Sto Timoni

Νέο Peugeot 2008: στο δρόμο προς την Ελλάδα

Αφού κατάφερε να αφήσει το ισχυρό του αποτύπωμα στην αγορά αυτοκινήτου το compact SUV Peugeot 2008 ανανεώνεται μέσα έξω και αναβαθμίζεται τεχνολογικά προκειμένου να προσφέρει βελτιωμένη απόδοση. Ενώ έχοντας στραμμένο το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της αυτοκίνησης προσφέρει, στην πλήρως ηλεκτρική του έκδοση, αυξημένη αυτονομία σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο (άνω των 400 χιλιομέτρων). Όλα αυτά θα τα δούμε μέχρι το τέλος της χρονιάς στη χώρα μας.

Η Peugeot έχει προφανώς κάθε λόγο να υπερηφανεύεται για τον εκπρόσωπό της στην κατηγορία B-SUV στην Ευρώπη αφού αυτός, δηλαδή το Peugeot 2008, έχει καταφέρει να πλασαριστεί στο top-3 της κατάταξης των πωλήσεων, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα από 700.000 «κομμάτια» που έχουν βγει ήδη από την παραγωγή από το 2019 που το μοντέλο πρωτολανσαρίστηκε. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το όμορφο και εύχρηστο γαλλικό SUV κατάφερε να κατακτήσει και την κορυφή στη συγκεκριμένη κατηγορία δύο χρόνια πριν, το 2021.

Η επιτυχία του Peugeot 2008 οφείλεται σε κάποιο βαθμό στην ηλεκτρική του έκδοση, δηλαδή στο Peugeot E-2008, το οποίο υπήρξε πρωτοπόρος στον εξηλεκτρισμό της κατηγορίας, με την παραγωγή του να έχει καταγράψει πάνω από 75.000 μονάδες. Το μερίδιο αγοράς της συγκεκριμένης έκδοσης έφτασε στο 17,4% των πωλήσεων το 2022, γεγονός που την τοποθέτησε ανάμεσα στα 3 πρώτα ηλεκτρικά του segment Β-SUV.

Τώρα, και συμβαδίζοντας με το πνεύμα της εποχής, το νέο 2008 αναλαμβάνει να χρησιμοποιήσει τους οικονομικούς ηλεκτροκινητήρες και τα πλέον πρόσφατα συστήματα συνδεσιμότητας, ως μέσο προσέλκυσης νέων πελατών. Το νέο Peugeot 2008, το οποίο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Vigo, στην Ισπανία, αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά το τελευταίο τρίμηνο του 2023 και η γκάμα του, από την άποψη του εξοπλισμού, θα περιλαμβάνει τρείς εκδόσεις – ACTIVE, ALLURE, GT – με τέσσερα κινητήρια σύνολα, συμπεριλαμβανομένης και της νέας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης των 115kW/156bhp η οποία θα προσφέρει αυτονομία έως και 406 χλμ. (συνδυασμένος κύκλος WLTP). Η γκάμα θα διευρυνθεί το 2024 με την προσθήκη ενός νέου υβριδικού κινητήρα.

Η πολυπληθής γκάμα συστημάτων κίνησης του νέου Peugeot 2008

Κατ’ αρχάς, η γκάμα του 2008 περιλαμβάνει δοκιμασμένες επιλογές κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου που δίνουν στον κάθε πελάτη τη δυνατότητα να επιλέξει αυτόν που ικανοποιεί τις δικές του ανάγκες. Έχουμε λοιπόν τις εξής εκδόσεις:

  • PureTech 100: ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,2λίτρων με ισχύ 100 ίππων, διαθέτει σύστημα Stop & Start, και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
  • PureTech 130: ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,2λίτρων με ισχύ 130 ίππων, διαθέτει σύστημα Stop & Start, και συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ή με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.
  • BlueHDi 130 EAT8: ο 4κύλινδρος κινητήρας diesel με ισχύ 130 ίππων και σύστημα Stop & Start system και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ-8.

 

Το μηδενικών ρύπων Peugeot E-2008 προσφέρεται με αυξημένη αυτονομία

Το νέο, πλήρως ηλεκτρικό Peugeot E-2008 εφοδιάζεται με τον νέο ηλεκτροκινητήρα που θα τοποθετηθεί επίσης στα E-208 και E-308. Η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί κατά 15%, από 100 kW/136 hp σε 115 kW/156 hp, ενώ η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξήθηκε από 50 kWh σε 54 kWh. Μια σημαντική προσπάθεια με στόχο την οικονομία, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης και της αυτονομίας, η οποία φτάνει πλέον τα 406 km σε σύγκριση με τα 345 της προηγούμενου μοντέλου (μεικτός κύκλος WLTP).

