τη χαμηλή κατανάλωση και την ευκολία οδήγησης, χωρίς δεσμεύσεις.

Θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει το Hyundai Kona Hybrid και ως “παραδοσιακό” υβριδικό, από αυτά που τώρα πλέον τα λέμε Full Hybrid (συνήθως αναγράφονται ως HEV – Hybrid Electric Vehicle) προκειμένου να τα ξεχωρίσουμε από τα Mild Hybrid (τα ήπια υβριδικά με τους μικρούς ηλεκτροκινητήρες-μίζες) και ακόμα περισσότερο από τα plug-in Hybrid (με τους μεγάλους ηλεκτροκινητήρες που μπορούν να κινηθούν για αρκετά χιλιόμετρα μόνο με τη μπαταρία τους, αλλά χρειάζονται σύνδεση στο ηλεκτρικό δίκτυο).

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Βλέπετε, στη λογική του Hyundai Kona Hybrid βρίσκεται η ανεξαρτησία από το δίκτυο της ΔΕΗ, η μείωση της κατανάλωσης βενζίνης, αλλά και η ευκολία οδήγησης, οπότε το μυαλό σας πάει σε αυτό που χρόνια τώρα κάνει με επιτυχία η Toyota. Όμως οι Κορεάτες το πήγαν ένα βήμα παραπέρα, γιατί κατάφεραν να παντρέψουν τα καλά αυτού που μέχρι τώρα λέγαμε πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης με τα πλεονεκτήματα ενός σύγχρονου κιβώτιου ταχυτήτων.

Και υβριδικό λοιπόν, και αυτόματο, και χειροκίνητες αλλαγές με ένα εξάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Και γιατί είναι καλό αυτό; Γιατί η αίσθηση που αποκομίζεις σου θυμίζει ένα καλό σύγχρονο αυτόματο μοντέλο, με «νεύρο» όταν χρειάζεται.

Απολαμβάνοντας τους αυτοματισμούς

Τι σημαίνουν τώρα όλα αυτά; Με απλά λόγια θα λέγαμε ότι το Kona προσφέρει μία κατανάλωση τόσο χαμηλή που στην πόλη εντυπωσιάζει, μία οδήγηση που ξεκουράζει, επιδόσεις δεν σε απογοητεύουν και ένα “νεύρο” που σε ευχαριστεί.

Έχουμε λοιπόν έναν βενζινοκινητήρα χιλίων εξακοσίων κυβικών 105 ίππων, να συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα – για την ακρίβεια μία ηλεκτρική μηχανή 43,5 ίππων που παίζει και το ρόλο της γεννήτριας. Είναι ένα σύστημα που άλλοτε αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία πολυμερών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,56 kWh – η οποία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του – και άλλοτε της την επιστρέφει ανάλογα με τις ανάγκες του. Στην πράξη ο οδηγός απολαμβάνει τα καλά της ροπής του ηλεκτροκινητήρα κάθε φορά που θα αποφασίσει να βυθίσει το δεξί του πόδι στο πάτωμα.

Οδηγώντας χαλαρά μπορείς να βλέπεις τη στάθμη της μπαταρίας να ανεβαίνει, ενώ όταν οι ρυθμοί ανέβουν, και μπεις στη διαδικασία να ζητάς τις μέγιστες επιδόσεις για πολύ ώρα, αναπόφευκτα έρχεται η μείωση των ενεργειακών αποθεμάτων. Ωστόσο με νορμάλ οδήγηση, ακόμα και σβέλτη, δεν κινδυνεύεις ποτέ να ξεμείνεις από… ρεύμα. Και αυτό είναι ένα μεγάλο προσόν του Hyundai Kona Hybrid.

Όταν θελήσεις, τώρα, να αξιοποιήσεις τη δυνατότητα επιβράδυνσης με τον κινητήρα έχει στη διάθεσή σου είτε τις «πεταλούδες» (τα λεγόμενα puddles στο τιμόνι) είτε τον κεντρικό επιλογέα (κοινώς… λεβιέ) στην κονσόλα για χειροκίνητη/σειριακή αλλαγή ταχυτήτων. Με τον ίδιο τρόπο μπορείς να «κατεβάσεις» ή να «ανεβάσεις» ταχύτητα, ανάλογα με το αν θέλεις να προσπεράσεις ή να κινηθείς με τις ελάχιστες δυνατές στροφές, ρίχνοντας στο ναδίρ την κατανάλωση.

Καλύτερη ανάρτηση

Το υβριδικό Kona δεν έχει φτιαχτεί για να κατακτήσει τον χαρακτηρισμό σπορ. Ωστόσο οδηγώντας το δεν θα νιώσεις σε καμία περίπτωση ανασφάλεια. Πατάει πολύ καλά στην άσφαλτο, στρίβει με ασφάλεια, δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις – και κυρίως – δεν παύει κάθε στιγμή να σου δίνει την αίσθηση μιας συμπαγούς, γεροδεμένης κατασκευής.

Η εξαιρετικά ισορροπημένη ανάρτηση είναι και τόσο μαλακή όσο χρειάζεται για να πραγματοποιείς τις καθημερινές σου μετακινήσεις με άνεση (το Hyundai Kona Hybrid διαθέτει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και όχι ημιάκαμπτο όπως οι συμβατικές βενζινοκίνητες εκδόσεις του), και τόσο σκληρή όσο πρέπει για να μπορέσεις να κινηθείς αξιοπρεπώς γρήγορα όταν βρεθείς σε μία επαρχιακή διαδρομή όπου θα θελήσεις να πατήσεις το γκάζι λίγο παραπάνω.

