Sto Timoni

Gamification of Design: από τα βιντεοπαιχνίδια στη σχεδίαση των αυτοκινήτων

Η Ford αξιοποιεί το gaming για να αλλάξει τον τρόπο που οραματίζεται, σχεδιάζει και δοκιμάζει τα μοντέλα της. Παρεμβαίνοντας από παλιότερα στο χώρο των video games, η Ford εφαρμόζει τις γνώσεις που απέκτησε από το gaming στις δικές της διαδικασίες, με τους μηχανικούς της να δημιουργούν προσομοιώσεις για να αξιολογήσουν την απήχηση που έχουν στους πελάτες οι νέες τεχνολογίες, ενώ οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν animations για τη δημιουργία εικονικών πρωτοτύπων.

Η Ford ανέκαθεν είχε ενεργό ρόλο στα video games, βοηθώντας ώστε να διασφαλιστεί ότι τα πραγματικά οχήματα αναπαράγονται όσο το δυνατόν πιο πιστά στις gaming κονσόλες και τις τηλεοπτικές οθόνες. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων αυτοκινήτων βιντεοπαιχνιδιών (Internet Game Cars Database), η Ford είναι ο κατασκευαστής του οποίου τα οχήματα έχουν εμφανιστεί σε video games τις περισσότερες φορές σε σχέση με άλλους κατασκευαστές.

Engineers build simulations that enable them to trial how useful customers find new technologies, while designers use animations to create virtual prototypes. Ford even designed a vehicle in collaboration with the gaming community

Τώρα, η Ford εφαρμόζει τις γνώσεις που απέκτησε από το gaming στις δικές της διαδικασίες. Τέτοιες τεχνικές βοηθούν να ξεπερνιούνται τα εμπόδια τα οποία ενδεχομένως εμφανίζονται λόγω της εξ αποστάσεως εργασίας και επιτρέπουν την αποτελεσματική συνεργασία, ανεξάρτητα από τη φυσική απόσταση.

Οι μηχανικοί δημιουργούν προσομοιώσεις που τους επιτρέπουν να δοκιμάζουν την απήχηση που έχουν στους πελάτες οι νέες τεχνολογίες, ενώ οι σχεδιαστές χρησιμοποιούν animations για τη δημιουργία εικονικών πρωτοτύπων. Η Ford σχεδίασε ακόμα και ένα όχημα σε συνεργασία με την gaming κοινότητα.

Εικονικές συνεδρίες πελατών

Η Ford δοκιμάζει τώρα τα χαρακτηριστικά με τους πελάτες μέσω εικονικών συνεδριών (virtual clinics). Στην πρώτη συνεδρία, οι μηχανικοί της Ford θέλησαν να διαπιστώσουν εάν οι συμμετέχοντες προτιμούν να πιέζουν παρατεταμένα το μπουτόν του αυτοματοποιημένου συστήματος παρκαρίσματος ή απλά να το πατάνε μία φορά – και έτσι δημιούργησαν ένα μικρής διάρκειας διαδικτυακό βιντεοπαιχνίδι στο οποίο οι συμμετέχοντες εκτέλεσαν αρκετούς ελιγμούς στάθμευσης. Από όλους τους συμμετέχοντες, το 88% προτίμησε το απλό πάτημα του μπουτόν, κάτι το οποίο ενδεχομένως να μπορούσε να οδηγήσει σε αλλαγή της λειτουργικότητας του συστήματος Active Park Assist.

Engineers build simulations that enable them to trial how useful customers find new technologies, while designers use animations to create virtual prototypes. Ford even designed a vehicle in collaboration with the gaming community

Το σενάριο περιλάμβανε επίσης τη διέλευση μιας αγελάδας μπροστά από το όχημα, για να διαπιστωθεί ο χρόνος αντίδρασης των συμμετεχόντων στο φρενάρισμα. Οι μεγαλύτεροι χρόνοι αντίδρασης ενδέχεται να οδηγήσουν σε αλλαγές της λειτουργίας αυτόνομου παρκαρίσματος, με το όχημα να ρυθμίζεται ώστε να κινείται με χαμηλότερη ταχύτητα ή με τη λειτουργία να προσαρμόζεται για συγκεκριμένους οδηγούς.

