Sto Timoni

Το υβριδικό Kia Niro HEV συρρικνώνει την κατανάλωση (δοκιμή)

Απόλυτο όπλο στην εποχή της ενεργειακής κρίσης: το πλήρως υβριδικό Kia Niro καταφέρνει να συμπιέζει εντυπωσιακά την κατανάλωση καυσίμου – χωρίς όμως αυτό να είναι το μοναδικό προσόν του. Με εντυπωσιακό design και σχετικά compact διαστάσεις το crossover της Kia αποδεικνύεται επίσης εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση, ευρύχωρο, πρακτικό και σβέλτο.

Προφανώς το πιο εντυπωσιακό στοιχείο το οποίο μπορεί να αναφέρει κανείς ξεκινώντας να μιλά για το νέο Compact Crossover της KIA – το ολοκαίνουριο Kia Niro –  είναι η ένδειξη της κατανάλωσης στο trip computer: καταναλώνοντας ένα ρεζερβουάρ καυσίμου το πλήρως υβριδικό Kia Niro κατάφερε στα χέρια μας να καλύψει απόσταση 700 χιλιομέτρων με τη μέση κατανάλωση να πέφτει τελικά στα 5,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Υβριδική αποτελεσματικότητα

Η διευκρίνιση που οφείλει κανείς να κάνει, πριν συνεχίσει να μιλάει για την απόδοση του KIA Niro, είναι ότι μέσα σε αυτά τα χιλιόμετρα υπήρχαν και περίπου 200 στην Εθνική Οδό. Κάτι που σημαίνει ότι η κατανάλωση θα ήταν ακόμα χαμηλότερη, αν είχαμε κινηθεί αποκλειστικά στον αστικό ιστό της πρωτεύουσας. Ενδεικτικά να πούμε ότι στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση ξεπέρασε σαφώς τα 6,0 λίτρα (έφτασε μέχρι και 6,4 – που και πάλι είναι χαμηλή) κάτι που είναι απολύτως λογικό για ένα υβριδικό όχημα, το οποίο καταφέρνει κάνει τη σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου που αναμένουμε, αξιοποιώντας την ανάκτηση της ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

Θυμίζουμε ότι το πλήρως υβριδικό Kia Niro διαθέτει ένα 1.600άρη ατμοσφαιρικό (χωρίς τούρμπο) βενζινοκινητήρα 105 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW που συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις μετάδοσης, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει και με χειροκίνητες αλλαγές με τη βοήθεια των ειδικών μοχλοδιακοπτών “paddles” στο τιμόνι.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι το αυτοκίνητο διαθέτει δύο λειτουργείες για το σύστημα κίνησης: την SPORT και την ECO ενώ τα paddles που μόλις αναφέραμε, κατά τη λειτουργία SPORT χρησιμοποιούνται για την αλλαγή ταχυτήτων, ενώ κατά τη λειτουργία ECO ρυθμίζουν τον βαθμό επιβράδυνσης – και κατά συνέπεια τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας – με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, ελαχιστοποιώντας και την χρήση των φρένων. Προκύπτει λοιπόν ένα ακόμα όφελος από αυτή την ιδιαιτερότητα του συστήματος κίνησης του Kia Niro.

Από την άλλη μεριά, επειδή το κιβώτιο ταχυτήτων έχει συγκεκριμένες σχέσεις μετάδοσης δεν παρατηρούμε ανεξέλεγκτη αύξηση των στροφών του κινητήρα όπως σε άλλα υβριδικά συστήματα. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα υβριδικό σύστημα, το οποίο χωρίς να απαιτεί καμία επιπλέον ενέργεια από τον οδηγό του (σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο) προσφέρει σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Σημειώστε ότι το Niro ξεκινά πάντα με τον βενζινοκινητήρα σβηστό, με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα του, ενώ κατά την κίνηση του αυτοκινήτου ο βενζινοκινητήρας ανάβει και σβήνει ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης (η μέγιστη ταχύτητα με τον ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 120 km/h). Οι προσφερόμενες επιταχύνσεις είναι αρκετά γρήγορες (αποφασιστικό ρόλο σε αυτό παίζει ο ηλεκτροκινητήρας με την άμεση διαθεσιμότητα της μέγιστης ροπής του) ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται κάπως (165 km/h) – και αυτό είναι ένα στοιχείο που συναντάμε λίγο-πολύ σε όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα.

Μοντέρνο design για πλούσιους χώρους

Το κατά πόσο θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάνεις το Niro ως SUV σηκώνει μεγάλη κουβέντα – αλλά γενικώς το στυλ και το εξωτερικό του ύψος είναι τέτοιο (χαμηλότερο από αυτό των τυπικών SUV) που σε κάνει να θες να το να το πεις crossover και όχι SUV. Αυτό όμως δεν σημαίνει το αυτοκίνητο δεν προσφέρει τη δυνατότητα να κινηθείς χωρίς άγχος σε χωματόδρομους γιατί η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη.

