Sto Timoni

Hyundai Tucson 1.6 150 PS 7DCT (δοκιμή): Τρέμε Mercedes!

Αν έτυχε ποτέ να ακούσετε στη φιλοσοφία για μετατροπή της ποσότητας σε ποιότητα, το νέο SUV της Hyundai, το ολοκαινούργιο Hyundai Tucson που οδηγήσαμε στην έκδοση με τους 150 ίππους, είναι ένα χειροπιαστό παράδειγμα που επιβεβαιώνει τη θεωρία. Οι βελτιώσεις είναι τέτοιες, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, που ισοδυναμούν με μεταφορά του Tucson σε άλλο επίπεδο. Και παρόλο που οι Κορεάτες δεν είχαν αυτό υπόψη κατά την εξέλιξή του, είναι βέβαιο ότι το νέο Hyundai Tucson θα μπορούσε να ανταγωνιστεί και τους… θεούς!

Το νέο Hyundai Tuscon ανήκει σε εκείνα τα αυτοκίνητα, που ανεξαρτήτως κατηγορίας καταφέρνουν να σε κερδίσουν από την πρώτη στιγμή. Από τη στιγμή δηλαδή που θα βρεθείς στη θέση του οδηγού και θα βάλεις μπρος. Είναι βλέπετε αυτό το μινιμαλιστικό εσωτερικό design, το οποίο σε συνδυασμό με τα υλικά κατασκευής που σε περιβάλλουν καταφέρνει να δημιουργήσει μία μοναδική αίσθηση ποιότητας, που δεν θα λέγαμε ότι είναι ο τυπικός μέσος όρος της κατηγορίας. Μιλάμε για την κατηγορία των μεσαίου μεγέθους SUV, των λεγομένων C-SUV.

Και προς επιβεβαίωση του ρητού «επανάληψις μήτηρ μαθήσεως» πρέπει να πούμε ότι έχουμε να κάνουμε με την κατηγορία στην οποία ανταγωνίζονται πολλά και ενδιαφέροντα μοντέλα όπως τα: Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Opel Grandland X, Peugeot 3008, Renault Kadjar, Seat Ateca, Skoda Karoq, Suzuki SX4, Toyota C-HR, VW Tiguan κ.ά. Μια μεγάλη κατηγορία, η οποία (αν συμπεριληφθούν τα λεγόμενα “premium” μοντέλα Audi Q3, Mercedes GLB, Volvo XC40 κ.ά.) κατέχει το 22% των πωλήσεων στην Ελλάδα.

Η ανώτερη ποιότητα του νέου Hyundai Tucson

Είναι αλήθεια ότι μπορεί ο τίτλος της δοκιμής μας να σας φανεί λίγο υπερβολικός. Ωστόσο, γεγονός είναι ότι τόσο τα υλικά κατασκευής όσο και η ποιότητα συναρμολόγησης είναι τέτοια, που θα έλεγε κανείς ότι το καινούριο Hyundai Tucson δεν έρχεται να αντιπαρατεθεί με τους μέχρι πρότινος αντιπάλους του, αλλά με αντίστοιχα μοντέλα της Audi, της BMW, της Volvo και του πλέον παραδοσιακού εκπροσώπου του καλού, πολυτελούς και ακριβού αυτοκινήτου, τη Mercedes!

Kαι για να πούμε και κάτι που δεν είναι καθόλου πρωτότυπο: αν δια μαγείας σε έβαζε κάποιος σε αυτό το αυτοκίνητο με κλειστά τα μάτια, έχοντας καλυμμένα τα σήματα της εταιρείας στο τιμόνι – και όπου αλλού – είναι πολύ πιθανόν να έλεγες ότι βρίσκεται σε αυτοκίνητο από κάποιες από αυτές τις premium μάρκες που αναφέραμε.

Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει την ικανότητα να σε κερδίσει πριν ακόμα το οδηγήσεις, από τις φωτογραφίες. Είναι βλέπετε το εντυπωσιακό αυτό design, που έστω και αν κάποιος το βρει και λίγο φορτωμένο με τις πολλές τεμνόμενες επιφάνειες (τις οποίες δεν έχει νόημα να αναλύσει κανείς – τις βλέπετε άλλωστε στις φωτογραφίες), καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις, καθώς το συνολικό αποτέλεσμα είναι οπωσδήποτε εντυπωσιακό. Και αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κάνεις…

Όμως η ουσία δεν κρύβεται στο design. Βλέπετε, δεν χρειάζεσαι περισσότερα από πέντε λεπτά στο τιμόνι για να αντιληφθείς το δεύτερο μεγάλο προσόν του νέου Hyundai Tucson: τον πολιτισμό, που έρχεται να επιβεβαιώσει την αίσθηση της «ολικής επαναφοράς» του μοντέλου. Τον λόγο εδώ έχουν από τη μια η ηχομόνωση και την άλλη η άνεση από την ανάρτηση.

Αν, τώρα, έχεις επιλέξει την αυτόματη έκδοση που είχαμε εμείς στη διάθεσή μας κινείσαι ακόμα πιο ξεκούραστα, αφού το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT κάνει μία χαρά τη δουλειά του.

Το ευρύχωρο “ψηφιακό” σαλόνι του νέου SUV της Hyundai

Ως οδηγός, έχεις στη διάθεσή σου έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’ (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) καθώς και ένα “πολυλειτουργικό” τιμόνι. Άψογα τοποθετημένος και υπερπλήρης, σου επιτρέπει να δεις όλες του τις ενδείξεις χωρίς να σου κρύβει κάτι το τιμόνι, αφήνοντας μόνο ένα μικρό περιθώριο κριτικής από τους πρεσβύωπες, όπως ο γράφων, που δεν θα τους χαλούσε μία ελαφρώς μεγαλύτερη γραμματοσειρά – σε ορισμένα τουλάχιστον σημεία του.

Ενώ δίπλα του, κάτω από το κέντρο του ταμπλό, στη βάση της κονσόλας, βρίσκεται μία άλλη μεγάλη και εντυπωσιακή έγχρωμη ψηφιακή οθόνη – αφής αυτή τη φορά – 10,25’’ για το χειρισμό των συστημάτων infotainment, αλλά και τη ρύθμιση μιας σειράς λειτουργιών του αυτοκινήτου.

H εσωτερική διαρρύθμιση εκτός από όμορφη είναι και πρακτική, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι πραγματικά μεγάλοι: στο πίσω κάθισμα ένας ψηλός που θα βρεθεί πίσω από έναν αντίστοιχα ψηλό οδηγό έχει άφθονο αέρα για τα γόνατα του – και φυσικά, υπάρχει άφθονος χώρος και για το κεφάλι. Ενώ δεόντως μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ, παρά το γεγονός ότι κάτω από το πάτωμά του φιλοξενείται η μπαταρία του Hybrid 48V συστήματος κίνησης.

Τεχνολογία πολλαπλών επιπέδων: κινητήρας, κιβώτιο

Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν προσφέρει μόνο άνεση στις καθημερινές διαδρομές, αλλά αποδεικνύεται και σύμμαχος όταν αποφασίσεις να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα σε έναν ορεινό δρόμο με στροφές, για να δεις τι μπορεί τελικά να σου προσφέρει σε μία πιο απαιτητική διαδρομή ο φορτωμένος με την τεχνολογία CVVD – και όχι μόνον – βενζινοκινητήρας.

Ο λόγος για τον 1.6 T-Gdi SmartStream υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα που ενσωματώνει επίσης την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και προσφέρει επαρκή ισχύ για να κινηθεί γρήγορα το νέο SUV της Hyundai.

Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι η παρουσία του μικρού ηλεκτροκινητήρα, που λειτουργεί και σαν μίζα, βελτιώνει αισθητά την απόκριση στο γκάζι στις χαμηλές στροφές – η οποία ούτως ή άλλως δεν ήταν κακή. Στις καθημερινές μετακινήσεις σπανιότατα θα χρειαστεί να βυθίζεις το δεξί σου πόδι στο πάτωμα – αλλά και όταν χρειαστεί να το κάνεις αυτό, σε κάποιο προσπέρασμα, διαπιστώνεις ότι το κατέβασμα ταχύτητας από το αυτόματο κιβώτιο γίνεται αρκετά γρήγορα και ο κινητήρας δεν έχει πρόβλημα να ανεβάσει άμεσα στροφές.

Ενώ αν θελήσεις κάτι παραπάνω, ως προς τον έλεγχο του κιβωτίου ταχυτήτων, μπορείς να καταφύγεις στις χειροκίνητες αλλαγές με τη βοήθεια των “paddles” (των ειδικών μοχλοδιακοπτών στο τιμόνι που θα ακούσετε να αποκαλούνται και “πεταλούδες”) ή/και να επιλέξεις τη λειτουργία “Sport”. Αυτή μεταβάλλει τόσο το βάρος και την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, όσο και την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου.

Στην περίπτωση αυτή θα διαπιστώσεις ότι σε συγκεκριμένες φάσεις το κιβώτιο κατεβάζει μόνο του ταχύτητα όταν φρενάρεις. Ενδεχομένως ίσως όχι τόσο άμεσα όσο θα ήθελες ή τόσο γρήγορα όπως εάν άλλαζες ταχύτητες σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά εν πάση περιπτώσει τα κατεβάσματα τα κάνει, διευκολύνοντας την επιβράδυνση και αίροντας όποιο αίσθημα ανασφάλειας δημιουργείται στις περιπτώσεις που το αυτοκίνητο «ρολάρει» στην κατηφόρα χωρίς να φρενάρει με τον κινητήρα.

Ανάρτηση αποτελεσματική σε άσφαλτο και χώμα

Η ανάρτηση, που όπως είπαμε είναι εξαιρετικά πολιτισμένη και «απορροφητική» στην καθημερινότητα, αποδεικνύεται αποτελεσματική και όταν έρθει η ώρα να ανέβουν οι ρυθμοί: δεν αφήνει το αυτοκίνητο να «πλέει» στις μεγάλες ταχύτητες και επίσης συντελεί στη διαμόρφωση μιας ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς που εμπνέει τελικά εμπιστοσύνη. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές, τα περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρουν τα λάστιχα είναι μεγάλα και όταν το παρακάνεις το Tucson δεν θα σε τρομάξει. Και για να μην μακρηγορούμε: μπορείς να κινηθείς αρκετά γρήγορα με το νέο Hyundai Tucson – και μάλιστα χωρίς να κοπιάσεις ιδιαίτερα, «δεμένος» σε ένα κάθισμα που συγκρατεί αρκετά καλά το σώμα σου.

Εξίσου καλά τα καταφέρνει το Tucson και στις μεγάλες ταχύτητες, επιδεικνύοντας ευστάθεια ανωτέρου επιπέδου – που εμπνέει τη δέουσα αυτοπεποίθηση στον οδηγό – και αφήνοντάς μας ένα μικρό παραθυράκι κριτικής, που δεν αφορά την ασφάλεια, αλλά την άνεση: με τέρμα γκάζι, ο κινητήρας ακούγεται περισσότερο απ’ ότι θα θέλαμε. Ωστόσο αυτή είναι μια κατάσταση που ελάχιστα θα απασχολήσει τον ιδιοκτήτη του καινούριου SUV της Hyundai, αφού στην καθημερινότητα, η λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης περνάει πρακτικά απαρατήρητη.

