Sto Timoni

Αξίζει τον κόπο το αυτόματο Ford Puma;

To Ford Puma, το compact SUV της Ford, έχοντας ήδη υποβάλλει τα διαπιστευτήριά του και έχοντας καταξιωθεί ως άξιος εκπρόσωπος της οδηγοκεντρικής προσέγγισης της εταιρίας, επανέρχεται με μια έκδοση εφοδιασμένη με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τη φορά αυτή για να συνδυάσει τα κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά του με την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις.

Προφανώς την αναφορά του κανείς στη νέα έκδοση του ήδη δημοφιλούς Ford Puma, οφείλει να την ξεκινήσει από το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Το τι σημαίνει γενικώς αυτόματο κιβώτιο για την οδήγηση στην πόλη θα ήταν ενδεχομένως περιττό να αναφερθεί, ωστόσο καθώς η επανάληψη είναι μητέρα της μάθησης θα πούμε ότι πρόκειται για ένα «αξεσουάρ» που απομακρύνει τουλάχιστον το 70% της κόπωσης και του άγχους του οδηγού κατά τις μετακινήσεις του στην πόλη – ιδιαιτέρως σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος. Και μη βιαστείτε να μιλήσετε για αυθαίρετες εκτιμήσεις, γιατί εδώ την απάντηση την έχει δώσει από δεκαετίες η επιστήμη, μετρώντας τον καρδιακό ρυθμό των οδηγών στο τιμόνι αυτοκινήτων με χειροκίνητο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ενώ αν σε αυτό το δεδομένο προσθέσουμε τα αρχικά DCT (Double Clutch Transmission) που χαρακτηρίζουν το κιβώτιο του αυτόματου Ford Puma έχουμε και μια αμεσότητα στις αλλαγές ταχυτήτων που αίρουν τους ενδοιασμούς ακόμα και των πιο αμετανόητων, αυτών που θέλουν να έχουν τον «απόλυτο» έλεγχο του αυτοκινήτου τους και να απολαμβάνουν την οδήγηση.

Γιατί ακόμα και αν αφήσεις τα πράγματα σε απολύτως αυτόματη λειτουργία, υπό τον έλεγχο του αντίστοιχου μικροϋπολογιστή, το πιθανότερο είναι ότι δεν πρόκειται να νιώσεις ποτέ την ανάγκη του χειροκίνητου κιβώτιου. Αλλά και αν τη νιώσεις, τα puddles στο τιμόνι, οι μοχλοδιακόπτες δηλαδή με τη βοήθεια των οποίων μπορείς να αλλάζεις μόνος σου ταχύτητες («ανεβάζοντας» και «κατεβάζοντας»: σε σειριακή λειτουργία) θα έρθουν να σου προσφέρουν εκείνο το κατέβασμα που ενδεχομένως δεν ήρθε από μόνο του.

Αποδοτικός κινητήρας με mild hybrid τεχνολογία

Κατά τ’ άλλα ο γνωστός τρικύλινδρος κινητήρας 1.0 Ecoboost των 999 cm3 με τους 125 ίππους δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει με τη δέουσα σβελτάδα το compact SUV της Ford – και το κάνει αυτό ακόμα καλύτερα σε σχέση με την χειροκίνητη έκδοση του μοντέλου. Η μία επιπλέον σχέση μετάδοσης έρχεται να καλύψει καλύτερα τα όποια κενά μπορεί να αφήνει το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο (που μεταξύ μας δεν αφήνει, γιατί η διάταση των σχέσεων είναι μια χαρά…) ενώ η συνεχής και αδιάλειπτη μετάδοση ισχύος εξασφαλίζει ακόμα καλύτερες επιταχύνσεις.

Το δικό της ρόλο στην απόδοση του εν λόγω κινητήρα παίζει η ήπια υβριδική τεχνολογία (mHEV) που χρησιμοποιεί μία ενσωματωμένη σε αυτόν μίζα/γεννήτρια (BISG) η οποία είναι συνδεδεμένη τον στροφαλοφόρο άξονα με τη βοήθεια ιμάντα. Είναι δε αυτή η μονάδα σε θέση, λειτουργώντας ως γεννήτρια, να ανακτά την ενέργεια που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του οχήματος φορτίζοντας μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt.

