Είναι αυτό που νομίζεις όταν τη βλέπεις η νέα BMW 7: Μεγάλη, υπερπολυτελής, high-tech και, βεβαίως, λιμουζίνα – αλλά όχι σαν τις άλλες! Καθώς το αίμα νερό δεν γίνεται το «βαρύ» βαυαρικό σήμα στο καπό συνεπάγεται έναν χαρακτήρα που μόνο βαρετός δεν είναι καθώς αγγίζει τα όρια του σπορ. Ταυτοχρόνως η νέα «7άρα» δεν έχει πρόβλημα να σου προσφέρει τεχνολογίες βγαλμένες απ’ το μέλλον, επιμένοντας παράλληλα σε αποδεδειγμένα αποδοτικές λύσεις όπως ο κινητήρας diesel – την ίδια στιγμή που προτείνεται και σε ηλεκτρική έκδοση.
Μπορεί η νέα BMW 7 – και μαζί της φυσικά η ηλεκτρική εκδοχή της, η νέα BMW i7 – να είναι εμφανέστατα μία πολυτελής λιμουζίνα, ωστόσο δεν απευθύνεται σε ευκατάστατους που αναθέτουν την οδήγηση σε άλλους. Η «7άρα» είναι ένα αυτοκίνητο που συνήθως το οδηγεί ο ιδιοκτήτης του, σε πείσμα του τεράστιου μεταξονίου και του ακόμα πιο τεράστιου χώρου για επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Και είναι αυτή μία αλήθεια που την θυμόμαστε από την παρουσίαση της τρίτης γενιάς του μοντέλου, για την ακρίβεια του facelift της τρίτης γενιάς του μοντέλου, κάπου στη νότια Ισπανία το 2005. Το έλεγαν και τότε οι άνθρωποι της BMW, το επανέλαβαν και χθες στην παρουσίαση το νέου μοντέλου στους Έλληνες δημοσιογράφους του ειδικού τύπου.
Το είπε και ο ίδιος ο πρόεδρος του BMW Group Ελλάς, Andreas Siebern, ο οποίος μάλιστα δεν δίστασε να κάνει και ένα λογοπαίγνιο που αφορά το όνομά του (Sieben, δηλαδή… επτά) – μια ενδιαφέρουσα σύμπτωση αφού έχουμε να κάνουμε με την 7η γενιά της σειράς 7 της BMW στην παρουσίαση της οποίας βρίσκεται ο κ. Επτά.
Μοντέρνοι καιροί: ηλεκτρική, plug in hybrid, αλλά και mild hybrid diesel η νέα BMW 7
Το τι το καινούργιο έχει να φέρει η νέα σειρά 7 της BMW στην ιστορία του μοντέλου είναι βέβαια μία καλή ερώτηση. Η πρώτη προφανής απάντηση είναι η ηλεκτροκίνηση: η ναυαρχίδα της βαυαρικής εταιρείας λανσάρεται εξαρχής και στην πλήρως ηλεκτρική έκδοση BMW i7 – σημείο των καιρών και αυτό, καθώς όλοι θεωρούμε ότι η… ώρα της κρίσεως έφτασε αφού από το 2035 και μετά, στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πωλούνται αποκλειστικά και μόνον αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, δηλαδή ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEV). Ωστόσο η μεγάλη BMW 7 δεν θα προσφέρεται μόνο με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, αλλά από το εργοστάσιο του Dingolfing, τις εγκαταστάσεις που παράγεται το μοντέλο, θα βγαίνουν και Plug in Hybrid εκδόσεις (PHEV – Plug in Hybrid Electric Vehicle) με βενζινοκινητήρες & ηλεκτροκινητήρα, αλλά και mild hybrid diesel!
