Sto Timoni

Δοκιμή: Renault Clio TCe 130 hp. Επιδόσεις και όχι μόνον…

Το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της γαλλικής εταιρίας, στην έκδοση με τους 130 ίππους δεν είναι μόνο ταχύτερο από τις βασικές εκδόσεις του, αλλά έχει και μια σειρά άλλα πλεονεκτήματα που το αναβαθμίζουν συνολικά.

Με τα χαρακτηριστικά R.S. να παραπέμπουν στη Renault Sport είναι προφανές ότι το Clio με τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,3 λίτρων απευθύνεται όχι απλά σε αυτούς που θέλουν να καλύψουν κάποια μεταφορική ανάγκη στην οποία ανταποκρίνονται εν γένει τα λεγόμενα σουπερμίνι, αλλά σε όσους αναζητούν ταυτοχρόνως και κάτι παραπάνω στον τομέα των επιδόσεων. Σε αυτήν την αναζήτηση ο υποψήφιος αγοραστής ενδεχομένως θα ρίξει μια ματιά και προς την κατεύθυνση του σκληρού ανταγωνισμού που περιλαμβάνει προτάσεις παρεμφερούς ή και μεγαλύτερης ισχύος όπως τα Ford Fiesta 1.0L EcoBoost 125 PS, Peugeot 208 1.2 PureTech 130, Opel Corsa 1.2 130 και Volkswagen Polo 1.5 TSI EVO 150PS. Το «δικό μας» Clio προσφέρεται σε μια ιδιαίτερη έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

Ποιότητα άλλης κλάσης

Εμφανής η διαφορά στην ποιότητα κατασκευής σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του δημοφιλούς supermini. Μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες, όμορφες ραφές στις χειρολαβές και στα πολύ καλά τύπου μπάκετ καθίσματα με το όμορφο design και τα προσεγμένα προσκέφαλα… Όλα αυτά δημιουργούν ένα περιβάλλον που σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι μία κατηγορία πάνω από το «απλό» μοντέλο, στα όρια της Premium κατηγορίας θα έλεγε κανείς…

Οι χώροι είναι επαρκείς – οι τυπικοί που ξέρουμε από το best seller της Renault – με τον χαρακτηρισμό «άνεση» να ταιριάζει καλύτερα στα εμπρός καθίσματα και τον όρο «επάρκεια» να ανταποκρίνεται καλύτερα για αυτό που συμβαίνει πίσω. Ενώ αρκετά μεγάλο – πάντα με τα μέτρα της κατηγορίας – είναι το πορτμπαγκάζ.

Έχουμε λοιπόν ένα ισορροπημένο χωροταξικά αυτοκίνητο που επιπλέον είναι και αρκετά πρακτικά διαμορφωμένο, με ένα εσωτερικό του πέρα από ποιοτικό είναι επίσης και όμορφο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων εμπρός από τον οδηγό είναι πληρέστατος και διαθέτει ευκρινέστατες βασικές ενδείξεις, από την άλλη όμως κάποιες δευτερεύουσες ενδείξεις σε σχέση με την κατανάλωση ή την αυτονομία είναι αρκετά μικρές. Σαφώς καλύτερα τα πράγματα στην όμορφη, μεγάλη και έγχρωμη οθόνη αφής που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, ενώ άκρως σημαντικό και ευχάριστο είναι το γεγονός ότι υπάρχουν ανεξάρτητα «κλασικά» χειριστήρια για το αυτόματο σύστημα κλιματισμού, ώστε κάνεις να μην αποσπά την προσοχή του περισσότερο από όσο πρέπει για τη ρύθμισή του.

Καθημερινά σπορ

Στο δρόμο, ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 130 ίππων (TCe 130) κάνει τη μεγάλη διαφορά, αφού όχι μόνο είναι ισχυρότερος από τον τρικύλινδρο «χιλιάρη» TCe 100, αλλά τελικά και πιο οικονομικός. Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την απόδοση παίζει και η αυξημένη ροπή που φτάνει τα 240 Nm στις 1.600 στρ./λεπτό έναντι 160 Nm στις 2.750 του TCe 100.

Στη «νορμάλ» λειτουργία του, το αυτόματου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενδεχομένως δεν σε προδιαθέτει να αξιοποιήσεις πλήρως την αυξημένη ισχύ. Ωστόσο εάν επιλέξεις τη σπορ λειτουργία η απόκριση του αλλάζει και «κατεβάζει» μόνο του στις επιβραδύνσεις. Ενώ πιο άμεσος γίνεται και ο κινητήρας. Σε μία διαδρομή που θες να πας πιο γρήγορα – τα εξαιρετικά paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι γίνονται ο πολύτιμος βοηθός σου, προσφέροντας ταχύτατες χειροκίνητες αλλαγές.

Είναι, τέλος, σαφές ότι το R.S. Line της δοκιμής μας έχει άλλη αίσθηση σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Clio. Η ανάρτηση χωρίς να είναι ιδιαίτερα σκληρή είναι σίγουρα πιο σφιχτή από το TCe 100, αλλά το γενικό επίπεδο άνεσης είναι καλό, με την προσεγμένη ηχομόνωση να συμβάλλει αποφασιστικά στη δημιουργία ενός υψηλού επιπέδου πολιτισμού.

