Sto Timoni

Toyota: Ένα γκαζάκι αλλιώτικο από τ’ άλλα

Μπορεί το υδρογόνο να προσφέρει ταχύτατο ανεφοδιασμό για ένα όχημα που το χρησιμοποιεί είτε ως καύσιμο είτε για τη λειτουργία κυψέλης υδρογόνου, ωστόσο η χρήση του μπορεί να γίνει ακόμα πιο εύκολη, αν διακινηθεί με τον τρόπο που διακινείται το υγραέριο. Η Toyota φαίνεται έτοιμη να ανοίξει έναν καινούριο δρόμο με το φορητό ρεζερβουάρ υδρογόνου.

Η σχέση της Toyota με το υδρογόνο είναι και γνωστή και μακρά, με την ιαπωνική εταιρία να έχει συσσωρεύσει πολύτιμη τεχνογνωσία η οποία έχει αποδώσει, μεταξύ άλλων τρεις γενιές επιβατικών οχημάτων υδρογόνου Mirai. Ωστόσο, ο τομέας της μεταφοράς, της αποθήκευσης και των υποδομών που απαιτούνται για τη διανομή του υδρογόνου έχει ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης. Στο πλαίσιο αυτό οι άνθρωποι της Toyota επινόησαν τις αμπούλες (ή αν θέλετε, κάψουλες) δηλαδή τα μικρά φορητά ρεζερβουάρ, υδρογόνου, τα οποία μπορεί κανείς εύκολα να μεταφέρει και να τοποθετήσει όπου θέλει. Αυτές οι κάψουλες φαίνεται ότι έχουν τη δυνατότητα να υποκαταστήσουν τις τυπικές δεξαμενές (μπουκάλες) που είναι μεγαλύτερες και δεν είναι τόσο εύκολο να μεταφερθούν.

H Toyota είχε παρουσιάσει τις εν λόγω κάψουλες υδρογόνου, σε μια αρχική μορφή concept, προ διετίας. Πρόσφατα οι Ιάπωνες ανακοίνωσαν ότι η “Toyota Portable Hydrogen Cartridge” σε εξελιγμένη πλέον μορφή και με σχήμα που παραπέμπει σε… μπαταρίες ΑΑ έχει εξελιχθεί – την παρουσίασαν μάλιστα στην έκθεση κινητικότητας Japan Mobility Show Bizweek 2024 τον Οκτώβριο.

Οι αμπούλες έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν το υδρογόνο μια οικεία και ασφαλή πηγή ενέργειας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο στο αυτοκίνητο, αλλά σε διάφορες καθημερινές καταστάσεις. Μια ηλεκτρική κουζίνα με υδρογόνο που αναπτύχθηκε μαζί με την Rinnai Corporation είχε επίσης τη δική της θέση στην εν λόγω έκθεση, ως παράδειγμα χρήσης υδρογόνου, όπου το υδρογόνο που είναι αποθηκευμένο στις κάψουλες χρησιμοποιείται είτε σε κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είτε απ’ ευθείας για μαγείρεμα με την καύση του (όπως συμβαίνει με το φυσικό αέριο ή το υγραέριο).

Με την παρουσία της στην έκθεση, η Toyota είχε σαν στόχο να βρει συνεργάτες αξιοποιώντας την τεχνολογία και τις ιδέες διαφόρων εταιρειών και start-ups με ποικίλες προοπτικές, συμπεριλαμβανομένης της παροχής υπηρεσιών και της ανάπτυξης και πώλησης συσκευών που χρησιμοποιούν κάψουλες υδρογόνου. Με αυτόν τον τρόπο, η ιαπωνική εταιρία θα ενισχύσει περαιτέρω τις προσπάθειές της για τη χρήση φορητών δοχείων υδρογόνου και θα βοηθήσει στη δημιουργία μιας κοινωνίας υδρογόνου.

Η Toyota δεν παύει να δηλώνει ότι τα ερευνητικά της τμήματα εργάζονται για «την υλοποίηση μιας κοινωνίας ανθρακικά ουδέτερης και βασισμένης σε μια πολλαπλή προσέγγιση με ποικίλες βιώσιμες ενεργειακές επιλογές.» Και καθώς το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε συστήματα κυψελών καυσίμου όσο και ως καύσιμο, η ιαπωνική εταιρία φέρνει στην έκθεση την αγωνιστική GR Corolla με κινητήρα εσωτερικής καύσης που καίει υδρογόνο, το οποίο είναι αποθηκευμένο σε υγρή μορφή. Το εν λόγω αυτοκίνητο συμμετέχει στο ιαπωνικό πρωτάθλημα αντοχής από το 2021 (αρχικά με συμπιεσμένο υδρογόνο / σε αέρια μορφή).

Στην εκδήλωση, η Toyota παρουσίασε και άλλες τεχνολογικές προσεγγίσεις που σχετίζονται με την επίτευξη ουδετερότητας των εκπομπών άνθρακα μέσω της πολλαπλής της προσέγγισης και θα προωθήσει τη δημιουργία: 1) πρωτοβουλιών για την υλοποίηση μιας κοινωνίας υδρογόνου και 2) διαχείρισης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που συμβάλλουν στη σταθερότητα του ενεργειακού εφοδιασμού και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Με την προώθηση νέων συνεργασιών και την προώθηση της τεχνολογικής καινοτομίας, η Toyota στοχεύει να ενισχύσει τις προσπάθειές της για να συμβάλει στη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος.

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031