Sto Timoni

MG ZS 1.5L VTI: Το αυτοκίνητο του λαού! (δοκιμή)

Είναι ευρύχωρο, είναι άνετο στο δρόμο, είναι ασφαλές και προσφέρεται σε μια τιμή στην οποία συνήθως αγοράζεις σουπερμίνι. Είναι φανερό ότι το ZS, το βασικό και πλέον προσιτό μοντέλο της MG, αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση value for money και έρχεται να συστηθεί ως το καινούριο αυτοκίνητο της ελληνικής οικογένειας.

Το τι εστί MG το αναλύσαμε στο προηγούμενο τεύχος μας, στη δοκιμή του MG ZS με τον turbo κινητήρα του ενός λίτρου με τους 111 ίππους. Τώρα ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την απολύτως βασική – και κατά συνέπεια φθηνότερη έκδοση του ZS, του «βασικού» μοντέλου της MG, της βρετανικής μάρκας που βρέθηκε να ανήκει στον τεράστιο κινεζικό όμιλο SAIC και να κτυπά με αξιώσεις την πόρτα του Ευρωπαίου οδηγού/καταναλωτή. Ο λόγος για το MG ZS 1.5L VTI, το οποίο κινείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου που αποδίδει 106 ίππους.

Μεγάλο…

Κοιτώντας ως εξωτερικός παρατηρητής το MG ZS 1.5L VTI δεν θα λέγαμε ότι θέλεις να χρησιμοποιήσεις υπερθετικούς χαρακτηρισμούς για το design του. Είναι πάντως ένα σχήμα αποδεκτό αυτό που βλέπεις, ενδεχομένως και όμορφο αν προσθέσουμε και το στοιχείο της υποκειμενικότητας, ενώ κάποιοι θα σταθούν στο οκτάγωνο σήμα της μάσκας με τα «μαγικά» γράμματα MG. Είναι δε σαφές ότι πρόκειται για SUV – δεν σου αφήνει περιθώρια για αυτό και το ύψος του, και η απόστασή του από το έδαφος.

Περνώντας όμως στο εσωτερικό είναι βέβαιο ότι θα βρεις στοιχεία που θα σε εντυπωσιάσουν, όπως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη οθόνη αφής, αλλά και οι οικολογικές δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και του ταμπλό (που αποτελούν στοιχείο του εξοπλισμού της έκδοσης Luxury), τα οποία αναπόφευκτα δημιουργούν μια αίσθηση πολυτέλειας.

Θα εντυπωσιαστείς επίσης από την αφθονία των χώρων για επιβάτες, καθώς αυτοί που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα πίσω από έναν ψηλό οδηγό θα έχουν μπόλικο «αέρα» και για το κεφάλι τους και για τα γόνατά τους. Το ZS είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, σαφώς μεγαλύτερο απ’ ότι περιμένεις όταν το βλέπεις απ’ έξω, με ένα πολύ μεγάλο και πρακτικό πορτμπαγκάζ. Πρακτικό είναι γενικά και το εσωτερικό με αρκετές θέσεις για μικροπράγματα και η μόνη ένστασή μας στο σημείο αυτό αφορά το μικρό χώρο για την τοποθέτηση κινητού τηλεφώνου που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα, πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων.

Πλήρης ο εξοπλισμός και της έκδοσης Exclusive, και της έκδοσης Luxury που κοστίζει 20.550 ευρώ και περιλαμβάνει όλα τα «καθημερινά» απαραίτητα – και τις δερμάτινες επενδύσεις.

…και άνετο!

Στον δρόμο τώρα, αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο προορισμένο να κινείται με «χαλαρούς» ρυθμούς. Ο 16βάλβιδος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας θέλει αρκετό γκάζι για να δείξει τη δύναμή του, γεγονός όχι άσχετο με το ότι η ροπή του αποδίδεται σε αρκετά ψηλότερες στροφές από αυτές που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στους turbo κινητήρες – ενώ και το μέγεθός της είναι μικρότερο. Οπότε η κατανάλωση προκύπτει λογικά αυξημένη και το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι μην τον πιέζεις αλλά να κινείσαι  «αξιοπρεπώς», αξιοποιώντας και τον εύχρηστο επιλογέα του κιβωτίου με τις πέντε ταχύτητες.

Η ανάρτηση από την πλευρά της είναι σαφώς εστιασμένη περισσότερο στην άνεση κάτι που το εισπράττεις θετικά στις καθημερινές αναμετρήσεις με τις αντιξοότητες της ασφάλτου, όπως επίσης το εισπράττεις θετικά και όταν επιχειρήσεις να αφήσεις την άσφαλτο – γιατί στις χωμάτινες διαδρομές το ZS καταφέρνει να σε εκπλήσσει, λειτουργώντας όπως ο χαρακτήρας του επιβάλλει, δηλαδή ως γνήσιο, άνετο SUV.

MG ZS 1.5L VTi: TECH INFO

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ 16V, ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.498 cc, ΙΣΧΥΣ 106 PS/6000 rpm, ΡΟΠΗ 141 Nm/4500 rpm ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/ (ΜxΠxΥ) 4323×1.809×1.653 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.580 mm, ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 448  L, ΒΑΡΟΣ 1.239 kg ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ 0-100 km/h 10,9 sec, ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 175 km/h, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ 6,6-6,6/9,7 L/100 km, CO2 149 g/km, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 18.950 €, ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ XXX €.

  • ΥΠΕΡ: Τιμή, μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, άνετη ανάρτηση (και εκτός δρόμου)
  • ΚΑΤΑ: Μέτρια απόδοση κινητήρα, αίσθηση τιμονιού

Εν κατακλείδι

Αναμφίβολα το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του MG ZS 1.5L VTI είναι η τιμή του ή αν θέλετε η σχέση χώρων/τιμής. Γιατί όπως είπαμε ευθύς εξ αρχής, δεν υπάρχει κάποιος ανταγωνιστής που να προσφέρει αυτούς τους χώρους σε αυτά τα λεφτά: με λιγότερο από 19.000 ευρώ αγοράζεις ένα μεγάλο αυτοκίνητο, ικανό να μεταφέρει όλα τα οικογενειακά βάρη. Παράλληλα το ZS είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα, ενώ το γεγονός ότι η βασική του έκδοση προσφέρεται χωρίς το οικολογικό δέρμα δεν την καθιστά λιγότερο ενδιαφέρουσα. Αποδεχόμενοι λοιπόν τη μέτρια απόδοση του κινητήρα, αλλά και την έλλειψη κάποιων προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού / ADAS (τα «βασικά» ηλεκτρονικά υπάρχουν) θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το MG ως μια νέου τύπου value for money πρόταση. Κλείνοντας, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι όλα τα MG καλύπτονται από 7-ετή εγγύηση (160.000 χλμ.) – από τις μεγαλύτερες της αγοράς, στοιχείο που παραπέμπει σε αυξημένη αξιοπιστία.

Πηγή: Caranddriver..gr

 

 

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031