 

Sport-Tech

Ο πίνακας οργάνων που αλλάζει χρώμα με βάση το προφίλ που λειτουργίας που έχεις επιλέξει – μαζί βεβαίως με την τύπου τάμπλετ οθόνη στο κέντρο του ταμπλό – αποτελούν ενδείξεις της τεχνολογίας που ενσωματώνει το γρήγορο και ιδιαίτερα «καλοστημένο» Clio TCe 130. Τεχνολογία που άλλοτε δεν φαίνεται, όπως η δομή του αμαξώματος που συνέβαλε στην κατάκτηση των 5 αστέρων στο Euro NCAP, και που άλλοτε δίνει το παρών είτε διακριτικά είτε παρεμβατικά (π.χ. επαναφέροντάς σε στη λωρίδα κυκλοφορίας).

Που καταλήγουμε; Ότι το Clio TCe 130 είναι το καθημερινό αυτοκίνητο του οδηγού – και εδώ δεν εννοούμε αυτόν που έχει άδεια οδήγησης, αλλά αυτόν που θέλει να οδηγεί, να είναι τελικός χειριστής και όχι απλώς να μεταφέρεται. Και λέμε ότι είναι το καθημερινό γιατί είναι ιδιαίτερα άνετο, πολιτισμένο και ευχάριστο στην οδήγηση. Ενώ όταν θελήσεις να εισπράξεις κάτι από τα παραπάνω ευρώ που έδωσες (γιατί αναπόφευκτα είναι ακριβότερο από το TCe 100) δεν θα απογοητευθείς. Το αντίθετο μάλιστα!

Υπέρ

Ποιότητα κατασκευής, σχεδίαση, πλούσιος εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, αυτόματο κιβώτιο, κανονική ρεζέρβα

Κατά

Περιορισμένη ορατότητα πίσω, ψηλό κατώφλι φόρτωσης πορτμπαγκάζ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cm3) 1.333
Ισχύς (PS / rpm) 130/5000
0-100 km/h 9,0’’
Ταχύτητα (km/h) 200
Κατ/ση*(lit./100 km) 5,2-5,5
Εκπομπές CO2* 119-126
M x Π x Y (mm) 4050 x 1798 x 1440
Πορτμπαγκάζ (lit.) 391 / 1069
Τιμή*** € 21.740

*Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, στον μικτό κύκλο δοκιμών (NEDC BT Low-High). Ρεζερβουάρ καυσίμου: 42 λίτρα
**Με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους/αναδιπλωμένα
***O εξοπλισμός περιλαμβάνει Αυτόματο κλιματισμό, Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπέκτη 7 σχέσεων, Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR), Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA) & Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (LDW), Pack NAV 7’’: Σύστημα πολυμέσων EASY LINK 7” με πλοήγηση, Ελληνική χαρτογράφηση & Over Speed Prevention, Pack STREET: Κάμερα οπισθοπορείας και Εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος, Σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος (Easy Park Assist), ζάντες 17’’ κλπ.

Ο ανταγωνισμός

Μια ματιά στα γρήγορα – με ισχύ περίπου 130 ίππους – σουπερμίνι της ελληνικής αγοράς. Οι τιμές δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες καθώς, από μοντέλο σε μοντέλο, υπάρχουν διαφορές στον εξοπλισμό.

Ford Fiesta 1.0L EcoBoost 125 PS

998 cm3, 125 PS/ 6000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. 0-100 km/h: 9,9’’, Ταχύτητα: 199 km/h, CO2: 96-98, Κατανάλωση: 4,2-4,3 l/100 km, Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4065 x 1735 x 1466 mm, Πορτμπαγκάζ: 292 λίτρα. Από 16.904 € (3θυρο) / 17.400 € (5θυρο)

Opel Corsa 1.2T 130hp S/S AT8

1199 cm3, 130 PS / 6000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. 0-100 km/h: 8,7’’, Ταχύτητα: 208 km/h, CO2: 106-103 g/km, Κατανάλωση: 4,7-4,5 l/100 km, Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4060 X 1765 X 1435 mm, Πορτμπαγκάζ: 309 λίτρα. Τιμή έκδοσης GS Line: 17.350 €

Peugeot 208 1.2 PureTech 130

1199 cm3, 129 PS / 5500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. 0-100 km/h: 8,7’’, Ταχύτητα: 208 km/h, CO2: 103 g/km, Κατανάλωση: 4,4 l/100 km, Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4055 X 1745 X 1430 mm, Πορτμπαγκάζ: 311 λίτρα. Τιμή έκδοσης Allure: 21.700 €

Volkswagen Polo 1.0 TSI 115 PS 150PS

999 cm3, 115 PS / 5000 rpm, Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, 0-100 km/h: 9,5’’, Ταχύτητα: 200 km/h, CO2: 111 g/km, Κατανάλωση: 4,9 l/100 km, Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4053 x 1751 x 1446 mm, Πορτμπαγκάζ: 351 λίτρα Τιμή έκδοσης DSG R-Line: 19.600 €

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιανουάριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31