Sto Timoni

Νέο Dacia Duster: είναι εδώ και για πρώτη φορά υβριδικό. Δείτε τις τιμές

Ένα εντελώς νέο Dacia Duster χτυπά με απαιτήσεις την πόρτα του Έλληνα οδηγού – καταναλωτή. Πρόκειται για την 3η γενιά ενός εξαιρετικά πετυχημένου SUV, που δεν θα ήταν υπερβολή να το χαρακτηρίσουμε και εμβληματικό για την πάλαι ποτέ «ανατολική» μάρκα Dacia, η οποία έχει προ πολλού δείξει ότι τα μοντέλα της δεν υπερέχουν μόνο στον τομέα της τιμής, αλλά διαθέτουν και υψηλά ποιοτικά στάνταρ. Το νέο Dacia Duster, που προσφέρεται για πρώτη φορά με πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης 140 ίππων, μπαίνει στην ελληνική αγορά με έναν πολύ ενδιαφέροντα τιμοκατάλογο.

Εν έτει 2024 το νέο Dacia Duster, ο συνεχιστής της παράδοσης του διαχρονικά υψηλού value for money SUV, το οποίο κατάφερε στη 13χρονη καριέρα του να κατακτήσει πάνω από 40 τίτλους, μπαίνει ξεκάθαρα στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης και για πρώτη φορά στην ιστορία του προσφέρεται με ένα πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης με ισχύ 140 ίππους για ασυναγώνιστη εξοικονόμηση καυσίμου, διατηρώντας παράλληλα την πλουραλιστική του προσέγγιση ως προς τα συστήματα κίνησης, αφού είναι επίσης διαθέσιμο και με mild hybrid βενζινοκινητήρες, αλλά και σε εκδόσεις διπλού καυσίμου (βενζίνης – υγραερίου [LPG]) που προσφέρουν το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους κίνησης με αυτό της εξαιρετικά αυξημένης αυτονομίας.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το Duster επιμένει να προσφέρεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις. Παράλληλα, το ολοκαίνουριο Duster 3ης γενιάς που υποδεχόμαστε τώρα στη χώρα μας, έρχεται αναβαθμισμένο στον τομέα των πάσης φύσεως ηλεκτρονικών συστημάτων, με νέο infotainment και διευρυμένη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Ενώ ο τιμοκατάλογός του παρουσιάζει σίγουρα ενδιαφέρον αφού ξεκινά κάτω από τις 20.000 ευρώ.

Νέο Dacia Duster: Δυναμικό και μοντέρνο

Κοιτώντας το νέο Duster αντιλαμβανόμαστε ότι η σχεδίαση του έχει αλλάξει επίπεδο και συμβαδίζει με την εποχή της, συνδυάζοντας τη βιωσιμότητα με τον περιπετειώδη χαρακτήρα, εμπνέοντας σταθερά την αίσθηση της στιβαρότητας.

Παρατηρούμε λοιπόν ότι οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω εναρμονίζονται αισθητικά με το υπόλοιπο αμάξωμα, δίνοντας την απαραίτητη “αγριάδα” στο νέο Dacia Duster. Τα πλευρικά προστατευτικά κάτω από το αμάξωμα, τα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, τα τρίγωνα στον εμπρός προφυλακτήρα, οι εμπρός και πίσω ποδιές, είναι όλα κατασκευασμένα από ένα ειδικό ανθεκτικό υλικό, το Starkle®, που έχει σχεδιαστεί από τους μηχανικούς της Dacia και τους χημικούς της LyondellBasell. Αυτό το υλικό, το οποίο παρουσιάστηκε στο πρωτότυπο Manifesto, ενώ ανακυκλώνεται έως και 20%. Η σύνθεσή του περιλαμβάνει λευκά σωματίδια που του δίνουν μια διάστικτη εμφάνιση, για αυτό και η Dacia αποφάσισε να την υιοθετήσει αντί για τη βαφή. Παρατηρούμε επίσης ότι εξωτερικά, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν υιοθετήσει τη μορφή του «Y» ενώ το ίδιο σχήμα κοσμεί και τις ζάντες αλουμινίου – οι οποίες έχουν υποστεί ειδική κατεργασία χωρίς χρώμιο.

Tο εσωτερικό, διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα σε ένα SUV. Πολλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα της εργονομίας, με την κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών να είναι τοποθετημένη στο οπτικό πεδίο του οδηγού και με κλίση 10° προς εκείνον ώστε να τον διευκολύνει, το «flat» τμήμα της στεφάνης του τιμονιού (στο πάνω και κάτω μέρος) να το καθιστά εξαιρετικά άνετο στο χειρισμό του, ενώ τα νέα χειριστήρια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων είναι και αυτά ιδιαίτερα φιλικά προς τον οδηγό.

