Sto Timoni

Hyundai, πλατφόρμα E-GMP: βάση για ηλεκτρικά μοντέλα του μέλλοντος

Το Hyundai Motor Group παρουσίασε σήμερα τη νέα εξειδικευμένη και, επιπλέον, modular πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα “E-GMP”. Ο κορεατικός όμιλος δεν κρύβει την φιλοδοξία του να αναδειχθεί σε ηγέτη της ηλεκτροκίνησης: Μέχρι το 2025 το Hyundai Motor Group σχεδιάζει να παρουσιάσει 23 ηλεκτροκίνητα μοντέλα και να πουλήσει 1 εκατομμύριο οχήματα παγκοσμίως.

Η νέα, ειδικά εξελιγμένη για την επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων του Hyundai Motor Group πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) [Ηλεκτρική-Παγκόσμια Αρθρωτή Πλατφόρμα] αποκαλύφθηκε σήμερα στη διαδικτυακή εκδήλωση «E-GMP Digital Discovery».

Η πλατφόρμα E-GMP θα αποτελέσει τη βάση για μια σειρά νέα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα από το 2021 και μετά. Μεταξύ αυτών, το Hyundai IONIQ 5, το πρώτο αντίστοιχο ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV) της Kia Motor, αλλά και μια σειρά άλλων ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

Από την πλατφόρμα E-GMP θα προκύψουν ηλεκτρικά οχήματα που θα παρέχουν αυτονομία 500 χιλιομέτρων με μια πλήρη φόρτιση και θα ανακτούν το 80% της ενέργειας της μπαταρίας τους μέσα σε 18 μόλις λεπτά, με χρήση ταχείας φόρτισης.

Hyundai, πλατφόρμα E-GMP: μεγάλες προσδοκίες

Σχεδιασμένη αποκλειστικά για BEV, η πλατφόρμα E-GMP προσφέρει μια σειρά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τις υπάρχουσες πλατφόρμες, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί κατά κύριο λόγο για να «χτίζονται» πάνω τους μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το Hyundai Motor Group αναμένει από την πλατφόρμα E-GMP μοντέλα με βελτιωμένη απόδοση, αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά, αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και τις αποσκευές.

Μια βασική καινοτομία της νέας πλατφόρμας E-GMP είναι ότι προσφέρει κίνηση στους πίσω τροχούς, κάτι που επεσήμανε ο Albert Biermann, President & Head of R & D Division του Hyundai Motor Group. Οι Κορεάτες προφανώς ποντάρουν πολλά στην E-GMP, καθώς αυτή η πλατφόρμα θα επιτρέψει τη γρήγορη εξέλιξη νέων ηλεκτρικών μοντέλων που θα συμβάλλουν στη διεύρυνση της γκάμας τόσο της Hyundai όσο και της Kia, όπως επισήμανε ο Fayez Abdul Rahman, Senior Vice President του Vehicle Architecture Development Center του Hyundai Motor Group.

E-GMP: Μία πλατφόρμα για όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα

Με τη μεταβλητότητα και την τυποποίηση να αποτελούν κορυφαία της προσόντα, η νέα πλατφόρμα E-GMP επιτρέπει την ταχεία και ευέλικτη εξέλιξη προϊόντων. Εδώ έχουμε πλέον μια αρχιτεκτονική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλές, διαφορετικών δυνατοτήτων και απαιτήσεων κατηγορίες οχημάτων.

Πάνω στην E-GMP, λοιπόν, θα «χτιστούν» όχι μόνο ασφάλτινα μοντέλα (σεντάν, χάτσμπακ) και SUV, αλλά και μοντέλα επιδόσεων! Ήδη, οι άνθρωποι του Hyundai Motor Group κάνουν λόγο για σπορ μοντέλο υψηλών επιδόσεων που θα επιτυγχάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα και θα έχει τελική ταχύτητα 260 χλμ./ ώρα!

H E-GMP θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ηγετικής θέσης του Ομίλου στα EVs, καθώς θα επιτρέψει στην εταιρεία να διευρύνει την ηλεκτρική της γκάμα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.

Επιδόσεις, ασφάλεια και χώροι: όλα σε ένα, από την πλατφόρμα E-GMP

Η πλατφόρμα E-GMP έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και κορυφαία ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες. Αυτό μπορεί να έρχεται φαινομενικά σε αντίθεση με την κρατούσα άποψη, που θέλει τα προσθιοκίνητα μοντέλα να τα καταφέρνουν καλύτερα στον τομέα του κρατήματος και να είναι πιο φιλικά προς τον οδηγό, ωστόσο όλα έχουν την εξήγησή τους.

