Sto Timoni

To εντελώς νέο DS 4 ως μικρομεσαίος εκφραστής της Avant-Garde του αυτοκινήτου

H γκάμα της DS Automobiles εμπλουτίζεται με το νέο DS 4 που είναι το τέταρτο μοντέλο της εταιρίας, έρχεται να τοποθετηθεί από τα τέλη του 2021 στην καρδιά της κατηγορίας Premium C και ενσαρκώνει το πνεύμα της Avant-Garde*, κάτι που σύμφωνα με τη DS μεταφράζεται σε κομψότητα, τεχνολογική υπεροχή και κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ευελιξίας κατά την οδήγηση.

Το DS 4 βασιζόμενο σε μια ειδικά εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας EMP2 που αξιοποιεί την γνωστή τεχνογνωσία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, χρησιμοποιεί την φινέτσα και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και της μηχανικής για να κερδίσει νέους θαυμαστές.

2021

Με μήκος 4,40 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα, ύψος 1,47 μέτρα, μεγάλους τροχούς συνολικής διαμέτρου 720 χιλιοστών (με ζάντες ελαφρού κράματος έως 20 ιντσών και τις 19 ίντσες να είναι βασικός εξοπλισμός των περισσότερων εκδόσεων) και υψηλή απόσταση από το έδαφος, η σιλουέτα του νέου DS 4 είναι μοναδική στην κατηγορία με αναλογίες που δεν έχουμε ξαναδεί.

Το εμπρόσθιο μέρος χαρακτηρίζεται από τη νέα φωτιστική “υπογραφή”. Οι πολύ λεπτοί προβολείς με το σύστημα φώτων DS MATRIX LED VISION, συνδυάζουν τον τυπικό φωτισμό με αυτόν της κατεύθυνσης που ακολουθεί κατά την περιστροφή του τιμονιού. Το σύστημα αυτό, συμπληρώνεται με τα φώτα ημέρας τα οποία αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν (ολόκληρο το σύστημα περιλαμβάνει 150 LEDs). Η σιλουέτα του αυτοκινήτου παρουσιάζεται ακόμα πιο δυναμική, χάρη στο μακρύ καπό πάνω από τα φωτιστικά.

2021

Στο πλάι, συνδυάζονται η “ρευστότητα” και τα αιχμηρά στοιχεία. Οι αναδυόμενες λαβές της πόρτας, έρχονται σε πλήρη αρμονία με τις πλευρικές επιφάνειες. Η υιοθέτηση τροχών μεγάλης διαμέτρου προέρχεται από το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE και “ενισχύει” την εμφάνιση του DS 4.

Στην καμπίνα του, το DS 4 επιδεικνύει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την υψηλή αναγνωσιμότητα και την κορυφαία εργονομία, με κάθε μέρος να είναι ενσωματωμένο διαισθητικά, με στόχο την άριστη λειτουργία και την εντυπωσιακή εμφάνιση. Αυτή η ρευστότητα στην όψη, διέπεται από καινοτομίες που στοχεύουν στη δημιουργία περιβάλλοντος πλήρους ηρεμίας στην καμπίνα του DS 4.

2021

Το DS 4 προσφέρει την plug-in υβριδική τεχνολογία από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του (225 ίππους και αυτονομία έως 55 χιλιόμετρα σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων στον συνδυασμένο κύκλο WLTP). Η νέα εκδοχή της πλατφόρμας EMP2 σημείωσε σημαντική εξέλιξη με 70% νέα μέρη ή μέρη με αποκλειστική χρήση τα οποία είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά, δομικά μέρη θερμικής επεξεργασίας και πιο συμπαγή στοιχεία, όπως είναι η μονάδα κλιματισμού, απελευθερώνοντας περισσότερο χώρο για εκμετάλλευση σε άλλα σημεία και “συγκρατώντας” το συνολικό βάρος.

Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 430 λίτρα και η πόρτα του είναι ηλεκτρική, με σύστημα ανέπαφου ανοίγματος. Ένα σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας νέας γενιάς, συστήματα υποβοήθησης οδηγού που δεν έχουν ακόμη παρουσιαστεί στη συγκεκριμένη κατηγορία Premium C και ένα καινοτόμο σύστημα “επαυξημένης” προβολής πληροφοριών, κάνουν το DS 4 να ξεχωρίζει.

Η ιδέα του ιδανικού συνδυασμού μεταξύ δυναμισμού και άνεσης, που είναι τόσο αγαπητή για τα μοντέλα της DS Automobiles, αντικατοπτρίζεται στο DS 4. Με τρεις βενζινοκίνητες επιλογές, PureTech 130 Automatic, PureTech 180 Automatic και PureTech 225 Automatic και μια πετρελαιοκίνητη BlueHDi 130 Automatic Diesel, οι εκδόσεις του DS 4 θα προσφέρονται με κατανάλωση από 4,8 λίτρα/100 χλμ. για το πετρελαιοκίνητο, 5,9 λίτρα/100 χλμ. για το βενζινοκίνητο (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP) και εκπομπές CO2 125 g/km και 135 g/km αντίστοιχα, στοιχεία τα οποία είναι πολύ ανταγωνιστικά σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.