Βλέπετε, πέραν του γεγονότος ότι ένας πετρελαιοκινητήρας είναι ιδανικός για ένα μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο σαν την BMW 7, στο BMW Group αντιλαμβάνονται ότι η Ευρώπη δεν είναι όλος ο κόσμος – το είπε και αυτό στην παρουσίαση χθες ο Andreas Sieben: «Δεν θα κατασκευάζουμε αυτοκίνητα μόνο για την Ευρώπη θα κατασκευάζουμε αυτοκίνητα για όλον τον πλανήτη». Κατά συνέπεια, για αρκετές ακόμα δεκαετίες θα ζει και θα βασιλεύει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, σε πείσμα των Ευρωπαίων που βιάζονται υπερβολικά να τον στείλουν στα αζήτητα – αλλά αυτό είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία. Αυτός είναι και ο λόγος που το BMW group δεν βιάζεται να ανακοινώσει τη διακοπή της παραγωγής των μηχανών εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) όπως βλέπουμε να κάνουν κάποιες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Είναι λοιπόν η 7η γενιά της σειράς 7 της BMW και πλήρως ηλεκτρική, και plug-in Hybrid ,και diesel, αλλά πάνω από όλα είναι μία πλατφόρμα επιδείξεις της τεχνολογικής ισχύος της εταιρίας. Γιατί ανέκαθεν η ναυαρχίδα της BMW ήταν αυτή που ενσωμάτωνε πρώτη, μεταξύ των μοντέλων της εταιρίας, την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που είχε στη διάθεσή της η μεγάλη αυτή αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν αυτή, λοιπόν, το πρώτο μοντέλο του BMW Group το οποίο είδαμε να διαθέτει ABS, ήταν επίσης αυτή στην οποία πρωτοέκανε (το 2001)την εμφάνισή του ο περίφημος περιστροφικός επιλογέας i-drive, τον οποίο την εποχή εκείνη αρχικά θεωρήσαμε δύσχρηστο αλλά ήρθε η εξέλιξη της τεχνολογίας με τις άπειρες πολύχρωμες οθόνες αφής να τον αναδείξει σε μία από τις καλύτερες δυνατές – και πλέον εργονομικές -επιλογές για τη διαχείρισή τους, ήταν επίσης αυτή στην οποία είδαμε (το 2008) για πρώτη φορά ένα Head up Display (HUD), δηλαδή σύστημα προβολής ενδείξεων στο παρμπρίζ, από τη BMW.
Για να δημιουργήσει την καινούρια «7άρα», η BMW επέλεξε τη λογική του μεγαλύτερου μήκους. Έχουμε συνηθίσει βέβαια κάθε νέο μοντέλο να είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το απερχόμενο – και αυτό ισχύει για όλες τις εταιρείες με ελάχιστες εξαιρέσεις σε μεμονωμένα μοντέλα – όμως αυτό που έκαναν οι Γερμανοί στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερος σε μήκος από την μακρύτερη εκδοχή του προκατόχου του! Διευκρινίζουμε στο σημείο αυτό ότι μέχρι τώρα μοντέλο προσφερόταν και με “νορμάλ” και με αυξημένο μεταξόνιο (και κατά συνέπεια, μήκος).
Εδώ λοιπόν έχουμε με ένα καινούργιο μοντέλο που είναι κατά 13 περίπου εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος από τον μεγαλύτερο σε μήκος προκάτοχό του, έχοντας κερδίσει 5 cm στο μεταξόνιο, ενώ παράλληλα είναι και κατά 6,5 περίπου εκατοστά μεγαλύτερο σε πλάτος Το τι μπορεί να σημαίνει αυτό σε επίπεδο άνεσης χώρων μπορείτε να το φανταστείτε. Μπορεί να σκεφτείτε ότι με βάση το γεγονός ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που φλερτάρει σε μήκος με τα 5,5 μέτρα, τα 500 λίτρα του πορτμπαγκάζ της ηλεκτρικής έκδοσης BMW i7 ή τα 540 λίτρα της diesel έκδοσης, δεν είναι ένα συγκλονιστικό νούμερο. Αυτό όμως που είναι συγκλονιστικό είναι ο χώρος που έχεις στη διάθεσή σου στο πίσω κάθισμα.
Εδώ λοιπόν είναι που η λέξη σαλόνι αποκτά άλλη διάσταση καθώς αυτός ο χώρος αρχίζει να μοιάζει με living room κατοικίας με τους τυχερούς επιβάτες του πολυτελούς αυτοκινήτου να μπορούν ακόμα και να… ξαπλώσουν ή παρακολουθήσουν και… σινεμά χάρη στην τεράστια 31’’ οθόνη που έχουν στη διάθεσή τους – ενδεικτική και αυτή της υψηλότατης τεχνολογίας που όπως είπαμε ενσωματώνει η καινούργια BMW 7.
