Sto Timoni

Honda e (δοκιμή): τα υπέρ και τα κατά της πρώτης ηλεκτρικής απόπειρας της Honda

Design με προσωπικότητα και υψηλή τεχνολογία συνδυάζονται σε ένα Compact πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που προορίζεται ξεκάθαρα για χρήση σε αστικό περιβάλλον. Πόσο αξίζουν και πόσο κοστίζουν όλα αυτά που μας προσφέρει μία ιαπωνική εταιρεία γνωστή για τις κατακτήσεις της στον τομέα της τεχνολογίας – σε γη, θάλασσα και αέρα;

Αντικρίζοντας το Honda e, το πρώτο που σου κάνει εντύπωση δεν είναι σίγουρα η έλλειψη εξάτμισης στο πίσω μέρος που παραπέμπει στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και τους μηδενικούς ρύπους. Εκείνο που σίγουρα κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει είναι αυτό το retro design που θα μπορούσε να πει κανείς ότι προκύπτει από μία όμορφα αντιφατική συνύπαρξη της υψηλής τεχνολογίας του μέλλοντος με την αισθητική του παρελθόντος.

HONDA E

Αισθητική που ξεχωρίζει

Θεωρούμε, λοιπόν, εξαιρετικά επιτυχημένη την αισθητική προσέγγιση των Ιαπώνων που έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορείς να πεις ότι ξεχωρίζει, μέσα σε ένα σύνολο από αυτοκίνητα που εύκολα λέει κανείς ότι μοιάζουν μεταξύ τους. Και καταφέρνει μάλιστα να ξεχωρίσει και για ένα ακόμα γεγονός – και αυτό είναι το ότι το πίσω μέρος του μοιάζει απελπιστικά με το εμπρός! Σε τέτοιο βαθμό που αν δεις το αυτοκίνητο με τα φώτα σβηστά, από μακριά, δεν είσαι βέβαιος αν το βλέπεις από εμπρός ή από πίσω.

Αντίστοιχα αντισυμβατική θα χαρακτηρίζαμε την αισθητική που συναντά κανείς στο σαλόνι. Εκεί βέβαια την παράσταση κερδίζει αυτή η τεράστια οθόνη, ο συνδυασμός οθονών που καταλαμβάνει το ταμπλό, ο οποίος έρχεται να δέσει με στοιχεία που παραπέμπουν σε πολυτελή αυτοκίνητα, όπως οι επενδύσεις ξύλου (έστω και αν πρόκειται για συνθετική απομίμηση), αλλά και με το μινιμαλιστικό design που χαρακτηρίζει το σύνολο του εσωτερικού.

Σε επίπεδο χρηστικότητας, αυτός ο συνδυασμός οθονών προσφέρει μια σειρά πλεονεκτήματα αλλά έχει και κάποιες αδυναμίες Η αλήθεια είναι ότι οι δύο μικρές οθόνες αριστερά και δεξιά στις άκρες του ταμπλό που αντικαθιστούν τους καθρέπτες με τη βοήθεια δύο μικρών καμερών όμορφα τοποθετημένων/κρυμμένων σε δύο μικρά πτερύγια που βρίσκονται εκεί που θα συναντούσαμε τους «κανονικούς» καθρέφτες δεν τα καταφέρνουν και τόσο άσχημα, αλλά… Είναι σίγουρα μακράν καλύτερες από αυτές που συναντάμε στο πολύ ακριβότερο Audi e-tron ωστόσο δεν παύουν να αποτελούν έναν ιδιότροπο νεωτερισμό που σίγουρα δεν προσφέρει την ίδια αίσθηση που θα προσέφεραν 2 κανονικοί καθρέφτες. Απαιτούν, λοιπόν, μία εξοικείωση – ιδιαιτέρως στο παρκάρισμα.

Κατά τα άλλα στην τεράστια οθόνη (πρόκειται για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και δύο κεντρικές οθόνες αφής 12,3’’) που καταλαμβάνει σχεδόν όλο το εύρος του ταμπλό, μπορεί κανείς να δει διάφορες απεικονίσεις, ρυθμίζοντας ανάλογα με τις επιθυμίες του το σύστημα.

