Sto Timoni

Ford Focus EcoBoost Hybrid: με 155 ίππους και λιγότερους ρύπους

To δημοφιλές μικρομεσαίο Focus διαβαίνει το κατώφλι της ηλεκτροκίνησης και αποκτώντας την ήπια υβριδική τεχνολογία 48-volt της Ford, μεταμορφώνεται σε EcoBoost Hybrid, για να προσφέρει 17% βελτιωμένη οικονομία καυσίμου. Ταυτόχρονα μπαίνει πιο βαθιά στην ψηφιακή τεχνολογία αποκτώντας νέα συστήματα για αναβαθμισμένη άνεση και συνδεσιμότητα – και μαζί τους τον «αέρα» πιο ακριβών μοντέλων.

Διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά είναι πλέον το αναβαθμισμένο «εξηλεκτρισμένο» Ford Focus 1.0L EcoBoost Hybrid, με την ήπια υβριδική τεχνολογία των 48-volt που του επιτρέπει και να αποδίδει 155 ίππους, και να εκπέμπει μόλις 93 g/km CO2 σύμφωνα με τον κύκλο NEDC, προσφέροντας παράλληλα χαμηλότερη κατά 17% κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με την αντίστοιχη απερχόμενη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost των 150 ίππων και το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (NEDC).

Καταλυτική στον τομέα αυτόν και ενδεικτική της εξέλιξης είναι η σύγκριση με το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, αφού ο κινητήρας 1.0L EcoBoost Hybrid στην έκδοση των 155 ίππων διαθέτει όχι μόνο υπερδιπλάσια ειδική ισχύ (ιπποδύναμη ανά κυβισμό, συνήθως σε PS/lit.) σε σχέση με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 145 ίππων που ήταν διαθέσιμος στο Focus μόλις πριν από 10 χρόνια, αλλά και βελτιωμένη κατά 45% κατανάλωση καυσίμου (NEDC).

Διαθέσιμος και σε έκδοση με απόδοση 125 PS, ο κινητήρας EcoBoost Hybrid διαθέτει μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG), η οποία κινείται με ιμάντα και αντικαθιστά το στάνταρ εναλλάκτη του 1.000άρη βενζινοκινητήρα EcoBoost. Το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Ενώ το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου, θέτοντας αυτόματα εκτός λειτουργίας έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Με τον τρόπο αυτό, το Focus έρχεται να προστεθεί στην «εξηλεκτρισμένη» οικογένεια της Ford, που περιλαμβάνει τα επιβατικά Puma, Kuga και Fiesta, καθώς και τα επαγγελματικά Transit και Transit Custom, που διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία. Θυμίζουμε ότι η Ford έχει δεσμευτεί να προσφέρει μία εξηλεκτρισμένη έκδοση για κάθε επιβατικό μοντέλο που θα παρουσιάζει στην Ευρώπη, ενώ η γκάμα εξηλεκτρισμένων μοντέλων της εταιρίας που θα πωλούνται στη γηραιά ήπειρο θα φτάσει τα 18 μοντέλα μέχρι το τέλος του 2021 και θα περιλαμβάνει ήπια υβριδικά (mild hybrid), πλήρως υβριδικά (full hybrid), plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.

Τα νέα όμως για το Focus δεν σταματούν εδώ, αφού εκτός από το νέο σύστημα κίνησης, το μικρομεσαίο Ford Focus προσφέρει αναβαθμισμένο τεχνολογικό εξοπλισμό. Αναμεσά τους ο νέος πίνακας οργάνων LCD των 12,3 ιντσών τεχνολογίας “true colour”, αλλά και το στάνταρ μόντεμ FordPass Connect – και μαζί του το καινοτόμο σύστημα Local Hazard Information (θα αρχίσει να διατίθεται μέσα 2020) που ενημερώνει τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο (οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης ή ατυχήματος, ζώα, πεζούς και άλλα εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο), ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές (βρίσκονται πίσω από στροφή ή άλλα οχήματα).

Focus Ισχύς (PS) CO2 από
(
g/km,
NEDC/WLTP)
Κατανάλωση
(
l/100 km,
NEDC/WLTP)
1.0L EcoBoost Hybrid
εξατάχυτο χειροκίνητο
 

125

 

94/115 4,1/5,1
1.0L EcoBoost Hybrid
εξατάχυτο χειροκίνητο
155 93/115 4,1/5,1
1.5L EcoBoost
οκτατάχυτο αυτόματο
182 125/142  

5,5/6,3

1.5L EcoBlue
εξατάχυτο χειροκίνητο
95 92/119 3,4/4,5
1.5L EcoBlue
εξατάχυτο χειροκίνητο
120 92/118 3,5/4,5
1.5L EcoBlue
οκτατάχυτο αυτόματο
120 101/124 3,9/4,8

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπ    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031