Sto Timoni

Αυτό το Toyota Corolla Cross καίει – κυριολεκτικά – υδρογόνο

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Toyota επενδύει σε τεχνολογία υδρογόνου. Όμως το ενδιαφέρον στην περίπτωση του πρωτότυπου Corolla Cross που εξετάζουμε είναι ότι δεν πρόκειται για ηλεκτροκίνητο όχημα με κυψέλες υδρογόνου (FCEV) αλλά για ένα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης που καίει υδρογόνο αντί για βενζίνη. Στοιχείο που μας επιτρέπει να υποθέσουμε ότι οι θερμικοί κινητήρες μπορεί να μην έχουν τόσο «κοντινή» ημερομηνία λήξης.

Tο πρωτότυπο Hydrogen Combustion Corolla Cross H2 Concept που παρουσίασε η Toyota – είναι ένα πρωτότυπο Corolla Cross με μηχανή εσωτερικής καύσης, η οποία λειτουργεί με υδρογόνο αντί για βενζίνη. Το συγκεκριμένο concept car κινείται από τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού υδρογόνου 1,6 λίτρων που προέρχεται από το Toyota Corolla GR και φαίνεται ότι δεν κάνει παραχωρήσεις ως προς τις μεταφορικές του δυνατότητες, αφού μπορεί να μεταφέρει 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους.

Με την παρουσίαση του συγκεκριμένου οχήματος, οι Ιάπωνες παρά το γεγονός ότι έχουν συσσωρεύσει μεγάλη εμπειρία στην τεχνολογία οχημάτων κυψελών καυσίμου (Fuel Cell Electric Vehicles – FCEV), δεν διστάζουν να επαναφέρουν στο προσκήνιο μια λύση που στο παρελθόν είχε προσπαθήσει να προωθήσει η BMW με την Hydrogen 7. Δείχνουν παράλληλα στην πράξη την πεποίθησή τους ότι το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι πολυενεργειακό.

Αυτή η «πολυτεχνολογική» προσέγγιση – η οποία περιλαμβάνει και ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (Battery Electric Vehicles – BEVs) και οχήματα κυψελών καυσίμου/υδρογόνου και plug-in υβριδικά οχήματα – δίνει την ευκαιρία στους πελάτες της Toyota σε περισσότερες από 170 χώρες και περιοχές πωλήσεων παγκοσμίως, να μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμά τους. Η Toyota δηλώνει μάλιστα επισήμως πως θεωρεί ότι είναι πολύ νωρίς για να επικεντρωθεί σε μία μόνο λύση μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Θυμίζουμε ότι φέτος η Toyota συμμετείχε σε όλους τους αγώνες αντοχής Super Taikyu στην Ιαπωνία με ένα επίσης υδρογονοκίνητο GR Corolla H2, με τα χρώματα της ομάδας Rookie Racing. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, με το ψευδώνυμο «Morizo», οδηγούσε το αυτοκίνητο σε κάθε αγώνα για να το αξιολογήσει και να συμβάλει στην ανάπτυξή του.

Αυτή η εμπλοκή της Toyota στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία δεξαμενών υδρογόνου που έδωσε τη δυνατότητα στο FCEV Mirai 2ης γενιάς να φτάσει στο ρεκόρ αυτονομίας, επέτρεψε στην εταιρεία να δημιουργήσει το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο. Σύντομα το Hydrogen Combustion Corolla Cross H2 Concept θα ξεκινήσει χειμερινές δοκιμές στη βόρεια Ιαπωνία.

Στο ερώτημα αν το συγκεκριμένο πρωτότυπο μπορεί να φτάσει σε στάδιο τελικής, μαζικής, παραγωγής, η ίδια η Toyota εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη: «Δεν είναι ακόμη δυνατό να πούμε εάν η τεχνολογία θα ωριμάσει για τα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά υπάρχει αναμφίβολα μια σαφής ευκαιρία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό» απαντούν οι άνθρωποί της.

Στο μεταξύ η Toyota ανακοίνωσε ότι χάρη στην εμπλοκή της στους αγώνες Super Taikyu κατάφερε να αυξήσει την ισχύ του θερμικού κινητήρα υδρογόνου κατά 24% και τη ροπή του κατά 33%, πλησιάζοντας τα επίπεδα ενός αντίστοιχου, συμβατικού, βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, η αυτονομία έχει αυξηθεί κατά περίπου 30% και ο χρόνος ανεφοδιασμού μειώθηκε από 5 λεπτά σε 1,5 λεπτό περίπου.

Γιατί τώρα ασχολείται η Toyota με κινητήρες καύσης που λειτουργούν με υδρογόνο; Η απάντηση βρίσκεται στο ότι έτσι προσφέρεται η δυνατότητα αξιοποίησης των υπαρχουσών τεχνολογιών κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ παράλληλα ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο είναι ταχύτατος – συγκρίσιμος σε χρόνο με αυτόν της βενζίνης. Σοβαρό πλεονέκτημα είναι τέλος ότι έτσι περιορίζεται η ανάγκη χρήσης μιας σειράς υλικών που χρειάζονται για την κατασκευή των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών – και τα οποία δημιουργούν μια σειρά ζητήματα σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος – όπως το λίθιο και το κοβάλτιο.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιανουάριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031