Sto Timoni

Hyundai Tucson: το “Αυτοκίνητο του 2022”

Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα για το 2022 είναι πλέον το Hyundai Tucson, αφού κατάφερε να αποσπάσει την προτίμηση των 26 δημοσιογράφων του ειδικού τύπου που απαρτίζουν την σχετική κριτική επιτροπή. Συγκεντρώνοντας συνολικά 435 βαθμούς, το νέας γενιάς SUV της Hyundai είναι πλέον το «Αυτοκίνητο του 2022», αποτελώντας μία νέα σελίδα στην ιστορία του θεσμού που φέτος συμπλήρωσε 15 χρόνια συνεχούς και αδιάλειπτης λειτουργίας.

Η πλήρης γκάμα του, που περιλαμβάνει όλους τους δυνατούς συνδυασμούς κινητήριων συστημάτων, αλλά και η εντυπωσιακή αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής που χαρακτηρίζει το νέο Hyundai Tucson είναι τα βασικά στοιχεία που έλαβαν υπόψη τους οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου κατά τη φετινή ψηφοφορία για την ανάδειξη του φετινού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα. Το νέο SUV της Hyundai συγκέντρωσε συνολικά 435 βαθμούς – και μαζί με αυτούς ένα σαφές προβάδισμα έναντι των υπολοίπων εννέα μοντέλων που λανσαρίστηκαν φέτος στη χώρα μας και είχαν προκριθεί – μαζί με το Tucson – στην τελική φάση, του διαγωνισμού. Σημειώστε ότι το νέο SUV της Hyundai προσφέρεται τόσο με «εξηλεκτρισμένους» βενζινοκινητήρες και ντίζελ, όσο και σε πλήρως υβριδική έκδοση, αλλά και ως plug in hybrid.

Nissan Qashqai

Σε σχετικά μικρή απόσταση πίσω από το Tucson, με 373 βαθμούς, βρέθηκε το Nissan Qashqai στο οποίο οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου και μέλη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα εκτίμησαν αφενός την κορυφαία άνεση που προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες, και αφετέρου την συνολική του ποιότητα. Και όπως επισήμαναν αρκετοί από τους εκλέκτορες, αυτά είναι στοιχεία που το καθιστούν άξιο διάδοχο ενός διαχρονικού best seller για τη Nissan.

Opel Mokka & Mokka-e

Ακολούθησε, με 282 βαθμούς, το Opel Mokka που εντυπωσίασε πρώτα απ’ όλα με το design του – το οποίο σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την Opel – αλλά και την ευχαρίστηση της οδήγησης που προσφέρει χάρη στα δυναμικά χαρακτηριστικά του, τα οποία διαθέτουν σπορ αποχρώσει. Παράλληλα εκτιμήθηκε το γεγονός ότι το Mokka όχι μόνο προσφέρει μια πλήρη γκάμα με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, αλλά είναι διαθέσιμο και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση.

Ford Mustang Mach-E

Λίγο μετά ακολούθησε η Ford Mustang Mach-E, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο νέας γενιάς της Ford, που ξεχώρισε χάρη στον συνδυασμό επιδόσεων-οδικής συμπεριφοράς που προσφέρει, με 242 βαθμούς.

Renault Arkana
Citroen C4 C-Cross

Στον πίνακα της κατάταξης βλέπουμε στη συνέχεια να ακολουθούν δύο μοντέλα με παραπλήσιο στιλ και χαρακτήρα, δύο κουπέ SUV, τα Renault Arkana (με 233 βαθμούς) και Citroen C4 C-Cross (με 230 βαθμούς). Εξ’ αυτών, το μεν πρώτο δίνει έμφαση στην υβριδική του τεχνολογία προβάλλοντας παράλληλα και έναν “premium” χαρακτήρα, ενώ το δεύτερο, το Citroen, αντιπαρατάσσει την πλήρη γκάμα του (βενζίνη, ντίζελ και πλήρως ηλεκτρικό) σε συνδυασμό με την κυριαρχία του στον τομέα της άνεσης.

Ο πίνακας ολοκληρώνεται με τα Dacia Sandero (225 βαθμοί), τα ηλεκτρικά Skoda Enyaq iV (211 βαθμοί) και Fiat 500 (με 194 βαθμούς), και το Hyundai Bayon (με 175 βαθμούς).

