Sto Timoni

Dacia Sandrider: Ο καβαλάρης του Dakar καλπάζει με 360 ίππους

Το Dakar 2024 τελείωσε, ζήτω το Dakar 2025 λέει η Dacia που αποκαλύπτει το πρωτότυπο Dacia Sandrider, με το οποίο σκοπεύει να λάβει μέρος στο φημισμένο Ράλι Dakar, ένα από τα πιο σκληρά και περιπετειώδη του κόσμου, επιστρατεύοντας τους οδηγούς της αγωνιστικής ομάδας “Dacia Sandriders”, κατά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid από το 2025.

Άγριες διαθέσεις έχει η Dacia ανακοίνωσε ότι πρόκειται από το 2025, να συμμετέχει και στο περίφημο Ράλι Dakar (στην κατηγορία Ultimate T1+) και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι Raid (W2RC). Γνωρίζοντας δε ότι πρόκειται να αντιμετωπίσει μερικά από τα πιο απαιτητικά και πιο σκληρά εδάφη της υφηλίου, η Dacia αποκαλύπτει και το μοντέλο που θα την εκπροσωπήσει στη δύσκολη αυτή πορεία της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό – το Sandrider το οποίο θα κινείται με συνθετικά καύσιμα από την Aramco.

Εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Manifesto, το εργαστήριο νέων ιδεών της Dacia που παρουσιάστηκε το 2022, το Sandrider είναι ένα εντελώς νέο όχημα που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αγώνες rally-raid. Το μοντέλο βασίζεται στην αγωνιστική τεχνογνωσία του Renault Group και της Prodrive, της γνωστής αγγλικής εταιρείας που ειδικεύεται στους αγώνες αυτοκινήτων.

Το Dacia Sandrider σχεδιάστηκε με γνώμονα την αντοχή και τις επιδόσεις και στόχο τη νίκη. Πρόκειται για ένα καινοτόμο πρωτότυπο που αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρουν οι κανονισμοί στην κατηγορία Ultimate T1+, εστιάζοντας κυρίως στην ευελιξία και το βάρος. Καλύπτει δε πλήρως τις βασικές ανάγκες τόσο των οδηγών όσο και των συνοδηγών, οι οποίοι συμμετείχαν από την αρχή, ενεργά στην εξέλιξή του. Από την αρχή του project και πριν από τις δοκιμές, οδηγοί και συνοδηγοί προσέφεραν την πλούσια εμπειρία και τις γνώσεις τους, τόσο στους σχεδιαστές όσο και στους μηχανικούς, κυρίως στη φάση της σχεδίασης, χρησιμοποιώντας εικονική πραγματικότητα.

Dacia Sandrider: Ένα πολύ ιδιαίτερο και ουσιαστικό Dacia

Σχεδιασμένο από τους ανθρώπους της ίδιας της Dacia, το, χωρίς καθόλου σχεδόν διακοσμητικά, το Sandrider στοχεύει κατευθείαν στα ουσιώδη. Τα εξωτερικά πάνελ του αυτοκινήτου είναι προφανές ότι έχουν τοποθετηθεί για να εξυπηρετούν τα απολύτως απαραίτητα, ενώ οποιοδήποτε είδος διακοσμητικού ή περιττής λεπτομέρειας απουσιάζει παντελώς. Παράλληλα, έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική.

Το κοντό, αιωρούμενο καπό είναι σχεδιασμένο με τη λογική της πτέρυγας, όντας ταυτόχρονα αόρατο από τα μέλη του πληρώματος ώστε να μην εμποδίζει το οπτικό τους πεδίο. Η ειδική επιφάνεια του πάνω μέρους του ταμπλό αποτρέπει τις αντανακλάσεις – πρόκειται για μία τεχνική δανεισμένη από την αεροναυπηγική – που συμβάλλει και αυτή με τη σειρά της στην βελτιστοποίηση της ορατότητας για τον οδηγό και τον συνοδηγό.

Ενώ σε ό,τι αφορά την καμπίνα, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Dacia έδωσαν μεγάλη έμφαση στις ανάγκες του πληρώματος, με το σπονδυλωτό ταμπλό του Sandrider να δίνει τη δυνατότητα σε κάθε μέλος του πληρώματος να προσαρμόσει τη διάταξη συγκεκριμένων χαρακτηριστικών και συστημάτων στις δικές του απαιτήσεις – βελτιστοποιώντας έτσι την εργονομία.

Στιβαρότητα και χρηστικότητα

Το Dakar, όπως και τα άλλα, είναι από τις πιο δύσκολες δοκιμασίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως. Για το λόγο αυτό το Sandrider χρειάστηκε μια προσέγγιση που οδηγεί στα άκρα τη φιλοσοφία της στιβαρότητας και του outdoor της Dacia.

