Sto Timoni

Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 hp (δοκιμή): o diesel που γοητεύει

Έξι χρόνια μετά την κατάκτηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ελλάδα το  μικρό γαλλικό αυτοκίνητο, έχοντας δεχθεί μια σειρά βελτιώσεις, δηλώνει σταθερά παρών στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των σουπερμίνι. Ενώ στην πετρελαιοκίνητη έκδοση Citroen C3 1.5 BlueHDi 100hp συνδυάζει την κορυφαία άνεση που διαχρονικά χαρακτηρίζει τη Citroen με την ανυπέρβλητη οικονομία των πολύ καλών diesel του γαλλικού γκρουπ.

Πριν πούμε οτιδήποτε συγκεκριμένο σχετικά με το Citroen C3 1.5 BlueHDi 100hp της δοκιμής μας είναι χρήσιμο να δούμε τι έχει γραφτεί στην επίσημη ιστοσελίδα του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» σχετικά με το Citroen C3: «H τρίτη γενιά του γαλλικού supermini ξεχώρισε τόσο για την μοντέρνα εμφάνιση του όσο και για τα νέα στοιχεία που εισήγαγε στην κατηγορία του. Ειδικότερα, η εξωτερική του εμφάνιση, ενισχυμένη από τα έξι Airbumps, την υπερυψωμένη καμπίνα και τους ενισχυμένους θόλους με πλαστικά μέρη έδιναν την αίσθηση ενός μικρού, αστικού crossover. Με άνετο εσωτερικό το μοντέλο της γαλλικής φίρμας διέθετε άνετη καμπίνα, με στυλάτο εσωτερικό και πρακτικά στοιχεία που ενίσχυαν την μοναδικότητα του. Έφερε πλούσιο εξοπλισμό, με σημαντικά συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως το 3D Σύστημα πλοήγησης με αναγνώριση ομιλίας, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και σύστημα ανίχνευσης νεκρής γωνίας. Προσφερόταν σε εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ με την τελευταία να έχει ως ατού την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση 3,2 λίτρων/100χλμ, σε συνδυασμό με τις άνετες αναρτήσεις.»

Το παραπάνω σχόλιο συνοδεύει την αναφορά στο «Αυτοκίνητο του 2017», αφού το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο είχε κερδίσει τότε, λίγο μετά το λανσάρισμά του τον μεγάλο αυτό ελληνικό τίτλο. Οπότε ενδιαφέρον έχει να δούμε ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που εξακολουθούν – και σήμερα – να το καθιστούν ανταγωνιστικό, καθώς στο διάστημα που μεσολάβησε δεν ήταν λίγα τα καινούρια σουπερμίνι που ήρθαν να διεδικήσουν το δικό τους μερίδιο στην αγορά.

Εμφάνιση και οικονομία

Προφανώς η εμφάνιση είναι ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του μικρού Citroen, ιδιαίτερα στην περίπτωση του πετρελαιοκίνητου άσπρου με κόκκινη οροφή αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή. Είναι όμορφο απέξω, είναι όμορφο και μέσα, με αυτά τα χαρακτηριστικά καθίσματα της Citroen που νιώθεις ότι είναι αναπαυτικά πριν ακόμα καθίσεις επάνω τους: είναι απαλά στην όψη, απαλά και στην αφή – και είναι βέβαια και όμορφα.

Από την άλλη μεριά, το τρίπτυχο του τίτλου της δοκιμής μας συμπληρώνεται από την οικονομία και χαμηλή κατανάλωση που εξασφαλίζει ο κινητήρας diesel των 100 ίππων. Και μπορεί η μέγιστη ισχύς να μην σε κάνει να πανηγυρίζεις όταν διαβάζεις τις προδιαγραφές του Citroen C3 1.5 BlueHDi, όμως οδηγώντας το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεσαι ότι αυτή είναι υπεραρκετή γιατί συνδυάζεται με την αυξημένη ροπή που αναπόφευκτα συνοδεύει κάθε πετρελαιοκινητήρα. Το Citroen C3 λοιπόν κινείται σβέλτα – και αυτό το καταλαβαίνεις πολύ πιο έντονα σε κάποια ανηφορική διαδρομή όπου εκπλήσσεσαι με τον τρόπο το αυτοκίνητο «τραβάει» ακόμα και φορτωμένο.

