Sto Timoni

Nέο Nissan Qashqai: το πολλαπλά υβριδικό SUV με τα κορυφαία ηλεκτρονικά

Μετά από τρία εκατομμύρια πωλήσεις, η 3η γενιά του Nissan Qashqai είναι γεγονός. Το προφανώς δημοφιλέστατο SUV της Nissan υποδέχεται και ρίχνει στην αγορά την τρίτη του γενιά, με τη φιλοδοξία να αποτελέσει τον άξιο συνεχιστή ενός Success Story.

Tο πόσο πετυχημένο υπήρξε το Qashqai μάλλον δεν χρειάζεται να αναλυθεί. Είναι κάτι που είναι φανερό στους δρόμους – το βλέπουμε στο πλήθος των Qashqai που κυκλοφορούν και στην Ελλάδα, όπου συνολικά έχουν πουληθεί 38.000 «κομμάτια» από την παρουσίαση του μοντέλου πρώτης γενιάς το 2007.

Το πόσο πετυχημένο είναι επίσης και ως αυτοκίνητο, αυτό καθαυτό, ως τυπικός εκπρόσωπος των SUV, είναι κάτι που είχαμε και πρόσφατα την ευκαιρία να διαπιστώσουμε για μία ακόμα φορά οδηγώντας δύο από τις εκδόσεις του απερχόμενου μοντέλου, μία πετρελαιοκίνητη και μία βενζινοκίνητη – για να κάνουμε τη διαπίστωση ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που παρότι βρίσκεται στην εποχή της ωριμότητας του είναι πέρα για πέρα αξιόμαχο. Γιατί; Διότι προφέρει μία ζηλευτή ισορροπία ποιότητας, χώρων, επιδόσεων και εξοπλισμού.

Ενδεχομένως το απερχόμενο Qashqai να μην μπορείς να το πεις, πια, κορυφαίο στην κατηγορία του. Όμως, το βέβαιο είναι ότι σίγουρα αξίζει ακόμα τα λεφτά του. Διότι μέχρι να έρθει και να αρχίσει να πωλείται το καινούργιο μοντέλο υπάρχουν διαθέσιμα τέτοια αυτοκίνητα τα οποία προσφέρονται και σε ενδιαφέρουσα τιμή και μάλιστα με το σχετικό πρόγραμμα 5 + 5 + 5 της Nissan. Οπότε όποιος θέλει να επωφεληθεί από το λεγόμενο “run out” του μοντέλου και δεν τον απασχολεί το γεγονός ότι σε λίγους μήνες θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον αντικαταστάτη του μοντέλου που μόλις αγόρασε, μπορεί να τολμήσει – και είναι βέβαιο ότι τελικά δεν θα χάσει.

Λονδρέζικο design, «συμμαχική πλατφόρμα» CMF-C και μεγαλύτεροι χώροι

Αξιοποιώντας τα καλά της Συμμαχίας (Alliance Renault – Nissan – Mitsubishi) η Nissan έφτιαξε το καινούργιο Qashqai πάνω στην πλατφόρμα CMF-C. Ενώ αν αναρωτηθείτε πού οφείλεται η μοντέρνα εμφάνιση του νέου μοντέλου η απάντηση λέγεται European Design Studio της Nissan, στο Λονδίνο.

Εκεί, σε αυτό το στούντιο είχαν σχεδιαστεί και οι δύο προηγούμενες γενιές του μοντέλου, εκεί σχεδιάστηκε και το νέο Nissan Juke που βρίσκεται ήδη ένα χρόνο στην ελληνική αγορά. Ίσως για αυτό θα εντοπίσετε κάποια σχεδιαστικά στοιχεία που δείχνουν τη – λογική – συγγένεια μεταξύ των δύο μοντέλων. Χωρίς, βεβαίως, σε καμία περίπτωση να πει κανείς ότι μπορεί να μπερδέψει εμφανισιακά το μικρό B-SUV της Nissan με το μεγαλύτερο C-SUV, δηλαδή το Juke με το Qashqai. Eνώ θα τολμήσουμε να πούμε ότι ιδιαίτερα ο τρόπος που διαμορφώθηκαν τα φωτιστικά σώματα μας θυμίζει λίγο και το μεγαλύτερο SUV της Nissan – το οποίο όμως δεν πωλείται στη χώρα μας, αλλά στην άλλη πλευρά του ατλαντικού.