Καθώς περισσότεροι συμμετέχοντες προέρχονται από διαφορετικές αγορές και πληθυσμιακές ομάδες, και οι εικονικές δοκιμές εκτυλίσσονται στη μεγαλύτερη δυνατή ποικιλία συνθηκών, τα δεδομένα που προκύπτουν είναι καλύτερα και πιο αξιόπιστα. Έτσι η Ford μπορεί να μάθει περισσότερα για τις επιθυμίες των πελατών της και να εφαρμόζει τις προτιμήσεις τους στην εξέλιξη του οχήματος.

 

Η Ford σχεδιάζει τώρα να επεκτείνει την προσφορά και να πραγματοποιήσει και άλλες εικονικές συνεδρίες πελατών κάνοντας χρήση μηχανών που σχετίζονται με το gaming.

Στο Design Studio, οι σχεδιαστές της Ford χρησιμοποιούν gaming μηχανές για τη δημιουργία  animations που οπτικοποιούν την εμφάνιση και λειτουργία των μελλοντικών οχημάτων σε πραγματικά περιβάλλοντα. To βασικό πλεονέκτημα είναι η αλληλεπίδρας: δημιουργία νέων δυνατοτήτων, η εφαρμογή ανατροφοδότησης από τους πελάτες και η εκμάθηση της αλληλεπίδρασης των μελλοντικών οχημάτων με την καθημερινή μας ζωή. Κάτι που μέχρι πρότινος γινόταν με πρωτότυπα, τώρα επιτυγχάνεται μέσα από ένα κόσμο που μοιάζει με παιχνίδι.

Engineers build simulations that enable them to trial how useful customers find new technologies, while designers use animations to create virtual prototypes. Ford even designed a vehicle in collaboration with the gaming community

Powerwalls και ομαδική εργασία

Η εργασία σε διαφορετικές τοποθεσίες μπορεί να αποτελεί πρόκληση για τους σχεδιαστές της ομάδας – κυρίως εάν δεν δύνανται να έχουν πρόσβαση στα οχήματα ή στα εξαρτήματα πάνω στα οποία συνεργάζονται. Η Ford έχει εγκαταστήσει τεράστιες οθόνες LED στα στούντιο σχεδίασης της εταιρείας στο Dunton (Μ. Βρετανία) και στην Κολωνία (Γερμανία).

Με ύψος 2 μέτρα και πλάτος 5 μέτρα, οι τεράστιες οθόνες (Powerwalls) απεικονίζουν σχέδια του οχήματος σε κλίματα 1:1. Οι ομάδες σχεδίασης μπορούν έτσι να αναλύουν γραμμές, σχήματα, σκιές και αντανακλάσεις σε συνεργασία, όπως μία ομάδα esports συνεργάζεται σε ένα παιχνίδι, δουλεύοντας για ένα κοινό σκοπό.

Μέσω βιντεοδιάσκεψης και εικονικής πραγματικότητας, η ομάδα εμφανίζεται στο ένα τμήμα του Powerwall, όπου όλοι μπορούν να εκφράσουν την άποψή τους και να κάνουν αλλαγές στο όχημα σε πραγματικό χρόνο.

Team Fordzilla P1

Ακολουθώντας μία νέα προσέγγιση στη σχεδίαση και προβλέποντας μελλοντικές τάσεις, η Ford δημιούργησε ένα εικονικό gaming αγωνιστικό αυτοκίνητο σε συνεργασία με gamers. Σχεδόν 250.000 οπαδοί των esports συμμετείχαν σε μία online ψηφοφορία για να συνεισφέρουν στην τελική εμφάνιση του εξτρίμ Team Fordzilla P1, που ήταν μεταξύ των εκθεμάτων της IAA Mobility στο Μόναχο, Γερμανία, 6-12 Σεπτεμβρίου.

Το εσωτερικό του οχήματος είναι επικεντρωμένο στα απαραίτητα στοιχεία του gaming, όπως η ταχύτητα, η θέση του παίχτη στον αγώνα και χρόνος γύρου. Η Ford επιδιώκει τώρα να εφαρμόσει αυτή τη μινιμαλιστική μέθοδο σε οχήματα, στο πλαίσιο της ανθρωποκεντρικής προσέγγισής της στη σχεδίαση, συμπεριλαμβάνοντας όσα επιθυμούν περισσότερο οι πελάτες.

Προϊόν συνδημιουργίας, τις δυνατότητες της οποίας είδαμε στο αγωνιστικό αυτοκίνητο P1, είναι και η τελική μορφή του Puma ST Gold Edition. Με σχεδόν 275.000 ψήφους των οπαδών αποφασίστηκαν οι χρωματικοί συνδυασμοί στοιχείων όπως η εξωτερική βαφή, τα αυτοκόλλητα καθώς και οι δαγκάνες φρένων.

