Sto Timoni

Dacia Duster: το πιο προσιτό τετρακίνητο SUV επιστρέφει ανεωμένο

Η ώρα της ανανέωσης έφτασε για το ιδιαίτερου Value for Money μοντέλο της Dacia, που εξακολουθεί να αποτελεί μια μοναδική πρόταση στον ευρύτερο χώρο των SUV, προσφέροντας ισορροπημένη απόδοση στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και ζηλευτές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, ακόμα και στις εκδόσεις του που δεν είναι εφοδιασμένες με σύστημα 4Χ4.

Με ιστορία από το 2010 και με τιμή ανάλογη αυτοκινήτου πόλης, το Duster ταρακούνησε τα νερά της αγοράς των SUV. Πρόκειται για μία πραγματική επανάσταση από τη Dacia! Με πάνω από 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις, το Dacia Duster κατέκτησε την 1η θέση στις πωλήσεις της κατηγορίας του στην ευρωπαϊκή αγορά, από το 2019.

Ακολουθώντας τα χνάρια των προηγούμενων γενεών, το Νέο Duster απευθύνεται τόσο στους πελάτες που θέλουν ένα άνετο και ελκυστικό SUV με compact διαστάσεις, όσο και σε αυτούς που αναζητούν ένα στιβαρό και ευέλικτο 4×4.

Πιστό στις αρχές του, το Νέο Dacia Duster παραμένει ένα οικογενειακό SUV με περιπετειώδη χαρακτήρα, αποτελώντας το ιδανικό μέσο για τις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και για τις εξορμήσεις στην ύπαιθρο.

Αισθητικές αλλαγές

Το Νέο Dacia Duster υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Dacia, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα νέα Sandero Streetway & Sandero Stepway. Τα εμπρός φώτα (τύπου ECOLED), αλλά και τα πίσω, ενσωματώνουν τη νέα φωτιστική «υπογραφή» της Dacia. Το Duster είναι το πρώτο μοντέλο της Dacia που εξοπλίζεται με εμπρός φλάς τεχνολογίας LED.

Η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται και στα φώτα πορείας (που διαθέτουν στάνταρ αυτόματη ενεργοποίηση) και σε αυτά που φωτίζουν την πινακίδα κυκλοφορίας. Πέρα από τη χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενεργείας, η τεχνολογία LED προσφέρει καλύτερο φωτισμό και καλύτερη ορατότητα, τόσο για τον οδηγό όσο και για τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Βελτιωμένη αεροδυναμική

Χάρη στη συνεργασία σχεδιαστών και μηχανικών, η αεροδυναμική του Νέου Duster εξελίχθηκε παράλληλα με τη σχεδίασή του. Το νέο πίσω σπόιλερ και οι νέες ζάντες αλουμινίου, 16 και 17 ιντσών, έχουν δοκιμαστεί στην αεροδυναμική σήραγγα. Οι βελτιώσεις στον τομέα του περιορισμού των εκπομπών του CO2 (νέες πλήμνες τροχών και ελαστικά, φωτισμός LED) καθώς και ο χαμηλότερος συντελεστής οπισθέλκουσας  (SCx) επιτυγχάνουν μείωση των εκπομπών του CO2, της τάξης των 5,8 γρ./χλμ. (έκδοση 4WD). Η μείωση των εκπομπών CO2 σημαίνει και χαμηλότερη κατανάλωση, προσφέροντας διπλό όφελος στον πελάτη.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό

Το Νέο Dacia Duster προσφέρει βελτιωμένο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες του. Το φιλόξενο εσωτερικό του, διαθέτει νέες ταπετσαρίες, νέα προσκέφαλα και μία ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με φαρδύ, συρόμενο υποβραχιόνιο. Προσφέρει επίσης δύο νέα συστήματα πολυμέσων, με νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8”.

Το πιο σημαντικό νέο χαρακτηριστικό είναι η ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με το φαρδύ υποβραχιόνιο, το οποίο μπορεί να σύρεται κατά 70 mm Στο εσωτερικό του διαθέτει χώρο για φύλαξη φιάλης 1,1 λίτρου, αλλά και δύο θύρες USB στο πίσω μέρος του, για φόρτιση των φορητών συσκευών των πίσω επιβατών (ανάλογα την έκδοση).