Σημειώστε επίσης ότι η καμπίνα είναι κατασκευασμένη από υλικά υψηλής αντοχής, όπως είναι οι ταπετσαρίες TEP MicroCloud που μπορούν να πλυθούν, αλλά και τα λαστιχένια πατάκια εμπρός, πίσω και στον χώρο αποσκευών. Τα πατάκια είναι 20% ανακυκλώσιμα.

Νέα πλατφόρμα CMF-B για αύξηση της απόδοσης

Το νέο Dacia Duster είναι δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMF-B, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική της Dacia. Χάρη σε αυτή, το νέο μοντέλο προσφέρει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ είναι μόνο κατά τι μακρύτερο συνολικά. Η προηγμένη αρχιτεκτονική αυτής της πλατφόρμας μειώνει επίσης τους κραδασμούς και τον θόρυβο από το δρόμο, βελτιώνοντας το επίπεδο άνεσης κατά την οδήγηση και εξασφαλίζοντας μια μοναδική επαφή με το δρόμο. Παράλληλα, η νέα πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει κινητήριες μονάδες τεχνολογίας Mild και Full Hybrid.

Αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου και 4Χ4

Το Νέο Duster διατίθεται με σύστημα μετάδοσης 4×4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα οδήγησης:

  • AUTO: το σύστημα μετάδοσης κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.
  • SNOW: βελτιστοποιεί την κατευθυντικότητα σε δρόμους με μειωμένο βαθμό πρόσφυσης.
  • MUD/SAND: για κίνηση σε σαθρά εδάφη.
  • OFF-ROAD: κορυφαίες επιδόσεις σε ανώμαλο έδαφος.
  • ECO: βελτιστοποιεί την κατανάλωση ρυθμίζοντας τον κλιματισμό και την απόδοση του οχήματος, ενώ προσαρμόζεται και στο επίπεδο πρόσφυσης του οδοστρώματος.

Σημειώνουμε για τους «ειδικούς» του off-road ότι η Απόσταση από το έδαφος είναι ιδιαίτερα αυξημένη και φτάνει τα 217 mm για την έκδοση 4×4 (η μεγαλύτερη στην κατηγορία), ενώ αντίστοιχα ευνοϊκές είναι οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης: 31° εμπρός και 36° πίσω (εκδόσεις 4×4).

Νέα συστήματα κίνησης για όλες τις απαιτήσεις

Στη γκάμα του νέου Duster συναντάμε τις παρακάτω προτάσεις:

Duster HYBRID 140. Αυτό το κινητήριο σύνολο είναι κατασκευασμένο με τεχνολογίες που έχει εξελίξει και δοκιμάσει το Renault Group και περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, 94 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν κινητήρα 49 ίππων και μια μίζα-γεννήτρια υψηλής τάσης) και ένα ηλεκτρικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (με 4 σχέσεις για τον κινητήρα και 2 σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα).

Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, η χωρητικότητα υψηλού βαθμού ανάκτησης ενεργείας της μπαταρίας των 1.2 kWh (230 V) και η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων σε πλήρως ηλεκτροκίνητη λειτουργία μέχρι και στο 80% του χρόνου κίνησης στην πόλη, επιτυγχάνουν την μείωση της κατανάλωσης έως και 20% (σε μικτό κύκλο), και έως 40% (σε αστικό κύκλο). Ο κινητήρας ξεκινάει πάντα με πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης.

Duster TCe 130. Είναι η πρώτη φορά που η Dacia χρησιμοποιεί αυτό το κινητήριο σύνολο, που συνδυάζει έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα νέας γενιάς, 1,2 λίτρων που λειτουργεί βάσει της αρχής του κύκλου Miller (οι μειωμένες απώλειες λόγω της αντλίας βελτιστοποιούν την απόδοση), και έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα με μπαταρία 48V, μειώνοντας κατά περίπου 10% τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Συνδυάζεται με τις εκδόσεις 4×2 και 4×4.

Duster ECO-G 100. Η Dacia, ως αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην κατασκευή οχημάτων LPG στην Ευρώπη, είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που παρέχει σε όλα της τα μοντέλα επιλογή διπλού καυσίμου (βενζίνης και LPG). Το Νέο Duster διατίθεται και αυτό με την δοκιμασμένη αυτή τεχνολογία, που εγγυάται ασφάλεια και αξιοπιστία. Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το Νέο Duster ECO-G 100 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από ένα αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα, ενώ μπορεί να διανύσει έως και 1.300 km με τα δύο ρεζερβουάρ του χωρητικότητας 100 λίτρων – 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG.

Ψηφιακό και «δικτυωμένο»

Μια σειρά από νέα στοιχεία έρχονται να τονίσουν το πέρασμα του Duster στη νέα ψηφιακή εποχή, όπως:

Το νέο σύστημα infotainment με κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών, περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό από την έκδοση Expression και πάνω:

Το Media Display, περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία και ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay™ και Android Auto™.