Αναλυτικά τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:

Αυτοκίνητο του 2022
Μοντέλο Βαθμοί
Hyundai Tucson 435
Nissan Qashqai 373
Opel Mokka 282
Ford Mustang MachE 242
Renault Arkana 233
Citroen C4 CCross 230
Dacia Sandero 225
Skoda Enyaq iV 211
Fiat 500 194
Hyundai Bayon 175

 

Σημειώστε α μοντέλα της τελικής δεκάδας επελέγησαν, πριν από ένα περίπου μήνα, από ένα σύνολο 17 νέων μοντέλων τα οποία λανσαρίστηκαν φέτος στην ελληνική αγορά και οδηγήθηκαν από τους δημοσιογράφους του Αυτοκίνητου της Χρονιάς για την Ελλάδα.

Fiat 500
skoda enyaq iv
Skoda Enyaq iV

Ενδεικτικό των αλλαγών που συντελούνται στο χώρο του αυτοκινήτου είναι το γεγονός ότι από το φετινό Top-10 τρία μοντέλα (Fiat 500, Ford Mustang Mach-E και Skoda Enyaq IV) είναι πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ενώ δύο ακόμα μοντέλα είναι διαθέσιμα και σε συμβατικές και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση (Citroen ë-C4 Electic & Opel Mokka e)

H ανάδειξη του Αυτοκινήτου του 2022 έγινε σε ειδική εκδήλωση μέσω διαδικτύου (στο πλαίσιο της αποφυγής οποιουδήποτε συγχρωτισμού – λόγω της πανδημίας) και προβλήθηκε online ως Digital Event.

Hyundai Bayon

 

Dacia Sandero

 

Δεν ξεχνάμε την οδική ασφάλεια

Χαιρετισμούς στην εκδήλωση απηύθυναν ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης.

Ειδικότερα, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, εξήρε το ρόλο των δημοσιογράφων-μελών του θεσμού, τους οποίους τους «αισθάνεται συνεργάτες με την ευρεία έννοια», όπως ανέφερε επί λέξει. «Το δικό σας λειτούργημα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη δική μας προσπάθεια στον τομέα των μεταφορών», σημείωσε.

Γνωρίζοντας, λοιπόν, ότι απευθύνεται σε εξειδικευμένους συντάκτες που έχουν αφιερώσει την καριέρα τους στο συγκεκριμένο θέμα υπογράμμισε δύο συγκεκριμένα ζητήματα. Σε ότι αφορά την οδική ασφάλεια, τόνισε πως πρόκειται για εθνικό ζήτημα και μετά από πολλά χρόνια η πατρίδα μας δεν συζητά απλώς, αλλά υλοποιεί ένα στρατηγικό σχέδιο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Μάλιστα, πρόσθεσε ότι με χαρά αναμένει και τις προτάσεις των συντακτών αυτοκινήτου. Πέραν τούτου, ο υφυπουργός έδωσε έμφαση στην προσπάθεια της Κυβέρνησης να βοηθήσει σε σχέση με την ανανέωση του γηρασμένου στόλου οχημάτων που υπάρχει στην Ελλάδα. Επί του προκειμένου σημείωσε ότι οι ταξινομήσεις στα αμιγώς ηλεκτρικά έχουν σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2020 και υπολογίζεται ότι «αυτή η τάση θα συνεχιστεί και το πιθανότερο είναι να ενισχυθεί». «Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για να στηρίξουμε αυτή την πορεία, που θα κάνει περισσότερο φιλικές τις μετακινήσεις προς το περιβάλλον», κατέληξε, ευχόμενος κάθε επιτυχία στο έργο των δημοσιογράφων-μελών του ΑτΧ , τους οποίους χαρακτήρισε αξιόπιστους, σοβαρούς, συνεπείς, διότι πάνω από όλα αγαπούν αυτό που κάνουν.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, κάλεσε τα μέλη του θεσμού να αναδεικνύουν με την αρθρογραφία τους  θέματα που αφορούν την ασφάλεια και να προβάλουν, κυρίως, τα αυτοκίνητα που φέρουν στον βασικό τους εξοπλισμό πλήρη συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Ο ίδιος ως λάτρης του αυτοκινήτου και του μηχανοκίνητου εξοπλισμού, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, γνωρίζει καλά πόσο σημαντική είναι η προτροπή των συντακτών του Ειδικού Τύπου προς το κοινό να αγοράζει το πιο ασφαλές όχημα που μπορεί. Παρακάλεσε, δε, να εξαίρονται οι καλές πρακτικές που αφορούν στην οδική ασφάλεια, υπογραμμίζοντας ότι τα ρεπορτάζ  των συντακτών αυτοκινήτου επηρεάζουν την συμπεριφορά των Ελλήνων στο δρόμο. Ο κ.Αυγενάκης επανέλαβε τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης, και, ειδικότερα το σε σχέση με το δικό του χαρτοφυλάκιο, όσον αφορά το «Ράλι Ακρόπολις».

