Σχεδόν πενήντα χρόνια… Την ώρα που η Ford γιορτάζει την «επανάσταση» που έφερε στα μικρά αυτοκίνητα το εμβληματικό, πλέον, Ford Fiesta, δεν το αφήνει να σβήσει 50 κεράκια και ανακοινώνει με έναν μάλλον αθόρυβο τρόπο το τέλος της παραγωγής του. Η είδηση αποτελεί αιτία και αφορμή να θυμηθούμε τι προσέφερε στην αυτοκίνηση όλα αυτά τα χρόνια το δημοφιλές σουπερμίνι.
Η εμφάνιση του Ford Fiesta στο αυτοκινητικό στερέωμα το 1976 δεν ήταν μόνο μια επανάσταση για τη Ford, αλλά σηματοδοτούσε και τη στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας ολόκληρης σε μικρότερα και πιο οικονομικά αυτοκίνητα, με τρίθυρα και πεντάθυρα αμαξώματα που προσέφεραν αυξημένη πρακτικότητα και κίνηση στους εμπρός τροχούς για βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και ασφάλεια.
Αυτό το αυτοκίνητο, το σουπερμίνι Ford Fiesta, που πήρε το όνομά του για να τιμηθεί και η χώρα που ενεπλάκη στην παραγωγή του, περνά στην αιωνιότητα, αφού η μαμά εταιρία ανακοίνωσε επισήμως το «κόψιμό» του από την γκάμα των μοντέλων της, έχοντας στο ενεργητικό του περισσότερα από 22 εκατομμύρια οχήματα να έχουν παραχθεί παγκοσμίως από το 1976 στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Ford σε όλο τον κόσμο και να έχουν πωληθεί σε περισσότερες από 50 χώρες. Ο τερματισμός της παραγωγής του Ford Fiesta αναμένεται τον Ιούνιο του 2023, κάτι λιγότερο από μισό αιώνα από το λανσάρισμα του δημοφιλούς σουπερμίνι.
Στην επίσημη ανακοίνωση της Ford, που ήταν γενικώς χαμηλών τόνων, διαβάζουμε επίσης τα εξής: “Στην Ford Ευρώπης, επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με τα επιβατικά μας οχήματα να είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και όλα τα οχήματα σε όλο το χαρτοφυλάκιο της Ford, μέχρι το 2035. Η μετάβαση αυτή, θα έχει ως αποτέλεσμα την διακοπή της παραγωγής των S-MAX και Galaxy στη Βαλένθια της Ισπανίας τον Απρίλιο του 2023, καθώς και εκείνης του Fiesta στην Κολωνία της Γερμανίας, μέχρι το τέλος Ιουνίου 2023”.
18 Οκτωβρίου 1976: το πρώτο Ford Fiesta
Θυμίζουμε ότι το πρώτο Fiesta βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο Saarlouis της Γερμανίας στις 11 Μαΐου του 1976, ενώ στις 18 Οκτωβρίου 1976 ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του Fiesta στην Ισπανία. Την επόμενη χρονιά, το Fiesta ανακηρύχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ισπανία. Το 1981 η Ford παρουσίαζε το νέο Fiesta XR2 με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, ενώ το 1983 παρουσιάστηκ το νέο πιο «αεροδυναμικό» Fiesta δεύτερης γενιάς (MkII) με βενζινοκινητήρες 1,0 και 1,1 λίτρων..
To 1989 λανσαρίστηκε το Fiesta MkIII και το 1990 ήρθε η παρουσίαση του Fiesta RS Turbo. Το 1996 παρουσιάστηκε το Ford Fiesta MkIV με ολοκαίνουργιο στρογγυλεμένο, σχήμα και τη χαρακτηριστική οβάλ μάσκα, ενώ το 1999 το Fiesta MkV έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του μαζί με το ολοκαίνουργιο Ford Fiesta Sport στην Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) της Φρανκφούρτης. Στον ίδιο χώρο, αλλά δύο χρόνια μετά, το 2001, έκανε την εμφάνισή του το ολοκαίνουργιο Fiesta MkVI.