Με το νέο Peugeot E-2008 διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών που καλύπτουν κάθε ανάγκη και κάθε τύπο φόρτισης: στο στάνταρ εξοπλισμό, ένας μονοφασικός φορτιστής των 7.4kW, και προαιρετικά ένας τριφασικός των 11 kW.

Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης από 20 έως 80% είναι 30 λεπτά από δημόσιο σταθμό φόρτισης (100 kW), 4 ώρες και 40λεπτά από ένα Wall Box (7.4kW), και 11 ώρες και 10λπετά από μία ενισχυμένη παροχή (3,2 kW).

Το νέο Peugeot 2008 διαθέσιμο και σε υβριδική έκδοση

Στις αρχές του 2024, το νέο Peugeot 2008 θα διατίθεται και με το νέο σύστημα κίνησης 48V HYBRID, το οποίο αποτελείται από έναν νέας γενιάς βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων, σε συνδυασμό με ένα νέο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρα.

Χάρη σε μια μπαταρία που φορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές, και έως και 15% μικρότερη κατανάλωση. Στην οδήγηση στην πόλη, το νέο 2008 με το υβριδικό σύστημα κίνησης, μπορεί να λειτουργεί περισσότερο από το 50% του χρόνου ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.

Σημειώστε, τέλος, ότι το νέο Peugeot 2008 εφοδιάζεται προαιρετικά – και ανάλογα με την έκδοση – με το γνωστό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Grip Control), το οποίο διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης: άμμος, λάσπη και χιόνι. Ανάλογα με τη χώρα, το Grip Control συνδυάζεται με ελαστικά all-season «3PMSF».

Όταν η τεχνολογία συνάντησε την αισθητική

Η χαρακτηριστική τριπλή «νυχιά» της Peugeot δίνει τον τόνο στην εμφάνιση του νέου 2008, τόσο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, όσο και στο πίσω.

Ενώ στο εσωτερικό συναντάμε το ανανεωμένο i-cockpit με τον ψηλά τοποθετημένο, ακριβώς πάνω από το τιμόνι, πίνακας οργάνων που στις ALLURE και GT είναι ψηφιακός. Η ψηφιακή του οθόνη των 10 ιντσών έχει νέο design και 3D απεικόνιση, στις εκδόσεις GT. Το χρώμα της οθόνης, η ιεράρχηση και η διάταξη των πληροφοριών, μπορούν να εξατομικευθούν πλήρως για να ταιριάζουν στις προτιμήσεις του κάθε οδηγού. Στην έκδοση ACTIVE, το 2008 προσφέρεται με τον αναλογικό πίνακα οργάνων.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι όλες οι εκδόσεις του 2008 διαθέτουν πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό τους, κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών (7 ιντσών στα δύο πρώτα επίπεδα εξοπλισμού του προηγούμενου μοντέλου). Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο των λειτουργιών του ηχοσυστήματος και του τηλεφώνου (έκδοση ACTIVE) ή της τελευταίας γενιάς των συστημάτων ψυχαγωγίας Peugeot i-Connect® και Peugeot i-Connect® Advanced.

Στις εκδόσεις ALLURE και GT, η κεντρική οθόνη διαθέτει τεχνολογία HD. Κάτω από την κεντρική οθόνη, υπάρχουν οι γνωστοί διακόπτες που παραπέμπουν σε πλήκτρα πιάνου, για γρήγορη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες.

Το σύστημα Peugeot i-Connect® περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης ALLURE ενώ στην έκδοση GT μπορεί προαιρετικά να τοποθετηθεί το σύστημα Peugeot i-Connect® Advanced.

Ο χειρισμός και των δύο γίνεται από την κεντρική οθόνη αφής HD των 10 ιντσών, η οποία είναι εύκολα προσαρμόσιμη, διαθέτει λειτουργία multi-window με widgets ή συντομεύσεις, είναι πολύ εύκολη στη χρήση και ανταποκρίνεται όπως ένα smartphone. Είναι εύκολο να κάνετε σάρωση στα μενού από αριστερά προς τα δεξιά, πάνω και κάτω για ειδοποιήσεις, ή με ένα πάτημα με τρία δάχτυλα για να εμφανιστεί ο τοίχος της εφαρμογής.

Το σύστημα Peugeot i-Connect® προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με λειτουργία ασύρματης αντιστοίχισης/mirroring (Apple CarPlay/Android Auto). Η εμπειρία τεχνολογίας του Peugeot i-Connect® Advanced είναι πλήρης, καθώς αυτό είναι εξοπλισμένο με σύστημα συνδεδεμένης πλοήγησης κορυφαίας απόδοσης της TomTom. Ο χάρτης εμφανίζεται σε ολόκληρη την οθόνη των 10 ιντσών για εύκολη ανάγνωση. Το σύστημα διαθέτει λειτουργία ενημερώσεων “over the air”.

Πηγή: Peugeot

 

Angelos Papapaschalis

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031