Και αν θέλουμε να μιλήσουμε για τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου συστήματος κίνησης θα λέγαμε ότι αυτός ο κινητήρας πασπαρτού είναι ένας από τους πλέον επιτυχημένους κινητήρες του group PSA (ή αν θέλετε του ευρύτερου πλέον ομίλου που ακούει στο όνομα Stellantis) και κινεί με επιτυχία αρκετά – και μάλιστα μεγαλύτερα σε μέγεθος μοντέλα – σε εδκόσεις με διαφορετική απόδοση ισχύος που φτάνει μέχρι τα 130 άλογα. Στην περίπτωσή μας ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που διαθέτει έναν απίστευτο απίστευτα εύχρηστο επιλογέα που κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων παιχνιδάκι. Μπορεί λοιπόν να μην προσφέρει την άνεση που προσφέρει ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ωστόσο μπορούμε άνετα να πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πλέον φιλικά στον οδηγό χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων.

Κορυφαία άνεση

Ο τομέας της άνεσης τώρα, δεν εξαρτάται μόνο από τα αναπαυτικά καθίσματα αλλά και από την τυπικά γαλλική ανάρτηση με την απίστευτη απορροφητικότητα που στην καθημερινότητά σου επιτρέπει να μην αντιλαμβάνεσαι τη συντριπτική πλειοψηφία των αντιξοοτήτων του οδοστρώματος που συναντάς στην πορεία σου. Ενδεχομένως για αυτούς που θα ήθελαν κάτι πιο σπορ σε αίσθηση η ανάρτηση αυτή να φανεί σχετικά μαλακή – και δεν θα έχουν άδικο. Ωστόσο για κάποιον ο οποίος θέλει να μετακινείται όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστα δεν νομίζουμε ότι υπάρχει κάτι καλύτερο από το Citroen C3 1.5 BlueHDi στην κατηγορία.

Τέλος στο κομμάτι των χώρων, το οποίο και συνδέεται – και αυτό – με την άνεση, μπορεί οι χώροι που προσφέρει το Citroen C3 να μην είναι οι κορυφαίοι της κατηγορίας αλλά εν πάση περιπτώσει μπορούν να μετακινήσουν μία οικογένεια με άνεση επιτρέποντας και σε μεγαλόσωμους ενηλίκους να καθίσουν στο πίσω κάθισμα πίσω από έναν ψηλό οδηγό, έστω και αν δεν έχουν ιδιαίτερο αέρα για τα γόνατα τους. Απλώς παρκές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου το πορτμπαγκάζ έρχεται να ενταχθεί σε ένα σύνολο που προσφέρει μία ομοιομορφία, μία ομοιογένεια και να είναι τελικά αυτό που περιμένουμε από ένα «σουπερμίνι», ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας «B» (Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris, Volkswagen Polo κλπ.) ως προς τις μεταφορικές του δυνατότητες.

Στο κομμάτι της οικονομίας τα λέει όλα τα trip computer-  και είναι τελικά που δείχνει μία κατανάλωση που είναι αντίστοιχη αυτo;y που περιμένει κανείς από ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Το Citroen C3 1.5 BlueHDi δεν δυσκολεύεται μέσα στην Αθήνα να πλησιάσει απειλητικά τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ στον ανοιχτό δρόμο η κατανάλωση μειώεται ακόμα περισσότερο και δεν δυσκολεύεσαι να δεις ένδειξη αρκετά κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Ενδιαφέρουσα επιλογή

Κατά συνέπεια το Citroen C3 1.5 BlueHDi αποτελεί μία άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή για εκείνους που ενώ δεν έχουν τις τεράστιες ανάγκες σε χώρους και χρειάζονται ένα «συγκρατημένων» διαστάσεων και ευέλικτο αυτοκίνητο, ενώ από την άλλη μεριά κάνουν αρκετά χιλιόμετρα γράφοντας μπόλικα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Αυτοί θα εκτιμήσουν αφάνταστα το προσόν της χαμηλής κατανάλωσης του διαθέτει το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο, χωρίς φυσικά να πάψουν να απολαμβάνουν και το δυνατό του «τράβηγμα», αλλά και την χαρακτηριστικά γαλλική ανάρτηση. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 20.700 ευρώ. Στα υπέρ και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο της Citroen

Δείτε εδώ τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό του Citroen C3

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας (cm3) 1499
Ισχύς (ps/rpm) 99/3750
Ροπή (Nm/rpm) 250/1750
0-100 km/h 10,2’’
Ταχύτητα (km/h) 188
Κατανάλωση* 4,2-5,1 lit./100 km
CO2 (g/km) 86
M x Π x Y 3996 x 1829 x 1474 mm
Πορτμπαγκάζ 300 λίτρα
Τιμή* 20.700 €
*Τυποποιημένη κατανάλωση (WLTP, μεικτή)

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031