Το 2008 άρχισε να παράγεται στην Κολωνία της Γερμανίας, στη Βαλένθια της Ισπανίας και στη Ναντζίνγκ της Κίνας, το Fiesta επόμενης γενιάς (MkVII). Το 2012 έκανε την εμφάνισή του το Fiesta MkVIII. Το 2013 άρχισε να διατίθεται στην αγορά το Fiesta ST 182 PS. Την ίδια χρονιά το Ford Fiesta ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις στην Ευρώπη για δεύτερο συνεχόμενο έτος, πουλώντας 293.663 «κομμάτια».
Το 2017 άρχισε να παράγεται στην Κολωνία το επόμενης γενιάς Fiesta, μετά από επένδυση 293 εκατομμυρίων ευρώ στη γερμανική εγκατάσταση. Το 2019 λανσαρίστηκαν τα Fiesta EcoBoost Hybrid, που διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt, ενώ το 2021 η Ford παρουσίασε τη νέα, τρέχουσα γενιά Fiesta – και μαζί της το νέο Fiesta ST.
H Ford ανακοίνωσε επίσης ότι “θα παρουσιάσουμε τρία νέα συναρπαστικά ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα και τέσσερα νέα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2024”. Στόχος της εταιρίας είναι να πουλήσει πάνω από 600.000 ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2026. Στο πλαίσιο αυτό, υπολογίζεται πως η παραγωγή ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στο Κέντρο Ηλεκτροκίνησης της Κολωνίας της Ford, θα φτάσει τα 1,2 εκατομμύρια οχήματα σε διάστημα 6 χρόνων.
18 Οκτωβρίου 1976: το πρώτο Fiesta
Θυμίζουμε ότι το πρώτο Fiesta βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο Saarlouis της Γερμανίας στις 11 Μαΐου του 1976, ενώ στις 18 Οκτωβρίου 1976 ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του Fiesta στην Ισπανία. Την επόμενη χρονιά, το Fiesta ανακηρύχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ισπανία. Το 1981 η Ford παρουσίαζε το νέο Fiesta XR2 με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, ενώ το 1983 παρουσιάστηκ το νέο πιο «αεροδυναμικό» Fiesta δεύτερης γενιάς (MkII) με βενζινοκινητήρες 1,0 και 1,1 λίτρων..
To 1989 λανσαρίστηκε το Fiesta MkIII και το 1990 ήρθε η παρουσίαση του Fiesta RS Turbo. Το 1996 παρουσιάστηκε το Ford Fiesta MkIV με ολοκαίνουργιο στρογγυλεμένο, σχήμα και τη χαρακτηριστική οβάλ μάσκα, ενώ το 1999 το Fiesta MkV έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του μαζί με το ολοκαίνουργιο Ford Fiesta Sport στην Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) της Φρανκφούρτης. Στον ίδιο χώρο, αλλά δύο χρόνια μετά, το 2001, έκανε την εμφάνισή του το ολοκαίνουργιο Fiesta MkVI.
Το 2008 άρχισε να παράγεται στην Κολωνία της Γερμανίας, στη Βαλένθια της Ισπανίας και στη Ναντζίνγκ της Κίνας, το Fiesta επόμενης γενιάς (MkVII). Το 2012 έκανε την εμφάνισή του το Fiesta MkVIII. Το 2013 άρχισε να διατίθεται στην αγορά το Fiesta ST 182 PS. Την ίδια χρονιά το Ford Fiesta ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις στην Ευρώπη για δεύτερο συνεχόμενο έτος, πουλώντας 293.663 «κομμάτια».
Το 2017 άρχισε να παράγεται στην Κολωνία το επόμενης γενιάς Fiesta, μετά από επένδυση 293 εκατομμυρίων ευρώ στη γερμανική εγκατάσταση. Το 2019 λανσαρίστηκαν τα Fiesta EcoBoost Hybrid, που διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt, ενώ το 2021 η Ford παρουσίασε τη νέα, τρέχουσα γενιά Fiesta – και μαζί της το νέο Fiesta ST.
