Sto Timoni

Το μέλλον θα φέρει το υδρογόνο λέει η Hyundai

Το βαρύ πρωτότυπο φορτηγό υδρογόνου HDC-6 NEPTUNE Concept, το οποίο η Hyundai σχεδιάζει να λανσάρει μέσα στην επόμενη 4ετία, αλλά και το NEXO FCEV, το ήδη δημοφιλές υδρογονοκίνητο SUV της Hyundai Motor, έκαναν μία κοινή εμφανιση στην έκθεση “H2 Mobility + Energy Show 2020” που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα στην Κορέα. Οι Κορεάτες είναι αναμφίβολα πεπεισμένοι ότι το υδρογόνο στις μεταφορές κάθε είδους έχει μέλλον, ενώ σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας «η έκθεση επέτρεψε στη Hyundai να δημιουργήσει επιχειρηματικές ευκαιρίες, ενισχύοντας την ηγετική της θέση στα οχήματα υδρογόνου».

Τόσο το βαρύ επαγγελματικό όχημα HDC-6 NEPTUNE Concept, όσο και το Nexo FCEV ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicles – FCEVs). Η ίδια η έκθεση H2 Mobility + Energy Show παρέχει μια ολοκληρωμένη ματιά στο παγκόσμιο βιομηχανικό οικοσύστημα υδρογόνου, από την παραγωγή και αποθήκευση υδρογόνου έως τη μεταφορά του και τη χρήση του για βιώσιμη κινητικότητα. Ενώ η Hyundai Motor σχεδιάζει να δημιουργήσει επιχειρηματικές ευκαιρίες και ζήτηση για συστήματα κυψελών καυσίμου μέσω αλληλεπιδράσεων με κυβερνητικούς αξιωματούχους και εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας.

Βιώσιμη κινητικότητα με υδρογόνο

Το HDC-6 NEPTUNE, το ηλεκτρικό φορτηγό κυψελών υδρογόνου της Hyundai, το οποίο είχαμε πρωτοδεί στο North American Commercial Vehicle Show τον περασμένο Οκτώβριο, δείχνει την πρόθεση της Hyundai να εδραιώσει την ηγετική της θέση στην υδρογονοκίνηση, με φιλικά προς το περιβάλλον επαγγελματικά οχήματα. Η Hyundai σχεδιάζει να λανσάρει το HDC-6 NEPTUNE μέσα στα επόμενα τρία έως τέσσερα χρόνια, αναπτύσσοντας ένα βελτιωμένο σύστημα κυψελών καυσίμου υψηλότερης αντοχής και ισχύoς, ενδεδειγμένο για βαριά επαγγελματικά οχήματα.

Παράλληλα, η Hyundai κατά την διάρκεια της έκθεσης παρουσίασε μια κινητή γεννήτρια κυψελών καυσίμου, που αποτελεί μια «καθαρή» εναλλακτική λύση έναντι των γεννητριών ντίζελ, θέλοντας να δείξει τη δυνατότητα των συστημάτων κυψελών καυσίμου για χρήση σε διαφορετικές εφαρμογές. Η κινητή γεννήτρια κυψελών καυσίμου της Hyundai χρησιμοποιεί δύο συστοιχίες κυψελών υδρογόνου, κάτι που συμβαίνει και με το NEXO, το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου (FCEV) στον κόσμο, παράγοντας μέγιστη ισχύ 160 kW. Η άφθονη ισχύς επιτρέπει στη γεννήτρια να χρησιμοποιείται σε διάφορες εφαρμογές, όπως φόρτιση δύο ηλεκτρικών οχημάτων ταυτόχρονα.

Όσο για το NEXO FCEV με την αυτονομία των 609 km, αυτό κατάφερε, έχοντας λανσαριστεί το 2018, να κατακτήσει την κορυφή στις πωλήσεις των FCEV παγκοσμίως.

Η εταιρεία, τέλος, παρουσίασε ένα μοντέλο κλίμακας 1:8 του οικοσυστήματος έξυπνης κινητικότητας που περιλαμβάνει αερομεταφορές / Urban Air Mobility (UAM), οχήματα ειδικού σκοπού / Purpose Built Vehicles (PBV) και συγκοινωνιακούς κόμβους / Hub (Mobility Transit Base) που πρωτοεμφανίστηκαν στην έκθεση ηλεκτρονικών του Λος Άντζελες CES 2020, στις αρχές της χρονιάς.

Η Hyundai Motor σχεδιάζει να ενσωματώσει το σύστημα κυψελών καυσίμου στο οικοσύστημα έξυπνης κινητικότητας, ειδικά για UAM. Η εταιρεία θα εργαστεί σκοπεύοντας στη μείωση του βάρους του συστήματος κυψελών καυσίμου, αυξάνοντας παράλληλα την απόδοση ισχύος που θα χρησιμοποιηθεί στη λύση κινητικότητας. Αυτό θα επιτρέψει επίσης τη χρήση συστημάτων κυψελών καυσίμου σε τρένα και πλοία.

Τονώνοντας την οικονομία του υδρογόνου

Η Hyundai συνεργάζεται με ένα ευρύ φάσμα δημόσιων και ιδιωτικών οργανισμών, τόσο στην Κορέα όσο και παγκοσμίως, για την τόνωση της παγκόσμιας οικονομίας υδρογόνου, προμηθεύοντας οχήματα κυψελών καυσίμου και κατασκευάζοντας περισσότερους σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο, αλλά και επεκτείνοντας την εφαρμογή συστημάτων κυψελών καυσίμου σε διαφορετικούς βιομηχανικούς τομείς.

Τον Σεπτέμβριο του 2019 η Hyundai ξεκίνησε συνεργασία με την Cummins, κορυφαία εταιρεία κινητήρων και γεννητριών, για την παροχή συστημάτων κυψελών υδρογόνου στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων της Βόρειας Αμερική. Η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με μεγάλες εταιρείες των ΗΠΑ και της Ευρώπη σχετικά με εφαρμογές κυψελών υδρογόνου καθώς σχεδιάζει να επιταχύνει την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά βαρέων υδρογονοκίνητων φορτηγών όπως το XCIENT μέσω της κοινοπραξίας της με την ελβετική εταιρεία H2 Energy.

Επίσης, η Hyundai υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας (MOU) με το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ δεσμευόμενη να μοιραστεί την τεχνογνωσία της στον τομέα αυτό.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Απρίλιος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930