Θέλετε να μιλήσουμε για το απόλυτο 4Χ4; Ξεχάστε ότι ξέρετε, ανεβείτε κάμποσες κατηγορίες σε κυβισμό κινητήρα και συνολικό όγκο αυτοκινήτου και έχετε το Kamaz 4911.
Πρόκειται για το νικητή –και δεν αναφερόμαστε μόνο στη φετινή χρονιά- του περίφημου και γνωστού για τις αντιξοότητές του ράλι Dakar.
Μάλλον άγνωστη στη Δύση, πασίγνωστη στην πάλαι ποτέ κραταιά Σοβιετική Ένωση, αλλά και στη σημερινή Ρωσική Ομοσπονδία, η Kamaz είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές βαρέων φορτηγών στον κόσμο. Συμμετέχει παραδοσιακά στο Dakar, έχοντας πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό της.
Όσο για το αυτοκίνητο σημειώστε μερικά στοιχεία: ο κινητήρας είναι turbodiesel 17,24 λίτρων με ισχύ 700 ίππων στις 2000 στροφές και ροπή –κρατηθείτε- 2700 Nm στις 1300-1400 στροφές, το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει (άδειο) τα 10.500 kg, ενώ την απαραίτητη αυτονομία εξασφαλίζουν δύο ρεζερβουάρ με συνολική χωρητικότητα 800 λίτρα.
Rally Telefonica Barcelona-Dakar 2005 | ||
Τελική κατάταξη (φορτηγά) | ||
1 | 4911, KAMAZ | KABIROV, BELYAEV, MOKEEV |
2 | RANGER FT, HINO | SUGAWARA, HAMURA |
3 | UNIMOG, MERCEDES | VISMARA, BELLINA, CAMBIAGHI |
4 | FAV 75, DAF | DE ROOY, COLEBUNDERS, SMULDERS |
5 | FAV 75 DAF | DE ROOIJ, COLSOUL, SLAATS |
Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Paper της Ημερησίας τον Μάιο του 2005
[…] H είδηση θα έλεγε κανείς ότι δεν αποτελούσε είδηση: «Την 1η και 2η θέση μετά από δώδεκα απαιτητικές πίστες κατέκτησε την προηγούμενη Παρασκευή (σ.σ. στις 17 Ιανουαρίου του 2020) η ρωσική ομάδα ΚΑΜΑΖ-master, κέρδιζοντας για 17η φορά το διάσημο ράλι DAKAR.» Γιατί τώρα δεν αποτελεί η παραπάνω πρόταση είδηση; Για τον απλούστατο λόγο ότι η κατάκτηση της πρωτιάς από τα ρωσικά φορτηγά είναι κάτι που συμβαίνει επί μονίμου βάσεως… […]