Το Media Nav Live, περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω συν ένα δικτυωμένο σύστημα πλοήγησης που παρέχει ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, και ηχοσύστημα της Arkamys 3D με έξι ηχεία.

Το Media Control, στη βασική έκδοση, είναι ένα πλήρες σύστημα infotainment που δίνει τη δυνατότητα χειρισμού από το τιμόνι. Εμφανίζει πληροφορίες πολυμέσων σε μια οθόνη 3,5 ιντσών δίπλα στα αναλογικά όργανα στο ταμπλό. Διαθέτει τέσσερα ηχεία, σύνδεση Bluetooth, θύρα USB και βάση smartphone ενσωματωμένη στο ταμπλό. Όταν συνδεθεί στη δωρεάν εφαρμογή Dacia Media Control, παρέχει τη δυνατότητα χειρισμού του ραδιοφώνου, άλλων μέσων και πολλών ακόμα λειτουργιών, από την οθόνη του smartphone.

FOTA (Firmware Over The Air) ενημερώσεις λογισμικού, που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να περάσετε από έναν αντιπρόσωπο, για να ‘φορτώσετε’ την πιο πρόσφατη έκδοση.

Ψηφιακός πίνακας οργάνων: Το Νέο Duster είναι το πρώτο μοντέλο Dacia που διαθέτει εξατομικεύσιμο έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών.

Βάση για Smartphone σε όλες τις εκδόσεις: Οι εκδόσεις με σύστημα Media Display και Media Nav Live περιλαμβάνουν επίσης δύο θύρες USB-C στο μπροστινό μέρος και δύο στο πίσω μέρος, για να τροφοδοτούν έως και τέσσερις συσκευές.

Ασύρματος φορτιστής για το smartphone στην κεντρική κονσόλα, που παρέχει άνετη πρόσβαση σε οδηγό και συνοδηγό.

Νέα συστήματα υποβοήθησης

Νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προστέθηκαν στο νέο Dacia Duster, ώστε να πληροί τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις ασφάλειας, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (σε αστικές και προαστιακές περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης άλλων αυτοκινήτων, πεζών, ποδηλάτων και μοτοσυκλετών), αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ειδοποίηση ταχύτητας, πίσω αισθητήρες πάρκινγκ, ενεργοποίηση στάσης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού και κλήσεις έκτακτης ανάγκης (eCalls).

Περισσότερη άνεση

Η υιοθέτηση της πλατφόρμας CMF-B είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία περισσότερου χώρου στο εσωτερικό – ειδικά στο πλάτος μπροστά και στο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Το πάτωμα του πορτμπαγκάζ είναι χαμηλότερο και το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι πιο φαρδύ. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι επίσης φαρδύτερος και ψηλότερος από το παλιό μοντέλο, παρέχοντας έως και 6% επιπλέον χώρο (594 λίτρα κάτω από τη εταζέρα, στην έκδοση 4×2 TCe 130).

Παράλληλα οι μηχανικοί της Dacia εφηύραν το YouClip, ένα απλό και πρακτικό σύστημα που συγκρατεί και κρατά σφιχτά πολλά αξεσουάρ σε συγκεκριμένες θέσεις, στο εσωτερικό. Το Νέο Dacia Duster διατίθεται με έως και έξι θήκες ‘YouClip’ (μία στο ταμπλό, μία στην κονσόλα από την πλευρά του συνοδηγού, μία πίσω από την κεντρική κονσόλα, δύο σε κάθε πλευρά του χώρου αποσκευών, και μία στην πόρτα του πορτμπαγκάζ). Σε αυτές μπορεί να τοποθετηθεί ένα tablet, μια βάση για smartphone με επαγωγικό φορτιστή ή μία βάση “3 σε 1” (θήκη ποτηριού, γάντζος τσάντας και βάση φακού).

Το νέο Dacia Duster διατίθεται στην ελληνική αγορά από €19.950 και πλαισιώνεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3 έτη δωρεάν οδική βοήθεια.

Τιμοκατάλογος  
Βενζίνη – Υγραέριο (LPG)
Essential ECO-G 100 €19.950
Expression ECO-G 100 €22.390
Extreme ECO-G 100 €25.390
Journey ECO-G 100 €25.390
Mild Hybrid (MHEV) 4×2
Expression TCe 130 €23.990
Extreme TCe 130 €25.990
Mild Hybrid (MHEV) 4×4
Expression TCe 130 4×4 €26.990
Extreme TCe 130 4×4 €29.290
Full Hybrid (HEV)
Expression HYBRID 140 €28.890
Journey HYBRID 140 €30.990

 

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιούλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031