Περνώντας τώρα στα πιο ουσιαστικά ζητήματα θα πρέπει να πούμε ότι ο μαγικός αριθμός τρία – 3 – δίνει το παρών και στους εσωτερικούς χώρους, αφού η αύξηση του διαθεσίμου για τα γόνατα των πίσω επιβατών μήκους αγγίζει τα 3 εκατοστά: για την ακρίβεια φτάνει τα 28 mm. Ενώ τον αριθμό 3 τον συναντάμε και πάλι, στην αύξηση του πλάτους αυτή τη φορά, αφού αυτό έχει αυξηθεί κατά 32 mm. Με δυο λόγια έχουμε ένα νέο Nissan Qashqai, με εντελώς νέα πλατφόρμα και σίγουρα μεγαλύτερους χώρους.

Το μεταξόνιο του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 20mm με το συνολικό μήκος να αυξάνεται κατά 35mm. Ο χώρος για τα γόνατα για τους πίσω επιβάτες φτάνει τώρα τα 608 mm, ενώ ο χώρος κεφαλής, εμπρός και πίσω, έχει αυξηθεί κατά 15 mm.

Ενώ ένα επιπλέον προσόν που προσέφερε η πλατφόρμα CMF-C στο νέο SUV είναι η αύξηση της ακαμψίας: το νέο αμάξωμα όχι μόνο είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά από το απερχόμενο μοντέλο, αλλά και κατά 41% πιο άκαμπτο. Η αυξημένη στρεπτική ακαμψία είναι αυτή που επέτρεψε στην ανάρτηση να λειτουργεί με υψηλότερη ακρίβεια, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης, με καλύτερη αίσθηση για τον οδηγό.

Τρεις γενιές Qashqai με το μάτι του καλλιτέχνη

 

Υβριδική τεχνολογία 12V

Μία από τις μεγάλες, αν όχι η μεγαλύτερη αλλαγή που συναντάμε στην τρίτη γενιά του Nissan Qashqai, είναι τα νέα συστήματα κίνησης. Σε αντιστάθμισμα της επιλογής της Nissan να απαρνηθεί τους κινητήρες diesel, έχουμε πλήρη επικράτηση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, αλλά και την εισαγωγή της του υβριδικού συστήματος e-POWER της Nissan, το οποίο ήδη έχει υποβάλλει με επιτυχία τα διαπιστευτήρια του στην Ιαπωνία.

Ξεκινώντας από τους βασικούς βενζινοκινητήρες 1,3 λίτρων DiG-T, θα πούμε ότι συνοδεύονται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12 Volt. Το σύστημα αυτό προσφέρει αφενός μία ενίσχυση της ροπή η οποία λογικά γίνεται πιο έντονα αισθητή στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά και την δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Ενώ μπορεί ακόμα και να σβήνει τον κινητήρα κατά την κίνηση του οχήματος, όποτε αυτό είναι ενεργειακά αποδοτικό. Στόχος, σε κάθε περίπτωση, είναι ανάκτηση της μέγιστης δυνατής ποσότητας ενέργειας.

All-new Nissan Qashqai

Το ήπια υβριδικό αυτό σύστημα τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου προσφέροντας 6,0 Nm ροπής στον βενζινοκινητήρα – για διάστημα έως και 20 δευτερολέπτων, σε ταχύτητες μεταξύ 20 και 110 χιλιομέτρων/ώρα. Ο ίδιος ο βενζινοκινητήρας τώρα είναι προδιαγραφών Euro 6d και υπερτροφοδοτούμενος. Έχει, δε, υποστεί τις σχετικές βελτιώσεις και προσφέρεται σε δύο επίπεδα ισχύος με 140 και 158 ίππους.

 

Ευρωπαϊκό ντεμπούτο στο Qashqai για την υβριδική τεχνολογία ePOWER

Αν τώρα η εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας 12 volt αποτελεί είδηση για το Qashqai, ακόμα μεγαλύτερη είδηση αποτελεί το ντεμπούτο της τεχνολογίας e-POWER. Βασικό χαρακτηριστικό του συστήματος αυτού είναι το γεγονός ότι εδώ έχουμε έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί μόνιμα τους τροχούς, ενώ ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνον για τη φόρτιση της μπαταρίας. Είναι δηλαδή το σύστημα κίνησης e-POWER της Nissan, ένα υβριδικό σύστημα σειριακής λειτουργίας.