Σημείωσε πως επανήλθε με πολλές δυσκολίες, ωστόσο, διοργανώθηκε αρτιότατα και άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. «Και, ναι, ήρθε για να μείνει», πρόσθεσε. Παράλληλα, προωθούνται ευρύτερα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως έγινε και με το «Ράλι Σταρ», με φιλοδοξία ανάδειξης της νέας γενιάς ταλαντούχων οδηγών στο εθνικό και το διεθνές στερέωμα. Τέλος, ο υφυπουργός στάθηκε στη διοργάνωση με μεγάλη επιτυχία καινοτόμων δράσεων οδικής ασφάλειας και στη συνέχεια επένδυσης, με ακόμη μεγαλύτερη ένταση, στην ασφαλή οδήγηση, που συνιστά το μόνο δρόμο για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

15 χρόνια Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα

Ο θεσμός «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» συμπληρώνει φέτος 15 χρόνια από την ίδρυσή του. Στο διάστημα αυτό δεν σταμάτησε να εξελίσσεται διαρκώς. Δεν έμεινε στατικός, λειτούργησε δημοκρατικά και ανοιχτά.

Οι επιλογές των εκλεκτόρων γίνονται με κριτήρια που αφορούν στην τεχνολογία, στην ασφάλεια, στην ποιότητα, στην πληρότητα της γκάμας, το κόστος αγοράς και χρήσης, το σεβασμό στο περιβάλλον, αλλά και κάθε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο συμβάλλει, ώστε ένα αυτοκίνητο να ταιριάζει στην εκάστοτε ελληνική πραγματικότητα και στην αντίληψη των καταναλωτών για την αυτοκίνηση.

Σημειώστε ότι από όλα τα νέα μοντέλα που εισέρχονται κάθε χρόνο στην εγχώρια αγορά, προκρίνονται, στα μέσα Νοεμβρίου, τα 10 καλύτερα – αυτά που έρχονται πιο κοντά στα κριτήρια τα οποία έχουν τεθεί. Ένα μήνα αργότερα, γίνεται η τελική ψηφοφορία με συγκεκριμένη διαδικασία.

Στη 15ετή λειτουργία του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ελλάδα, πέραν του φετινού νικητή (Hyundai Tucson) τον τίτλο έχουν πάρει τα εξής μοντέλα:

15 ΧΡΟΝΙΑ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ της ΧΡΟΝΙΑΣ για την ΕΛΛΑΔΑ

2007 Seat Leon
2008 Mazda 2
2009 Honda Jazz
2010 Skoda Yeti
2011 Volvo S60
2012 Lancia Ypsilon
2013 Volvo V40
2014 Renault Clio
2015 Opel Corsa
2016 Jeep Renegade
2017 Citroen C3
2018 Ford Fiesta
2019 Skoda Karoq
2020 Peugeot 208
2021 Renault Captur

 

Το link για την παρακολούθηση της εκδήλωσης «Αυτοκίνητο του 2022», είναι: https://www.youtube.com/watch?v=AnrJfro845Q

Το «Αυτοκίνητο του 2022» τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Χορηγοί είναι η ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, το Ι.ΚΤΕΟ ΚΟΜΒΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ και το ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ. Χορηγοί επικοινωνίας: περιοδικά Car and Driver και Motori. Την όλη διοργάνωση επιμελείται η CGC Communication.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031