Στο χρονοδιάγραμμα που ακολουθεί παρατίθενται μερικά από τα σημαντικότερα στοιχεία της 50χρονης ιστορίας του Ford Fiesta, από την έναρξη της σχεδίασης μέχρι τον τερματισμό της παραγωγής του και την οριστική του απόσυρση από τη γκάμα της εταιρίας:
1972
- Το Fiesta σχεδίασε ως μυστικό Project Bobcat για να δημιουργήσει ένα νέο μικρό Ford κάτι που επιθυμούσε ιδιαιτέρως ο τότε πρόεδρος της Ford, Henry Ford II
- Ξεκινούν οι εργασίες στην Ευρώπη και την Αμερική για την ανάπτυξη του νέου μικρού αυτοκινήτου, που εκτείνονται από τη μηχανική αρχιτεκτονική και τα σχεδιαστικά του στοιχεία, έως την τοποθέτηση στην αγορά.
1973
- Η κρίση των καυσίμων συγκλονίζει τον κόσμο, προσθέτοντας επείγουσα ανάγκη στο όραμα της Ford να δημιουργήσει ένα οικονομικό, πρακτικό μικρό αυτοκίνητο
- Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ford δίνει το πράσινο φως για την παραγωγή ενός νέου μικρού αυτοκινήτου, με την κωδική ονομασία Bobcat
1974
- Ξεκινά η κατασκευή του νέου συγκροτήματος παραγωγής 2,7 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων της Ford στη Βαλένθια
1975
- Η παραγωγή κινητήρα ξεκινά στη Βαλένθια
- Το όνομα Fiesta επιλέχθηκε προσωπικά από τον Henry Ford II, στο πνεύμα και του εορτασμού της νέας σύνδεσης της Ford με την Ισπανία
1976
- Το πρώτο Fiesta βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής στο Saarlouis της Γερμανίας στις 11 Μαΐου του 1976. Πάνω από 84.000 Fiesta κατασκευάζονται στο Saarlouis εκείνη τη χρονιά
- Ο πρόεδρος της Ford Henry Ford II και ο βασιλιάς Juan Carlos της Ισπανίας εγκαινιάζουν το νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στη Βαλένθια στις 18 Οκτωβρίου 1976, ξεκινώντας τη μαζική παραγωγή του Fiesta στην Ισπανία
1977
- Ξεκινά η παραγωγή του Fiesta στο Dagenham του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ παράλληλα ξεκινούν οι εξαγωγές στις ΗΠΑ για αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Saarlouis της Γερμανίας
- Το Fiesta ανακηρύσσεται Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ισπανία
1978
- Το Fiesta κερδίζει το British Design Council Efficiency Award
- Η Ford ετοιμάζει την αγωνιστική έκδοση ράλι Group 5 του Fiesta
1979
- Ένα εκατομμύριο Fiesta έχουν ήδη κατασκευαστεί παγκοσμίως. Η ειδική σπορ έκδοση μπαίνει στο Ράλι Μόντε Κάρλο – αυτό θα αποτελέσει την έμπνευση για το Fiesta XR2
- Η σειρά αγώνων Faberge Fiesta Ladies’ Challenge ανακοινώνεται στο Λονδίνο από τον πρώην πρωταθλητή της Formula, 1 Jackie Stewart
1980
- Η Ford σχεδιάζει αγώνες Fiesta Challenge για να δημιουργήσει μία αθλητική σύνδεση για το Fiesta
1981
- Η Ford παρουσιάζει το νέο Fiesta XR2 με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, πιο σφιχτή ανάρτηση, διάτρητες ζάντες αλουμινίου και εξωτερικές βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένων προαιρετικών βοηθητικών φώτων. Αυτό ήταν το πρώτο Fiesta που ήταν ικανό να αναπτύξει ταχύτητα 160 km/h (100 mph).