Μεταξύ δε των high-tech αξεσουάρ που μας έκαναν εντύπωση ξεχωρίζουμε τις ηλεκτρικά ανοιγόμενες πόρτες, που όχι μόνο ανοίγουν όλες μόνες τους, με το πάτημα ενός κουμπιού αλλά έχουν και αισθητήρες για να σταματήσουν επίσης μόνες τους αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο, κάποιος άνθρωπος που στέκεται δίπλα στο αυτοκίνητο ή εάν πλησιάζει κάποιο άλλο όχημα από πίσω. Ενώ κάθε ένας από τους πίσω επιβάτες έχει στη διάθεσή του μία οθόνη αφής – στο μέγεθος ενός κινητού τηλεφώνου – για τη ρύθμιση διαφόρων συστημάτων (πχ. του κλιματισμού).
Είναι πραγματικά εντυπωσιακά αυτά που προσφέρει σε επίπεδο τεχνολογίας η BMW – και στον τομέα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (Advanced Driver’s Assistance Systems – ADAS) σημειώνουμε ακόμα ένα που μας έκανε εντύπωση: την υποβοήθηση οπισθοπορείας, η οποία αυτόματα καταγράφει τη διαδρομή του αυτοκινήτου τα τελευταία 100 μέτρα όταν κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα, ούτως ώστε αν βρεθείς σε αδιέξοδο να σε βγάλει η BMW 7 αυτόματα από αυτό, αναλαμβάνοντας τη διεύθυνση του αυτοκινήτου. Είναι δε αυτό το σύστημα ενεργό και μπορεί να αποφύγει εμπόδια που προέκυψαν στη διαδρομή εκ των υστέρων.
Και επειδή μιλάμε για ναυαρχίδα, θα πρέπει τελειώνοντας να σταθούμε στις κορυφαίες επιδόσεις που προσφέρουν οι BMW 7 & BMW i7 σε όλα τα επίπεδα
Έχουμε, λοιπόν, και λέμε: με 489 ίππους η BMW 750e xDrive και 571 η BMW M760e xDrive (και οι δύο Plug in Hybrid – PHEV) δεν δυσκολεύονται να κατεβάσουν το χρόνο για τα 0-100 km/h σε 4,8 και 4,3 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα – τιμές που αγγίζουν τα όρια των supercars – προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα για 80-89 χιλιόμετρα διαδρομών χωρίς να πάρει μπρος ο βενζινοκινητήρας, δηλαδή αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα τους. Ενώ η πλήρως ηλεκτρική BMW i7, διαθέτει ακόμα μεγαλύτερη ισχύ – 745 ίππους – και χρειάζεται 4,7’’ για την ίδια επιτάχυνση, προσφέροντας αυτονομία που κυμαίνεται μεταξύ 590 και 625 χιλιομέτρων, χάρη σε μια νέα μπαταρία με καθαρή χωρητικότητα 101,7 kWh. Σημειώστε ότι η τελική ταχύτητα στα PHEV μοντέλα περιορίζεται με ηλεκτρονικά μέσα στα 250 km/h, ενώ στην i7 στα 240 km/h. Όλες δε οι καινούριες «7άρες» είναι τετρακίνητες, όπως άλλωστε μαρτυρά το γράμμα “x” στο λογότυπο των PHEV μοντέλων (παραπέμπει στο γνωστό σύστημα μετάδοσης xDrive της BMW). Στην περίπτωση της BMW i7 η τετρακίνηση υλοποιείται με τη βοήθεια δύο ηλεκτροκινητήρων, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα.
Με τιμή εκκίνησης τα 144.650 ευρώ για την 750e xDrive, τα 170.200 ευρώ για την M760e xDrive και τα 162.150 ευρώ για την i7 είναι προφανές ότι καινούρια «7άρα» δεν απευθύνεται, σε καμία περίπτωση στα… πλήθη. Είναι ένα ειδικό αυτοκίνητο, για ένα πολύ ειδικό – και πολύ ευκατάστατο κοινό – που έχει τη δυνατότητα να απολαμβάνει τα ωραία!.. Παρεμπιπτόντως έχετε υπόψη ότι η αγορά της συγκεκριμένης κατηγορίας στη χώρα μας είναι της τάξης των 30 «κομματιών» το χρόνο, για όλες τις μάρκες! Κάπου εδώ μπορούμε να μιλήσουμε για τη γοητεία της υπερβολής.
Ακολουθούν φωτογραφίες από τις 6 προηγούμενες γενιές της BMW 7
Add comment