Sto Timoni

Νέο Toyota Yaris: υβριδικό από λευκό χαρτί

Αναμφισβήτητα δυνατός παίκτης στην βασική κατηγορία της αγοράς, αυτή των “σουπερμίνι”, είναι το Yaris του 2020 που σχεδιάστηκε σε «λευκό χαρτί».

Χτισμένο πάνω στην εντελώς νέα πλατφόρμα GA-B, η οποία προέκυψε από τη νέα αρχιτεκτονική TNGA (Toyota New Global Architecture) της μεγάλης ιαπωνικής εταιρίας, είναι το ολοκαίνουριο Yaris, το επιτυχημένο σουπερμίνι, του οποίου η πρώτη γενιά είχε σχεδιαστεί από τον Έλληνα Σωτήρη Κωβό. Η χρήση της TNGA έχει ήδη ευρύ αντίκτυπο σε όλη τη γκάμα της Toyota, αφού από αυτήν προέκυψαν επίσης οι πλατφόρμες GA-K (των RAV4 και Camry) και GA-C (του Prius και του C-HR) που προηγήθηκαν. Σημειώστε ότι η πλατφόρμα GA-B θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τη δημιουργία της νέας γενιάς μικρών αυτοκινήτων της ιαπωνικής εταιρίας.

Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα ολοκαίνουριο μοντέλο, το οποίο είναι ελάχιστα μικρότερο σε μήκος (κατά 5 mm) και αισθητά μικρότερο σε ύψος (κατά 40 mm), αλλά μεγαλύτερο σε πλάτος και με μεγαλύτερο μεταξόνιο (κατά 50 mm) και στις δύο περιπτώσεις, από το υπό αντικατάσταση μοντέλο, σε μια προσπάθεια χαμηλώματος του κέντρου βάρους και βελτίωσης της αεροδυναμικής, αλλά και των δυναμικών χαρακτηριστικών του Yaris, που τώρα επιπλέον βρίσκεται και αισθητικά ωφελημένο, με ένα πιο δυναμικό σφηνοειδές προφίλ.

Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην υβριδική έκδοση του νέου Yaris, που είναι εφοδιασμένη με την 4η γενιά του υβριδικού «αυτοφορτιζόμενου» συστήματος της Toyota. Πρόκειται για το σύστημα “1.5 Hybrid Dynamic Force” που βασίζεται σε έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα, προσφέρει κατά 15% πιο άμεση απόκριση στο γκάζι και επιτυγχάνει έναν εντυπωσιακό βαθμό θερμικής απόδοσης (40%), γεγονός που συνεπάγεται μείωση της κατανάλωσης κατά 20% και των εκπομπών CO2 κατά 15% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

 

Σημειώστε ότι σχετικές έρευνες που διεξήγαγαν οι Ιάπωνες σε τρεις διαφορετικές πόλεις έδειξαν ότι ένα υβριδικό αυτοκίνητο σαν το Yaris κινείται σε ποσοστό 80% με μηδενικούς ρύπους σε αστικό περιβάλλον – γεγονός που εν μέρει εξηγεί και την επιμονή της Toyota στο συγκεκριμένο τύπο υβριδικού συστήματος παραγωγής ισχύος. Θυμίζουμε ότι η Toyota έχει 14,0 εκατομμύρια πωλήσεις υβριδικών μοντέλων στο ενεργητικό της, από τις οποίες τα 2,5 εκατομμύρια πραγματοποιήθηκαν στην Ευρώπη.

Βεβαίως δεν λείπουν και οι συμβατικές εκδόσεις του νέου Yaris, εφοδιασμένες με τρικύκλινδρους βενζινοκινητήρες 1,5 και 1,0 λίτρου.

Εντελώς αλλαγμένο είναι τέλος, το εσωτερικό όπου μεταξύ άλλων συναντάμε και μια νέα οθόνη infotainment, αλλά και έγχρωμο head up display (προβολή ενδείξεων στο παρμπρίζ) 10 ιντσών.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930