Κατ’ αρχάς με την πλατφόρμα E-GMP διασφαλίζεται από τη μια σχεδόν ιδανική κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων, ενώ από την άλλη χαμηλώνει το κέντρο βάρους, χάρη στην ενσωμάτωση των μπαταριών στο πάτωμα, αλλά και στην τοποθέτηση του συστήματος κίνησης σε πολύ χαμηλό ύψος. Με τον τρόπο αυτό η πλατφόρμα E-GMP προσφέρει ένα επίπεδο «πάτωμα» για την καμπίνα, που επιτρέπει τη μεγιστοποίηση των χώρων επιβατών και του πορμπαγκάζ.

Από την άλλη, η χρήση ηλεκτρικών κινητήρων υψηλής απόδοσης βελτιώνει σημαντικά τις επιδόσεις. Η πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων που έχει υιοθετηθεί στα μεσαία και μεγάλα μοντέλα και ο πρώτος παγκοσμίως ενσωματωμένος άξονας μετάδοσης κίνησης (IDA) που συνδυάζει ρουλεμάν και ημιαξόνια για τη μετάδοση ισχύος στους τροχούς, βελτιώνουν την άνεση και την ευστάθεια.

Επίσης οι μηχανικοί πέτυχαν, με την ενίσχυση της δομής απορρόφησης ενέργειας στην περιοχή που βρίσκεται μπροστά από το ταμπλό, να ελαχιστοποιήσουν την ενέργεια, από τυχόν σύγκρουση που δέχεται το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης και η μπαταρία. Επιπρόσθετα, η δομή της εμπρός κολώνας εξυπηρετεί την κατανομή του φορτίου που δέχεται, εξασφαλίζοντας τη μη παραμόρφωση της καμπίνας των επιβατών.

Πλατφόρμα E-GMP: εφοδιασμένη με αποδοτικό και ισχυρό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης

Η συστοιχία των μπαταριών είναι τοποθετημένη ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα και διαθέτει την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα στην ιστορία του Hyundai Motor Group. Κάτι που  οφείλεται εν μέρει στη βελτιωμένη απόδοση του συστήματος ψύξης τους. Με την ενεργειακή πυκνότητα βελτιωμένη κατά περίπου 10% σε σύγκριση με την υπάρχουσα τεχνολογία, οι μπαταρίες διαθέτουν τώρα μικρότερο βάρος και όγκο.

Το νέο, compact ηλεκτρικό σύστημα παραγωγής και μετάδοσης ισχύος (Power Electric – PE) της πλατφόρμας E-GMP αποτελείται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, σύστημα μετάδοσης και μετατροπέα – όλα συγκεντρωμένα σε ένα δομικό στοιχείο. Η αύξηση της μέγιστης συχνότητας περιστροφής του κινητήρα έως και κατά 70% σε σύγκριση με τους υπάρχοντες ηλεκτροκινητήρες οδηγεί σε αύξηση της αποδιδόμενης ισχύος από μικρότερου όγκου και βάρους μονάδες.

Η πλατφόρμα E-GMP είναι βασικά σχεδιασμένη για μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς. Ωστόσο, οι πελάτες θα είναι σε θέση να επιλέξουν μεταξύ πισωκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων, με τις τελευταίες να διαθέτουν ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ. Επιπλέον, η τυποποιημένη συστοιχία μπαταρίας μπορεί να ρυθμιστεί για να αποδίδει ανάλογα με το εκάστοτε μοντέλο και την κατηγορία του, με στόχο τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας ή την κάλυψη των αναγκών των πελατών.

Ο κινητήρας ελέγχεται από τη μονάδα μετατροπέα ισχύος, η οποία χρησιμοποιεί ημιαγωγούς καρβιδίου του πυριτίου (SiC). Αυτός ο κινητήρας μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του συστήματος κατά περίπου 2 με 3% που σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να καλύψει περίπου 5% μεγαλύτερες αποστάσεις με την ίδια ενέργεια μπαταρίας.

Ταχύτατη φόρτιση με υψηλή τάση (800V και 400V) προσφέρει η πλατφόρμα E-GMP

Τα περισσότερα από τα υπάρχοντα BEV και οι υπάρχοντες ταχυφορτιστές προσφέρουν φόρτιση με ισχύ από 50 έως 150 kW για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με συστήματα 400V. Ωστόσο, η ανάπτυξη υποδομής 800V θα επιτρέψει σταδιακά ακόμη πιο γρήγορη φόρτιση, μέχρι και με 350 kW.

Ακολουθώντας αυτήν την τάση, το Hyundai Motor Group έχει επενδύσει στην IONITY, το αναπτυσσόμενο δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος στην Ευρώπη. Η IONITY διαθέτει αυτή τη στιγμή 298 σταθμούς φόρτισης υψηλής ισχύος (High Power Charging – HPC) – με ισχύ φόρτισης έως 350 kW – κατά μήκος των εθνικών οδών Ευρωπαϊκών χωρών. Η εταιρεία σκοπεύει να αυξήσει αυτόν τον αριθμό σε 400 σταθμούς HPC έως το 2022, συμπεριλαμβανομένων 53 που βρίσκονται ήδη υπό κατασκευή.