- Το υπ’ αριθ. 1,0 εκατομμύριο ισπανικό Fiesta κατασκευάζεται στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Ford στη Βαλένθια και το υπ’ αριθ. 2,0 εκατομμύρια Fiesta ευρωπαϊκής παραγωγής βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής του Saarlouis
1982
- Το Fiesta είναι το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του στη Βρετανία και τη Γερμανία εδώ και έξι χρόνια
1983
- Παρουσιάζεται το νέο, πιο “αεροδυναμικό” Fiesta MkII. Αυτό το νέο μοντέλο ήταν μεγαλύτερο, πιο οικονομικό και διαθέσιμο με βενζινοκινητήρες 1,0 και 1,1 λίτρων
- Παρουσιάζεται μία έκδοση βενζίνης 1,3 λίτρων, που λανσαρίστηκε με κιβώτιο 5 ταχυτήτων, καθώς και το Fiesta diesel 1,6 λίτρων. Αυτός ο κινητήρας ντίζελ με εκκεντροφόφο επικεφαλής και ψεκασμό καυσίμου θα γινόταν βασικός πυλώνας της γκάμας της Ford για περισσότερο από μια δεκαετία
1984
- Παρουσιάζεται η έκδοση XR2 του νέου Fiesta με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής, κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων, ελαστικά χαμηλού προφίλ, καθώς και βελτιωμένη ανάρτηση και φρένα
- Η ευρωπαϊκή παραγωγή φτάνει το ορόσημο των τριών εκατομμυρίων
1985
- Το Ghia Urby Concept κάνει το ντεμπούτο του, ένα άλλο όραμα εμπνευσμένο από το Fiesta
1986
- Το υπ’ αριθ. 2,0 εκατομμύρια Fiesta κατασκευάζεται στη Βαλένθια
- Παρουσιάζεται βενζινοκινητήρας πτωχού μείγματος, 1,4 λίτρων
1987
- Το κιβώτιο συνεχώς μεταβλητής σχέσης μετάδοσης CTX προστίθεται στη γκάμα του Fiesta
- Νέο ρεκόρ πωλήσεων στη Βρετανία, με 158.000 Fiesta που πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους
1989
- Λανσάρεται το Fiesta MkIII με σύστημα αποτροπής του μπλοκαρίσματος των φρένων (ABS), κινητήρες πτωχού μείγματος και βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων – που είναι ο πρώτος κινητήρας της Ford που πληροί τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ το 1996. Εντάσσεται στη γκάμα του μοντέλου το Fiesta XR2i με ένα νέο 1,6 λίτρων βενζινοκινητήρα, με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής και κιβώτιο πέντε σχέσεων
- Το νέο Fiesta μετατρέπεται σε έργο τέχνης στην Κολωνία, ως “χρυσό πουλί” (Goldener Vogel) στην κορυφή του πύργου ενός μουσείου της πόλης – δημιουργία του καλλιτέχνη δράσης H. A. Schult
1990
- Παρουσίαση του Fiesta RS Turbo στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο. Χρησιμοποιώντας τον κινητήρα XR2i με έναν ενδιάμεσο στροβιλοσυμπιεστή Garrett, το Fiesta RS Turbo ήταν 1,6 δευτερόλεπτα ταχύτερο από το XR2i στα 100 km/h (62 mph)
1991
- Η Βαλένθια γιορτάζει την παραγωγή του υπ’ αριθ. 3,0 εκατομμύρια Fiesta στην Ισπανία. Το όχημα δίνεται δωρεά στο Queen Sofia Fund
- Έτος σταθμός – το καλύτερο μέχρι εκείνη την ημερομηνία για τις πωλήσεις Fiesta με 624.186 «κομμάτια» σε όλη την Ευρώπη
1992
- Παρουσιάζεται το RS 1800, με βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων 16 βαλβίδων με βελτιωμένο κράτημα “hot hatch”, συν ζάντες αλουμινίου πέντε ακτίνων και αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος
- Οι πωλήσεις Fiesta στην Ευρώπη έφτασαν στο ιστορικό τους αποκορύφωμα – 648.781 «κομμάτια»
1993
- Ο αερόσακος οδηγού γίνεται στάνταρ
1994
- Το Fiesta ξεπερνά το μισό εκατομμύριο μονάδες με 548.046 ταξινομήσεις
1995
- Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αγοράζουν 540.052 επιβατικά Ford Fiesta και φορτηγά Ford Fiesta Courier
1996
- Παρουσίαση του νέου Ford Fiesta MkIV με ολοκαίνουργιο στρογγυλεμένο, αεροδυναμικό σχήμα και οβάλ μάσκα. Διατίθεται με βενζινοκινητήρες 1,25 λίτρων, 1,4 λίτρων και 1,6 λίτρων, καθώς και πετρελαιοκινητήρα 1,8 λίτρων. Οι διπλοί αερόσακοι είναι στάνταρ
- Το Fiesta με αριθμό τέσσερα εκατομμύρια βγαίνει από τη γραμμή συναρμολόγησης στη Βαλένθια
1997
- Παρουσιάστηκε το σπορ κουπέ Ford Puma – δημιουργήθηκε από την αρχιτεκτονική του Fiesta
1998
- Το τετραθέσιο κάμπριο Libre Concept βασισμένο στο Fiesta κάνει το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Σικάγο
1999
- Παγκόσμια πρεμιέρα του Fiesta MkV και του ολοκαίνουργιου Ford Fiesta Sport στην Έκθεση Αυτοκινήτου IAA της Φρανκφούρτης
2000
- Το Fiesta αποκτά κινητήρα turbo-diesel 1,8 λίτρων
2001
- Το ολοκαίνουργιο Fiesta MkVI παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης IAA
- Ξεκινά η παραγωγή του νέου Ford Fiesta στην Κολωνία και τη Βαλένθια
2002
- Κυκλοφορεί αρχικά σε πεντάθυρη έκδοση το ολοκαίνουργιο Ford Fiesta, με μια νέα γκάμα κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων των νέων 16-βάλβιδων βενζινοκινητήρων Duratec 1,4 και 1,6 λίτρων, καθώς και του νέου Duratorq TDCi 1,4 λίτρων.
