Sto Timoni

Κίνα – Γαλλία, συμμαχία: Renault και Geely σε μεγάλης σημασίας σύμπραξη

Renault και Geely δίνουν τα χέρια και προχωρούν στην ίδρυση μεγάλης κοινοπραξίας με αντικείμενο και τα υβριδικά συστήματα κίνησης, αλλά και τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Έτσι, και σε πείσμα όσων βλέπουν στην Κίνα τη μεγάλη απειλή για τη Δύση, σε όλα τα επίπεδα, αλλά και σε πείσμα εκείνων που βιάζονται να ξεμπερδέψουν με τους βενζινοκινητήρες και τους diesel προκύπτει μια αμοιβαία επωφελής συνεργασία η οποία μπορεί να αλλάξει τους συσχετισμούς δυνάμεων στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σε καταρχήν συμφωνία, μη δεσμευτικού χαρακτήρα, για τη δημιουργία κοινοπραξίας επιφορτισμένης με την ανάπτυξη, κατασκευή και διάθεση υψηλής απόδοσης υβριδικών συστημάτων κίνησης αλλά και κινητήρων εσωτερικής καύσης κατέληξαν τους τελευταίους μήνες του 2022, από τη μια η πρακτικά άγνωστη στη χώρα μας κινεζική Geely, ένας πραγματικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας, και από την άλλη η πολύ γνωστή και δημοφιλής στην Ελλάδα γαλλική Renault. Με βάση τη συμφωνία πλαίσιο, Geely και  Renault θα κατέχουν το 50% των μετοχών της νέας εταιρείας η κάθε μία.

Αξίζει στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι η Geely είναι μια διαρκώς ανερχόμενη εταιρία και, εκτός των άλλων, είναι κάτοχος της Volvo, της Polestar και της Lotus, διατηρεί μερίδιο 9,7% στη Daimler (!), ενώ πρόσφατα απέκτησε και το 7,6% της Aston Martin).

Ενδεικτικο της ισχύος της Geely είναι το ότι από το 2010 κατέχει τη σουηδική Volvo – η οποία μάλιστα στο διάστημα αυτό βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη.

Ιδρύεται νέα εταιρία

Οι δύο εταιρείες, για την ακρίβεια οι Geely Holding Group (Geely Holding) και Geely Automobile Holdings Limited από τη μια και το Renault Group από την άλλη συμφώνησαν ότι η νέα εταιρία, που φιλοδοξεί να γίνει ηγέτης στο χώρο της, θα ασχοληθεί με την παραγωγή υβριδικών κινητήρων επόμενης γενιάς και ανάπτυξη τεχνολογιών απανθρακοποίησης και χαμηλών εκπομπών ρύπων από πέντε παγκόσμια κέντρα R&D (έρευνας και ανάπτυξης). Στην επίσημη ανακοίνωση αναφέρεται ότι η νέα εταιρεία αναμένεται να προμηθεύει πολλούς βιομηχανικούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των Renault, Dacia, Geely Auto, Volvo Cars, Lynk & Co, Proton, καθώς επίσης και τις Nissan και Mitsubishi Motors. Ενώ το ενδιαφέρον είναι ότι στην ίδια ανακοίνωση γίνεται λόγος για διάθεση των προϊόντων της εταιρίας αυτής και σε άλλους κατασκευαστές!

Η νέα εταιρεία αναμένεται να έχει σε λειτουργίας 17 μονάδες παραγωγής συστημάτων κίνησης σε 3 ηπείρους, οι οποίες θα απασχολούν συνολικά περίπου 19.000 άτομα. Θα έχει δε δυνατότητα παραγωγής άνω των 5 εκατομμυρίων συστημάτων μετάδοσης και κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθώς και υβριδικών και plug-in υβριδικών συστημάτων ετησίως, προκειμένου να εξυπηρετήσει περισσότερες από 130 χώρες. Το συνδυασμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων των δύο ομίλων, Geely και Renault, και το γεωγραφικό αποτύπωμα της κοινής εταιρείας θα μπορούσαν να προσφέρουν λύσεις για το 80% της παγκόσμιας αγοράς κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Γιατί επιμένουν στις Μηχανές Εσωτερικής Καύσης;

Αν τώρα σας φαίνεται παράξενο ότι δημιουργείται μία μεγάλη κοινοπραξία που θα ασχοληθεί και με την κατασκευή κινητήρων εσωτερικής καύσης, τότε θα πρέπει να σας παραπέμψουμε στη δήλωση του Luca de Meo, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Renault:

«Καθώς ο Όμιλος Renault επιταχύνει τον μετασχηματισμό του με το σχέδιο “Renaulution” για να κατακτήσει την αξία ολόκληρης της νέας αξιακής αλυσίδας του αυτοκινήτου, είμαστε στην ευχάριστη θέση να καταλήξουμε σε συμφωνία για μια φιλόδοξη συνεργασία με την Geely προκειμένου να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τις τεχνολογίες κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών κινητήρων που θα παραμείνουν βασικά στοιχεία της αλυσίδας εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας τις επόμενες δεκαετίες. Θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε υπερσύγχρονα συστήματα κίνησης και λύσεις ηλεκτροκίνησης σε πολλές μάρκες αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, ξεκλειδώνοντας τις δυνατότητες της αγοράς αυτής της τεχνολογίας χαμηλών εκπομπών.»

Προφανώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πολύ μεγαλύτερης διάρκειας μέλλον απ’ όσο πιστεύουμε, είτε ως στοιχείο των υβριδικών συστημάτων κίνησης, είτε ως αποκλειστική πηγή ισχύος για αυτοκίνητα. Αυτό έχει να κάνει ενδεχομένως και με τη διαφορετική νομοθεσία που ισχύει σε σχέση με τους ρύπους σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Ενώ η αναφορά για «απανθρακοποίηση» ενδέχεται να παραπέμπει στην εξέλιξη κινητήρων που θα «καίνε» ανανεώσιμα καύσιμα, με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.

H Geely ασχολείται ποικιλοτρόπως με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εδώ βλέπουμε όχημά της που συμμετέχει σε πρόγραμμα για τη χρήση μεθανόλης αντί για βενζίνη

Αισιοδοξία

Κατά τ’ άλλα, στην κινεζική πλευρά η αισιοδοξία δεν λείπει και η φιλοδοξία δεν κρύβεται. Έτσι, ο Eric Li, Πρόεδρος του Geely Holding Group δεν είχε πρόβλημα να δηλώσει ότι «Η σημερινή συμφωνία με τον Όμιλο Renault θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο ηγέτη στις υβριδικές τεχνολογίες για την παροχή προηγμένων, ενεργειακά αποδοτικών λύσεων σε αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με τον Luca de Meo και την ομάδα του στη Renault για να κάνουμε αυτή τη συνεργασία πραγματικότητα.»

Σημειώνουμε, τέλος, ότι καθώς αυτή η συμφωνία αφορά το Renault Group και όχι τη Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi, οι Γάλλοι θα πρέπει να κάνουν τις αναγκαίες κινήσεις ώστε να βεβαιώσουν τους συμμάχους τους ότι δεν πρόκειται για κίνηση που θα τους θέσει σε οποιασδήποτε μορφής κίνδυνο. Βλέπετε, δημοσιεύματα στον ξένο τύπο θέλουν τη Nissan να εκφράζει, στις επαφές της με τη Renault, ανησυχίες σε σχέση με τη διαχείριση της πνευματικής ιδιοκτησίας της, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας μπαταριών και συστημάτων κίνησης – με τις ανησυχίες αυτές να αφορούν και οποιαδήποτε συνεργασία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με την Geely.

Ήπια υβριδικό σύστημα της Renault
Η υβριδική τεχνολογία E-Tech της Renault εφαρμόζεται τόσο σε πλήρως υβριδικά όσο και σε plug-in hybrid οχήματα

Και μερικές διευκρινήσεις

Στη Wikipedia διαβάζουμε ότι:

«Η Geely ή Geely Automobile Holdings Ltd είναι αυτοκινητοβιομηχανία που εδρεύει στην περιοχή Χουάνγκζου της Ζεζιάνγκ, στην Κίνα. Ιδρύθηκε στις 6 Νοεμβρίου 1986 ως κατασκευάστρια ψυγείων και από το 1994 δραστηριοποιείται στον κλάδο της μοτοσυκλετών, ενώ στην αγορά του αυτοκίνητου εισήλθε το 1997. Τον Αύγουστο του 2010, η Geely εξαγόρασε πλήρως τη σουηδική φίρμα πολυτελών αυτοκίνητων Volvo από την Ford, κερδίζοντας έτσι τη δυνατότητα να εισέλθει στις ευρωπαϊκές αγορές. Ένας ακόμα βασικός στόχος της Geely, όπως και έγινε, ήταν η εισαγωγή της μάρκας στην Κίνα και, παράλληλα, ξεκίνησε την παραγωγή κάποιων μοντέλων της Volvo και στην Κίνα, κυρίως για την εγχώρια αγορά, διατηρώντας βέβαια και τα εργοστάσια της Volvo στη Σουηδία. Το 2016, ιδρύθηκε η θυγατρική εταιρεία Lynk & Co. Πρόκειται για μια μάρκα που θα συνδέσει άμεσα την Geely με την Volvo, καθώς πλατφόρμες και κινητήρες θα προέρχονται από τη δεύτερη.» Επίσης, τον Μάϊο του 2017, η Geely απέκτησε το 51% της βρετανικής Lotus. Ως ανεξάρτητο όνομα, παράγει τη δική της σειρά πολυτελών αυτοκίνητων, την Emgrand, μεταξύ των οποίων είναι και τα Emgrand EC7 και Emgrand EC8.»

Geely EV500

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιανουάριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031