“Σκληρή” ποιότητα και βραβευμένο design

Συνήθως μπαίνοντας σε ένα αυτοκίνητο ψάχνουμε να βρούμε το μαλακό ταμπλό που θα επιβεβαιώσει την υψηλή ποιότητα. Στην περίπτωση του Kona τα πλαστικά είναι σκληρά όμως η αίσθηση τους είναι ιδιαίτερα ποιοτική και δεν θα σου περάσει ούτε ένα λεπτό από το μυαλό η λέξη φθήνια, καθώς έχεις να κάνεις με ένα σαλόνι προσεκτικά συναρμολογημένο.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η εντυπωσιακότατη οθόνη 10 ιντσών, ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πίνακα με εξαιρετικά ευανάγνωστα όργανα. Ποιοτικό, λοιπόν, και αρκετά ευρύχωρο το εσωτερικό φιλοξενεί με σχετική άνεση τέσσερις επιβάτες ενώ το πορτμπαγκάζ θα χωρέσει τις στοιχειώδεις αποσκευές τους.

Κατά τ’ άλλα, στα πλεονεκτήματα του compact αυτού SUV της Hyundai είναι το γεγονός ότι είναι όμορφο – κι αν θέλετε να μιλήσουμε να επιχειρηματολογήσουμε για την ομορφιά αυτή θα πρέπει να σας πούμε ότι η κορεάτικη εταιρεία έχει στο ενεργητικό της αρκετά ευρωπαϊκά βραβεία design τα τελευταία χρόνια. Εξάλλου η εικόνα μιλάει από μόνη της.

Η μαγεία της χαμηλής κατανάλωσης

Εννοείται ότι βασικότατο πλεονέκτημα του Kona Hybrid είναι η ευκολία οδήγησης προσφέρει η οδήγηση φρένο γκάζι που αποτελεί ανεκτίμητο προσόν για τις καθημερινές μετακινήσεις. Εκείνο, όμως, που πάνω από όλα ανεβάζει την αυτοπεποίθησή του οδηγού είναι η ένδειξη της κατανάλωσης – ιδιαίτερα όταν οδηγεί κάνεις μέσα στην πόλη.

Και οφείλουμε να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι κατηφορίζοντας τη Μεσογείων προς το κέντρο της Αθήνας καταφέραμε να δούμε τη μέση κατανάλωση να πέφτει στα 2,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Ακραία τιμή οπωσδήποτε, όμως και η μέση τιμή της δοκιμής μας δεν ήταν καθόλου κακή, αφού με 5,4 l/100 km δεν υπάρχει περίπτωση να βρεις ανταγωνιστή με συμβατικό κινητήρα, ικανό να πλησιάσει αυτήν την τιμή στην πόλη.

Αυτό τελικά το χαρακτηριστικό είναι που καθορίζει και το συμπέρασμά μας. Αξίζει να δώσεις τα παραπάνω χρήματα που κοστίζει το υβριδικό Kona, σε σχέση με ένα απλό αδελφάκι του, εφόσον κινείσαι πολύ μέσα στην πόλη – σε διαφορετική περίπτωση δύσκολα θα αποσβέσεις τη διαφορά σε ένα λογικό χρονικό διάστημα. Οικονομία θα δεις και στο ταξίδι, όμως μέσα στο κλεινόν άστυ η διαφορά «βγάζει μάτι», επιβεβαιώνοντας κάθε στιγμή την επιλογή σου. Ενώ σε αυτές ακριβώς τις συνθήκες είναι που θα εκτιμήσεις και το αυτόματον την υποθέσεως…

Κατά τ’ άλλα, το Hyundai Kona Hybrid δεν παύει να είναι ένα Kona, με όλες τις αρετές και τις αδυναμίες που χαρακτηρίζουν το compact SUV της Hyundai. Στις πρώτες ανήκει αναμφισβήτητα η πενταετής εγγύηση – χωρίς όριο χιλιομέτρων – που προσφέρει η εταιρία σε όλα της τα μοντέλα (μαζί με τα 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια), καθώς και τα 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία, προϊδεάζοντας για μια απροβλημάτιστη συμβίωση.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Βενζινοκινητήρας 1.6 16V κύκλου Atkinson
Κυβισμός: 1580 cm3
Ισχύς (PS/rpm): 105/5700
Ηλεκτροκινητήρας 43,5 PS
Μπαταρία 1,56 kWh / 240 V / 42 kW
0-100 km/h: 11,2’’
Ταχύτητα: 160
Κατανάλωση*: 3,9 – 4,3 lit./100 km
Εκπομπές CO2*: 90 – 99 g/km
M x Π x Y: 4.165 x 1.800 x 1.565 mm
Πορτμπαγκάζ: 361 / 1.143** λίτρα (VDA)
Τιμή***: € 24.490
* Συνδυασμένος κύκλος (στοιχεία κατά NEDC 2.0)

** Με πλήρως αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα

*** Τιμή έκδοσης Premium

Δείτε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά και τον αναλυτικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του Hyundai Kona Hybrid κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του Hyundai Kona Hybrid κάνοντας κλικ εδώ 

Περισσότερες πληροφορίες για το Hyundai Kona Hybrid μπορείτε να δείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της ελληνικής αντιπροσωπείας

Δείτε εδώ περισσότερες – εργοστασιακές – φωτογραφίες του Hyundai Kona Hybrid

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930