Sto Timoni

Τι θέλει Airbus από τη Renault; Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά/υβριδικά αεροσκάφη.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά/υβριδικά αεροσκάφη. Η συνεργασία Airbus και Renault Group αφορά στην προώθηση εξελιγμένων τεχνολογιών που σχετίζονται με τα συστήματα μπαταριών επόμενης γενιάς.

Με ένα δελτίο τύπου που φέρει τα λογότυπα τόσο της Airbus όσο και του Renault Group μάθαμε ότι οι δύο αυτοί βιομηχανικοί κολοσσοί βάζουν μπρος μια συνεργασία με αντικείμενο την ηλεκτροκίνηση, με την πρώτη προφανώς να αναζητά διέξοδο για τη μείωση των ρύπων των αεροσκαφών της σε κάποιο τύπο ηλεκτρικού/υβριδικού αεροσκάφους και τη δεύτερη να επιδιώκει την περαιτέρω βελτίωση των μπαταριών της. Θυμίζουμε πάντως ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Airbus φαίνεται να έχει διάθεση να εμπλακεί στην ηλεκτροκίνηση του αέρα – αεροκινητικότητα, αφού πριν από 4 χρόνια είχε ανακοινωθεί τριμερής συνεργασία Audi, Italdesign και Airbus για τη δημιουργία ενός πλήρως ηλεκτρικού αεροταξί. Το επίσημο κείμενο, τώρα, σχετικά με τη νέα συνεργασία είναι αρκετά κατατοπιστικό:

«Η Airbus και το Renault Group, παγκόσμιοι ηγέτες στον κλάδο της αεροδιαστημικής και της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπέγραψαν συμφωνία έρευνας και ανάπτυξης, με στόχο την επιτάχυνση του οδικού χάρτη προς την ηλεκτροκίνηση και των δύο εταιρειών, βελτιώνοντας αντίστοιχα και την γκάμα προϊόντων τους. Αυτή η συνεργασία θα βοηθήσει, μεταξύ άλλων, τις τεχνολογίες της Airbus, που σχετίζονται με τα μελλοντικά υβριδικά-ηλεκτρικά αεροσκάφη.

Ως μέρος αυτής της συνεργασίας, οι ομάδες μηχανικών της Airbus και του Renault Group θα ενώσουν τις δυνάμεις σε θέματα τεχνολογιών που σχετίζονται με την αποθήκευση ενέργειας, η οποία παραμένει ένα από τα κύρια εμπόδια για την εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων με μεγάλη αυτονομία.

Το σύμφωνο συνεργασίας θα καλύπτει κυρίως τεχνολογικές καινοτομίες που σχετίζονται με τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης ενέργειας και τον περιορισμό του βάρους των μπαταριών, ενώ θα αναζητήσει τις καλύτερες μεθόδους για τη μετάβαση από τις τρέχουσες χημικές ενώσεις που χρησιμοποιούνται στα στοιχεία των μπαταριών (προηγμένα συστήματα ιόντων λιθίου), σε τεχνολογίες τύπου solid-state, που θα μπορούσαν να διπλασιάσουν την ενεργειακή χωρητικότητα μίας μπαταρίας, με χρονικό ορίζοντα το 2030.

Η κοινή προσπάθεια θα περιλαμβάνει επίσης και τη αξιολόγηση του πλήρους κύκλου ζωής των μελλοντικών μπαταριών, από την παραγωγή έως την ανακύκλωση, προκειμένου να προετοιμαστεί η εκβιομηχάνιση αυτής της διαδικασίας για τις μπαταρίες του μέλλοντος, ενώ θα αξιολογηθεί το αποτύπωμα άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο της ζωής τους.

«Για πρώτη φορά, δύο ηγέτιδες δυνάμεις της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, από διαφορετικούς κλάδους, μοιράζονται τις τεχνολογικές τους γνώσεις, με στόχο να διαμορφώσουν το μέλλον των υβριδικών-ηλεκτρικών αεροσκαφών. Η αεροπλοΐα είναι ένας εξαιρετικά απαιτητικός τομέας τόσο από άποψη ασφαλείας όσο και κατανάλωσης ενέργειας, όπως, άλλωστε, και η αυτοκινητοβιομηχανία. Στο Renault Group, η 10ετής εμπειρία μας στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων μας εξασφαλίζει πλούσια τεχνογνωσία όσον αφορά στην απόδοση των συστημάτων διαχείρισης μπαταριών. Θέλοντας να καινοτομήσουν και να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, οι ομάδες των μηχανικών μας συνεργάζονται με αυτές της Airbus, για να επιτύχουν το συγκερασμό τεχνολογιών, οι οποίες θα επιτρέψουν τόσο τη λειτουργία υβριδικών αεροσκαφών, όσο και την εξέλιξη μελλοντικών οχημάτων», δήλωσε ο Gilles Le Borgne, εκτελεστικός αντιπρόεδρος, υπεύθυνος του τομέα μηχανολογίας του Renault Group .

«Η συνεργασία με το Renault Group θα μας βοηθήσει να εξελίξουμε την επόμενη γενιά μπαταριών, στοιχείο που αποτελεί μέρος του οδικού χάρτη εξηλεκτρισμού της Airbus», δήλωσε η Sabine Klauke, Chief Technical Officer της Airbus. «Η επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050, είναι μια μοναδική πρόκληση που απαιτεί συνεργασία σε όλους τους τομείς, ξεκινώντας από σήμερα. Συνδυάζοντας την εμπειρία του Renault Group στα ηλεκτρικά οχήματα, με το δικό μας ιστορικό σε δοκιμαστικές πτήσεις με ηλεκτρική ενέργεια, θα μας δοθεί η δυνατότητα να επιταχύνουμε την ανάπτυξη ανατρεπτικών τεχνολογιών που απαιτούνται για τη σχεδίαση υβριδικών αεροσκαφών, από το 2030 και μετά. Θα ενθαρρύνει επίσης και την ανάπτυξη κοινών τεχνικών και ρυθμιστικών προτύπων για την υποστήριξη των λύσεων καθαρής κινητικότητας, που απαιτούνται για την επίτευξη των κλιματικών μας στόχων».

Η συνεργασία της Airbus και του Renault Group  για την ηλεκτροκίνηση, θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αλλαγή του τοπίου των μεταφορών, συμβάλλοντας στη επίτευξη του στόχου των μηδενικών εκπομπών, έως το 2050, τόσο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο και στον τομέα των αερομεταφορών.»

Audi – Ital Design & Airbus: “Pop.Up Next”

Ακολουθούν φωτογραφίες από το Audi – Ital Design & Airbus που δεν προχώρησε. Σημειώνουμε ότι είχε πραγματοποιηθεί δοκιμαστική πτήση ενός – υπό κλίμακα – πρωτοτύπου ιπτάμενου οχήματος των Audi – Ital Design & Airbus, στο Drone Week του Άμστερνταμ, ενώ το concept που περιελάμβανε και αποσπώμενο αυτόνομο αυτοκίνητο, είχε παρουσιαστεί στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το 2018.

Pop.Up Next – a modular concept to solve traffic problems in cities. The ultra-light, two-seater passenger cabin can be attached either to a car module or to a flight module. The dominant interior feature is a 49-inch screen, while interaction between humans and the machine is performed by speech and face recognition, eye-tracking and a touch function.

 

 

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031