Νέα συστήματα πολυμέσων

Εκτός από το ηχοσύστημα Dacia Plug & Radio (radio, MP3, USB και Bluetooth), το νέο Duster εξοπλίζεται με δύο νέο συστήματα πολυμέσων: το Media Display και το Media Nav, με οθόνη αφής 8”.

Το Media Display, περιλαμβάνει 6 ηχεία (2 ηχεία “boomer” και 2 tweeters εμπρός), DAB radio, συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth®, δύο θύρες USB και ενσύρματη αντιστοίχιση του smartphone συμβατού με Apple CarPlay® και Android Auto®. Τα χειριστήρια στο τιμόνι χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση των φωνητικών εντολών, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα χειρισμού ενός smartphone iOS ή της εφαρμογής Google assistant, μέσω φωνητικών εντολών.

Το Media Nav, είναι ένα σύστημα πολυμέσων με λειτουργία πλοήγησης και δυνατότητα δικτύωσης μέσω Wi-Fi για συσκευές συμβατές με Apple CarPlay® και Android Auto®.

Το Media Display και το Media Nav περιλαμβάνει και το σύστημα 4×4 Monitor – για τις εκδόσεις 4WD – που περιλαμβάνει υψόμετρο, κλισιόμετρο και πυξίδα.

Ένα “πραγματικόSUV

Το Νέο Dacia Duster αποδεικνύεται ο καταλληλότερος καθημερινός σύντροφος, τόσο για τις εντός, όσο και για τις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Για απροβλημάτιστες διαδρομές, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να προσφέρει χαρακτηριστικά «παντός εδάφους». Και πιο συγκεκριμένα:

  • 217 mm απόσταση από το έδαφος (εκδόσεις 2WD) και 214 mm (εκδόσεις 4WD).
  • Γωνία ράμπας 21°.
  • Γωνία προσέγγισης 30°.
  • Γωνία διαφυγής 34° (εκδόσεις 2WD) / 33° (εκδόσεις 4WD).

Η 2κίνητη έκδοση του Νέου Dacia Duster εφοδιάζεται με στάνταρ οικολογικά ελαστικά που συμβάλλουν στον περιορισμό των εκπομπών του CO2, επιτυγχάνοντας μείωση της αντίστασης κύλισης έως και 10%.

Η έκδοση 4×4 του νέου Dacia Duster, εφοδιάζεται με ελαστικά που πληρούν τις επίσημες προδιαγραφές 3PMSF. Ο εξαιρετικός βαθμός πρόσφυσης που προσφέρουν αυτά τα ελαστικά, καθιστά περιττή τη χρήση χειμερινών ελαστικών.

Αναβαθμισμένος έλεγχος off road: το νέο 4X4 MONITOR

Η έκδοση 4×4 που είναι εφοδιασμένη με το σύστημα infotainment Media Display ή το Media Nav, διαθέτει επίσης και το 4×4 Monitor που εμφανίζει πληθώρα πληροφοριών στην κεντρική οθόνη του ταμπλό:

  • Πλευρικό κλισιόμετρο: που εμφανίζει τη γωνία κλίσης δεξιά-αριστερά και αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανώμαλο έδαφος
  • Διαμήκης κλίση: λαμβάνει τα δεδομένα από το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist) και το αντίστοιχο σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (Adaptive Hill Descent Control) ενημερώνοντας τον οδηγό για την κλίση του δρόμου.
  • Πυξίδα: διαθέσιμη ακόμα και με το αυτοκίνητο σταματημένο, βοηθά τον οδηγό στο προσανατολισμό του.
  • Υψόμετρο: το υψόμετρο απεικονίζεται σε μία πλευρά της οθόνης, ενώ στην άλλη πλευρά εμφανίζονται τα στοιχεία ανάβασης-κατάβασης.

