Γνωστή για την ιδιαίτερη προσέγγισή της και στον τομέα του design, και στον τομέα της τεχνολογίας, η Mazda παρουσιάζει το σπορ πρωτότυπο Mazda ICONIC SP το οποίο δεν διακρίνεται μόνο για το πανέμορφο παρουσιαστικό του, δίνοντας την εντύπωση ότι αποτελεί διάδοχο του MX-5, αλλά και για το ιδιαίτερο ηλεκτρικό/υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο συνδυάζει τη γνωστή καινοτομία της Mazda, τον περιστροφικό, twin rotor κινητήρα Wankel με έναν ηλεκτροκινητήρα.
Η δήλωση του Πρόεδρου και Διευθύνοντος Σύμβουλου της Mazda, Masahiro Moro κατά την αποκάλυψη του όμορφου σπορ αυτοκινήτου Mazda ICONIC SP αντανακλά με τον τρόπο της την ουσία της όλης υπόθεσης: «Αγαπάμε το MX-5, και ο κόσμος αγαπά το MX-5. Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, είμαστε αποφασισμένοι να διατηρήσουμε ζωντανή τη χαρά της οδήγησης που αντιπροσωπεύει το MX-5, και το MAZDA ICONIC SP, με το διπλό περιστροφικό κινητήρα ηλεκτρικής μονάδας κίνησης, είναι η ονειρεμένη λύση μας. Ένα όνειρο στο οποίο θα δουλέψουμε σκληρά για να το κυκλοφορήσουμε. Η Mazda θα προσφέρει πάντα οχήματα που θα υπενθυμίζουν στους ανθρώπους ότι τα αυτοκίνητα είναι αγνή χαρά και αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους».
Προφανώς λοιπόν το γεγονός ότι η πρεμιέρα του ανανεωμένου Mazda MX-5 του 2024 στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο “Japan Mobility Show”, συνοδεύτηκε από εκείνη του νέου Mazda ICONIC SP, δεν είναι τυχαία. Και είναι αυτό το νέο concept car το οποίο ενσωματώνει το μοναδικό συνδυασμό του περιστροφικού κινητήρα Wankel με δύο ρότορες με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης – μια προσέγγιση εξέλιξης του συστήματος κίνησης που εισήγαγε η ιαπωνική εταιρεία στο πιο πρόσφατο Mazda MX-30 R-EV.
Έχουμε λοιπόν το Mazda ICONIC SP, που είναι ένα compact σπορ αυτοκίνητο, να αποδεικνύει για ακόμα μια φορά, τη συνεχή δέσμευση της εταιρείας για τη δημιουργία προϊόντων που ικανοποιούν την αγάπη των πελατών της για την οδήγηση και τα αυτοκίνητα.
Η μηχανολογική σχεδίαση του νέου πρωτότυπου αυτοκινήτου επιτυγχάνει χαμηλότερο κέντρο βάρους, για να προσφέρει εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά ενώ οι μοναδικές αναλογίες του προέκυψαν χάρη και στο χαμηλό του καπό – και αυτό επιτεύχθηκε τοποθετώντας τον ελαφρύ και συμπαγή περιστροφικό κινητήρα στο κέντρο του αυτοκινήτου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο συνδυασμός του περιστροφικού κινητήρα Wankel διπλού ρότορα με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, καθώς ο πρώτος – o οποίος φορτίζει τη μπαταρία λειτουργώντας ως range extender (μονάδα επέκτασης αυτονομίας) – έχει τη δυνατότητα καύσης μιας ευρείας γκάμας καυσίμων, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου, στοιχείο που τον καθιστά μια μοναδική τεχνολογία της Mazda. Βλέπετε, όσο η μπαταρία φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη από ανανεώσιμη ενέργεια, η κίνηση του αυτοκινήτου καθίσταται ουδέτερη από αποτύπωμα άνθρακα.
Μαζί με το Mazda ICONIC SP, θα εκτεθούν επίσης στο περίπτερο της Mazda στο Japan Mobility Show πολλές εκδόσεις του εμβληματικού MX-5, συμπεριλαμβανομένου του πιο πρόσφατου μοντέλου – μια σημαντική αναβάθμιση της τέταρτης γενιάς του, με νέους LED προβολείς και πίσω φωτιστικά σώματα, αλλά και με αλλαγές στο εσωτερικό για μια ανώτερη εμπειρία οδήγησης.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στο περίπτερο της ιαπωνικής εταιρίας από τη Χιροστίμα στο Japan Mobility Show θα παρουσιαστεί ένα MX-5 της πρώτης γενιάς – ένα διαχρονικό σύμβολο της δέσμευσης της Mazda στη χαρά της οδήγησης, καθώς και ένα μοντέλο MX-5 κλίμακας δύο τρίτων για να παρέχει μια προσομοιωμένη εμπειρία οδήγησης για τα παιδιά και ένα MX-5 που μπορεί να ελεγχθεί μόνο με τα χέρια του οδηγού.
Θυμίζουμε ότι η Mazda επανέφερε πρόσφατα τον περιστροφικό κινητήρα Wankel στο νέο MX-30 e-Skyactiv R-EV, ένα plug in hybrid όχημα που έχει όμως μια ιδιαιτερότητα. Πρόκειται ουσιαστικά για μία υβριδική, σειριακής λειτουργίας έκδοση του MX-30 EV με κινητήρα ενός ρότορα 830 κ.εκ. που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό – με αποστολή αποκλειστικά και μόνο να φορτίζει την μπαταρία (δεν υπάρχει) μηχανική σύνδεση με τους τροχούς. Βλέπετε η Mazda αναγνωρίζει ότι το άγχος της αυτονομίας εξακολουθεί να είναι ένα σημαντικό ζήτημα για πολλούς που σκέφτονται να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και αν σκεφτόσασταν να αγοράσετε το MX-30 EV, θα προβληματιζόσασταν καθώς η πραγματική αυτονομία του είναι σχετικά περιορισμένη γύρω στα 160-200 χιλιόμετρα.
Όμως η υβριδική αυτή έκδοση ήρθε να απομακρύνει τους όποιους ενδοιασμούς, καθώς ο περιστροφικός κινητήρας Wankel των 73 ίππων είναι εκεί για να τροφοδοτεί την μπαταρία των 17,8 kWh όταν εξαντλείται η ενέργειά της ή όταν επιταχύνετε και απαιτείτε επιπλέον ισχύ. Από μόνη της, αυτή η μπαταρία μπορεί να προσφέρει περίπου 80 χιλιόμετρα κίνησης με μηδενικούς ρύπους όταν είναι πλήρως φορτισμένη ενώ με τη βοήθεια του Wankel, που όπως είπαμε λειτουργεί ως βενζινοκίνητη γεννήτρια και μιας δεξαμενής καυσίμου 50 λίτρων προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης για περισσότερα από 600 χιλιόμετρα. Ενώ ο ηλεκτροκινητήρας που κινεί πάντα τους μπροστινούς τροχούς αποδίδει 168 ίππους, καθιστώντας αυτό το Mazda ΜΧ-30 R-EV ελαφρώς πιο γρήγορο (0-100 km/h σε 9,1’’) από το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο (0-100 km/h σε 9,7’’).
Add comment