Ενώ στη συνέχει η BISG, τροφοδοτείται με ρεύμα από τη μπαταρία αυτή και λειτουργεί σαν κινητήρας προσφέροντας πρόσθετη ροπή 20 Nm για μείωση της κατανάλωσης ή βελτίωση των επιδόσεων, ανάλογα με τις συνθήκες. Είναι μια υποβοήθηση που γίνεται αισθητή κυρίως στις χαμηλές στροφές βελτιώνοντας και την απόκριση στο γκάζι.

Από κει και πέρα ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του Puma – μέσα σε κάποιο πλαίσιο – κατά το δοκούν με τη βοήθεια των SDM (Selectable Drive Modes). Πρόκειται για τον επιλογέα λειτουργίας κινητήρα-κιβωτίου που μπορεί να προσφέρει είτε μεγαλύτερη οικονομία είτε πιο σπορ αίσθηση είτε καλύτερη πρόσφυση.

Κατά τ’ άλλα ισχύουν όσα είχαμε γράψει για το Ford Puma στη δοκιμή της έκδοσης με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Έχουμε ένα εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση compact SUV με ανταγωνιστικές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και κορυφαία στην κατηγορία – ενισχυμένη από τα χαρακτηριστικά της έκδοσης ST-Line – οδική συμπεριφορά. Που εκτός των άλλων έχει όλα όσα χρειάζονται για να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.

 

Οδηγώντας δίχως άγχος

Έχοντας παραθέσει τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουμε ήδη δώσει να γίνει κατανοητή η τοποθέτησή μας απέναντι στο αυτόματο Ford Puma: ναι σαφώς το προτιμάμε έναντι του χειροκίνητου – μπορεί ο απόλυτος έλεγχος στον οποίο αναφερθήκαμε να είναι κάποιες φορές ανακτικατάστατος, όμως αυτές οι φορές είναι πραγματικά λίγες, πολύ λίγες, ενώ οι ώρες των αστικών και περιαστικών μετακινήσεων στο τιμόνι είναι απλώς ατελείωτες. Και ας κοστίζει πιο ακριβά το Ford Puma με το DCT κιβώτιο: € 26.221, έναντι € 23.833 (η σύγκριση γίνεται για την έκδοση ST-Line).

Τέλος θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε δύο βασικά πλεονεκτήματα του Ford Puma: το πρώτο έχει να κάνει με την ευκολία απόκτησης που εξασφαλίζει το προνομιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης της Ford Finance, με σταθερό ανταγωνιστικό επιτόκιο από 0,99%* αλλά και ευέλικτη περίοδος αποπληρωμής που μπορεί να φτάσει έως και τους 60 μήνες. Το δεύτερο έχει να κάνει με μια άλλη πλευρά της μείωσης του άγχους, καθώς το Puma, όπως άλλωστε και όλα τα μοντέλα της Ford, καλύπτεται από την 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect που έρχεται επιβεβαιώσει την αξιοπιστία του Ford Puma, καταδεικνύοντας ταυτόχρονα και την εμπιστοσύνη της ελληνικής αντιπροσωπείας στο μοντέλο.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
1.0L/125PS
Κυβισμός (cm3) 999
Ισχύς (PS / rpm) 125/6000
0-100 km/h 10,2’’
Ταχύτητα (km/h) 190
Κατανάλωση*(lit./100 km) 6,1 – 6,5
Εκπομπές CO2* 137 – 146
M x Π x Y (mm) 4186 x 1805 x 1554
Πορτμπαγκάζ (lit.) 456 (με “megabox”)
Τιμή** € 26.221

*Κατανάλωση και εκπομπές ρύπων συνδυασμένου κύκλου, κατά WLTP

**Έκδοση “ ST-Line” με αυτόματο σύστημα κλιματισμού (EATC), 5 διαφορετικά Drive Modes, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3″ TFT LCD, κουμπί “start” εκκίνησης-σβησίματος του κινητήρα χωρίς κλειδί, σύστημα πλοήγησης & ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8”, Ford SYNC 3 µε Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, Ζάντες ελαφρού κράματος 17”, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων, ηλεκτρ. αναδιπλούμενους καθρέφτες, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και ένα πακέτο υποβοήθησης της οδήγησης με σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, αποφυγής σύγκρουσης με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και δικυκλιστών κλπ.

H ακόμα πλουσιότερη “ST-Line X” (€28.540) διαθέτει επιπλέον το Driver Assistance Pack (Σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, Adaptive Cruise Control, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας 180ο με προειδοποίηση για διερχόμενο όχημα, ραντάρ παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, ζάντες ελαφρού κράματος 18” με ελαστικά 215/50R18, σπορ ανάρτηση κ.ά.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930