DS 4 E-TENSE 225: Η Plug-in υβριδική έκδοση του DS 4

Η Plug-in υβριδική έκδοση του DS 4, το DS 4 E-TENSE 225 κληρονομεί την τεχνογνωσία από την DS Performance με τους τέσσερις τίτλους στη Formula E (Οδηγών και Ομάδων) το 2019 και το 2020. Οι υψηλές επιδόσεις και η απόδοση της συγκεκριμένης μονάδας, προκύπτουν από τον 4κύλινδρο κινητήρα PureTech των 180 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων με νέα μπαταρία 12,4 kWh, με τη χρήση του οποίου το μοντέλο έχει αυτονομία σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων έως και 55 χιλιόμετρα (στο συνδυασμένο κύκλο WLTP). Η ροπή των 360 Nm επιτρέπει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα και την κάλυψη των πρώτων 1.000 μέτρων σε 27,3 δευτερόλεπτα, με κατανάλωση καυσίμου μόλις 1,3 λίτρα / 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 από 29 g/km στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Μέχρι το 2024, το DS 4 θα είναι διαθέσιμο και σε μια 100% ηλεκτρική εκδοχή που θα βασίζεται στη νέα τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών.

Το πρωτότυπο DS Aero αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το εντελώς νέο DS 4.
Το πρωτότυπο DS Aero αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το εντελώς νέο DS 4

“Με έμπνευση από το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE, η σιλουέτα του αυτοκινήτου παραγωγής είναι μοναδική στην κατηγορία με αναλογίες που δεν έχουν εμφανιστεί στο παρελθόν. Το DS 4 έρχεται να συμπληρώσει στη γκάμα της DS Automobiles ένα όχημα που ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία Premium C και φέρει προηγμένες τεχνολογίες που για πρώτη φορά θα εφαρμοστούν σε αυτοκίνητα παραγωγής. Το περίγραμμα είναι sport, πολύ μυώδες και συμπαγές, ενώ εντυπωσιάζουν οι μεγάλοι τροχοί. Η γαλλική, πολυτελής Μάρκα DS Automobiles, έχει τη δυνατότητα να ενσωματώνει καλύτερα από τους υπόλοιπους Premium κατασκευαστές, την τεχνολογία και την τεχνογνωσία που διαθέτει από το Πρωτάθλημα της ηλεκτρικής Formula E, στη γραμμή παραγωγής και ταυτόχρονα να συνδυάζει την ελκυστική σχεδίαση με την οδηγική απόλαυση.”

Δημήτρης Καββούρης – Chief Operating Officer DS Automobiles

Πηγή: DS Automobiles

 

* Από την Wikipedia:

Η πολιτογραφημένη σήμερα διεθνής έκφραση αβάν-γκαρντ, που προέρχεται εκ της γαλλικής γλώσσας (avant-garde), αρχικά ήταν στρατιωτικός όρος που σήμαινε εμπροσθοφυλακή (βανγκάρντ). Με αυτή τη σημασία χρησιμοποιήθηκε περίπου από το 15ο μέχρι το 19ο αιώνα.

Από τις αρχές του 20ού αιώνα, με την έκφραση αυτή αποδίδεται κυρίως κάθε πρωτοποριακή ή και πειραματική ιδέα ή εφαρμογή σε όλα τα πεδία της ανθρώπινης δραστηριότητας και κυρίως στους χώρους της τέχνης, του πνεύματος ακόμα και στη πολιτική. Ως έννοια ταυτίζεται με κάθε τι τολμηρό, που θεωρητικά προηγείται της εποχής ως θαυμαστός προάγγελος μελλοντικής εφαρμογής ή αποδοχής. Βέβαια υπό αυτή την άποψη δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις που με τον πρωτοποριακό χαρακτήρα της, η έκφραση αυτή να θεωρείται και επαναστατική σε μια κρατούσα κατάσταση και να έρχεται σε ρήξη με παραδοσιακές ιδεολογίες και ακολουθούμενες αρχές, χαρακτηριζόμενη ακόμη και ως ανορθόδοξη ή εξτρεμιστική.

Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα ομάδες καλλιτεχνών, συγγραφέων κ.λπ. που αμφισβητούν την ακολουθούμενη ιδεολογική και καλλιτεχνική «ορθοδοξία» (στάτους κβο, status quo), πρωτοπορώντας σε νέες αρχές ή και πειραματικές ιδέες και εφαρμογές, να χαρακτηρίζονται ομοίως ως «αβανγκάρντες» ή «αβανγκαρντιστές», γινόμενοι πολλές φορές και δέκτες χαρακτηρισμού εκκεντρικότητας ή εκζήτησης.

Το ρεύμα αυτό των αβαγκαρντιστών χαρακτηρίζεται διεθνώς ως Αβαγκαρντισμός ή Βαγκαρντισμός (vanguardism) που είναι ταυτόσημος με τον μοντερνισμό ή και ειδικότερα με τον «μετα-μοντερνισμό» (post-modernism).

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031