Πολύ καλά τα καταφέρνει επίσης η ανάρτηση εκτός δρόμου, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά την ποιότητα κατασκευής. Εδώ, λοιπόν, είναι εντυπωσιακή η αίσθηση της «δεμένης» κατασκευής – όχι της «βαριάς» αλλά της «δεμένης» – που αποκομίζεις στο τιμόνι του νέου Hyundai Tucson. Βλέπετε, δεν υπάρχει ίχνος οποιουδήποτε τριγμού μέσα στο αυτοκίνητο… Από κει και πέρα, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς (κάτι που μην ξεχνάμε αποτελεί τον κανόνα στα σύγχρονα SUV) βάζει τους σχετικούς περιορισμούς σε σχέση με τους τύπους των διαδρομών που μπορεί κανείς να επιλέξει εκτός ασφάλτου. Πάντως, για όσους ζητούν κάτι παραπάνω εκτός δρόμου, σημειώνουμε ότι διαθέσιμη είναι και έκδοση με τετρακίνηση.

Τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Hyundai Tucson μπορείτε να τα δείτε κάνοντας κλικ εδώ μπορείτε να τα δείτε κάνοντας κλικ εδώ

Αυτό το αυτοκίνητο θα το αγοράζαμε!

Μιας και ξεκινήσαμε τη δοκιμή μας με φιλοσοφικές αναφορές, ας κλείσουμε με αντίστοιχο τρόπο, με μία φιλοσοφική κοινοτυπία: δεν υπάρχει τελειότητα στον μάταιο τούτο κόσμο… Και το νέο Hyundai Tucson που προέκυψε από λευκό χαρτί δεν μπορεί να πάει κόντρα σε αυτόν τον κανόνα. Το είδαμε λοιπόν να «καίει» λίγο παραπάνω στην Αθήνα (δυστυχώς, εν μέσω πανδημίας τα ταξίδια δεν «παίζουν»), μεταξύ 9,0 και 10,0 λίτρων / 100 χλμ. όπως επίσης είδαμε ότι για κάποιες ρυθμίσεις, η πλοήγηση στο μενού της οθόνης αφής δεν ήταν ιδανική (το «κάποιες» κρατήστε το, γιατί γενικώς υπάρχει άμεση πρόσβαση σε πολλές λειτουργίες).

Όμως αυτά δεν αλλάζουν την ουσία: το νέο Hyundai Tucson είναι ένα εξαιρετικό SUV με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, εξαιρετικά πολιτισμένο και πλούσια εξοπλισμένο. Είναι επίσης και ιδιαίτερα ασφαλές, αφού πέραν της σύγχρονης ανάρτησης (με διπλά ψαλίδια πίσω) διαθέτει και ένα πλήθος από προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης (Advanced Driver Assistance Systems – ADAS), που μπάζουν το αυτοκίνητο στο χώρο της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και είναι μάλιστα στάνταρ σε όλες του τις εκδόσεις.

Την εντυπωσιακή λίστα του εξοπλισμού μπορείτε να τη δείτε κάνοντας κλικ εδώ για να επιβεβαιώσετε και μόνοι σας ότι, τελικά, το τελευταίο πόνημα της Hyundai αξίζει κάθε ευρώ που θα δώσετε. Το οποίο ευρώ μάλιστα θα είναι εξασφαλισμένο από μια 5ετή εγγύηση που δεν έχει όριο χιλιομέτρων.

Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι το Tucson ανήκει στα αυτοκίνητα που θα αγοράζαμε χωρίς δεύτερη σκέψη. Εκείνο, όμως, που δεν είναι προφανές είναι ότι το νέο SUV της Hyundai ανήκει σε εκείνα τα 10-15 μοντέλα που κατάφεραν να μας εντυπωσιάσουν περισσότερο από όλα τα αυτοκίνητα έτυχε να οδηγήσουμε, ανεξαρτήτως κατηγορίας και τιμής, στις τρεις – και βάλε – δεκαετίες που δουλεύουμε στον χώρο του Ειδικού Τύπου…

Ρεπορτάζ από τη διαδικτυακή παρουσίαση του νέου Hyundai Tucson στους εκπροσώπους του ελληνικού ειδικού τύπου μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ

Υπέρ

Εντυπωσιακή σχεδίαση, υψηλή ποιότητα κατασκευής, μεγάλοι χώροι, υψηλή τεχνολογία, πλούσιος εξοπλισμός, πολιτισμός – άνεση ανάρτησης, ασφαλής οδική συμπεριφορά, 5ετής εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων

Κατά

Ελαφρώς «τσιμπημένη» κατανάλωση, κάποιες εργονομικές μικροατέλειες

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Hyundai Tucson 1.6 SmartStream 150 PS 48V hybrid 7DCT
Κινητήρας (cm3) 1598
Ισχύς (ps/rpm) 150/5500
0-100 km/h 9,6’’
Ταχύτητα (km/h) 189
Κατ/ση*(l/100 km) 7,0
CO2*(g/km) 159
M x Π x Y 4500 x 1865 x 1650 mm
Πορτμπαγκάζ 577 λίτρα
Τιμή** € 30.090
*Προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d-Temp.
Τυποποιημένη κατανάλωση βάσει του νέου προτύπου
WLTP (συνδυασμένος κύκλος)
**Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής. Πρόκειται για την πλέον πλούσια έκδοση “Distinctive”,
που έχει κυριολεκτικά τα πάντα, αφήνοντας επί της ουσίας ένα και μοναδικό αξεσουάρ
για προαιρετική επιλογή από τον πελάτη (Surround View Monitor –
σύστημα 4 καμερών για περιμετρική επόπτευση 360°).
Η «βασική» βενζινοκίνητη έκδοση “
Exclusive” με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων
κοστίζει €24.990 και δεν είναι καθόλου «φτωχή», αφού διαθέτει το ίδιο μεγάλο
πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων ασφαλείας, 7 αερόσακους, αυτόματο 2-ζωνικό
κλιματισμό με λειτουργία αποθάμβωσης, τον ίδιο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”,
αλλά μικρότερη έγχρωμη οθόνη αφής Display Audio 8″ (έναντι 10,25 της “
Distinctive”)
συνδυασμένη με κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές κλπ.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

6 Σχόλια

  • Νάσαι καλά Νίκο, ευχαριστούμε για την πλήρη περιγραφή και αξιολόγηση
    (δεν διάβασα copy paste…reviews επιτέλους).

  • Προσωπικά που πήγα και το είδα πολύ πλαστικό. Προφυλακτηρας πίσω πχ μια μικροστραβη να γίνει και πας για καινούργιο. Μηχανικά μου έχουν πει ότι τα hyundai είναι σκυλιά. Εάν κάποιος θέλει καλύτερη ποιότητα υλικων και πολλούς χώρους στην ίδια τιμή περίπου θα του έλεγα kodiaq εάν θέλει καλύτερη μηχανή νομίζω είναι μια καλή επιλογη το tucson

    • Οι προφυλακτήρες, λίγο-πολύ, είναι πλαστικοί – και αρκετά “μαλακοί” σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Το Kodiaq είναι ένα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο και σαφώς μεγαλύτερο. Θα έλεγα ότι ανήκει σε άλλη κατηγορία. Όταν είχε πρωτόρθει στην Ελλάδα είχε και απίστευτη τιμή. Πάντως αυτή τη στιγμή, το Tucson έχει κάνει ένα τεράστιο άλμα – και εμάς μας εντυπωσίασε.

  • Εξαιρετική παρουσίαση, μεστή, επί της ουσίας όπως πρέπει να είναι!
    Η έκδοση των 150 ίππων πιστεύετε ότι είναι επαρκής για τον όγκο και τα κιλά του αυτοκινήτου;
    Εννοώ ότι αποκρίνεται καλά σε μια προσπέραση ή σε ορεινές διαδρομές φορτωμένο ή πρέπει οπωσδήποτε κανείς να καταφύγει στα 180 άλογα και ας μην θέλει την τετρακίνηση; Μιλάω για το αυτόματο πάντα κιβώτιο.
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων

    • Οι 150 ίπποι είναι αρκετοί για να προσπερνάς με ασφάλεια με ή χωρίς φορτίο. Προφανώς, όμως, με τους 180 τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα… Αλλά δεν τους έχεις και ανάγκη, σώνει και καλά.

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031