Γρήγορο και ευέλικτο «πισωκίνητο»

Η ουσία βέβαια του μικρού Honda e δεν βρίσκεται εκεί. Βρίσκεται στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 154 ίππων και μία μπαταρία 35 kWh που τον τροφοδοτεί, εξασφαλίζοντας μία θεωρητική αυτονομία της τάξης των 220 χιλιομέτρων. Στο σημείο αυτό – και πριν γίνει οποιοδήποτε σχόλιο για την αυτονομία – οφείλει κανείς να υπενθυμίσει ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πόλης! Εξαρχής η Honda είχε δηλώσει ότι το νέο Honda είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για αστικό περιβάλλον οπότε με βάση αυτό η θεωρητική αυτονομία είναι υπεραρκετή.

Με βάση όμως την αυτονομία των 150 – 170 χιλιομέτρων που εισπράττει κάνεις στην πράξη, μπορούμε να βάλουμε κάποιους αστερίσκους στον προηγούμενο χαρακτηρισμό υπεραρκετή. Διότι βεβαίως, ακόμα και τα 150 χιλιόμετρα καλύπτουν πλήρως τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης ενός κατοίκου μιας μεγάλης πόλης – ακόμα κι αν πάει στο αεροδρόμιο και γυρίσει. Ωστόσο τα χιλιόμετρα αυτά δεν παύουν να είναι σχετικά λίγα, ακόμα και αν συγκριθούν και με τον κατά κάποιο τρόπο ανταγωνιστή του το ηλεκτρικό Fiat 500.

Από την άλλη πλευρά, τώρα, ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει γρήγορα το Honda e – και αυτό απεικονίζεται χαρακτηριστικότατα στον πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών (0-100 km/h σε μόλις 8,3 δευτερόλεπτα, παρά τα 1.527 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο). Αυτό είναι κάτι που το αντιλαμβάνεσαι εύκολα όταν βρεθείς στο τιμόνι και καθιστά το αυτοκίνητο ευχάριστο στην οδήγηση. Σημειώστε ότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 145 km/h προκειμένου να διαφυλαχτεί η αυτονομία – τακτική που ακολουθείται σε όλα τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

2020 Honda e

Η αλήθεια είναι ότι έχοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς, λίγο παραπάνω πάτημα στο γκάζι δημιουργεί μία τάση… φυγής της ουράς του αυτοκινήτου. Όμως εδώ αναλαμβάνουν δράση τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας του Honda e και στην πράξη όλα κυλούν ομαλά και χωρίς προβλήματα. Από κει και πέρα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, ενώ μπορεί επίσης να ρυθμίζει τον βαθμό ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, με ειδικούς μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι (που θυμίζουν χειριστήρια αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων). Μπορείς λοιπόν στην πράξη σχεδόν να καταργήσεις το φρενάρισμα με το… πόδι!

Θα ήταν επίσης παράλειψη να μην αναφέρουμε ένα άλλο πολύ σημαντικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου: ο λόγος για τον απίστευτα μικρό κύκλο στροφής (με ακτίνα μόλις 4,3 μ.), που είναι ότι καλύτερο για ένα αυτοκίνητο που συχνά-πυκνά βρίσκεται να ελίσσεται στο στενό περιβάλλον του κέντρο της Αθήνας (στην προκειμένη περίπτωση).

«Αστικοί» χώροι

Από εκεί και πέρα οι χώροι δεν είναι σπουδαίοι, είναι όμως ικανοποιητικοί – ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη τον αστικό χαρακτήρα του Honda e – και μπορούν να χωρέσουν τέσσερις ενηλίκους επιβάτες, έστω και αν οι πίσω δεν θα νιώσουν και όσο άνετα, ιδιαιτέρως αν είναι ψηλοί. Πάντως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε τέτοια αστικά αυτοκίνητα το πίσω κάθισμα χρησιμοποιείται κατά κανόνα κυρίως για τη μεταφορά μικρών παιδιών. Σχετικά μικρό είναι και το πορτμπαγκάζ αφού χάνει ωφέλιμο χώρο από τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης που βρίσκονται όλα στο πίσω μέρος, κάτω από το πάτωμά του.