Μετά την επιτυχία του P1 project, η Team Fordzilla σκοπεύει τώρα να συνεργαστεί με gamers και με σχεδιαστές της Ford για τη δημιουργία ενός νέου Supervan.Το νέο Supervan Vision Concept θα δώσει μία πρώτη γεύση από ένα εξτρίμ μοντέλο υψηλών επιδόσεων των μελλοντικών Transit μεταφέροντας την ιστορία του Supervan σε μία νέα διάσταση.

Σχόλια

«Ο νέος τρόπος σχεδίασης των προϊόντων και υπηρεσιών μας είναι πραγματικά συναρπαστικός, με το gaming να αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι μιας δημιουργικής διαδικασίας και σκέψης που μας ανοίγει νέους ορίζοντες. Αυτό εμπλουτίζει τα Experience Labs στη Σχεδίαση, όπου το gamification είναι βασικός συντελεστής για τη δημιουργία εμπειριών με νόημα για τους πελάτες μας στο μέλλον.»
Amko Leenarts, director of Design, Ford Ευρώπης

«Λόγω των περιορισμών που επέφερε η πανδημία, τα customer clinics δεν ήταν πλέον εφικτά ή είχαν μειωμένο αριθμό συμμετεχόντων. Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να επιταχύνουμε τις εικονικές δοκιμές, για τη δημιουργία σεναρίων δοκιμών που οι συμμετέχοντες μπορούν να ολοκληρώνουν από έναν υπολογιστή, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Η gaming τεχνολογία το έχει καταστήσει εφικτό, κάνοντας παράλληλα αυτά τα clinics πιο απολαυστικά.”
Mario Meichelboeck, digital engineer, Tools, Strategy and UX, Ford Ευρώπης

Σχετικά με τη Ford Motor Company

Η Ford Motor Company είναι μία παγκόσμια εταιρεία με έδρα στο Dearborn, Michigan, που έχει δεσμευτεί να συνεισφέρει στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου, όπου όλοι οι άνθρωποι είναι ελεύθεροι να κινούνται και να κυνηγούν τα όνειρά τους. Το πρόγραμμα Ford+ για την ανάπτυξη και τη δημιουργία αξίας συνδυάζει υφιστάμενα πλεονεκτήματα, νέες δυνατότητες και σταθερές σχέσεις με τους πελάτες για τον εμπλουτισμό των εμπειριών και την ενίσχυση της πιστότητας αυτών των πελατών.  Η Ford σχεδιάζει, κατασκευάζει, εμπορεύεται και υποστηρίζει τεχνικά μία πλήρη γκάμα συνδεδεμένων και όλο και περισσότερο εξηλεκτρισμένων επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων: Φορτηγά, SUV, van και αυτοκίνητα Ford, και πολυτελή οχήματα Lincoln. Η εταιρεία επιδιώκει κορυφαίες θέσεις στους τομείς ηλεκτροκίνησης, υπηρεσιών διασυνδεδεμένων οχημάτων και λύσεων κινητικότητας, μεταξύ των οποίων τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, ενώ παρέχει χρηματοοικονομικές υπηρεσίες μέσω της Ford Motor Credit Company. Η Ford απασχολεί περίπου 186.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Περισσότερες πληροφορίες για την εταιρεία, τα προϊόντα της και την Ford Motor Credit Company υπάρχουν στον ιστότοπο corporate.ford.com.

Η Ford Ευρώπης είναι υπεύθυνη για την παραγωγή, πώληση και συντήρηση οχημάτων μάρκας Ford σε 50 ανεξάρτητες αγορές ενώ απασχολεί περίπου 43.000 εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις πλήρους ιδιοκτησίας της και κοινοπραξίες και περίπου 55.000 άτομα συμπεριλαμβανομένων των μη συγχωνευμένων επιχειρήσεων. Επιπλέον της Ford Motor Credit Company, οι δραστηριότητες της Ford Ευρώπης περιλαμβάνουν το Ford Customer Service Division και 14 εγκαταστάσεις παραγωγής (10 πλήρους κυριότητας και τέσσερις μη συγχωνευμένων κοινοπραξιών). Τα πρώτα αυτοκίνητα Ford έφτασαν στην Ευρώπη το 1903 – τη χρονιά που ιδρύθηκε η Ford Motor Company. Η Ευρωπαϊκή παραγωγή ξεκίνησε το 1911.

Πηγή: Ford Motor Hellas

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιούνιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930