Sto Timoni

Νέο Hyundai Tucson – η αποκάλυψη: τριπλά υβριδικό και πανέμορφο

Τη λέξη επανάσταση χρησιμοποιεί για να χαρακτηρίσει το design του εντελώς νέου Hyundai Tucson, που εν έτει 2020 αναλαμβάνει όχι απλώς να δώσει το παρών ως ένα πολλά υποσχόμενο SUV, αλλά και να βάλει την εταιρία σε μια άλλη εποχή: αυτή των τεχνολογικών καινοτομιών και του εξηλεκτρισμού με υβριδικές, ήπια υβριδικές mild hybrid 48V, αλλά και plug in υβριδικές εκδόσεις.

Για τη σχεδίαση του ολοκαίνουριου Tucson το μόνο που μπορεί κανείς να πει είναι απλώς ότι πιο όμορφο δεν γίνεται! Και αν από καιρό λέμε και ξαναλέμε ότι αυτή η κορεατική εταιρία που ακούει στο όνομα Hyundai καταφέρνει να συνδυάζει αξίες της Άπω Ανατολής (βλ. αξιοπιστία) με μια απίστευτη ευρωπαϊκή προοπτική (βλ. design) έρχεται τώρα το νέο Hyundai Tucson όχι απλώς να μας επιβεβαιώσει, αλλά και να μας εκπλήξει – γιατί κάτι τέτοιο, ομολογουμένως δεν το περιμέναμε.

Το ότι αυτό που βλέπουμε, ως προς τη σχεδίαση τουλάχιστον, η Hyundai βαπτίζει “Parametric Dynamics” κάνοντας λόγο για την αίσθηση της κίνησης που αποπνέει η σπορ εμφάνιση του νέου της SUV, αλλά και για τα… κοσμήματα που κρύβονται πίσω από τμήματα του αμαξώματος δεν έχει καμία σημασία. Σημασία έχει ότι απέναντί μας έχουμε ένα πραγματικά «προχωρημένο» αυτοκίνητο – και απ’ ότι φαίνεται όχι μόνο σχεδιαστικά.

Βλέπετε η Hyundai κάνει λόγο επίσης και για το πιο ανταγωνιστικό «πακέτο» συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης που προάγουν την ασφάλεια, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Forward Collision-Avoidance Assist/FCA (αποφυγή μετωπικής σύγκρουσης) που εκτός από αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών διαθέτει και προειδοποίηση/προστασία στις διασταυρώσεις, το Lane Following Assist (LFA), που φέρνει την αυτόνομη οδήγηση πιο κοντά, καθώς είναι ικανό να διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας και συνεργάζεται με το Lane Keeping Assist (LKA) που τώρα αναγνωρίζει όχι μόνο τη διαγράμμιση των λωρίδων κυκλοφορίας, αλλά και την άκρη του οδοστρώματος κλπ.

Hyundai SmartSense:
τα συστήματα παθητικής ασφάλειας και
υποβοήθησης της οδήγησης με μια ματιά
•                     Forward Collision-Avoidance Assist
(FCA with car, pedestrian and cyclist protection)
[NEW: Junction Turning]
•                     Leading Vehicle Departure Alert (LVDA) [NEW]
•                     Highway Driving Assist (HDA) 1.5 [NEW]
•                     Navigation-based Smart Cruise Control Curve (NSCC-C)
•                     [NEW: using navigation data]
•                     Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) [NEW]
•                     Blind Spot-Collision Warning (BCW)
•                     Blind-spot Collision Avoidance Assist (BCA) [NEW]
•                     Safe Exit Warning (SEW) [NEW]
•                     Remote Smart Parking Assist (RSPA) [NEW: HEV/PHEV only]
•                     Surround View Monitor (SVM) [upgraded]
•                     Blind View Monitor (BVM) [NEW]
•                     Rear Occupant Alert (ROA) [NEW]
•                     Lane Following Assist (LFA) [NEW]
•                     Lane Keeping Assist (LKA) [upgraded]
•                     Driver Attention Warning (DAW)
•                     Rear Cross Traffic Collision Warning (RCCW)
•                     Rear Cross-traffic Collision-avoidance Assist (RCCA) [NEW]
•                     High Beam Assist (HBA)

