Sto Timoni

BMW X3 xDrive30i (δοκιμή): Η πολυτέλεια των επιδόσεων

Επιβεβαιώνει τον premium χαρακτήρα της η plug in υβριδική έκδοση της BMW X3, δηλαδή η BMW X3 xDrive30i που δοκιμάζουμε, η οποία καταφέρνει να προσφέρει δυναμικές επιδόσεις, οδηγική απόλαυση αλλά και σχετικά συγκρατημένη κατανάλωση. Όλα αυτά υπό τη σκέπη της μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς που αποτελεί πρόσθετο πλεονέκτημα για τον κάτοχό της.

Με 292 ίππους διαθέσιμους από το υβριδικό σύστημα κίνησης, εκ των οποίων οι 184 προέρχονται από έναν δίλιτρο 4-κύλινδρο κινητήρα που ενσωματώνει δεκαετίες ανάπτυξης της τεχνογνωσίας της BMW (από twin-scroll στροβιλοσυμπιεστή και άμεσο ψεκασμό μέχρι VALVETRONIC και Double VANOS) και άλλοι 109 από τον ενσωματωμένο στο κιβώτιο ταχυτήτων ηλεκτροκινητήρα η «επαναφορτιζόμενη» BMW X3 xDrive30i δεν έχει πρόβλημα να σου προσφέρει επιταχύνσεις που κολλούν την πλάτη σου στο κάθισμα. Όπως επίσης δεν έχει πρόβλημα και να σου προσφέρει εκείνη τη μοναδική αίσθηση στο τιμόνι και τη σιγουριά που απαιτείς όταν στρίβεις και όταν φρενάρεις για την οποία παραδοσιακά φημίζεται η εταιρία. Είναι ένα SUV, όχι μικρό είναι αλήθεια, στο τιμόνι του οποίου μπορείς να απολαύσεις και την οδήγηση αλλά και τις απλές καθημερινές μετακινήσεις.

Η υπόσχεση όμως για καθημερινές διαδρομές χωρίς βενζινάδικο είναι μάλλον υπερβολικά αισιόδοξη, αφού παραλαμβάνοντας το αυτοκίνητο με γεμάτη μπαταρία και επιλέγοντας την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία δεν καταφέραμε να κάνουμε παραπάνω από 22 km – όση ακριβώς ήταν και η πρόβλεψη στο trip computer! Και αυτή η επίδοση, που επιβεβαιώσαμε στη συνέχεια εκ νέου, απέχει πολύ από τα 40 έως 50 χιλιόμετρα κίνησης αποκλειστικά με την ενέργεια της μπαταρίας – χωρίς βενζίνη που μπορείς θεωρητικά να επιτύχεις.

Το πόσο κακό είναι αυτό είναι μία άλλη ιστορία, γιατί τελικά ακόμα και όταν η ένδειξη της ηλεκτρικής αυτονομίας είναι στο μηδέν θα νιώσεις αρκετές φορές ότι ξεκινάς με τον βενζινοκινητήρα σβηστό – κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα η συνολική κατανάλωση να κυμαίνεται, με βάση το βάρος, τον όγκο και τις επιδόσεις του αυτοκίνητου σχετικά χαμηλά (αρκετά κάτω από τα 9,0 lit/100 km). Ενώ αν φροντίζεις να φορτίζεις τακτικά την μπαταρία τότε μπορείς να περιορίσεις την κατανάλωση ακόμα και στα 6,5 lit./100 km – και στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε ότι δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να προσπαθείς να επιβεβαιώσεις στην πράξη την τυποποποιημένη κατανάλωση ενός αυτοκινήτου και δη ενός plug in hybrid (στη συγκεκριμένη περίπτωση: 2,6-2,0 lit./100 km). Σημειώνουμε επίσης ότι σε αυτήν την κατάσταση, με τη μπαταρία θεωρητικά άδεια, δεν νιώθεις ότι χάνεις σε επιδόσεις αφού πάντα υπάρχει κάποιο μικρό απόθεμα για τον ηλεκτροκινητήρα όταν ζητάς το «μπαμ», ενώ και ο βενζινοκινητήρας απλώς… γαζώνει!