- Το νέο Ford Fiesta κερδίζει το διάσημο βραβείο Golden Steering Wheel της Γερμανίας από την κυριακάτικη εφημερίδα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις Bild am Sonntag
2003
- Το Fiesta ST Cup εισάγεται στους γερμανικούς αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού (DTM)
2004
- Το Fiesta JWRC Concept αποκαλύπτεται στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης
2005
- Κυκλοφόρεί το Fiesta ST 150 PS – το πιο ισχυρό Fiesta μέχρι τότε – ως η πρώτη δημιουργία παραγωγής της Ford Team RS
- Καλύτερη χρονιά πωλήσεων για το Fiesta από το 1998, με 358.931 ταξινομήσεις σε όλη την Ευρώπη
2006
- Το Fiesta παρουσιάζεται με εξοπλισμό που περιλαμβάνει φωνητική ενεργοποίηση και Bluetooth
- Λανσάρεται το Fiesta Sporting Trophy – ένα νέο πρωτάθλημα ράλι Ford “one-make” (με οχήματα μόνο ενός κατασκευαστή) που βασίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) της FIA
2007
- Περιορισμένη έκδοση Fiesta Zetec S 30th Anniversary κυκλοφόρησε σε Radian Yellow με καρό οροφή
- Το πρωτότυπο Ford Verve κάνει το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου IAA της Φρανκφούρτης
2008
- Το ολοκαίνουργιο MkVII Fiesta βγαίνει στην παραγωγή στην Κολωνία της Γερμανίας. Βαλένθια, Ισπανία; και Ναντζίνγκ της Κίνας. Το Fiesta ECOnetic γίνεται το πιο οικονομικό πενταθέσιο οικογενειακό αυτοκίνητο στο Ηνωμένο Βασίλειο
2009
- Το στυλ Kinetic Design του Fiesta κερδίζει το βραβείο σχεδίασης Red Dot
- Ονομάστηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009» από το περιοδικό What Car στο Ηνωμένο Βασίλειο
2010
- Το Fiesta είναι το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο με 140.496 πωλήσεις αυτοκινήτων το πρώτο τρίμηνο του έτους και 68.630 μόνο τον Μάρτιο
- Προεπισκόπηση του Fiesta RS World Rally Car στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού
2011
- Το Fiesta RS World Rally Car κάνει το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο με μια καθαρή σάρωση του βάθρου στο Ράλι Σουηδίας
- Το Fiesta έβδομης γενιάς επιτυγχάνει ορόσημο παραγωγής καθώς το ένα εκατομμυριοστό παράδειγμα φεύγει από τη γραμμή παραγωγής στην Κολωνία
2012
- Το νέο Fiesta MkVIII κυκλοφορεί στην Ευρώπη με τολμηρό στυλ και έξυπνες τεχνολογίες, όπως το Active City Stop και το MyKey
- Το Fiesta είναι το μικρό αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη για το 2012, με ένα να αγοράζεται κάθε δύο λεπτά κατά μέσο όρο
2013
- Κυκλοφορεί προς πώληση το Fiesta ST 182 PS. Η Ford λαμβάνει σχεδόν 10.000 παραγγελίες στην Ευρώπη τους πρώτους έξι μήνες – διπλάσιες από τις προβλεπόμενες
- Το Ford Fiesta είναι το Νο 1 σε πωλήσεις στην Ευρώπη για δεύτερη συνεχή χρονιά, πουλώντας 293.663 αυτοκίνητα
2014
- Η Ford κάνει το ντεμπούτο της σε δίχρωμα μοντέλα Fiesta Red Edition και Black Edition. Εξοπλισμένα με κινητήρα 1,0 λίτρων EcoBoost 140 PS – ο πιο ισχυρός κινητήρας παραγωγής 1,0 λίτρων ποτέ – προσφέρουν περισσότερη ισχύ ανά λίτρο από μια Bugatti Veyron
