Sto Timoni

Γιατί «πουλάει» σαν τρελό το Dacia Sandero;

Όσοι θεωρούν την Dacia «ταπεινή» καλό είναι να δουν πώς κατάφερε να δημιουργήσει ένα best seller όπως το Dacia Sandero που πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις πανευρωπαϊκά από το 2017, έχοντας καταφέρει να αφήσει το στίγμα του – μετά από τρεις γενιές μοντέλων – στην αγορά. Και το βέβαιο είναι πως το μυστικό της επιτυχίας δεν κρύβεται μόνο στην τιμή. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα «μυστικά» όπλα αυτού του… λαοφιλούς μοντέλου

Μετά το Logan του 2004, το 2008 η Dacia αποφάσισε να φέρει στην αγορά ένα ακόμα compact μοντέλο, το Sandero, ένα στιβαρό και ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης για όλους. Ένα χρόνο αργότερα κυκλοφόρησε η έκδοση Stepway, φανερώνοντας τη στροφή που ήθελε να κάνει η Dacia προς τα «ψηλωμένα» οχήματα τύπου crossover & SUV. Χάρη στην άνεση των χώρων του, τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, την πρακτική σχεδίαση και την πάντα προσιτή τιμή του, μπήκε στις καρδιές των αγοραστών που θέλουν να κάνουν «έξυπνες» αγορές, ενώ απέσπασε και πολύ θετικές κριτικές για τα νέα συστήματα ασφαλείας – παράγοντες που έφεραν το Sandero στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικής από το 2017.

 

Το 2021, το success story συνεχίστηκε με το Sandero τρίτης γενιάς, καθώς ο ελκυστικός του χαρακτήρας ενισχύθηκε από μια πιο τολμηρή και πιο σύγχρονη σχεδίαση, ενώ σε συνδυασμό με τον έξυπνο και καινοτόμο εξοπλισμό το μοντέλο έγινε ακόμη πιο «φρέσκο» και ακόμα πιο προσιτό.

Η έκδοση Stepway ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Ευέλικτο και πιο πρακτικό από ένα παραδοσιακό όχημα πόλης, κατάλληλο για εκδρομές και κίνηση σε δασικούς δρόμους, αλλά λιγότερο ογκώδες από ένα SUV, προσέλκυσε το ενδιαφέρον των πελατών όλων των κατηγοριών. Σήμερα, η έκδοση Stepway αντιπροσωπεύει το 66% των συνολικών πωλήσεων του Sandero.

Οι τρεις διαδοχικές γενιές του Sandero, ανέβασαν τον συνολικό αριθμό των οχημάτων που πουλήθηκαν, στα 2,6 εκατομμύρια από τη μέρα που πρωτοπαρουσιάστηκε το μοντέλο, ενώ σήμερα το 42% των αυτοκινήτων που πωλούνται κινούνται από κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης & LPG).

Και ένα μυστικό της παραγωγής: το Dacia Sandero κατασκευάζεται σε τρία εργοστάσια, σε 4 γραμμές παραγωγής. Κάθε ένα λεπτό, ένα αυτοκίνητο βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.

 

Έξυπνες λύσεις

Η επιτυχία του Sandero μόνο τυχαία δεν είναι. Όλες οι λύσεις μπαίνουν στο μικροσκόπιο για να βρεθεί αυτή που ανταποκρίνεται καλύτερα στις προσδοκίες του πελάτη, δηλαδή η πιο πρακτική με το πιο προσιτό κόστος. Παρακάτω παραθέτουμε μερικά παραδείγματα της φιλοσοφίας “design-to-cost” και των έξυπνων λύσεων, που συνέβαλαν στη δημιουργία της φήμης και της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας του μοντέλου.

Αρθρωτές μπάρες οροφής: μία έξυπνη καινοτομία που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να μετατρέπει εύκολα τις μπάρες από διαμήκεις σε εγκάρσιες.