Μετά από μία διαδρομή εκτός δρόμου, το 4×4 Monitor εμφανίζει τη σύνοψη των δεδομένων που καταγράφηκαν στην συγκεκριμένη πορεία.

Οικονομικοί κινητήρες

Το Νέο Dacia Duster εξοπλίζεται με μία πλήρη γκάμα κινητήρων, προδιαγραφών Euro 6D Full. Πιο συγκεκριμένα:

  • Diesel: 1.5 Blue dCi 115 (2WD ή 4WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
  • Βενζίνης:
    • 1.0 TCe 90 (2WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
    • 1.3 TCe 150 (2WD), που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, EDC, 6 σχέσεων
  • 1.0 TCe 100 LPG (2WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Ο κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου) 1.0 TCe 100 LPG

Η Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής που προσφέρει την επιλογή κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) σε ολόκληρη τη γκάμα των μοντέλων της. Η εργοστασιακή τοποθέτηση του συστήματος υγραεριοκίνησης προσφέρει εγγυημένη ασφάλεια και αξιοπιστία. Η διάρκεια της εργοστασιακής εγγύησης, τα διαστήματα τακτικής συντήρησης και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, είναι ίδια με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TCe. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το Nέο Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG εκπέμπει κατά μέσο όρο 9,5% λιγότερο CO2 από το αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 1.235 χλμ. χάρη στο συνδυασμό της τροφοδοσίας από δύο ρεζερβουάρ χωρητικότητας σχεδόν 100 λίτρων: 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG (62 λίτρα συνολικά). Η μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμου LPG, κατά 16,2 λίτρα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του Dacia Duster με LPG, επιτυγχάνει αύξηση της αυτονομίας που ξεπερνά τα 250 χλμ.

Και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC

Η έκδοση 2WD του Νέου Dacia Duster εφοδιάζεται πλέον με αυτόματο κιβώτιο EDC 6 σχέσεων, που συνδυάζεται με τον κινητήρα 1.3 TCe 150. Προσφέρει την άνεση και την ευχαρίστηση ενός αυτόματου κιβωτίου, διατηρώντας ταυτόχρονα την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 στα επίπεδα του χειροκίνητου.

Το κιβώτιο EDC μειώνει το υπερβολικό και άσκοπο ανέβασμα των στροφών του κινητήρα, διασφαλίζοντας ότι, σε κάθε περίσταση έχει επιλεγεί η μεγαλύτερη δυνατή σχέση για τη δεδομένη ταχύτητα κίνησης, ελέγχοντας έτσι την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Χρήσιμες προηγμένες τεχνολογίες για αυξημένη ασφάλεια

Το Νέο Dacia Duster διαθέτει πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (Advanced Driver’s Assistance Systems – ADAS). Ανάμεσά τους:

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΤΥΦΛΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ (Blind Spot Warning)

Ενεργό από τα 30-140 χλμ/ώρα., το σύστημα προειδοποίησης τυφλών σημείων ενημερώνει τον οδηγό για πιθανή σύγκρουση με άλλο όχημα που κινείται πλευρικά στα τυφλά σημεία του αυτοκινήτου του.

ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ (Park Assist)

Τέσσερις αισθητήρες υπερήχων τοποθετημένοι στον πίσω προφυλακτήρα ενεργοποιούν, κατά τη διάρκεια των ελιγμών, ένα ηχητικό σήμα. Ανάλογα την έκδοση, μπορούν να συνοδεύονται και από κάμερα οπισθοπορείας.

ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΣΕ ΑΝΗΦΟΡΑ (Hill Start Assist)

Κατά την εκκίνηση μετά από σταμάτημα σε ανηφόρα, το συγκεκριμένο σύστημα αποτρέπει την προς τα πίσω κύλιση, κρατώντας ακίνητο το όχημα για περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα, χρόνος που χρειάζεται μέχρι ο οδηγός να τραβήξει το πόδι του από το φρένο και να πατήσει το γκάζι.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΟΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΚΑΤΑΒΑΣΗΣ – 4WD (Adaptive Hill Descent Control)

Ιδιαίτερα χρήσιμο στην οδήγηση εκτός δρόμου ή σε απότομες καταβάσεις, αυτό το σύστημα, το οποίο ενεργοποιείται από το ταμπλό, επεμβαίνει στα φρένα για να αποτρέψει την εκτροπή του αυτοκινήτου και εξασφαλίζει μια προσαρμοσμένη ταχύτητα οδήγησης (ανάλογα με τις εντολές του οδηγού).