Η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς είναι μόνιμη και δεν εξαρτάται από το επίπεδο φόρτισης της τοποθετημένης κάτω από το πίσω κάθισμα μπαταρίας, αφού ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται όπως είπαμε εμπρός. Και είναι αυτό ένα στοιχείο που προσφέρει επιπλέον σιγουριά, αφού ο οδηγός γνωρίζει πως ότι και να συμβεί, για όσο μεγάλο χρονικό διάστημα και να τη χρειαστεί, η τετρακίνηση θα «δουλεύει». Ενώ το εξαιρετικό «8-άρι» αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάνει τόσο καλά τη δουλειά του που δεν σου δημιουργεί την ανάγκη να καταφύγεις σε χειροκίνητες αλλαγές, ακόμα και όταν οδηγείς γρήγορα.

Η ανάρτηση θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μία τυπική ανάρτηση BMW προσφέρει όχι μόνο άνεση αλλά και, όπως είπαμε στην αρχή, «αίσθηση» δηλαδή οδηγός νιώθει κάθε στιγμή τι ακριβώς συμβαίνει με το αυτοκίνητο που οδηγεί – και σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει και το πολύ καλό τιμόνι. Βεβαίως οι ζάντες είναι 21’’ και τα λάστιχα χαμηλού προφίλ υψηλών ταχυτήτων (245/40 R21 100Y) και έτσι σε κάποια απότομα σαμαράκια & λακούβες μπορεί να ακούσετε «κάτι τι» και ενδεχομένως και να νιώσετε κάτι σε κραδασμό, αλλά όχι ότι αυτό είναι αρκετό για να χαλάσει το «κλίμα» της άνεσης και θα τολμούσαμε να πούμε και της «χλιδής».

Γιατί, από κει και πέρα το εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό ανταποκρίνεται στο χαρακτηρισμό premium που συνοδεύει ολόκληρο το αυτοκίνητο, με υλικά εξαιρετικής ποιότητας και τις δύο ψηφιακές οθόνες (μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το infotainment στο κέντρο του ταμπλό ο χειρισμός της οποίας συνδυάζεται με τον εύχρηστο περιστροφικό πολυδιακόπτη iDrive της BMW) να επιβεβαιώνουν την ύπαρξη μίας μεγάλης γκάμας συστημάτων υψηλής τεχνολογίας και υποβοήθησης του οδηγού. Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα να επιλέξει και λειτουργία του οχήματος (drive mode) μεταξύ Hybrid, Hybrid EcoPro, Electric, Sport/XTRA Boost δίνοντας έμφαση στην οικονομία ή στο σπορ χαρακτήρα της X3.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά BMW X3 xDrive30i

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.998 cc
  • ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ/ ΙΣΧΥΣ 292 PS, ΡΟΠΗ 420 Nm
  • ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ/ ΛΙΘΙΟΥ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ 12 kWh
  • ΧΡΟΝΟΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ 3,7 h @ 3,7 kW (0-100%, 16A/230V),
  • ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 42-50 km
  • ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/ (ΜxΠxΥ) 4.708×1.891×1.676 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.864 mm
  • ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 450-1500 L
  • ΒΑΡΟΣ 2.065 kg
  • ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ 0-100 km/h 6,1 sec, ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 210 km/h
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ 2,6 – 2,0 l/100 km [WLTP]/8,5 L/100 km
  • CO2 59 – 45 g/km [WLTP]
  • ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 66.000 €

Πολυτελέστατο και πλούσια εξοπλισμένο το εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό, ενώ μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ παρά το ότι χάνει 100 λίτρα σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις της Χ3 (450 έναντι 550 λίτρων)

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031