- Περισσότεροι από τους μισούς αγωνιζόμενους συμμετέχουν στον έβδομο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA με Ford Fiesta, δημιουργώντας ένα νέο ρεκόρ εισόδου στο παγκόσμιο ράλι
2015
- Το Fiesta είναι το σουπερμίνι με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη για τέταρτη συνεχή χρονιά
2016
- Η Ford αποκαλύπτει το νέο Fiesta ST200 των 200 PS στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, με επιτάχυνση 0-100 km/h (0-62 mph) 6,7 δευτερολέπτων. Εκείνη την εποχή, είναι το πιο ισχυρό Fiesta παραγωγής που παρουσιάστηκε ποτέ
- Η Ford ανακοινώνει την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων για εξοικονόμηση καυσίμου στον EcoBoost 1,0 λίτρου, μια παγκόσμια πρωτιά για έναν τρικύλινδρο κινητήρα
2017
- Η παραγωγή του ολοκαίνουργιου Fiesta ξεκινά στην Κολωνία μετά από επένδυση 293 εκατομμυρίων ευρώ στη γερμανική εγκατάσταση, με ένα Fiesta να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής κάθε 68 δευτερόλεπτα
- Ο βενζινοκινητήρας Ford 1.0-litre EcoBoost ανακηρύχθηκε Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς στην κατηγορία «Best Engine Under 1.0-litre» για έκτη συνεχή χρονιά, 10ο Διεθνές Βραβείο Κινητήρα της Χρονιάς από το 2012
2018
- Η Ford παρουσιάζει το Fiesta Active εμπνευσμένο από τα SUV, με βελτιστοποιημένη ανάρτηση, αυξημένο ύψος οδήγησης και Slippery Drive Mode για βελτιωμένη ικανότητα σε ανώμαλο δρόμο
- Το νέο Fiesta ST λανσαρίστηκε με ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρων EcoBoost 200 PS και επιλέξιμες λειτουργίες οδήγησης
2019
- Η Ford ανακοινώνει την εισαγωγή των μοντέλων Fiesta EcoBoost Hybrid, που διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt για βελτιωμένη απόδοση καυσίμου με μεγαλύτερη απόκριση απόδοσης
- Παρουσιάζεται το compact crossover Ford Puma – δημιουργήθηκε από την αρχιτεκτονική Fiesta
2020
- Οι νέες τεχνολογίες που εισήχθησαν στο Fiesta περιλαμβάνουν το Adaptive Cruise Control με Stop & Go, FordPass με απομακρυσμένες λειτουργίες οχήματος, λειτουργία Perpendicular Park Assist και ασύρματη φόρτιση
- Παρουσιάζεται το Fiesta ST Edition, με μοναδική εξωτερική βαφή Azura Blue, ρυθμιζόμενη ανάρτηση coilover και ζάντες αλουμινίου με ροή και περιορίζεται σε 500 «κομμάτια» στην Ευρώπη
2021
- Η Ford παρουσιάζει τη νέα γενιά Fiesta, με νέα εξωτερική σχεδίαση, νέες τεχνολογίες όπως προβολείς Matrix LED και ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών καθώς και μια σειρά υβριδικών κινητήρων EcoBoost.
- Παρουσιάζεται επίσης το νέο Fiesta ST, με πιο επιθετική εξωτερική σχεδίαση, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής βαφής Mean Green, καθώς και νέα καθίσματα Performance και Track Drive Mode.
2022
- Η Ford ανακοινώνει ότι η παραγωγή του Fiesta θα τελειώσει το 2023
Add comment