Περισσότεροι, μοντέρνοι χώροι

Το νέο Hyundai Tucson είναι αναπόφευκτα χτισμένο πάνω σε μια νέα πλατφόρμα που σύμφωνα με τους Κορεάτες προσφέρει ευρυχωρία που συνήθως συναντάμε σε μοντέλα της αμέσως επόμενης κατηγορίας. Με το μήκος ελαφρά αυξημένο – σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου – κατά 20 mm, το πλάτος κατά 15 mm και το μεταξόνιο κατά 10 mm, το ολοκαίνουργιο Tucson είναι πιο ευρύχωρο από ποτέ. Ως αποτέλεσμα, οι πίσω επιβάτες έχουν 26 mm επιπλέον χώρο για τα πόδια τους. Παράλληλα αυξήθηκε και το πορτμπαγκάζ, κατά 33 έως 107 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση και τον κινητήρα, προσφέροντας συνολικά έως 620 λίτρα για αποσκευές με όλα τα καθίσματα στη θέση τους και έως 1.799 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Διαστάσεις (σε mm)
Μήκος: 4.500 (+ 20 mm)
Πλάτος: 1.865 (+ 15mm)
Ύψος: 1.650 (+ 5mm)
Μεταξόνιο: 2.680 (+ 10 mm)
Πρόβολοι: εμπρός 895mm, πίσω 925mm
Χώρος για τα πόδια δεύτερης σειράς:
996 (+ 26mm)
Πορτμπαγκάζ (σε λίτρα)
Με πίσω καθίσματα όρθια
(Βενζίνη / Ντίζελ / Βενζίνη 48V / Diesel 48V / Hybrid):
620 / 598 / 577 / 546 / 616
Μέγιστος όγκος, με διπλωμένα καθίσματα
(Βενζίνη / Ντίζελ / Βενζίνη 48V / Diesel 48V / Hybrid):
1.799 / 1.777 / 1.756 / 1.725 / 1.795

Ποικιλία επιλογών βενζίνης και diesel, εν μέσω εξηλεκτρισμού

Στον τομέα των κινητηρίων συνόλων τώρα, έχουμε την επιλογή μεταξύ τριών «εξηλεκτρισμένων» μονάδων με δύο κινητήρες εσωτερικής καύσης και τέσσερα συστημάτα μετάδοσης το νέο Hyundai Tucson προσφέρει, πλέον, την πιο ευρεία υβριδική γκάμα στην κατηγορία. Ενώ διαθέσιμη είναι και μία γκάμα συμβατικών εκδόσεων.

Η πλήρως υβριδική έκδοση (full hybrid) με συνδυασμένη ισχύ 230 PS είναι η πλέον ισχυρή της γκάμας του νέου Tucson. Εφοδιάζεται με τον νέο υπερτροφοδοτούμενο και άμεσου ψεκασμού κινητήρα 1,6-λίτρων T-GDI (turbocharged βενζίνη) που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 44,2 kW, ο οποίος τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,49 kWh. Το κιβώτιο είναι εξατάχυτο αυτόματο (6AT) και υπάρχει επιλογή εκδόσεων με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή τετρακίνηση.

 

Όσον αφορά την ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt, προσφέρονται τρεις διαφορετικές επιλογές. Δύο με κινητήρες βενζίνης (T-GDI) και μία με diesel (CRDi):

  • 1.6 T-GDI Smartstream με 150 PS & κίνηση στους εμπρός τροχούς
  • 1.6 T-GDI Smartstream με 180 PS & προαιρετική τετρακίνηση
  • 1.6 CRDi Smartstream με 136 PS & προαιρετική τετρακίνηση

Μια ακόμα υβριδική έκδοση – Plug In αυτή τη φορά – του ολοκαίνουργιου Tucson με κινητήρα T-GDI 1,6 λίτρων και 265 PS θα ακολουθήσει αργότερα. Περισσότερες λεπτομέρειες για το plug in hybrid Tuscon θα αποκαλυφθούν το 2021.

Στον τομέα των «συμβατικών» εκδόσεων, τώρα, έχουμε τον κινητήρα βενζίνης T-GDI Smartstream 1,6 λίτρων με 150 PS να συνδυάζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, ενώ ο 1,6-λίτρων κινητήρας diesel CRDi Smartstream θα είναι διαθέσιμος με 115 PS και επίσης εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά με κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930