Sto Timoni

Renault: Καθ’ οδόν υβριδικά Clio & Captur

Με δύο νέα «εξηλεκτρισμένα» μοντέλα διευρύνει την γκάμα των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων της η Renault. Πρόκειται για την πλήρως υβριδική (full hybrid) έκδοση του Clio – το νέο Clio E-TECH 140hp – και το επαναφορτιζόμενο υβριδικό (plug-in hybrid) Captur E-TECH Plug-in 160hp που παρουσιάστηκαν – και τα δύο – στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών του 2020. Τα Clio E-TECH και Captur E-TECH Plug-in αναμένονται στην Ελλάδα το β’ εξάμηνο του έτους.

Στα δύο αυτά μοντέλα, που πλαισιώνονται από το ανανεωμένο πλήρως ηλεκτρικό (100% electric) σουπερμίνι μπαταρίας, ZOE, σύντομα θα πλαισιωθούν από το νέο Mégane E-TECH Plug-in, δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να επιλέξουν το κατάλληλο μοντέλο για τις δικές τους ανάγκες (ταξίδια, μετακινήσεις εντός αστικού ιστού ή μεικτή χρήση). Όλα αυτά εντάσσονται στο στρατηγικό σχέδιο του Groupe Renault, που μέχρι το 2022 προγραμματίζει να διαθέτει στη γκάμα του 8 αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις, αλλά και 12 ακόμα, με τον ευρύτερη έννοια «ηλεκτρικά», δηλαδή υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα.

Νέο Renault CAPTUR E-TECH Plug-in και νέο Renault CLIO E-TECH

Δύο ηλεκτροκινητήρες, δύο αρχιτεκτονικές

Ως βάση, πάνω στην οποία χτίστηκαν τα δύο νέα αυτά μοντέλα χρησιμοποιήθηκε η νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B, ενώ η αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης E-Tech είναι κοινή και περιλαμβάνει έναν εξελιγμένο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα συνδεδεμένο με τον θερμικό κινητήρα μέσω ενός ειδικού κιβωτίου ταχυτήτων (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη, μία μίζα-γεννήτρια υψηλής τάσης HSG (High-Voltage Starter Generator) και μία μπαταρία.

Νέο Renault Clio E-Tech

Η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι διαφορετική στα δύο μοντέλα και είναι αυτή που κάνει τελικά τη διαφορά, καθώς:

  • Το Clio E-TECH διαθέτει μία μικρή μπαταρία, 1,2 kWh (με τάση 230V) που του εξασφαλίζει τη δυνατότητα έως 80% ηλεκτροκίνησης σε αστικό περιβάλλον και σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου (της τάξης του 40% σε σχέση με ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τη Renault) με αντίστοιχη μείωση των εκπομπών του CO2: σε μικτές συνθήκες, το νέο Clio E-TECH επιτυγχάνει εκπομπές CO2 λιγότερες από 100 g/km (τιμές WLTP). Ενώ αμιγώς ηλεκτρικά, το νέο Clio E-TECH μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα.
Νέο Renault CLIO E-TECH

Σημειώστε ότι όλα τα επιπλέον στοιχεία του υβριδικού συστήματος κίνησης δεν αυξάνουν το συνολικό βάρους του υβριδικού Clio E-TECH παραπάνω από 10 κιλά, σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο Clio 1.5 Blue dCi 115hp.

  • Το Captur E-TECH Plug-in διαθέτει μπαταρία 9,8 kWh (400V) που εξασφαλίζει πλήρως ηλεκτρική κίνηση για 50 χιλιόμετρα, με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα σε μικτές συνθήκες κίνησης (WLTP) και μέχρι 65 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο (WLTP πόλης).

Έτσι, το υβριδικό Captur έχει τη δυνατότητα να κινείται χωρίς καθόλου καύσιμο για μία ολόκληρη εβδομάδα, στις τυπικές καθημερινές διαδρομές – με την προϋπόθεση φυσικά της συχνής φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να επιτυγχάνεται η μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας. Σε αντίθετη περίπτωση, το Captur E-TECH λειτουργεί όχι ως Plug-in, αλλά ως full hybrid, όπως δηλαδή το Clio E-TECH, με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτού του τύπου η κίνηση προσφέρει.

Νέο Renault CAPTUR E-TECH Plug-in

Το σύστημα multi-SENSE, που επιβλέπει τη λειτουργία του συστήματος κίνησης, προσφέρει εκτός από την επιλογή «PURE», με την οποία επιτυγχάνεται η μετάβαση – εφόσον η ισχύς της μπαταρίας είναι ικανοποιητική – στην ηλεκτρική οδήγηση και το ειδικό πρόγραμμα ‘SPORT’, που σε συγκεκριμένες συνθήκες, και εφόσον υπάρχει απόθεμα ενέργειας στην μπαταρία, με το πάτημα του γκαζιού, ενεργοποιούνται και οι τρείς κινητήρες, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο στα προσπεράσματα κλπ.

Νέο Renault CLIO E-TECH

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του συστήματος multi-SENSE είναι το πρόγραμμα “E-Save”, που περιορίζει τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα εξοικονομώντας ενέργεια (τουλάχιστον κατά 40%) και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να κινείται «ηλεκτρικά» όποτε εκείνος το επιθυμεί (οδηγώντας στην πόλη για παράδειγμα).

Σε μικτές συνθήκες, το νέο Captur E-TECH Plug-In αναμένεται να καταναλώνει περίπου 1,5 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές του CO2 δεν θα ξεπερνούν τα 32 g/km (τιμές WLTP).

Και παράλληλη και σειριακή λειτουργία

Νέο Renault CAPTUR E-TECH Plug-in

Ο συνδυασμός των δύο ηλεκτροκινητήρων με το multi-mode κιβώτιο ταχυτήτων και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης επιτρέπει στον οδηγό να οδηγεί με πρακτικά με τον ίδιο τρόπο που θα οδηγούσε ένα αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, χαρακτηρίζεται δε από:

  • 100% ηλεκτρική εκκίνηση: τα μοντέλα E-TECH hybrid χρησιμοποιούν πάντα τον ηλεκτροκινητήρα τους για να ξεκινήσουν – μία επιλογή, που εξασφαλίζει την άμεση παροχή της μέγιστης τιμής της ροπής για άμεση απόκριση στην εκκίνηση.
  • Αυτόματη προσαρμογή σε όλες τις συνθήκες οδήγησης: Η τεχνολογία E-TECH του Groupe Renault βασίζεται στην εναλλαγή της σειριακής και της παράλληλης υβριδικής λειτουργίας. Οι κινητήρες μπορούν να λειτουργούν ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό μεταξύ τους, διοχετεύοντας την ισχύ τους στους τροχούς. Το σύστημα κίνησης διαχειρίζεται τη λειτουργία των κινητήρων και την παροχή ισχύος, ανάλογα με τις απαιτήσεις ισχύος καθώς και ανάλογα με τις ευκαιρίες ανάκτησης ενεργείας, για τη φόρτιση της μπαταρίας. Ο τρόπος αυτός διαχείρισης πραγματοποιείται βάσει 15 συνδυασμών λειτουργίας των κινητήρων και της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο. Κατά τη διάρκεια της κίνησης, η εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων κίνησης είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και δεν χρειάζεται καμία απολύτως παρέμβαση από τον οδηγό.

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Μάρτιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031