 

Η πλατφόρμα E-GMP έχει στάνταρ δυνατότητα φόρτισης 800V και είναι συμβατή με τα 400V χωρίς να χρειάζονται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς. Το σύστημα πολλαπλής φόρτισης είναι η πρώτη πατενταρισμένη τεχνολογία ελέγχου κινητήρα και μετατροπέα στον κόσμο που αυξάνει την τάση από τα 400V στα 800V για αξιόπιστη συμβατότητα φόρτισης.

Υπολογίζεται ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα είναι χτισμένο πάνω στην E-GMP θα έχει μέγιστη αυτονομία πάνω από 500 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία κατά WLTP (Worldwide Harmonized Light-duty vehicle Procedure). Επίσης έχει τη δυνατότητα την ταχείας φόρτισης της μπαταρίας στο 80% σε μόλις 18 λεπτά και θα μπορεί να ανακτήσει έως και 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις πέντε λεπτά.

Πλατφόρμα E-GMP: η δυνατότητα προσφοράς/ανταλλαγής ηλεκτρικής ενέργειας

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόσφατα εξελιγμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης ICCU (Integrated Charging Control Unit) της πλατφόρμας E-GMP προσφέρει τη δυνατότητα ανταλλαγής ηλεκτρικής ενέργειας. Η ICCU αποτελεί μια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με την υπάρχουσα τεχνολογία OBC (On-Board Chargers), η οποία επιτρέπει τη ροή ηλεκτρικής ενέργειας από εξωτερική πηγή μόνο προς μια κατεύθυνση – δηλαδή προς το όχημα που φορτίζει τη μπαταρία του.

Το ICCU επιτρέπει τη νέα λειτουργία V2L (vehicle-to-load), η οποία μπορεί επιπλέον να πάρει ενέργεια από τη μπαταρία του οχήματος χωρίς τη χρήση επιπλέον εξαρτημάτων. Αυτό επιτρέπει στα BEV που βασίζονται στην E-GMP να χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία άλλων ηλεκτρικών μηχανημάτων (110 / 220V) οπουδήποτε. Το σύστημα μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση ενός άλλου EV.

Η νέα λειτουργία V2L μπορεί να παρέχει έως και 3,5kW ισχύος και να λειτουργεί μια μεσαίου μεγέθους μονάδα κλιματισμού και μια τηλεόραση 55 ιντσών για έως και 24 ώρες.

Η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας E-GMP θα συμβάλλει σε περισσότερες πωλήσεις BEV παγκοσμίως

Το Hyundai Motor Group καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για να μπει με αξιώσεις στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Η Kia παρουσίασε το πρώτο της BEV μαζικής παραγωγής το 2011, το Ray EV, στην Κορέα, ενώ το Soul EV πωλείται σε όλο τον κόσμο από το 2014.

Ο Όμιλος ολοκλήρωσε την εισαγωγή ενός συστήματος μαζικής παραγωγής για όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα το 2015, συμπεριλαμβανομένων των πλήρως υβριδικών (HEV), επαναφορτιζόμενων – Plug In – υβριδικών (PHEV), πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV), καθώς επίσης και οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCEV).

Η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας E-GMP θα συμβάλλει στα σχέδια του Hyundai Motor Group για να λανσάρει συνολικά 23 ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας και να πουλήσει περισσότερα από 1,0 εκατομμύριο BEV παγκοσμίως μέχρι το 2025. Ως μέρος του οράματος EV, η Hyundai Motor Company παρουσίασε τον περασμένο Αύγουστο την αποκλειστική μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων «IONIQ», η οποία σχεδιάζει έως το 2024 να παρουσιάσει τρία μοντέλα BEV, τα “IONIQ 5”, “IONIQ 6” και “IONIQ 7” που καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες.

Η Kia Motor επίσης καθορίζει την ηλεκτρική της πορεία με βάση τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη στρατηγική του «Plan S». Το Σεπτέμβριο, η Kia ανακοίνωσε τα σχέδια της για την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων της στο 20% των συνολικών πωλήσεών της έως το 2025. Η Kia Motor έχει ήδη δώσει μια πρώτη εικόνα των επτά ηλεκτρικών μοντέλων μπαταρίας που θα λανσαριστούν σταδιακά έως το 2027.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τη σημερινή διαδικτυακή παρουσίαση του Hyundai Motor GroupQ

 

Nikos Loupakis

Μηχανολόγος Μηχανικός - Δημοσιογράφος

Add comment

Kατηγορίες

Ημερολόγιο

Ιανουάριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031