Oι χώροι του θα λέγαμε ότι παραπέμπουν σε κάτι παραπάνω από ένα ευρύχωρο μικρομεσαίο μοντέλο – άλλωστε και το μήκος του είναι μεγαλύτερο και συναγωνίζεται κάποια SUV της μεσαίας κατηγορίας. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι προσφέρει χώρους για επιβάτες σχεδόν αντίστοιχους με αυτούς του μεγάλου αδελφού – και βραβευμένου πλέον με τον τίτλο Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα – Kia Sportage καθώς ένας ψηλός στο πίσω κάθισμα έχει τουλάχιστον τέσσερα δάχτυλα αέρα για τα γόνατα του και άφθονο αέρα για το κεφάλι του. Και αν θα θέλαμε να επισημάνουμε κάποιες αδυναμίες είναι οι μάλλον υποτυπώδεις θήκες στις πίσω πόρτες και κάποια ζητήματα σχετικά με την εργονομία της ψηφιακής οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό (πχ. ο τρόπος αναζήτησης και αποθήκευσης ραδιοφωνικών σταθμών επιδέχεται βελτίωσης).

Από την άλλη, το μοντέρνο design στο εσωτερικό του συνδυάζεται με υλικά καλής ποιότητας και με ενδιαφέρουσα εργονομία, ενώ ο εξοπλισμός – ειδικά στην έκδοση που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της δοκιμής μας (Special Edition) – είναι πραγματικά πλούσιος με navigation και με πολλά άλλα ακόμα.

Τα παραπάνω συνδυάζονται με ένα υπολογίσμο, λογικά ευρύχωρο πορτμπαγκάζ 451 λίτρων με πάτο που τοποθετείται σε δύο επίπεδα και κρύβει ένα κιτ επισκευής τροχού. Οι πλάτες των καθισμάτων (2/3 – 1/3) όχι μόνο πέφτουν για να δημιουργήσουν έναν μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης, αλλά είναι και ρυθμιζόμενες σε κλίση. Στοιχείο που λειτουργεί και προς όφελος της άνεσης των επιβατών.

Εν κατακλείδι

Τι είναι λοιπόν το νέο KIA Niro; Είναι ένα οπωσδήποτε όμορφο Crossover, με χαρακτηριστικά μοντέρνο design, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και μεγάλους χώρους. Και το μόνο στοιχείο που μπορεί να προβληματίσει τον υποψήφιο αγοραστή είναι η τιμή του, η οποία μπαίνει στα χωράφια του πιο μεγάλο και πιο εντυπωσιακού SUV της Kia, του Sportage, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο έναν εσωτερικό ανταγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση, το βέβαιο είναι ότι το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ευκολοδήγητο και σβέλτο – σύμμαχος του οδηγού στις καθημερινές του μετακινήσεις (αφού οδηγείται σαν αυτόματο μειώνοντας απίστευτα την προσπάθεια που χρειάζεται να καταβάλεις κατά την οδήγης0 ενώ από την άλλη μεριά δεν υστερεί και στον τομέα των επιδόσεων.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Kia Niro 1.6 GDi 141ps 6DCT HEV

Υβριδικό σύστημα
Συνδυασμένη ισχύς 141 PS/5700 rpm
Συνδυασμένη ροπή 265 Nm/4000 rpm
Βενζινοκινητήρας 1580 cm3
Ισχύς (PS [kW]/ rpm) 105 [77]/ 5700
Ροπή βενζινοκινητήρα 144 Nm/4000 rpm
Ηλεκτροκινητήρας 43,5 PS [36 kW]
Ροπή Ηλεκτροκινητήρα 170 Nm
Μπαταρία 1,34 kWh
0-100 km/h: 10,4’’
Ταχύτητα: 165 km/h
Κατανάλωση: 4,4 – 4,7 lit./100 km
Εκπομπές CO2: 100-107 g/km
M x Π x Y: 4.420 X 1.825 X 1.545 mm
Πορτμπαγκάζ: 451/1445 λίτρα
Τιμή:** € 33.490
*Τυποποιημένη, συνδυασμένος κύκλος

**Τιμή της βασικής έκδοσης Dynamic.
H κορυφαία σε εξοπλισμό έκδοση Special Edition (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας)
κοστίζει 39.490 ευρώ και διαθέτει σχεδόν τα πάντα:
από αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες 10,25’’
συνδυασμένες με
Head up display και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα
οδηγού-συνοδηγού, μέχρι ευφυή αυτόματο πιλότο με σύστημα διατήρησης πορείας
στη λωρίδα κυκλοφορίας HDA (High way Driving Assist) – Σύστημα διατήρησης
σταθερής ταχύτητας, πορείας καιαπόστασης από το προπορευόμενο όχημα

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031