MULTIVIEW CAMERA

Το σύστημα Multiview Camera (τέσσερεις κάμερες: μία στο μπροστινό μέρος, μία σε κάθε πλευρά και μία στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου) ενημερώνουν τον οδηγό δίνοντας εικόνα από το περιβάλλον γύρω από το όχημα.

ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ

ΒΕΝΖΙΝΗ

    • 1.0 TCe 90hp AMBIANCE 4×2                    15.990
    • 1.0 TCe 90hp SPORTIVE 4×2                     17.180
    • 1.0 TCe 90hp PRESTIGE 4×2                     17.990
    • 1.3 TCe 150hp PRESTIGE 4×2 EDC          21.490

ΒΕΝΖΙΝΗ – ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)

    • 1.0 TCe 100hp AMBIANCE 4×2 LPG          15.990
    • 1.0 TCe 100hp SPORTIVE 4×2 LPG            17.180
    • 1.0 TCe 100hp PRESTIGE 4×2 LPG            17.990

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

    • 1.5 Blue dCi 115hp AMBIANCE 4×4         21.710
    • 1.5 Blue dCi 115hp SPORTIVE 4×2           19.950
    • 1.5 Blue dCi 115hp SPORTIVE 4×4           23.570
    • 1.5 Blue dCi 115hp PRESTIGE 4×2           20.880
    • 1.5 Blue dCi 115hp PRESTIGE 4×4           24.650

Το Νέο Dacia Duster προσφέρεται με δώρο το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης, οπότε οι τιμές των εκδόσεων με κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG) εξισώνονται με αυτές των αντίστοιχων εκδόσεων με απλό κινητήρα βενζίνης. Επιπλέον, το Νέο Dacia Duster πλαισιώνεται από 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

 

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 4×2 4×4
Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ 478 λ.
(dCi 115: 471 λ. )
467 λ.
Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ (VDA standard) 445 dm3 411 dm3
Μέγιστος όγκος
(μέχρι το ύψος των καθισμάτων, με αναδίπλωση
της έδρας του πίσω καθίσματος)
1 623 λ. 1 614 λ.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (mm) 4×2 4×4
Ολικό μήκος 4 341
Μεταξόνιο 2 673 2 676
Εμπρός πρόβολος 842 841
Πίσω πρόβολος 826 824
Ολικό πλάτος
με κλειστούς/ανοιχτούς καθρέφτες
1 804 / 2 052
Μετατρόχιο εμπρός 1 563
Μετατρόχιο πίσω 1 570 1 580
Ολικό ύψος χωρίς/με διαμήκεις
μπάρες οροφής
1 633 / 1 693 1 621 / 1 682
Ύψος με ανοιχτή πόρτα πορτμπαγκάζ 2 020
Ύψος κατωφλίου φόρτωσης πορτμπαγκάζ 782 764
Απόσταση από το έδαφος
κενό / με πλήρες φορτίο
217 / 183 214 / 182
Απόσταση γονάτων πίσω επιβατών 170
Εσωτερικό Πλάτος
στο ύψος των αγκώνων εμπρός
1 403
Εσωτερικό Πλάτος
στο ύψος των αγκώνων πίσω
1 416
Εσωτερικό Πλάτος
στο ύψος των ώμων εμπρός
1 383
Εσωτερικό Πλάτος
στο ύψος των ώμων πίσω
1 379
Απόσταση κεφαλιού-οροφής εμπρός 900
Απόσταση κεφαλιού-οροφής πίσω 892
Μέγιστο πλάτος ανοίγματος πορτμπαγκάζ 980
Εσωτερικό πλάτος μεταξύ θόλων πίσω 977
Μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης
με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα
1 792

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031