Sto Timoni

Και υδρογονοκίνητο, και plug in υβριδικό: Opel Vivaro-e HYDROGEN

Η πασίγνωστη εταιρία ηλεκτρικών κατασκευής συσκευών Miele θα είναι η πρώτη που θα χρησιμοποιήσει το το Opel Vivaro-e HYDROGEN, το ηλεκτροκίνητο όχημα κυψελών καυσίμου – υδρογόνου (Fuel Cell Electric Vehicle – FCEV), που διαθέτει και το επιπλέον προσόν της λειτουργίας ως plug in hybrid, με δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας του με σύνδεση στο ηλεκτρικό δίκτυο.

Το πρώτο υδρογονοκίνητο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα της Opel – το Opel Vivaro-e HYDROGEN – είναι έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του, ενταγμένο στο στόλο του Γερμανού κατασκευαστή premium οικιακών συσκευών, Miele. Το όχημα κυψελών υδρογόνου της Opel θα παρέχει καθημερινά τις υπηρεσίες του στην περιοχή Rhine-Main. Ο Uwe Hochgeschurtz, CEO της Opel και ο Marcus Lott, Επικεφαλής Εξέλιξης, παρευρέθηκαν στην έναρξη παραγωγής του υδρογονοκίνητου Vivaro στο Rüsselsheim.

«Με το νέο Opel Vivaro-e HYDROGEN ανοίγουμε το επόμενο κεφάλαιο στην επέλαση βιώσιμης κινητικότητας της μάρκας μας. Η έξυπνη σχεδίαση συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος κίνησης κυψελών υδρογόνου με την ευελιξία με τη μεταφορική δυνατότητα του δημοφιλέστερου ελαφρού επαγγελματικού μας οχήματος» δήλωσε ο Hochgeschurtz (CEO) στην έδρα της Opel στο Rüsselsheim.

Uwe Hochgeschurtz (rechts) und Marcus Lott am Opel Vivaro-e Hydrogen (2021)

Ο Επικεφαλής Εξέλιξης, Marcus Lott πρόσθεσε: «Το νέο Vivaro-e HYDROGEN ικανοποιεί άριστα τις απαιτήσεις των εταιρικών πελατών. Το υδρογονοκίνητο van είναι η ιδανική λύση για οδήγηση μεγάλων αποστάσεων με μηδενικούς ρύπους καθώς και για τη μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων χωρίς σπατάλη χρόνου για τη φόρτιση των μπαταριών. Το Opel Vivaro-e HYDROGEN οδηγεί την κινητικότητα μηδενικών ρύπων στο μέλλον, κυρίως για επαγγελματική χρήση.»

Έξυπνη φιλοσοφία: Μεγάλη αυτονομία, μηδενικοί ρύποι, ταχύς ανεφοδιασμός

Το Vivaro-e HYDROGEN βασίζεται στο υπάρχον, αμιγώς ηλεκτρικό Opel Vivaro-e, που κατέκτησε τη διάκριση “2021 International Van of the Year”. Με γεμάτα τα ρεζερβουάρ υδρογόνου, η αυτονομία υπερβαίνει τα 400 χιλιόμετρα (WLTP1). Η κυψέλη καυσίμου 45 kW μπορεί να παράγει αρκετή ισχύ για συνεχή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Χρειάζονται μόνο τρία λεπτά για τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο – περίπου όσος χρόνος απαιτείται για τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού οχήματος diesel ή βενζίνης.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 10,5 kWh παρέχει δυναμική μέγιστη ισχύ όταν χρειάζεται, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση και στη φάση της επιτάχυνσης. Επειδή η μπαταρία καλύπτει τις ανάγκες ισχύος σε τέτοιες περιπτώσεις, η κυψέλη καυσίμου μπορεί να λειτουργεί σε βέλτιστες συνθήκες. Το σύστημα κίνησης διαθέτει επίσης αναγεννητική πέδηση (ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα για φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει), ενώ η ‘plug-in’ δυνατότητα προσφέρει την ευκαιρία επαναφόρτισης εξωτερικά, εάν χρειαστεί, π.χ. σε ένα σταθμό φόρτισης, για αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 km.

Το Vivaro-e HYDROGEN περιλαμβάνει έναν τριφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (11 kW) και καλώδιο φόρτισης mode 2 στο βασικό εξοπλισμό του.

Χάρη στην έξυπνη διάταξη χώρου, το Vivaro-e HYDROGEN δεν απαιτεί συμβιβασμούς στο χώρο φόρτωσης (5,3 ή 6,1 m3) σε σύγκριση με τις εκδόσεις κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το ηλεκτρικό LCV κυψέλης καυσίμου διατίθεται σε μήκη M και L (4,95 και 5,30 m) με ωφέλιμο φορτίο έως 1.000 kg.

Όπως το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία και τα αντίστοιχα με θερμικούς κινητήρες, το Vivaro-e HYDROGEN προσφέρει μία ασυνήθιστα ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης που αυξάνουν την ασφάλεια. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μία πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, ειδοποίηση τυφλού σημείου (blind-spot alert) και park pilot μπροστά/πίσω.

Opel Vivaro-e Hydrogen (2021)

Το σύστημα infotainment Multimedia Navi Pro λειτουργεί μέσω αναγνώρισης φωνής ή έγχρωμης οθόνης αφής και είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Το σύστημα πλοήγησης προσφέρει Ευρωπαϊκούς χάρτες, δυναμική καθοδήγηση διαδρομής και TMC. Οι χρήστες μπορούν επίσης να δροσίσουν ή να θερμάνουν το όχημα κατά τη διάρκεια της φόρτισης μέσω “OpelConnect” και να προγραμματίσουν τους χρόνους φόρτισης με την εφαρμογή “myOpel”.

Opel Vivaro-e Hydrogen
Opel Vivaro-e Hydrogen (2021)

Το νέο Vivaro-e HYDROGEN επωφελείται από την άνω των 20 ετών εμπειρία της Opel και της Stellantis στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Το μοντέλο κατασκευάζεται στη μονάδα «Opel Special Vehicles» (OSV) στο Rüsselsheim.

Με το νέο Vivaro-e HYDROGEN, η Opel συνεχίζει τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από την οικογένεια LCV της Opel τη φιλοσοφία κίνησης που ταιριάζει στις ανάγκες τους. Το Vivaro-e HYDROGEN έρχεται να συμπληρώσει τα αμιγώς ηλεκτρικά van Combo-e, Vivaro-e και Movano-e που ήδη είναι διαθέσιμα για παραγγελία.

[1] Αυτονομία μετρημένη σύμφωνα με το πρωτόκολλο δοκιμών WLTP (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). Η πραγματική αυτονομία ενδέχεται να διαφέρει σε καθημερινές συνθήκες και εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το προσωπικό στυλ οδήγησης, τα χαρακτηριστικά της διαδρομής, η εξωτερική θερμοκρασία, η χρήση θέρμανσης και κλιματισμού (A/C) και η λειτουργία preconditioning (ρύθμιση θερμοκρασίας εσωτερικού πριν την εκκίνηση).

Πηγή: Opel

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Αύγουστος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031