Αρθρωτές μπάρες οροφής σε διαμήκη θέση

 

Αρθρωτές μπάρες οροφής σε εγκάρσια θέση

Σύστημα Media Control: σας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε το δικό σας smartphone στο αυτοκίνητό σας, σαν οθόνη πολυμέσων, χάρη στην ειδική βάση στήριξης που σχεδιάστηκε από την αρχή του για να ενσωματώνεται απευθείας στο ταμπλό.

Το απλό και πρακτικό ταμπλό: διαθέτει ένα στοιχείο που κάνει τεράστια διαφορά στη σχεδίαση: μία υφασμάτινη ‘φάσα’ που καλύπτει απ’ άκρη σ ’άκρη το ταμπλό και είναι ευχάριστη τόσο στην εμφάνιση, όσο και στην αφή.

Ευκολία διαμόρφωσης του εσωτερικού και άνεση: Στη νέα γενιά του μοντέλου, μία αύξηση κατά 40 mm του χώρου για τα γόνατα, εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες που κάθονται στο πίσω κάθισμα.

Παγκόσμιο design: Πώς προσαρμόζεσαι στις ανάγκες και τις συνθήκες διαβίωσης των πελατών από 44 χώρες, λαμβάνοντας υπόψη τις διάφορες εθνικές νομοθεσίες, την κατάσταση των δρόμων και τις ταξιδιωτικές συνήθειες κάθε τόπου; Στη Dacia, αναλύεται κάθε λεπτομέρεια. Έτσι, για παράδειγμα, οι ζάντες των 16 ιντσών παρέμειναν αμετάβλητες και στις τρείς γενιές, ώστε να ικανοποιούν τις απαιτήσεις όλων των αγορών που δραστηριοποιείται.

Πρακτικότητα: στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένας μικρός γάντζος που διευκολύνει το κρέμασμα μίας τσάντας με ψώνια, ή κάποιων προσωπικών αντικειμένων.

Φτιαγμένο για ένα παγκόσμιο αγοραστικό κοινό: Οι αγοραστές του Dacia Sandero είναι μεν πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους, έχουν όμως ένα κοινό χαρακτηριστικό: είναι περήφανοι που οδηγούν ένα Dacia!

Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους:

  • Κατά μέσο όρο, οι αγοραστές του Dacia Sandero νέας γενιάς, είναι τρία χρόνια νεότεροι από τους αγοραστές της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου.
  • Στη Γαλλία, το 15% των αγοραστών ενός Sandero είναι κάτω των 40 ετών.

  • Στην Ισπανία, το Sandero είναι το πρώτο καινούργιο αυτοκίνητο που αγοράζει σχεδόν 1 στους 10 αγοραστές νέου αυτοκινήτου.

  • Το 64% των πελατών (σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία Αγγλία, τις μεγαλύτερες αγορές του μοντέλου) αγοράζει Sandero για την τιμή του, το 22% για τη σχεδίασή του και το 18% καθώς είναι πιστό στη μάρκα.

  • Στην Ευρώπη, το 44% των αγοραστών του νέου Dacia Sandero το περιγράφουν ως κομψό, σε σύγκριση με το 20% όσων είχαν αγοράσει τις προηγούμενες γενιές του.
  • Το 39% των αγοραστών του Sandero (στις μεγαλύτερες αγορές του) ζει σε υπεραστική περιοχή, το 37% σε μια μικρή πόλη, το 10% σε μια μεσαία/μεγάλη πόλη, και το 10% στα προάστια.

  •  Οι αγοραστές του Dacia Sandero (στις μεγαλύτερες αγορές του) αγαπούν πολύ τον τρόπο ζωής στην ύπαιθρο: το 26% λατρεύει το περπάτημα και την πεζοπορία, στο 13% αρέσει να διαβάζει και το 12% είναι λάτρεις της ποδηλασίας

Πηγή: Dacia

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031