Με τρεις επιλογές κινητήρων βενζίνης, δύο diesel, αλλά και με μία ηλεκτρική έκδοση δοκιμάζει την τύχη του στην αγορά το νέο γαλλικό SUV.
Ένα εντελώς νέο μοντέλο, που προσφέρεται από το λανσάρισμά του και ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας, έρχεται να ανανεώσει την παρουσία της γαλλικής εταιρίας στην κατηγορία των λεγομένων B-SUV. Ο λόγος για το νέο 2008, που είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα τελευταίας γενιάς CMP (Common Modular Platform) της Peugeot και με συνολικό μήκος 4.30 μ. και μεταξόνιο 2.60 μ. προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό αλλά και ένα αξιοπρεπές πορτμπαγκάζ 434 λίτρων ανεξαρτήτως κινητήρα – και σημειώνουμε ότι η χωρητικότητά του δεν επηρεάζεται ούτε από τις μπαταρίες της ηλεκτρικής έκδοσης.
Τα κινητήρια σύνολα
Το νέο Peugeot είναι διαθέσιμο με τρεις 3-κύλινδροι υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες PureTech 1,2 λίτρων με 100, 130 ή 155 ίππους, καθώς επίσης και με δύο τετρακύλινδρους turbodiesel BlueHDi 1,5 λίτρου με 100 ή 130 ίππους, συνδυασμένους (κατά περίπτωση) με χειροκίνητο 6άρι ή αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Πέραν, δε, των πολλαπλών επιλογών κινητήριου συνόλου, δίνει επίσης στον αγοραστή του τη δυνατότητα απόκτησης του επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης (“Eco”, “Normal” και “Sport”) ενώ για τους λάτρεις των αποδράσεων εκτός πόλης, υπάρχει επίσης το γνωστό προαιρετικό σύστημα Advanced Grip Control, που με ηλεκτρονικά μέσα ελέγχει τη λειτουργία του διαφορικού για να προσφέρει καλύτερη πρόσφυση και συνδυάζεται με το σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε κατηφόρα (Hill Assist descent control) προσφέροντας στον οδηγό του καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου κατά την κατάβαση σε εδάφη με μεγάλες κλίσεις.
Το ηλεκτρικό e-2008
Στον τομέα τον μηδενικών ρύπων έχουμε το e-2008 να κινείται από ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει ισχύ 100 kW (136 ίπποι) και μέγιστη ροπή 260 Nm – η οποία είναι διαθέσιμη από μηδενικές στροφές. Η μπαταρία των 50 kWh προσφέρει αυτονομία της τάξεως των 310 χιλιομέτρων σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP, καλύπτεται δε από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ. για τη διατήρηση του 70% της χωρητικότητάς της.
Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από τη διαθέσιμη ισχύ του δικτύου. Αν λοιπόν χρησιμοποιήσετε μια απλή πρίζα «σούκο» θα χρειαστείτε 15 ώρες και 30’ για πλήρη φόρτιση, ενώ με WallBox εναλλασσομένου ρεύματος (AC) 7,4 kW ο χρόνος μειώνεται στις 7 ώρες και 20’. Στην περίπτωση, δε, ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC 100 kW απαιτούνται 30’ για να φορτιστεί η μπαταρία στο 80% της χωρητικότητάς της.
Παρόν και το iCockpit
Στο εσωτερικό, τον πρώτο λόγο έχει το νέο i-Cockpit® 3D, το γνωστό – και τώρα εξελιγμένο – «πιλοτήριο» της Peugeot με τον υπερυψωμένο 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων 10’’, την κεντρική οθόνη αφής 7’’ ή 10’’ (ανάλογα με την έκδοση) μέσω της οποίας γίνεται η διαχείριση μιας σειράς συστημάτων του αυτοκινήτου και, φυσικά, το μικρής διαμέτρου τιμόνι με τα ενσωματωμένα χειριστήρια που προσφέρει στον οδηγό κάτι από την αίσθηση πηδαλίου αεροσκάφους. Οι πληροφορίες στον 3D ψηφιακό πίνακα οργάνων 10’’ (στο βασικό εξοπλισμό από την έκδοση Allure και πάνω) εμφανίζονται πιο κοντά ή πιο μακριά από τα μάτια του οδηγού, ανάλογα με τη σημασία τους, μειώνοντας έτσι – σύμφωνα πάντα με την Peugeot – κατά μισό περίπου δευτερόλεπτο το χρόνο αντίδρασής του. Ενώ πάλι ανάλογα με την έκδοση ο συνδυασμός των υλικών (Alcantara® ή δέρμα Nappa® κλπ.) είναι τέτοιος ώστε να προσφέρει τόσο την αίσθηση της ποιότητας όσο και την αίσθηση της πολυτέλειας.
Σύγχρονη τεχνολογία
Στο πνεύμα της εποχής και ο εξοπλισμός του νέου Peugeot 2008, περιλαμβάνει μια σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως το Drive Assist Plus, ένα σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης (Επιπέδου 2) που συνδυάζει το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και την ενεργή υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας Lane Positioning Assist. Διαθέσιμο είναι επίσης το Auto Park Assist (αυτόματο παρκάρισμα – έλεγχος τιμονιού σε θέσεις που η απόσταση από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα εμπρός και πίσω, είναι μόλις 60 εκατοστά), το τελευταίας γενιάς αυτόματο σύστημα πέδησης εκτάκτου ανάγκης (με camera & radar) με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών ημέρα και νύχτα και σε ταχύτητες από 5 έως και 140 χλμ/ώρα, το ενεργό σύστημα προειδοποίησης & διόρθωσης πορείας σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, με αναγνώριση της άκρης του δρόμου, ακόμα και χωρίς διαγράμμιση κλπ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
1.2 Puretech 100 | 1.5 BlueHDi 100 | |
Κυβισμός (cm3) | 1.199 | 1.499 |
Ισχύς (PS / rpm) | 100/5000 | 100/3500 |
0-100 km/h | 10,9’’ | 11,4 |
Ταχύτητα (km/h) | 188 | 180 |
Κατ/ση*(lit./100 km) | 5,5/4,0/4,6 | 4,2/3,3/3,6 |
Εκπομπές CO2* | 105 | 96 |
M x Π x Y (mm) | 4300 x 1815 x 1530 | |
Πορτμπαγκάζ (lit.) | 434 | |
Τιμή** | € 19.900 | € 21.400 |
*Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, κατά NEDC II (αναγωγή σε NEDC, από τις τιμές του νέου κύκλου δοκιμών WLTP) |
||
**Βασικές εκδόσεις “Active” |
Για τα smartphones τώρα, διαθέσιμη είναι η λειτουργία Mirror Screen που περιλαμβάνει και τα πρωτόκολλα σύνδεσης Apple CarPlay™, Android Auto™ και MirrorLink™. Υπάρχει επίσης θέση επαγωγικής φόρτισης, αλλά και 4 θύρες USB ανάλογα με την έκδοση: μία Type A Data & μία Type C Charging εμπρός + 2 θύρες Type A Charging πίσω. Ενώ στον τομέα του ήχου οι απαιτητικοί θα βρουν αυτό που τους ταιριάζει σε κάποιο από τα προσφερόμενα ηχοσυστήματα της FOCAL® – υπάρχει επιλογή έως 12-κάναλου ενισχυτή συνολικής ισχύος 515 W.
Add comment