Για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σκληρού αγώνα, του Dakar, αλλά και των άλλων rally-raids η Dacia φρόντισε να προικίσει το Sanrider με αμάξωμα από ανθρακονήματα, και να αυξήσει την στιβαρότητά του με την ενοποίηση του υποπλαισίου και των προφυλακτήρων, ενώ η ανάρτησή του περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια και κιβώτιο ταχυτήτων 4×4, κατασκευασμένο για τις εξαντλητικές απαιτήσεις των αγώνων rally-raid. Επιπλέον, ένα καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα διατηρεί τη βέλτιστη ισχύ για όλα τα ενσωματωμένα αξεσουάρ, ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες.

Πέρα από αυτά τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, η στιβαρή προσέγγιση της εξωτερικής εμφάνισης του Sandrider, εκτείνεται επίσης και σε πτυχές που μπορεί να φαίνονται λεπτομέρειες, αλλά στην πραγματικότητα κάνουν τη ζωή πολύ πιο εύκολη για το πλήρωμα.

Για παράδειγμα, τα καθίσματα της Sabelt διαθέτουν επένδυση από ειδικό αντιβακτηριακό ύφασμα που ρυθμίζει μόνο του το ποσοστό της υγρασίας. Οι εφεδρικοί τροχοί (ρεζέρβες) είναι εξωτερικά τοποθετημένες και δεν διαθέτουν κανενός είδους κάλυμμα, ώστε να μπορεί το πλήρωμα να τις χρησιμοποιήσει εύκολα και γρήγορα. Με το ίδιο σκεπτικό, το πλήρωμα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση στα εργαλεία, χωρίς να χρειάζεται να ανοίξει κάποιο κουτί.

Άλλο παράδειγμα, είναι μια μαγνητική πλάκα, ενσωματωμένη στο αμάξωμα του Sandrider, που εμποδίζει στα μπουλόνια των τροχών να χαθούν στην άμμο. Αυτή ήταν μια λύση εμπνευσμένη κατευθείαν από την εμπειρία των οδηγών της ομάδας, ενώ υιοθετήθηκε χάρη στην γνωστή ευφυία της Dacia.

Το Sandrider είναι εξοπλισμένο με νέας γενιάς ελαστικά BF Goodrich που παρέχουν βέλτιστη πρόσφυση σε όλους τους τύπους εδάφους, με μέγιστη αντοχή σε χτυπήματα και κλαταρίσματα.

Επιδόσεις, απόδοση και βιωσιμότητα στο Dakar και όχι μόνον

Οι μηχανικοί δούλεψαν πολύ σκληρά για να κάνουν το αυτοκίνητο ελαφρύτερο και να μειώσουν την κατανάλωσή του. Το συνολικό βάρος του Sandrider έχει μειωθεί κατά 15 περίπου  κιλά σε σχέση με άλλα αντίστοιχα πρωτότυπα. Αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με τη χρήση ενός ελαφρύτερου σωληνωτού πλαισίου, την απαλλαγή από όλα τα περιττά πάνελ του αμαξώματος, και τη χρήση ανθρακονημάτων για τα υπόλοιπα τμήματα. Οι σχεδιαστές αφαίρεσαν επίσης όλα τα διακοσμητικά στοιχεία και οι μηχανικοί επέλεξαν έναν πιο compact σε διαστάσεις και ελαφρύτερο κινητήρα.

Για τη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης και της δυναμικής απόδοσης, η κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω έχει διαφοροποιηθεί και έχει αυξηθεί σημαντικά στο μπροστινό μέρος. Επιπλέον, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης με παράλληλη βελτίωση και των επιδόσεων. Οι μηχανικοί κατάφεραν να μειώσουν κατά 10% το συντελεστή οπισθέλκουσας, και να βελτιώσουν κατά 40% την άντωση, σε σχέση με τα αντίστοιχα πρωτότυπα. Στο πλαίσιο της δουλειάς τους, εστίασαν ιδιαίτερα στις εισαγωγές αέρα που ψύχουν τον κινητήρα.

Η διαχείριση της θερμότητας είναι βασικό στοιχείο κατά την οδήγηση στις ακραίες συνθήκες που επικρατούν στον αγώνα του Dakar και σε άλλα rally-raids. Για να διατηρήσουν τη θερμοκρασία χαμηλά στην καμπίνα, οι σχεδιαστές του Sandrider χρησιμοποίησαν αντι-υπέρυθρες χρωστικές ουσίες άμεσα ενσωματωμένες με τα πάνελ ανθρακονημάτων του αμαξώματος. Για τη συγκεκριμένη διαδικασία έχει κατατεθεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.

