Sto Timoni

40 χρόνια Renault Trafic & Master: από τη βενζίνη στο υδρογόνο

Από το 1980, που χαρακτηριστικότατο γαλλικό βαν Renault Estafette παρέδιδε τη σκυτάλη στα Trafic και Master, μέχρι σήμερα, μεσολάβησαν όχι μόνο 40 χρόνια, αλλά και περίπου 5 εκατομμύρια πωλήσεις, χάρη στις οποίες τα δύο αυτά μοντέλα καθιερώθηκαν στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών.

Το Estafette ήταν το πρώτο Renault με την κίνηση εμπρός, ενώ διέθετε συρόμενες πλευρικές πόρτες και επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης γεγονός που, σε συνδυασμό με τον εξαιρετικά μικρό εμπρός πρόβολο, που προσέφερε αυξημένη ορατότητα στον οδηγό, το καθιστούσε εξαιρετικά χρηστικό. Ήταν ένα μοντέλο ήταν διαθέσιμο σε ποικιλία εκδόσεων, που το λάτρεψαν τόσο οι πωλητές παγωτών, όσο και οι δεινοί παραθεριστές.

Μετά από 22 χρόνια στην αγορά, το Renault Estafette ολοκλήρωσε τον κύκλο του το 1980.

Όμως καθώς οι ανάγκες του οδηγού/επαγγελματία είναι αυτές που οδηγούν τις εξελίξεις, μετά από 22 χρόνια στην αγορά, το Renault Estafette ολοκλήρωσε τον κύκλο του το 1980 οπότε και αντικαταστάθηκε από δύο διαφορετικά ελαφρά επαγγελματικά μοντέλα, το μεσαίου μεγέθους Trafic και το μεγαλύτερο Master.

Και τα δύο μοντέλα έκαναν αμέσως επιτυχία και μαζί με το Kangoo πέτυχαν να οδηγήσουν τη Renault στην πρώτη θέση των πανευρωπαϊκών πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών (εξαιρουμένων των pick-ups) από το 1998.

Renault Trafic

Έχοντας ψηφιστεί Van της Χρονιάς 2012 και ελαφρύ επαγγελματικό της χρονιάς 2015, το Renault Trafic προσφέρει πλέον μια ευρεία γκάμα επιλογών που ξεκινάει από το απλό Van και φτάνει έως το πολυτελές minibus SpaceClass, που έχει όλες τις ανέσεις μιας λιμουζίνας.

Το TRAFIC διατίθεται σε δύο μήκη και 2 επιλογές ύψους αμαξώματος, ενώ υπάρχουν 275 διαφορετικές εκδόσεις του με όγκο φόρτωσης από 3,2 έως 8,6 m3 και ωφέλιμο φορτίο από 800 έως 1400 κιλά, είτε ως κλειστό Van είτε ως minibus, με την κίνηση στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς. Με αυτά τα δεδομένα, το Trafic είναι πλέον ένα εμπορικά επιτυχημένο μοντέλο, με πωλήσεις πάνω από 2 εκ. μονάδες από το λανσάρισμά του, το 1980.

Renault Master

Τον τίτλο του Van της Χρονιάς – και μάλιστα για δύο χρονιές, το 1998 και το 2004 – έχει κατακτήσει όμως και το Renault Master, που συνεχίζει την επιτυχημένη του πορεία μέχρι και σήμερα.Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους και το 2019 ήταν η 5η συνεχόμενη χρονιά πωλήσεων ρεκόρ, με περισσότερα από 2,8 αυτοκίνητα να έχουν πουληθεί από το 1980.

Το Master κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Sovab, στη Batilly της Λωρραίνης και είναι, πλέον, ένα διεθνές μοντέλο που πωλείται σε περισσότερες από 50 χώρες. Η νέα έκδοση του μοντέλου, που παρουσιάστηκε το 2019, είναι διαθέσιμη σε 350 παραλλαγές, με 3 μήκη και 3 ύψη αμαξώματος και κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή και στους 4 τροχούς. Σημειώστε ότι από το 2018 είναι διαθέσιμη και η ηλεκτρική του έκδοση MASTER Z.E.

Renault Master Z.E.

Με τα Trafic και Master στις πρώτες τρεις θέσεις των πωλήσεων, το καθένα στην κατηγορία του, η Renault παραμένει ηγέτης στα ελαφρά επαγγελματικά στην Ευρώπη από το 1998. Παράλληλα, μέσα στο 2019, η Renault κατέχτησε την πρωτιά και στα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά, για 9η συνεχόμενη χρονιά, με σχεδόν μία στις δύο (42,5%) πωλήσεις ηλεκτρικών επαγγελματικών να ανήκουν στα ηλεκτρικά της (EVs) οχήματα.

Στην εποχή του υδρογόνου

Το Groupe Renault, αξιοποιώντας την εμπειρία του στα ελαφρά επαγγελματικά και στα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά στην Ευρώπη, ολοκλήρωσε την γκάμα του με το Renault Kangoo Z.E. Hydrogen και το Renault Master Z.E. Hydrogen που λανσαρίστηκε στις αρχές του 2020. Τα οχήματα αυτά διαθέτουν κυψέλη υδρογόνου, η οποία παρέχει την πρόσθετη ενέργεια απαιτείται για έως και 3 φορές μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με τα 100% ηλεκτρικά οχήματα, με χρόνο ανεφοδιασμού 5 έως 10 λεπτά.

 Renault Kangoo Z.E. Hydrogen 0099 και το Renault Master Z.E. Hydrogen

Η κυψέλη καυσίμου χρησιμοποιεί το υδρογόνο από τις δεξαμενές που διαθέτει το όχημα και οξυγόνο από τον ατμοσφαιρικό αέρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού κινητήρα). Όντας μηδενικών ρύπων, τα οχήματα αυτά ανταποκρίνονται στις νέες περιβαλλοντικές προκλήσεις της αστικής κινητικότητας. Επιπλέον, προσφέρουν αυξημένη αυτονομία, γρήγορη ανεφοδιασμό με υδρογόνο και εύκολη συντήρηση. Τα πλεονεκτήματα αυτά καθιστούν τα υδρογονοηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ιδιαίτερα κατάλληλα για τις εντατικές χρήσεις των επαγγελματιών σε μεγάλες αστικές περιοχές, μέχρι την περιφέρεια των πόλεων: μεταφορές και υλικοτεχνική υποστήριξη, αστικές διανομές και τεχνικές υπηρεσίες, υπηρεσίες δημοτικών και τοπικών αρχών, υπηρεσίες courier και ταχυδρομεία.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Αύγουστος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούλ    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31