Tο σύστημα αυτό έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως στο Nissan Note, το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις για την για την εταιρεία στην Ιαπωνία. Ωστόσο στην περίπτωσή μας το e-POWER έχει αναβαθμιστεί, καθώς αντί του βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων/108 PS του Note, στο Qashqai τοποθετήθηκε ένας μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρου, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 190 PS. Έτσι οδηγός έχει την εμπειρία της οδήγησης ενός τυπικού ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, με την αμεσότητα της διαθέσιμης ροπής του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης της μπαταρίας – αφού το έργο αυτό αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας ο οποίος λειτουργεί σε εκείνο το εύρος των στροφών στο οποίο λειτουργεί στις ιδανικές για αυτόν συνθήκες, καταναλώνοντας τη μικρότερη δυνατή ποσότητα καυσίμου.

Nissan Qashqai 3rd Generation / Τεχνικά Χαρακτηριστικά
1.3 βενζίνη
υβριδικό
e-POWER
(1.5
βενζίνη)
6MT 6MT Xtronic e-POWER
Ισχύς [PS (kW)] 140 (103) 156 (116) 190 (140)
Ροπή [Nm] 240 260 270 330
Μετάδοση κίνησης 2WD 2WD 2WD / 4WD 2WD
Συνολικό μήκος 4425 (+35) mm
Συνολικό ύψος 1635 (+10) mm
Συνολικό πλάτος 1838 (+32) mm
Μεταξόνιο 2666 (+20) mm

 

 

Συνδεσιμότητα καθ’ οδόν προς την αυτόνομη οδήγηση

Διαβάζοντας το επίσημο δελτίο τύπου της Nissan βλέπουμε ότι «το νέο Qashqai προσφέρει ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με κορυφαία στην κατηγορία γκάμα συνδεδεμένων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης ενσωμάτωσης smartphone, του Wi-Fi εντός αυτοκινήτου για έως επτά συσκευές και της NissanConnect Services, μιας ειδικής εφαρμογής για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του οχήματος.»

Και αυτή η αναφορά στη συνδεσιμότητα αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου, καθώς το νέο SUV της Nissan πάει πακέτο με την εξελιγμένη τεχνολογία Pro-Pilot – και όχι μόνον.

All-new Nissan Qashqai

«Επιπλέον, το ProPILOT με Navi-link μπορεί τώρα να επικοινωνήσει με τα ραντάρ τυφλών σημείων (blind spot) του Qashqai, επεμβαίνοντας διορθωτικά στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου  να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη τυφλού σημείου.

All-new Nissan Qashqai

Άλλες αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν μια προειδοποίηση «πλευρικής προστασίας» σε αστικές συνθήκες, όπου το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για τον κίνδυνο επαφής με ένα αντικείμενο στο πλάι του οχήματος, κάτι που είναι σύνηθες στους χώρους στάθμευσης των σούπερ μάρκετ. Επιπλέον, το νέο Qashqai μπορεί να παρέμβει για να αποτρέψει μια σύγκρουση κατά την οπισθοπορία στο χώρο στάθμευσης, χάρη σε μια αναβάθμιση στην υπάρχουσα ειδοποίηση Ανίχνευσης Κινούμενων Αντικειμένων, εφαρμόζοντας τα φρένα για να σταματήσει το αυτοκίνητο αν εντοπιστεί ένα κινούμενο εμπόδιο κοντά.»

Ως τυπικό “C-SUV” το νέο Nissan Qashqai θα βρεθεί αντιμέτωπο με μια σειρά ενδιαφέροντα μοντέλα, όπως τα: Citroen C5 Aircross, Ford Kuga, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Grandland X, Peugeot 3008, Renault Kadjar, Seat Ateca, Skoda Karoq, Suzuki SX4, Toyota C-HR, Vοlkswagen Tiguan κ.ά. Πρόκειται για μεγάλη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, η οποία (αν συμπεριληφθούν και τα λεγόμενα “premium” SUV μοντέλα Audi Q3, Mercedes GLB, Volvo XC40 κ.ά.) κατέχει το 22% των πωλήσεων στην Ελλάδα.

Δείτε την αναλυτική περιγραφή του νέου Nissan Qashqai, μέσα από το επίσημο κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα η ιαπωνική εταιρία: Nissan QASHQAI – Η αποκάλυψη της 3ης γενιάς_18_ 02_2021

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930