Στο δια ταύτα, τώρα, ο τιμοκατάλογος, που ξεκινά από τα 35.990 ευρώ (χωρίς τον υπολογισμό της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά») είναι αλήθεια ότι αποτελεί μάλλον τη μεγαλύτερη αδυναμία του μικρού ηλεκτρικού Honda. Βλέπετε, με αυτά τα χρήματα υπάρχουν ηλεκτρικές προτάσεις που προσφέρουν είτε μεγαλύτερους χώρους, είτε μεγαλύτερη αυτονομία, είτε και τα δύο μαζί. Υπάρχουν δηλαδή μοντέλα στην αγορά που προσφέρουν άλλες, αυξημένες δυνατότητες.

Υπό αυτή την έννοια, το Honda e έχει ένα πρόβλημα σε σχέση με το ποιο είναι ακριβώς το πελατειακό του κοινό. Ενδεχομένως εκείνοι που θα προτιμήσουν το Honda e να είναι οι αμετανόητοι αστοί που θέλουν να εύχρηστο και διαφορετικό μεταφορικό μέσο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Πού να τους δίνει τη δυνατότητα να ξεχωρίζουν από τους κοινούς θνητούς! Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να έχουμε υπόψη μας ότι πίσω από αυτό το αυτοκίνητο βρίσκεται μία εταιρεία με τεράστια παράδοση στον τομέα της τεχνολογίας και αυτό δημιουργεί κάποιες προσδοκίες στη σχέση με την αξιοπιστία και την ποιότητα που χαρακτηρίζει την όλη κατασκευή.

Υπέρ

Desing, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, εξαιρετική ευελιξία και χρηστικότητα, επιδόσεις

Κατά

Περιορισμένη αυτονομία, μέτριοι χώροι, υψηλή τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 113 kW (154 PS)
Ροπή 315 Nm
Μπαταρία Ιόντων λιθίου 35,5 kWh, υγρόψυκτη
Φορτιστής 6,6 kW (on-board charger)
Χρόνοι φόρτισης
(AC στο 100%, DC στο 80%)
Σε οικιακό δίκτυο: 18,8 ώρες

Σε Wallbox (7,4 kW): 4,1 ώρες
Μέγιστη ισχύς φόρτισης AC: 22 kW
Σε ταχυφορτιστή DC: 50 kW σε 31’

Αυτονομία* 222 km
0-100 km/h 8,3’’
Ταχύτητα (km/h) 145
Κατανάλωση* 18,0 kWh/100 km
Εκπομπές CO2* 0
M x Π x Y (mm) 3.895 × 1.750 × 1.512 mm
Πορτμπαγκάζ (lit.) 171 έως 861
Τιμή** € 38.990
*Τυποποιημένη WLTP
**Για την έκδοση “Honda e 16” Alloy MY20”.
Το
Honda e είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, ως Honda e με ισχύ 135 PS
και ως Honda e Advance (η έκδοση που οδηγήσαμε) με ισχύ 154 PS.
Και στις δύο περιπτώσεις προσφέρεται ένα εξαιρετικά πλούσιο πακέτο
προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως το ευφυές
Cruise Control, το Σύστημα Αυτόματης Πέδησης, ο Έξυπνος Περιοριστής
Ταχύτητας, το Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας,
το Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας, το Σύστημα Αναγνώρισης
Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας, το Σύστημα Ειδοποίησης
Αναχώρησης Προπορευόμενου Αυτοκινήτου κλπ.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του Honda e κάνοντας κλικ εδώ

Δείτε τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά και τον αναλυτικό εξοπλισμό κάνοντας κλικ εδώ

ALL-NEW HONDA E PLATFORM ENGINEERED TO DELIVER EXCEPTIONAL URBAN DRIVING EXPERIENCE

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031