Ο κινητήρας του Sandrider τροφοδοτείται με συνθετικό καύσιμο που παρέχεται από την Aramco. Πρόκειται για μια απλή και οικονομική λύση που συμβάλλει στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τα συνθετικά καύσιμα που εξελίχθηκαν από την Aramco συνδυάζουν ανανεώσιμο υδρογόνο με κατακράτηση του CO2, παρέχοντας ένα καύσιμο χαμηλότερης περιεκτικότητας σε άνθρακα που είναι συμβατό με τους σημερινούς κινητήρες. Για τη Dacia, το Ράλι Dakar αποτελεί το ιδανικό πεδίο δοκιμών για αυτήν την τεχνολογία.

Εκκίνηση των Οκτώβριο

Το Sandrider θα ξεκινήσει μια σειρά εντατικών δοκιμών εξέλιξης σε πολλές χώρες. Το ντεμπούτο του στην αγωνιστική σκηνή θα πραγματοποιηθεί στο Rallye du Maroc του 2024, το σκέλος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid (W2RC) που διεξάγεται στο Μαρόκο από τις 5 έως τις 11 Οκτωβρίου του 2024.

Οι Dacia Sandriders, η επίσημη ομάδα οδηγών της Dacia για το πρωτάθλημα W2RC, θα λάβει μέρος στο πρώτο της Dakar και στα υπόλοιπα σκέλη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid, του 2025.

Η αγωνιστική ομάδα των ‘Dacia Sandriders’ αποτελείται από τρία πληρώματα που συνδυάζουν εμπειρία, ταλέντο και ενθουσιασμό.

Από τη μια λοιπόν έχουμε τον πιο επιτυχημένο οδηγό αγώνων Ράλι, τον 49χρονο Γάλλο πρωταθλητή Sébastien Loeb, με 9 συνεχόμενους τίτλους στο WRC από το 2004 έως το 2012, ο οποίος από πολλούς θεωρείται ως ο καλύτερος οδηγός ράλι όλων των εποχών. Ο Sébastien Loeb, που συμμετέχει στο Dakar από το 2016, θα έχει συνοδηγό τον Fabian Lurquin.

Στη συνέχεια έχουμε την 32χρονη οδηγό ράλι Cristina Gutierrez Herrero, ένα κορυφαίο όνομα στους αγώνες cross-country, η οποία έχει ήδη λάβει μέρος σε οκτώ ράλι Ντακάρ μεταξύ 2017 και 2024. Η Cristina κατέκτησε το 2021 το Παγκόσμιο Κύπελλο αγώνων Cross-Country, στην κατηγορία T3, ενώ τον Ιανουάριο του 2024 έγινε η δεύτερη γυναίκα που κέρδισε σε μια κατηγορία (Challenger) του Dakar, μετά τη Jutta Kleinschmidt που κατέλαβε την 1η θέση γενικής. Συνοδηγός της Cristina θα είναι ο Pablo Moreno Huete.

Τέλος η ομάδα συμπληρώνεται από τον Nasser Al-Attiyah – πέντε φορές νικητή του Παγκοσμίου Κυπέλλου cross-country και δύο φορές νικητή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid. Πρόκειται για έναν πραγματικό θρύλο του Ντακάρ, καθώς έχει κερδίσει αυτόν τον ιδιαίτερο αγώνα πέντε φορές. Συνοδηγός του Nasser θα είναι ο Mathieu Baumel.

ΒΑΣΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ DACIA SANDRIDER

  • FIA class: Ultimate T1+
  • Σασί : σωληνωτό
  • Αμάξωμα: από ανθρακονήματα
  • Κινητήρας: 3λιτρος V6, twin-turbo, άμεσου ψεκασμού
  • Μέγιστη ισχύς: 265 kW/360 bhp στις 5.000 σ.α.λ.
  • Μέγιστη ροπή: 539Nm στις 4.250 σ.α.λ.
  • Μετάδοση: 4X4
  • Κιβώτιο: Σειριακό 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση εμπρός/πίσω: διπλά ψαλίδια
  • Διαδρομή ανάρτησης: 350 mm
  • Τροχοί: Αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών
  • Ελαστικά: BF Goodrich, 37 ιντσών
  • Μήκος χ πλάτος χ ύψος : 4.140 x 2.290 x 1.810 mm
  • Μεταξόνιο : 3.000 mm
  • Εμπρός/πίσω πρόβολοι: 590/550 mm

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031